Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Concessie Zuid-Holland Noord #2
Vorig topic: Concessie Zuid-Holland Noord.
En de wijzigingen zijn bekend:
http://www.arriva.nl/zhn/zuid-holland-n ... d-noord-1/
Enkele opvallende dingen:
- Er wordt gesproken over een lokale lijn Leiden - Katwijk, maar onder hetzelfde nummer rijdt ook een lijn tussen Leiden en Noordwijk.
- In de tekst wordt lijn 221 genoemd, terwijl deze op de kaart lijn 22 heet.
En de wijzigingen zijn bekend:
http://www.arriva.nl/zhn/zuid-holland-n ... d-noord-1/
Enkele opvallende dingen:
- Er wordt gesproken over een lokale lijn Leiden - Katwijk, maar onder hetzelfde nummer rijdt ook een lijn tussen Leiden en Noordwijk.
- In de tekst wordt lijn 221 genoemd, terwijl deze op de kaart lijn 22 heet.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 08 nov 2012, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar vorig topic.
Reden: Link naar vorig topic.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dit is het .pdf-document van de concessiesamenvatting: klik. Dat leest een stuk prettiger.
En hier zijn de belangrijkste wijzigingen op een rijtje: Klik
En hier zijn de belangrijkste wijzigingen op een rijtje: Klik
Laatst gewijzigd door Tristan op di 23 okt 2012, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Mooi dat de wijzigingen bekend zijn. :D Ik heb nog niet alles gelezen, dus ik geef mijn mening later pas.Etienne schreef:En de wijzigingen zijn bekend:
http://www.arriva.nl/zhn/zuid-holland-n ... d-noord-1/
Enkele opvallende dingen:
- Er wordt gesproken over een lokale lijn Leiden - Katwijk, maar onder hetzelfde nummer rijdt ook een lijn tussen Leiden en Noordwijk.
- In de tekst wordt lijn 221 genoemd, terwijl deze op de kaart lijn 22 heet.
Over lijn 221: waarschijnlijk is op de kaart het laatste cijfer weggevallen. Lijn 365 staat ook als '36' op de kaart. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Een aantal voor mij opvallende punten:
- het wordt dus lijn 184 voor Langeraar: elk uur Alphen a/d Rijn - Nieuwveen via Langeraar of Papenveer (waarschijnlijk een lus aan het eind). Ik ben benieuwd naar de exacte route.
- Lijn 365 wordt volgens mij een goudmijntje. De routewijziging van lijn 256 via Leiderdorp is er één die ik al langer zie zitten: Snelle busverbinding vanuit Leiderdorp naar Schiphol, sneller vanuit Leiden naar Leiderdorp, belangrijke relatie Roelofarendsveen - Rijnland Ziekenhuis, snelle en éénduidige verbinding Leiden - Zoetermeer. De ritten Zoetermeer - Schiphol zullen wel vertragingsgevoelig zijn.
- 361 (heette in het vorige plaatje nog 371) gaat alsnog via Station Sassenheim. Lijkt mij erg verstandig.
- Eénduidige en frequente lijn 50 zorgt voor goed voor- en natransport van Station Sassenheim. Het opheffen van lijn 51 zorgt wel voor langere reistijd vanuit de Universiteit naar Sassenheim en Lisse.
- Q-liners Den Haag - Groene Hart (380,381,382,383) worden spitslijnen. Logisch, maar uurdienst voor Hazerswoude Dorp in daluren lijkt mij vrij karig. Helaas blijft lijn 165 dan slechts 1x per uur rijden. Positief dat lijn 165 ook op zondag gaat rijden.
- het wordt dus lijn 184 voor Langeraar: elk uur Alphen a/d Rijn - Nieuwveen via Langeraar of Papenveer (waarschijnlijk een lus aan het eind). Ik ben benieuwd naar de exacte route.
- Lijn 365 wordt volgens mij een goudmijntje. De routewijziging van lijn 256 via Leiderdorp is er één die ik al langer zie zitten: Snelle busverbinding vanuit Leiderdorp naar Schiphol, sneller vanuit Leiden naar Leiderdorp, belangrijke relatie Roelofarendsveen - Rijnland Ziekenhuis, snelle en éénduidige verbinding Leiden - Zoetermeer. De ritten Zoetermeer - Schiphol zullen wel vertragingsgevoelig zijn.
- 361 (heette in het vorige plaatje nog 371) gaat alsnog via Station Sassenheim. Lijkt mij erg verstandig.
- Eénduidige en frequente lijn 50 zorgt voor goed voor- en natransport van Station Sassenheim. Het opheffen van lijn 51 zorgt wel voor langere reistijd vanuit de Universiteit naar Sassenheim en Lisse.
- Q-liners Den Haag - Groene Hart (380,381,382,383) worden spitslijnen. Logisch, maar uurdienst voor Hazerswoude Dorp in daluren lijkt mij vrij karig. Helaas blijft lijn 165 dan slechts 1x per uur rijden. Positief dat lijn 165 ook op zondag gaat rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De twee ritten per uur die van Zoetermeer naar Schiphol rijden zullen het vermoedelijk niet heel lang uithouden en geknipt worden in Leiden, die lopen met 100% zekerheid vast in de verkeerschaos van Leiden.
De lijnen 195 en 295 gaan niet geknipt worden en volledig door Arriva gereden worden zover ik lees.
De lijnen 195 en 295 gaan niet geknipt worden en volledig door Arriva gereden worden zover ik lees.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Uit het document van Tristan:
Dat wordt een gedoe met die fietsen -o-Met de fiets in de bus
Zuid-Holland is een fietsland en wij zien aanknopingspunten het fietsgebruik èn het
busreizen te stimuleren. Op een drietal buslijnen geven wij de gelegenheid gratis de fiets
mee te nemen in de bus, op maandag tot en met vrijdag tijdens de daluren en in het
weekeinde en gedurende de zomervakantie de hele dag.
Wij bieden deze service op de buslijnen 90 (gebied Katwijk, Noordwijk en Wassenaar), 194 en
196 (Krimpenerwaard). Er is in elke bus ruimte voor 4 fietsen. Zo kunnen fietsliefhebbers met
wind tegen met de bus reizen, om vervolgens met de wind in de rug terug te fietsen van
bijvoorbeeld Wassenaar naar Noordwijk of langs de Hollandse IJssel van Krimpen naar Gouda.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De bedoeling (uit het PvE) was juist volledig rijden door Connexxion vanuit de concessie provincie Utrecht.Bee schreef:De lijnen 195 en 295 gaan niet geknipt worden en volledig door Arriva gereden worden zover ik lees.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik lees dit:
Wel positief natuurlijk dat die lijn als doorgaande lijn behouden blijft en ik hoop dat er een goede afspraak komt wat betreft abonnementen.
Over die fietsen in de bus: gaan op die drie lijnen Citea's met ene iets ander interieur rijden, zodat daar wel vier fietsen in kunnen? Verder ben ik benieuwd waarom Arriva (/ de provincie) precies voor die drie lijnen heeft gekozen.
Blijkbaar gaan Arriva en Connexxion lijn 195 samen uitvoeren.Omdat deze lijnen goed voldoen en
omdat wij hen samen met de concessiehouder provincie Utrecht als doorgaande lijn Rotterdam - Utrecht gaan exploiteren,
Wel positief natuurlijk dat die lijn als doorgaande lijn behouden blijft en ik hoop dat er een goede afspraak komt wat betreft abonnementen.
Over die fietsen in de bus: gaan op die drie lijnen Citea's met ene iets ander interieur rijden, zodat daar wel vier fietsen in kunnen? Verder ben ik benieuwd waarom Arriva (/ de provincie) precies voor die drie lijnen heeft gekozen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 23 okt 2012, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik lees ook niet goed, ik dacht even dat er voor de concessiehouder Utrecht stond maar er staat samen: CXX en Arriva gaan hem dus samen rijden.
@Meltrain: Die drie lijnen rijden door de meest aantrekkelijke gebieden van het vervoersgebied.
@Meltrain: Die drie lijnen rijden door de meest aantrekkelijke gebieden van het vervoersgebied.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
:')Ook krijgen reizigers betere aansluitingen met andere bussen en treinen.
:oLijn 147: Alphen aan den Rijn – Nieuwkoop – Uithoorn: kleine aanpassingen in de vertrektijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Quote van Arriva-site: De huidige belbusritten 665 op zondag worden onder het lijnnummer 165RoelZ1 schreef: Helaas blijft lijn 165 dan slechts 1x per uur rijden. Positief dat lijn 165 ook op zondag gaat rijden.
uitgevoerd..
Oftewel: wel belbus, alleen ander nummer
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat geldt voor andere belbuslijnen ook, 696 wordt 196, maar blijft belbus. -o-
Het is een spectrum.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Al met al erg tevreden over wat Arriva hier brengt in de regio. Zelfs lijn 249 blijft bestaan, ondanks het feit dat er in de daluren geen hond in zit. Maar zelfs langeraar krijgt een bus, een échte bus!
Top! :pos:
Top! :pos:
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Fietsen in de bus? Ik zie er om heel eerlijk te zijn het nut niet van in. Hoe gaan ze het handhaven? Wat gaan ze bijvoorbeeld doen als er al 3 man met een fiets in de bus zitten en er willen nog 2 mensen erbij of wanneer een hele groep van meer dan 4 man tegelijk de bus in wil met de fiets (op 1 halte dan)? Welke fietsen worden toegelaten en welke niet, want een fiets is een ruim begrip (tandem, vouwfiets, schone fiets, smerige en modderige fiets enz.). Ik vond vouwfietsen in de bus tijdens de spits al een ergernis (ook tijdens daluren, omdat sommige buslijnen die ik van en naar 's-Hertogenbosch neem ook vaak in de daluren vol zitten), maar nu ook hele fietsen. Lijkt Amerika wel.
Misschien een idee om die dingen voor die dingen speciale fietsrekken te maken (achterop de bus of zo) en de dienstregeling te rekken. Maar dat kost meer materieel. En de fietsen in de bus kunnen soms voor gevaarlijke taferelen gaan zorgen. Nee niet bepaald een slim idee lijkt mij. Niet lullig bedoelt voor de fietsers (ben er zelf ook een), maar dan kun je net zo goed een vouwfiets aanschaffen of je fiets op slot op de bushalte achterlaten. Veel veiliger en gaat veel sneller.
Misschien een idee om die dingen voor die dingen speciale fietsrekken te maken (achterop de bus of zo) en de dienstregeling te rekken. Maar dat kost meer materieel. En de fietsen in de bus kunnen soms voor gevaarlijke taferelen gaan zorgen. Nee niet bepaald een slim idee lijkt mij. Niet lullig bedoelt voor de fietsers (ben er zelf ook een), maar dan kun je net zo goed een vouwfiets aanschaffen of je fiets op slot op de bushalte achterlaten. Veel veiliger en gaat veel sneller.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Alle bussen een aanhangwagen waar reizigers hun fiets in kunnen smijten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden; als het lijnnummer uit wellicht historisch besef is teruggekeerd zal dat voor de route van de 184 misschien ook wel zo zijn ;)RoelZ1 schreef:Een aantal voor mij opvallende punten:
- het wordt dus lijn 184 voor Langeraar: elk uur Alphen a/d Rijn - Nieuwveen via Langeraar of Papenveer (waarschijnlijk een lus aan het eind). Ik ben benieuwd naar de exacte route.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat verwacht ik ook, maar als ze slim zijn is er wel een mogelijk verzachtende oplossing:Bee schreef:De twee ritten per uur die van Zoetermeer naar Schiphol rijden zullen het vermoedelijk niet heel lang uithouden en geknipt worden in Leiden, die lopen met 100% zekerheid vast in de verkeerschaos van Leiden.
In de samenvatting staat dat lijn 365 tussen Zoetermeer en Leiden een 10' dienst rijdt en tussen Leiden en Leiderdorp een 15'-dienst. Dit betekent dat twee bussen per uur 5 minuten meer halteer/buffertijd krijgt dan de andere. Door de doorgaande bussen deze extra buffertijd te geven kan er al wat vertraging worden ingelopen. 's Avonds en op zondag is het natuurlijk niet nodig. Als het echt misloopt kunnen ze de ritten naar Schiphol ook enkel in de spits knippen. Zo rijden er in de spits extra bussen naar Leiderdorp, terwijl je in de rustige uren niet met te veel bussen rijdt of extra overstappen krijgt.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Er staat niet dat Leiden-Leiderdorp een 15'-dienst krijgt. Leiden-Leiderdorp wordt 4x per uur. Kan dus ook 10'/20'-dienst zijn. Doen ze ook met Qliner 385 (lijn 95) in de spits.RoelZ1 schreef:Dat verwacht ik ook, maar als ze slim zijn is er wel een mogelijk verzachtende oplossing:Bee schreef:De twee ritten per uur die van Zoetermeer naar Schiphol rijden zullen het vermoedelijk niet heel lang uithouden en geknipt worden in Leiden, die lopen met 100% zekerheid vast in de verkeerschaos van Leiden.
In de samenvatting staat dat lijn 365 tussen Zoetermeer en Leiden een 10' dienst rijdt en tussen Leiden en Leiderdorp een 15'-dienst. Dit betekent dat twee bussen per uur 5 minuten meer halteer/buffertijd krijgt dan de andere. Door de doorgaande bussen deze extra buffertijd te geven kan er al wat vertraging worden ingelopen. 's Avonds en op zondag is het natuurlijk niet nodig. Als het echt misloopt kunnen ze de ritten naar Schiphol ook enkel in de spits knippen. Zo rijden er in de spits extra bussen naar Leiderdorp, terwijl je in de rustige uren niet met te veel bussen rijdt of extra overstappen krijgt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Arriva is begonnen met wegleerritten, er reed net een Irisbus GX 117 langs de Ridderhof. Best apart gezicht wel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
GX127 zal het zijn geweest
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Krijgt Arriva ook nieuwe chauffeurs dan? Ik dacht dat het personeel van Connexxion mee ging naar Arriva, of heb ik het verkeert.Z2N schreef:Arriva is begonnen met wegleerritten, er reed net een Irisbus GX 117 langs de Ridderhof. Best apart gezicht wel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het Connexxion-personeel zal ongetwijfeld ook enkele nieuwe routes moeten leren en het zou kunnen dat Arriva meer chauffeurs nodig heeft dan er van Connexxion mee over komen, maar toch lijken die twee zaken me niet de reden. Gezien het nog redelijk ruim voor ingang van de concessie is zal die bus daar vermoedelijk hebben gereden om de routes in te meten voor de boordcomputer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
En we hebben een lijnennetkaart
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Volgens mij is op de kaart de route van de 186 in Waddinxveen aangepast, terwijl eerder nog gezegd was dat er aan die lijn niets zou veranderen. De lijn gaat nu na Station Centrum naar de Prins Bernhardlaan, maar op de kaart van Arriva gaat hij na Station Centrum naar de Kerkweg West, Sweelinckhof en Prinses Beatrixlaan. Hoewel die route duidelijker is, verliest Ouderencentrum Souburgh nu hun bushalte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten