Gelukkig wel, zou er niet aan moeten denken in de spits als je al deze reizigers ook nog eens op Rtd zou moeten verwerkenBee schreef:Alle treinstations die ook door de Rotterdamse metro worden aangedaan zijn tegenwoordig IC-station, al worden sommige nog door een paar treinen overgeslagen.
OVer je reiservaringen in oktober 2012
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Even een opmerking: gisteren zat ik in twee SLT's en de airco stond lekker aan. Dit terwijl het op die momenten niet echt warm was ofzo.
Overigens is airco prima, maar je voelt hem duidelijk tegen je hoofd aanwaaien op sommige plekken in de SLT (zoals klapstoeltjes bij de deur). Al gaat natuurlijk niks tegen de klunzige airco op de bovendek van een NID op...
Overigens is airco prima, maar je voelt hem duidelijk tegen je hoofd aanwaaien op sommige plekken in de SLT (zoals klapstoeltjes bij de deur). Al gaat natuurlijk niks tegen de klunzige airco op de bovendek van een NID op...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Straks als de bak kapsalon eindelijk open gaat krijg je er een hoop ruimte bij :) Er zijn voor sommige perrons zelfs drie roltrappen voorzien *O*Ennes schreef:Gelukkig wel, zou er niet aan moeten denken in de spits als je al deze reizigers ook nog eens op Rtd zou moeten verwerkenBee schreef:Alle treinstations die ook door de Rotterdamse metro worden aangedaan zijn tegenwoordig IC-station, al worden sommige nog door een paar treinen overgeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag is het volgens mij SLT_zonder_reisinfo-dag. Zowel op de heen- als de terugweg had ik een SLT waarin de reisinfo het niet deed (en nee, het was niet dezelfde met op de heenweg 2x SLT-IV en op de terugweg 1x SLT-VI).
Gelukkig werden de belangrijkste stations handmatig omgeroepen en het was ook nog eens goed verstaanbaar.
Overigens wel zowel heen als terug controle gehad: dat is al de tweede keer deze maand.
Gelukkig werden de belangrijkste stations handmatig omgeroepen en het was ook nog eens goed verstaanbaar.
Overigens wel zowel heen als terug controle gehad: dat is al de tweede keer deze maand.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik heb het wel eens meegemaakt. Door een verstoring tussen Den Haag Centraal en Delft als ik het me goed herinner. Toen moest ik met de s5100 naar Holland Spoor omdat de s1900 die ik moest hebben niet reed. Daar met de s2100 of s2200 naar Dordrecht waarbij Rotterdam Blaak overgeslagen werd vanwege de drukte in de trein. In Dordrecht over moeten stappen op de s1900 waardoor ik uiteindelijk een uur later thuis was dan gepland.Ennes schreef:Dat heb ik nog niet meegemaakt moet ik zeggen.Dexter schreef:Veel vertragingen vanmorgen en de eerste Fyra van de dag viel al meteen uit. Wat me opvalt, is dat ze bij vertraging de s2100 tegenwoordig soms Rtb laten overslaan.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Vandaag weer een lekkere drukte op station Woerden. Daar hebben ze sinds deze week allemaal mensen van de Service en Veiligheidsdienst staan. Die willen dan van iedereen even de OV-Chipkaart even controleren. En dat duur wel even.
En ze waren en vanmiddag om 16:50 op Utrecht CS niet helemaal uit wat er nu niet reed. De ene omroep gaf aan dat de Intercity Den Bosch - Eindhoven van 16:53 niet reed en de ander zei later weer dat de Intercity naar Den Bosch - Eindhoven - Maastricht niet reed.
En ze waren en vanmiddag om 16:50 op Utrecht CS niet helemaal uit wat er nu niet reed. De ene omroep gaf aan dat de Intercity Den Bosch - Eindhoven van 16:53 niet reed en de ander zei later weer dat de Intercity naar Den Bosch - Eindhoven - Maastricht niet reed.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Dat is dezelfde trein; die van 16:53 rijdt door naar Maastricht. Normaal gesproken dan; vandaag reed ie niet :)
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Toen ik twee uur geleden met de auto langs het baanvak Leiden- Schiphol reed over de A44, Zag ik de s9200 richting Amsterdam met de loc precies midden op de spanningsloze brug van de Haarlemmermeer staan. Die trein kon dus geen kant op... Hoe je dat presteert om precies daar stil te komen te staan...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het is niet de eerste keer dat een trein precies op een stroomloos gedeelte stil komt te staan, ik heb het ook een keer mee mogen maken. Het is knap toeval, maar het kan dus heel goed.Caspar schreef:Toen ik twee uur geleden met de auto langs het baanvak Leiden- Schiphol reed over de A44, Zag ik de s9200 richting Amsterdam met de loc precies midden op de spanningsloze brug van de Haarlemmermeer staan. Die trein kon dus geen kant op... Hoe je dat presteert om precies daar stil te komen te staan...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Dat presteert de Beneluxtrein wel vaker op die brug. Schijnt te maken te hebben met de interactie bovenleiding-stroomafnemer, die niet helemaal optimaal werkt. Bij regelmaat haalt de loc ook de bovenleiding er helemaal af... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Nou niet bij regelmaat, dat is een paar jaar geleden eens een keer gebeurd...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Doordat in Twente het het busvervoer en lokale treinvervoer gratis? stonden er tegen 20:00u 2 gelede citaro's met "999 Extra rit" op de buffer bij station Enschede: de 9106 en 9155. De 9106 reed nog tegen 19:00u leeg over de Haaksbergsestraat, op een plek waar normaal alleen de 20 komt naar het Van Heekplein zonder stop richting het station.
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
De chauffeur die ik vanmiddag trof op lijn 74 vanaf de Europalaan in Utrecht naar het station leek te denken dat 'ie op het circuit aan het rijden was. Een Citaro G die schuin hangt in de bochten is in ieder geval niet al te comfortabel en hij was ook behoorlijk hard aan het optrekken en remmen steeds, wat met de staande reizigers af en toe bijna een domino-effect gaf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Nou die oude loc's waren er helemaal om berucht. Die TRAXX schijnt dat toch minder te hebben. Ik heb me wel eens door iemand laten uitleggen dat het komt omdat in België het materieel "stevig" tegen de draad moet drukken om de stroom optimaal te laten overbrengen, terwijl de Nederlandse draad juist uitgaat van meer glijdend contact. Maar ik ben zelf geen EV (energievoorziening) expert, dus ik moet het wat dat betreft aan de experts overlaten ;)Caspar schreef:Nou niet bij regelmaat, dat is een paar jaar geleden eens een keer gebeurd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Dat was idd een raar gezicht en het scheelde maar een paar meter. 2500 km aan bovenleiding in Nederland en deze trein kwam er net een paar meter te kort. Vanuit de auto konden we het precies mooi zien. Het zal trouwens gezien de positie van de trein en de baanvakbeveiliging wel een aardig langdurige operatie zijn geweest om de gestrande trein te 'bergen'.Caspar schreef:Toen ik twee uur geleden met de auto langs het baanvak Leiden- Schiphol reed over de A44, Zag ik de s9200 richting Amsterdam met de loc precies midden op de spanningsloze brug van de Haarlemmermeer staan. Die trein kon dus geen kant op... Hoe je dat presteert om precies daar stil te komen te staan...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Het heeft zo´n 3,5 uur geduurd. Zoiets moet naar mijn idee toch veel sneller kunnen.Dexter schreef:Dat was idd een raar gezicht en het scheelde maar een paar meter. 2500 km aan bovenleiding in Nederland en deze trein kwam er net een paar meter te kort. Vanuit de auto konden we het precies mooi zien. Het zal trouwens gezien de positie van de trein en de baanvakbeveiliging wel een aardig langdurige operatie zijn geweest om de gestrande trein te 'bergen'.Caspar schreef:Toen ik twee uur geleden met de auto langs het baanvak Leiden- Schiphol reed over de A44, Zag ik de s9200 richting Amsterdam met de loc precies midden op de spanningsloze brug van de Haarlemmermeer staan. Die trein kon dus geen kant op... Hoe je dat presteert om precies daar stil te komen te staan...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
De Prorail-wintersleeploc moest uit Rotterdam komen. Er zijn wel wintersleeplocs dichterbij gestationeerd maar die mogen niet door de Schipholtunnel vanwege het brandalarm.
Bij de oude locs wilde het mechanisme om de stroomafnemer tegen te houden als er geen druk van boven is wel eens niet werken. In België is het onderbreken van de bovenleiding niet toegestaan en daardoor had men geen ervaring en kennis over dat soort technologie
Bij de oude locs wilde het mechanisme om de stroomafnemer tegen te houden als er geen druk van boven is wel eens niet werken. In België is het onderbreken van de bovenleiding niet toegestaan en daardoor had men geen ervaring en kennis over dat soort technologie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Ik zat aan het eind van de middag in een GVU-bus waarvan ik verder geen details kwijt wil, maar de chauffeur ging eigenlijk te ver.We moesten midden op een kruispunt tot stilstand komen omdat een bestelbus, zonder chauffeur, half op de weg en half op de bushalte direct na het kruispunt geparkeerd stond. Omdat de chauffeur er niet langs kon begon hij te toeteren waarna de vrouw die bij de halte wachtte naar de bus kwam toelopen. Toen hij de vrouw naar binnen liet begon een Turkse man op straat naar de chauffeur te foeteren dat hij niet midden op de kruising moest gaan staan want hij kon er met zijn fiets niet langs. De chauffeur schreeuwde keihard terug dat hij niet geinteresseerd was waar de man last van had en dat hij (de meneer buiten) maar eens moest gaan werken voor zijn geld want dat deden ze toch allemaal niet en hij (de chauffeur) wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Dan sta je op Amsterdam Sloterdijk te wachten op lijn 12 en de volgende én die daarop volgend vallen uit.
Edit: Plaats toegevoegd
Edit: Plaats toegevoegd
Laatst gewijzigd door ThePretender op do 25 okt 2012, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Er zijn nogal wat lijnen met nummer 12.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Zijn zomaar dingen die onvoorzien kunnen gebeuren
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
In België moet de stroomafnemer verplicht naar beneden.Bee schreef:De Prorail-wintersleeploc moest uit Rotterdam komen. Er zijn wel wintersleeplocs dichterbij gestationeerd maar die mogen niet door de Schipholtunnel vanwege het brandalarm.
Bij de oude locs wilde het mechanisme om de stroomafnemer tegen te houden als er geen druk van boven is wel eens niet werken. In België is het onderbreken van de bovenleiding niet toegestaan en daardoor had men geen ervaring en kennis over dat soort technologie
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
In België hangt de bovenleiding hoger. Nederlands materieel heeft een nokje waardoor de stroomafnemer niet hoger dan een bepaalde hoogte komt. In België raken ze de draad dan niet.Vinny schreef:Nou die oude loc's waren er helemaal om berucht. Die TRAXX schijnt dat toch minder te hebben. Ik heb me wel eens door iemand laten uitleggen dat het komt omdat in België het materieel "stevig" tegen de draad moet drukken om de stroom optimaal te laten overbrengen, terwijl de Nederlandse draad juist uitgaat van meer glijdend contact. Maar ik ben zelf geen EV (energievoorziening) expert, dus ik moet het wat dat betreft aan de experts overlaten ;)Caspar schreef:Nou niet bij regelmaat, dat is een paar jaar geleden eens een keer gebeurd...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Waarschijnlijk denk ik weer te simpel, maar naar mijn idee zou het veel sneller werken om nog even een s9200 op te offeren (in plaats van een urenlange uitval) en die loc met een rangeerder naar de gestrande trein sturen om hem weer onder de draad te slepen/duwen) dan heb je ook geen problemen met een dieseloc die evt door de tunnel zou moeten.Bee schreef:De Prorail-wintersleeploc moest uit Rotterdam komen. Er zijn wel wintersleeplocs dichterbij gestationeerd maar die mogen niet door de Schipholtunnel vanwege het brandalarm.
Bij de oude locs wilde het mechanisme om de stroomafnemer tegen te houden als er geen druk van boven is wel eens niet werken. In België is het onderbreken van de bovenleiding niet toegestaan en daardoor had men geen ervaring en kennis over dat soort technologie
Maar zoals ik al zei, waarschijnlijk te simpel gedacht. En het duurt natuurlijk ook even voordat er een besluit is gevallen, wie, wat hoe waar en wanneer gaat doen, onder wie zijn verantwoordelijkheid.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012
Mogelijk voor een extra rit richting Losser/Oldenzaal, dat wil nog wel eens extra druk zijn als er wat te doen is in Enschede.MdJ schreef:Doordat in Twente het het busvervoer en lokale treinvervoer gratis? stonden er tegen 20:00u 2 gelede citaro's met "999 Extra rit" op de buffer bij station Enschede: de 9106 en 9155. De 9106 reed nog tegen 19:00u leeg over de Haaksbergsestraat, op een plek waar normaal alleen de 20 komt naar het Van Heekplein zonder stop richting het station.
Het is trouwens HaaksberGERstraat ;) Maar het blijft een aparte plek voor een gelede.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten