Rover vreest nieuwe dienstregeling Flevolijn na werkzhdn

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Rover vreest nieuwe dienstregeling Flevolijn na werkzhdn

Bericht door 010jongen »

en dat allemaal over 2 sporen door almere.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vreest nieuwe dienstregeling Flevolijn na werkzhdn

Bericht door Klaasje »

Dat past op de sloffen doordat de IC's Zwolle-Den Haag tot Weesp achter de sprinter Zwolle-Amsterdam CS aanrijden en na Weesp voor de sprinter Utrecht-Hilversum-Schiphol uitrijden. Dat is dus een 2x per uur een inhaling van sprinterreizigers Flevolijn-Zuidtak.

Sinds ik dat weet denk ik ook dat we ons over de drukte van de sprinters Zwolle - Amsterdam CS minder druk hoeven te maken dan over de drukte van de IC's Zwolle - Den Haag en de sprinters Oostvaarders - Hoofddorp.
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Rover vreest nieuwe dienstregeling Flevolijn na werkzhdn

Bericht door renevisscher »

In mijn ogen is het niet slim geweest om de IC Lelystad - Amsterdam C niet te Almere Buiten te laten stoppen. Dit had voor deze trein makkelijk gekund door deze enkele minuten eerder/later bij Lelystad te laten vertrekken/aankomen.

Daarnaast, naast de reeds geplande treinen, is er door NS nog extra trein paden bij prorail gereserveerd (zie treinnummerlijst tbv een toekomstige serie 2400, Lelystad - Amsterdam Zuid - Schiphol. Deze zal nog niet rijden vanaf 9 december, maar in mijn ogen is dit voor de NS wel de manier om eventueel in te kunnen spelen op extra (spits)drukte.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Rover vreest nieuwe dienstregeling Flevolijn na werkzhdn

Bericht door Klaasje »

Het probleem is dat de treinserie s4300 vlak achter de intercity Lelystad - Amsterdam aan vertrekt. Daardoor zou je de sprinter vertragen of later moeten laten vertrekken na de intercity om de boel toch passend te krijgen. Dan krijg je ook een 10-20 ligging van de sprinters. Echt een optie is het niet aangezien ze bij de seinverdichting net iets te weinig seinen tussen Almere Oostvaarders en net voorbij Almere Buiten hebben neergezet. Anders had was het wel mogelijk geweest zonder vertraging. (Het kleine stukje Almo - Almb op Geel8-en rijden bijvoorbeeld.)

Ik verwacht dat die s2400 wel een goede trein is om de spitsdrukte van zowel de reguliere IC als de s4300 fors te verminderen. NS denkt die trein vooralsnog niet nodig te hebben maar het is de vraag of dat het juiste criterium voor het wel of niet inzetten van zo'n trein is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten