Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door Wubbo »

Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé
Uitgegeven: 7 oktober 2008 16:59

TILBURG - Een 18-jarige vrouw uit Breda is maandagavond aangehouden nadat zij een 21-jarige vrouw uit Oss in de trein met een stanleymes had bedreigd. Dat heeft de politie dinsdag laten weten.

Het voorval vond plaats op het centraal station in Tilburg. De Bredase zou zich hebben gestoord aan het belgedrag van de vrouw uit Oss en trok daarop een stanleymes.

Deze schoof van schrik een plaats op, waarna de bekleding van het treinstel het moest ontgelden.

Bron: nu.nl
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Deze schoof van schrik een plaats op
:roll: Juist ja... als dr iemand met een mes op me afkomt schuif ik toch wel meer als een plaats op :roll:

En sjah... wat moet je dr van zeggen... t is niet voor niks n stiltecoupe... maar om nou n stanleymes te pakken :roll:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door Daan »

Dat je dat ook gewoon bij je hebt :shock:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door playertwo »

Breda en Tilburg zit relatief veel industrie, dus daar hebben relatief veel mensen een stanleymes bij zich in verhouding tot andere steden waar de dienstensector meer aandeel heeft. Ik heb zo'n ding zelf ook bijna altijd bij me.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door BR628 »

OK, het is absoluut niet goed te praten, maar laat dit nu een signaal zijn naar het treinpersoneel.. Het is tijd voor keihard handhaven!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door Jurjen »

BR628 schreef:OK, het is absoluut niet goed te praten, maar laat dit nu een signaal zijn naar het treinpersoneel.. Het is tijd voor keihard handhaven!
Ook al ben ik ook voor een betere handhaving van de stiltezones, en geef je zelf al aan dat het niet goed te praten is, vind ik je reactie nogal ongepast. Zoals jij het zegt is immers de oorzaak van het probleem hier het gebel in de stiltezone, terwijl ik persoonlijk toch echt van mening ben dat iemand die voor iets onbenulligs als dat een wapen trekt, zelf de oorzaak van het probleem is, en daarvoor hulp op maat moet krijgen.

De door jou gewekte suggestie dat het treinpersoneel dit had kunnen voorkomen door betere handhaving vind ik absoluut ongepast en kansloos.

Iemand ergens op aanspreken, ok. Daarna de HC waarschuwen, prima. Maar het recht in eigen hand nemen en met wapens je gelijk afdwingen: nee, daar moet tegen opgetreden worden!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door Geert »

Sowieso moeten mensen niet het recht in eigen hand nemen, of ze nou wel of geen gelijk hebben :roll:
playertwo schreef:Breda en Tilburg zit relatief veel industrie, dus daar hebben relatief veel mensen een stanleymes bij zich in verhouding tot andere steden waar de dienstensector meer aandeel heeft. Ik heb zo'n ding zelf ook bijna altijd bij me.
:lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Bedreiging met stanleymes na bellen in stiltecoupé

Bericht door Vinny »

BR628 schreef:OK, het is absoluut niet goed te praten, maar laat dit nu een signaal zijn naar het treinpersoneel.. Het is tijd voor keihard handhaven!
De meeste herrie wordt gemaakt als de conducteur in geen velden of wegen te bekennen is. Je kunt niet van het treinpersoneel een constante bewaking van de stiltezone verwachten. Overigens moet ik ook zeggen dat er vrij zelden een 'reminder' over de omroep klinkt. Het valt wel op dat na zo'n berichtje het meestal iets stiller wordt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten