Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Wubbo »

Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl
Geplaatst op: maandag 22 oktober 2012 11:48
Laatst bijgewerkt: maandag 22 oktober 2012 11:49


Een geïrriteerde reiziger is zondag op het Museumplein in Ede een in-en uitcheckpaal van de ov-chipkaart te lijf gegaan met een bijl. Omstanders schakelden de politie in toen de man de paal vernielde. De reiziger vertelde later dat hij geïrriteerd was omdat het apparaat niet werkte.
Lees verder
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Dagren »

En hoe deed het apparaat het na de behandeling?
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door atbrg »

Dagren schreef:En hoe deed het apparaat het na de behandeling?
Nog steeds niet. Hier staat de foto:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/d ... in-Ede.ece

Zo gaat dat, we vullen geen formuliertjes meer in want dat zijn we echt zat nu. Hopelijk leidt dit tot meer reizigersverzet. Ook veel andere vervoersbedrijven dan NS eisen perfectie van de reiziger maar kunnen dat vaak zelf niet leveren met die ellendige cico's. Zelf ben ik wat dat betreft geen grote fan van de HTM .

Helaas krijgt de 'man met de bijl' nu mogelijk een bekeuring en moet hij schade vergoeden. Weet iemand of hij een advocaat heeft waar we contact mee kunnen opnemen of dat er een rekeningnummer beschikbaar is om deze man kosteloos te stellen voor deze daad van algemeen belang?
Kaart ongeldig err. 007
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Maxim »

Wat een ongelooflijk stompzinnige reactie. Nee, het werkt niet altijd goed. Ja, het systeems is omslachtig. Maar moedwillig vernielen van andermans eigendommen wordt gelukkig in dit land bestraft.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Fles »

atbrg schreef:
Dagren schreef:En hoe deed het apparaat het na de behandeling?
Nog steeds niet. Hier staat de foto:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/d ... in-Ede.ece
Oh ik las "bijl" maar er werd kennelijk "nagelvijltje" bedoeld of zo :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Suus »

atbrg schreef:Helaas krijgt de 'man met de bijl' nu mogelijk een bekeuring en moet hij schade vergoeden. Weet iemand of hij een advocaat heeft waar we contact mee kunnen opnemen of dat er een rekeningnummer beschikbaar is om deze man kosteloos te stellen voor deze daad van algemeen belang?
Daad van algemeen belang? :| Mensen moeten gewoon met hun tengels van andersmans eigendom afblijven. Het feit dat je niet blij bent met de OV-Chipkaart zorgt er niet voor dat je moedwillige vernieling dan goed kan keuren :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Michael 1988 »

Schade met een bijl? Waar is die schade dan? Het lijkt wel alsof dat ding het al niet deed voordat die er een paar "klapjes" tegen gaf. Ik had verwacht dat dat ding doormidden was geslagen of zo. Of tenminste ernstigere schade had dan dit. Niet dat ik zijn daad recht spreek, maar sommige Cico's vind ik zelf erg traag reageren. En soms doen die dingen het (in de bussen) helemaal niet.

Maar het lijkt trouwens een oud bericht, want inmiddels zijn veel Cico's van NS geel geschilderd en deze is nog grijs. Ja geschilderd, want ik heb het met eigen ogen gezien dat ze die dingen stonden te schilderen (net zoals de kaartverkoopautomaten). Ik weet niet meer zeker waar, maar dat was in Gelderland tussen Arnhem en Zutphen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Suus »

Ede Centrum is een station van Connexxion die toevallig hetzelfde type paal als de NS gebruiken voor trein en sneltram.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Tristan »

Vandalisme is niet goed te praten, maar ik kan de frustratie van de bewuste tuinman wel begrijpen :wink: Hopelijk zet deze actie de vervoerders en TLS aan het denken om de reiziger nou eens ECHT serieus te nemen.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Suus »

Ik denk dat ze eerder gaan kijken naar mogelijkheden om vandalisme tegen te gaan, blijkbaar zijn ze niet helemaal krasbestendig 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Karl »

Straks moet je eerst door een veiligheidsscanner (net als op 't vliegveld) om in- of uit te mogen checken. Die scanners worden door de reiziger betaald door alle OV-reizen met €2 te verhogen. :Y
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Fles »

Tristan schreef:Vandalisme is niet goed te praten, maar ik kan de frustratie van de bewuste tuinman wel begrijpen :wink: Hopelijk zet deze actie de vervoerders en TLS aan het denken om de reiziger nou eens ECHT serieus te nemen.
Stel je gerust, dat zal niet gebeuren _O-
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door huibf »

Michael 1988 schreef: Maar het lijkt trouwens een oud bericht, want inmiddels zijn veel Cico's van NS geel geschilderd en deze is nog grijs. Ja geschilderd, want ik heb het met eigen ogen gezien dat ze die dingen stonden te schilderen (net zoals de kaartverkoopautomaten). Ik weet niet meer zeker waar, maar dat was in Gelderland tussen Arnhem en Zutphen.
Moi ik heb toch duidelijk gezien dat ze zijn gestickerd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Niet dat ik zijn daad recht spreek, maar sommige Cico's vind ik zelf erg traag reageren. En soms doen die dingen het (in de bussen) helemaal niet.
Je moet eens bij Veolia in de trein (naja, op het perron ;) ) inchecken. Als je dingen in de bus al traag vond (iig Veolia en Arriva) dan zijn die kermend langzaam. En eerst stond er in Heyendaal volgens mij ook maar 1 per perron bij de trap. Dat gaf altijd een mooie file rond 8:22 als zowel een volle boemel van CS als een volle boemel uit Boxmeer komt. Gelukkig staan er tegenwoordig iets meer, maar als de extra trein Cuijk arriveert, dan is volgens mij de vorige lading mensen nog steeds aan het uitchecken.

Overigens had ik ook een volledig doormiddengehakte CICO verwacht, dit lijkt er meer op alsof hij geaaid is door een dame met lange vingernagels. En de agressie snap ik niet. Gewoon zuchten en thuis meteen een claimformulier invullen. Zo ga je er juist financieel op achteruit omdat ze misschien je claim afwijzen (omdat je onjuist met de apparatuur bent omgegaan) EN kun je dat ding vergoeden (en al krijg je wel je claim toegewezen, netto zul je verlies maken). Wel handig om als tuinman altijd een bijl je te hebben voor dit soort gevallen! Ik neem voortaan een aks mee denk ik, dat slaat wel een deuk in een pakje boter en komt in volle bussen en treinen dusdanig intimiderend over zodat mensen misschien wel eens helemaal doorlopen :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Reiziger Delft »

Ik vind de palen van Veolia (en Syntus) sowieso verschrikkelijk slecht ontworpen. Al bij een klein beetje zon kan je het scherm nauwelijks lezen en de palen maken geen geluid bij het in- of uitchecken. Totaal ongeschikt voor slechtzienden dus. Tevens zijn ze inderdaad nogal traag zoals fogeltje ook al zegt. Hoe kan je nu zoiets ontwerpen? :cry: De NS-palen (en die van Connexxion) zijn veel beter, duidelijk leesbaar scherm, ze maken geluid en lekker snel.

En dan heb ik het nog niets eens gehad over dat Veolia-palen geen NS-abonnementen meer herkennen, en Veolia daar uiteraard over zwijgt. Ik heb na 1,5 week nog steeds m'n geld niet terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Fles »

die van syntus reageren niet eens tenzij je je kaart eerst uit je portemonnee haalt. Nee, haast moej nie hebb'n op t plattelaand.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door fogeltje »

Reiziger Delft schreef:En dan heb ik het nog niets eens gehad over dat Veolia-palen geen NS-abonnementen meer herkennen, en Veolia daar uiteraard over zwijgt. Ik heb na 1,5 week nog steeds m'n geld niet terug.
Ik ben dus NIET de enige. Ik heb 24 september (meen ik) en begin oktober bij hen twee keer mijn korting niet gehad, vorige week kreeg ik bericht dat het geld teruggestort gaat worden. Maar of het probleem is opgelost, betwijfel ik.
Fles schreef:die van syntus reageren niet eens tenzij je je kaart eerst uit je portemonnee haalt. Nee, haast moej nie hebb'n op t plattelaand.
In bus of trein? (of allebei)

Ik weet wel dat bij Arriva in de bus in het begin ook vaak geen kaarten gelezen werd als ze in een portemonnee zaten. Tegenwoordig lijkt het wel iets beter te gaan, maar je moet ze er nog wel erg stil voorhouden.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Fles »

trein. Hoe het bij de tractor gaat weet ik niet. Bussen zie ik daar nooit :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Dexter »

Ik heb maar 1 woord voor zo'n actie: Kansloos. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Caspar »

Michael 1988 schreef:want inmiddels zijn veel Cico's van NS geel geschilderd en deze is nog grijs. Ja geschilderd, want ik heb het met eigen ogen gezien dat ze die dingen stonden te schilderen (net zoals de kaartverkoopautomaten). Ik weet niet meer zeker waar, maar dat was in Gelderland tussen Arnhem en Zutphen.
Maar dan heb je denk toch niet goed gekeken, want het is een soort gele folie wat op de paaltjes is geplakt.
Ik was er toevallig getuige van dat ze bezig waren. Een enorme rol met een folie van 1 meter breed die 1 persoon afrolde over het paaltje, persoon 2 knipte daar het stuk vanaf wat voor het betreffende poortje bestemd was, terwijl persoon 3 de folie met een soort föhn aan het paaltje deed vastsmelten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Michael 1988 »

Caspar schreef: Maar dan heb je denk toch niet goed gekeken, want het is een soort gele folie wat op de paaltjes is geplakt.
Ik was er toevallig getuige van dat ze bezig waren. Een enorme rol met een folie van 1 meter breed die 1 persoon afrolde over het paaltje, persoon 2 knipte daar het stuk vanaf wat voor het betreffende poortje bestemd was, terwijl persoon 3 de folie met een soort föhn aan het paaltje deed vastsmelten.
huibf schreef:Moi ik heb toch duidelijk gezien dat ze zijn gestickerd.
Raar, ik zag zo'n gast met een kwast in de buurt. Vond het al raar dat dat niet afgezet was met lint en de kaartautomaten wel waar ze mee bezig waren). Maar ik heb het dus verkeerd gezien, we reden er met de trein langs, dus had het in een (snel) moment gezien. Nou ja snel, we reden net aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Ik weet wel dat bij Arriva in de bus in het begin ook vaak geen kaarten gelezen werd als ze in een portemonnee zaten.
De Connexxion-lezers hebben daar soms ook last van overigens. Dan zullen de batterijen wel aan het leegraken zijn ofzo, waardoor ze wat meer moeite met detecteren hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Suus »

Is dat het? Ik tref steeds meer kaartlezers in CXX-bussen die mijn kaart uit februari 2009 niet willen uitlezen, en ik maar denken dat het aan mijn kaart ligt :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Tochjo »

Door de portemonnee heen lezen is bij mij nog nooit gelukt bij Syntus. Bij Connexxion/GVU heb ik vaak dat het bij het inchecken voorin wel lukt, maar bij het uitstappen niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Daniel »

@Bee: Kan best, dit jaar in ieder geval al diverse keren gehad met een kaart uit 2011 die de lezers zelfs niet wilden lezen als ik 'm er los voor hield (andere kaartlezer in de bus bood vaak wel uitkomst)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten