OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Flitskikker »

Eerste schooldag na de vakantie, na 9 dagen werkzaamheden, en de boel (Alphen-Leiden en Alphen-Utrecht) ligt eruit door een seinstoring (rond 15:00).
Heb niet zo vaak problemen met de NS, maar áls er problemen zijn, dan is het wel gelijk chaos.
Vervangende bussen zouden op het "stationsplein" staan. Volgens mij heeft Alphen dat niet eens. Eenmaal bij de kant van de bushaltes werd men weer naar de andere kant van het station gestuurd...
Ter illustratie:

Afbeelding

Heb maar lekker de 249 genomen. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Och jee, 15 man die tegelijk op een bus wachten :lol: In Alphen is altijd wat te doen :')
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Tochjo »

Trein t9858 (vertrek 17:35) zoals gepland met een SLT-IV. Een interessant voorbeeld van efficiënte materieelinzet: alle reizigers kunnen mee, maar daar is verder ook alles mee gezegd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

Het regende vanochtend vertragingen toen ik Vp - Ah - Ut - Amf - Amfs deed. Vooral de s3000 en s3100 hadden oplopende vertraging door een seinstoring.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Vp - Zp - Apd - Amf - Amfs was geen optie? :idea:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

Het scheelt net 2 minuten ofzo, had gekund dus. Ut - Amfs is wel officieel per s5600, want anders heb je een overstap te veel. We hadden iemand die wilde meereizen dus via Utrecht was handiger.
Laatst gewijzigd door webguy op ma 22 okt 2012, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 5600, niet 5700
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Vandaag was het weer een echte maandag. Op mochtend gebeurd er namelijka ltijd wel iets ongewoons met de trein. Vanochtend eerst een wisselstoring bij Woerden waar er treinen uitvielen en in de middag een seinstoring tussen Utrecht C en Leiden C. Vanochtend had ik een ipv de IC Leiden C - Utrecht C van 7:23 de sprinter Den Haag C - Utrecht C. Vanmiddag was de omroep trouwens wel erg druk bezig. De ene had zijn verhal nog niet af of de volgende ding dong ding hoorde je alweer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

en wat is het ongewone daar aan? ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

webguy schreef:Het scheelt net 2 minuten ofzo, had gekund dus. Ut - Amfs is wel officieel per s5700, want anders heb je een overstap te veel. We hadden iemand die wilde meereizen dus via Utrecht was handiger.
Ik neem aan dat je de s5600 bedoeld, of je wilde op Wp uitkomen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door webguy »

Nee, toch Amfs...
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Fles schreef:en wat is het ongewone daar aan? ;)
Wat is waar ongewoon aan? Ik bedoel zelf met ongewoon: Een storing of een vertraging van de trein die ik moet hebben van +5 of meer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Ut - Amfs is wel officieel per s5600, want anders heb je een overstap te veel.
Zal het niet eerder zijn omdat je er geen seconde mee opschiet door de IC te nemen? Je stapt dan in Amersfoort immers weer op dezelfde s5600 over als je al in Utrecht had kunnen nemen. Uitzondering is als er voortreinen rijden trouwens, die geven aansluiting op de s4500.

Vanmiddag trof ik bij halte Europalaan in Utrecht een Citaro G die wat problemen had met het van z'n plek komen. Hoorde althans de motor flink toeren maken terwijl de bus bleef staan waar 'ie stond. Helaas kwam 'ie net op gang toen ik de halte bereikte. Of het dezelfde reden had weet ik niet, maar vanuit de achteropkomende lijn 66 die er het hele stuk vlak achteraan reed merkte ik op dat de Citaro G halte Bleekstraat oversloeg terwijl daar best veel reizigers stonden te wachten. Het betrof lijn 74, dus die hoorde er wel te stoppen en de bus was allesbehalve vol.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Vanochtend eens geen vertraging gehad of zoiets. Alleen een grote OV-Chipkaart controle bij station Woerden. Waarom dat opeens was? Geen idee. Maar maakte eigenlijk ook weinig uit want ik had gewoon mijn OV-Chipkaart bij me dus niks een het handje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Citaro schreef:
Edwin schreef:De t923 en t927 vervallen maar om 12:08 (Rotterdam CS) is een extra (?) Fyra, de t1027, die in de reisplanner betiteld wordt als "alternatief reisadvies". Een V250?
Yep, dat zou een V250 moeten zijn.
Heb 'm helaas niet gezien, had de 11:51 Fyra genomen (maar zag 'm onderweg ook niet passeren) en kwam na een locomotiefstoring bij Hoofddorp met +20 op Schiphol aan (had op Rotterdam al +10).
Daarna met een sprint de trein naar Sloterdijk gehaald die stilletjes op spoor 3 binnenkwam terwijl die eerst op 1-2 zou aankomen.

Vrijdagavond reed de s3900 net voor m'n neus weg, wel flink vol want hij stopte extra op Weesp én Muziekwijk(!).

Maandagochtend een enkele SLT-IV in de t4318. Conducteur riep om dat hij nog om extra materieel had gevraagd maar hij kreeg als enig antwoord: "Nee".

Elke reiziger op Almere Centrum kreeg wel van NS-personeel gele zakken met een Balisto, Evergreen een een Caprisonne. Zonder enige briefje, maar ik gok dat het als excuus was voor de overvolle treinen vorige week.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

De NS heeft maandag op heel veel plekken gele zakken uitgedeeld ter compensatie van de werkzaamheden. Er was ook een variant met een appel, mandarijn, flesje biosap en een rol mentos die o.a. in Leiden en Alphen werd uitgedeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:De NS heeft maandag op heel veel plekken gele zakken uitgedeeld ter compensatie van
...het ontbreken van toiletten? :X
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Dexter »

Veel vertragingen vanmorgen en de eerste Fyra van de dag viel al meteen uit. Wat me opvalt, is dat ze bij vertraging de s2100 tegenwoordig soms Rtb laten overslaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

tsja, je kunt je ook afvragen waarom beide kanten van de wisselstraat hun eigen IC-station nodig hebben :?
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Citaro »

Edwin schreef:
Citaro schreef:
Edwin schreef:De t923 en t927 vervallen maar om 12:08 (Rotterdam CS) is een extra (?) Fyra, de t1027, die in de reisplanner betiteld wordt als "alternatief reisadvies". Een V250?
Yep, dat zou een V250 moeten zijn.
Heb 'm helaas niet gezien, had de 11:51 Fyra genomen (maar zag 'm onderweg ook niet passeren) en kwam na een locomotiefstoring bij Hoofddorp met +20 op Schiphol aan (had op Rotterdam al +10).
Daarna met een sprint de trein naar Sloterdijk gehaald die stilletjes op spoor 3 binnenkwam terwijl die eerst op 1-2 zou aankomen.
Maar als jij de t925 hebt (v. 11.53) en om 12:08 vertrekt de t1027, dan krijg je die trein toch niet 123 te zien? De eventuele V250 rijdt dan toch een kwartier achter 'jouw' Fyra? Het lijkt me dat die t1027 dan ook minimaal +5 aan z'n broek krijgt, maar er wel achter blijft rijden. Voor zover ik weet worden alle t1000 ritten met V250's gereden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Dexter »

Voor zover ze al rijden, want die van 6:25 uur vanaf Shl viel vanmorgen om te beginnen al uit, evenals de eerste gewone Fyra van 6:11.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Fles schreef:tsja, je kunt je ook afvragen waarom beide kanten van de wisselstraat hun eigen IC-station nodig hebben :?
Je hebt veel IC-stops waarvan je het nut kunt afvragen, maar daar valt deze juist niet onder. En dan gaat het natuurlijk niet om een nut vanuit Rotterdam, maar eerder vanuit het zuiden waar het met name voor het woon-werkverkeer een waardevolle stop is hoewel hij zeker ook zin heeft voor dagjesmensen uit zuidelijke richting die in Rotterdam willen winkelen bijvoorbeeld.
In al deze gevallen wordt de reistijd maarliefst 40% korter door deze IC-stop, terwijl de reis van doorgaande reizigers slechts 0,08% trager wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Citaro schreef:Maar als jij de t925 hebt (v. 11.53) en om 12:08 vertrekt de t1027, dan krijg je die trein toch niet 123 te zien? De eventuele V250 rijdt dan toch een kwartier achter 'jouw' Fyra? Het lijkt me dat die t1027 dan ook minimaal +5 aan z'n broek krijgt, maar er wel achter blijft rijden. Voor zover ik weet worden alle t1000 ritten met V250's gereden.
De t925 vertrok met +10 van Rotterdam. Tevens staat zo'n V250 vaak al een minuutje of 10 op Rotterdam klaar. Ik had gedacht dat ik de V250 onderweg tegemoed zou komen, maar ook niet gezien, vandaar.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Edwin »

Eindelijk doet haltepaal N het op Almere Centrum. Nu hopen dat de S&V-mensen van CXX hun "PODjes"niet meer op die halte zetten 's ochtends vroeg.

Op Almere Parkwijk is het busstationnetje eindelijk klaar. Alleen de keuze voor waar welke bus moet staan is precies andersom als ik gedacht had.

Afbeelding

De rode lijn is van lijn 5 en 7, doorgaande lijnen die verder rijden dan Almere Parkwijk. De blauwe lijn is van lijn 6 en 322 (en 155) die Almere Parkwijk als eindpunt/beginpunt hebben. Je zou denken dat de 6 en 322, die vroeger, zoals nu ook te zien is, in de cirkel wachten nu op de buitenste halte wachten. Maar daar worden 5 en 7 nu naartoe gestuurd. Je zou denken dat de doorgaande lijnen de doorgaande weg nemen. Nu staan de 6 en 322 soms 4 tot 5 minuten op de doorgaande baan, erg onhandig wanneer er hulpdiensten passeren en werkverkeer. Ik snap dat de 6 en 322 dan de 5 en 7 in beide richtingen kruisen, maar een vrije doorgaande weg lijkt mij veiliger.

Ik hoop wel dat elke 6 en 322 bij de halte eindigt en niet nog steeds in de cirkel. Is zo onhandig uitstappen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Veel vertragingen vanmorgen en de eerste Fyra van de dag viel al meteen uit. Wat me opvalt, is dat ze bij vertraging de s2100 tegenwoordig soms Rtb laten overslaan.
Dat heb ik nog niet meegemaakt moet ik zeggen.
Fles schreef:tsja, je kunt je ook afvragen waarom beide kanten van de wisselstraat hun eigen IC-station nodig hebben :?
Zeker in de spits is Rtb een ontzettend druk station, daarbij bedienen Rtb en Rtd beide een andere kant van het centrum, en geeft Rtd een simpele overstap op de Noord-Zuidlijn, en Rtb op de Oost-Westlijn van de Metro, dus het belang van een IC stop op Rtb is best aanzienlijk.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Sdm. Ook dit is met name in de spits een station van belang, omdat je hier grote groepen reizigers vanuit Schiedam zelf, Rotterdam West, Vlaardingen, Maassluis en Hoek van Holland richting Den Haag kunt verwerken
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Alle treinstations die ook door de Rotterdamse metro worden aangedaan zijn tegenwoordig IC-station, al worden sommige nog door een paar treinen overgeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten