Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:
fogeltje schreef:Ik weet wel dat bij Arriva in de bus in het begin ook vaak geen kaarten gelezen werd als ze in een portemonnee zaten.
De Connexxion-lezers hebben daar soms ook last van overigens. Dan zullen de batterijen wel aan het leegraken zijn ofzo, waardoor ze wat meer moeite met detecteren hebben.
Die dingen hangen in een bus, moet dat echt met batterijen werken dan?

Wat ik wel eens bij Connexxion zie is dat tig mensen normaal inchecken maar dan bij 1 persoon de kaart weigert, rechtstreeks kaart tegen lezer. Als je die het dan achter proberen, werkt het daar wel. Het is mij ook één keer overkomen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Daniel »

Situatie was bij mij wel soortgelijk, alleen dan met een weigerende/slecht gedetecteerde kaart bij zo'n beetje alle instappers. (Kaarten in portemonnee pakten de lezers dan sowieso niet) En achterin werkte het dan wel inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Maxim »

fogeltje schreef: Die dingen hangen in een bus, moet dat echt met batterijen werken dan?
Nee. Ze werken niet met batterijen. Als je al bedankt hoeveel gegevens zo'n ding per dag binnenkrijgt en verstuurt... Tenzij met "batterijen" de accu's van de bus bedoeld worden :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door fogeltje »

Maxim schreef:
fogeltje schreef: Die dingen hangen in een bus, moet dat echt met batterijen werken dan?
Nee. Ze werken niet met batterijen. Als je al bedankt hoeveel gegevens zo'n ding per dag binnenkrijgt en verstuurt... Tenzij met "batterijen" de accu's van de bus bedoeld worden :)
Zou wel mooi zijn als die dingen de accu van de bus meteen leegtrekken :')
"Een touringcar is geen bus"
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door MdJ »

Op het moment dat de hoofdschakelaar uit is, gaat na een x-aantal minuten de cico's buiten dienst. (rood lampje). Zowel bij Syntus als CXX gezien.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door marvinkok »

En na een paar minuten (bij InfoXX meen ik 5) gaat de het hele systeem uit, dus zowel de computer als de lezers.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Michael »

Tochjo schreef:Door de portemonnee heen lezen is bij mij nog nooit gelukt bij Syntus. Bij Connexxion/GVU heb ik vaak dat het bij het inchecken voorin wel lukt, maar bij het uitstappen niet.
Ik kan mijn Chipkaart bij alle vervoerders in mijn portemonnee houden. Nog nooit problemen gehad. Terwijl ik hem altijd in mijn portemonnee houd.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door Roelof88 »

Bee schreef:Is dat het? Ik tref steeds meer kaartlezers in CXX-bussen die mijn kaart uit februari 2009 niet willen uitlezen, en ik maar denken dat het aan mijn kaart ligt :N
De voorste kaartlezer in Connexxion bus 8808 (ja weet zelfs nog 't nummer) wilde m'n kaart uit maart 2009 ook nooit op de normale manier herkennen (4 keer die bus gehad). Alleen als ik de OV-chipkaart uit de portemonnee haalde en hem er paar seconden dichtbij tegenaan hield pakte ie 'm wel... In andere bussen nooit geen problemen gehad.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Boze man bewerkt ov-chipkaartpaal met bijl

Bericht door fogeltje »

Roelof88 schreef:
Bee schreef:Is dat het? Ik tref steeds meer kaartlezers in CXX-bussen die mijn kaart uit februari 2009 niet willen uitlezen, en ik maar denken dat het aan mijn kaart ligt :N
De voorste kaartlezer in Connexxion bus 8808 (ja weet zelfs nog 't nummer) wilde m'n kaart uit maart 2009 ook nooit op de normale manier herkennen (4 keer die bus gehad). Alleen als ik de OV-chipkaart uit de portemonnee haalde en hem er paar seconden dichtbij tegenaan hield pakte ie 'm wel... In andere bussen nooit geen problemen gehad.
Die bus heeft ook een tijdje in Eindhoven rondjes gereden, ben er wel eens in gereisd. Heb toen geen problemen gehad met die bus.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten