Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Je gebruikt internet explorer normaal gesproken? Zou mij niets verbazen als er slecht-functionerende plugins dwarszitten.
De nieuwste versie's van Java en Flash kunnen ook nog wel eens wonderen doen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Zo, mijn grafische kaart is ook weer sofwarematig geupdate. Het is wel te merken :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Ik hoop niet dat er iemand die op de HvA werkt of studeert dit weekend al Windows 8 op zijn computer zet, want pas op zijn vroegst 4 november zullen computers met Windows 8 op de wifi toegelaten worden. Het zou eerst eerder geregeld worden maar door de capaciteitsproblemen is het uitgesteld :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Windows 8 werkt al de Wi-Fi, zag er al iemand mee lopen en hoorde ook iemand bij de klantenservice zeggen dat het makkelijk was om die verbonden te krijgen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Geert »

Ja, je kunt dat ook moeilijk technisch verbieden als systeembeheerder :')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ja, je kunt dat ook moeilijk technisch verbieden als systeembeheerder :')
tuurlijk wel. GPOotje, WMI filtering, klaar *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Nouja, er werd een lange mail de deur uit gegaan met redenen waarom het draadloos netwerk nog niet zou werken op Windows 8 en dat het allemaal de schuld van Windows 8 was maar ach, ze weten niet wat in hun eigen mails staat :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Geert schreef:Ja, je kunt dat ook moeilijk technisch verbieden als systeembeheerder :')
tuurlijk wel. GPOotje, WMI filtering, klaar *O*
Kan je in Windows Radius op clientversie blokkeren?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Nouja, er werd een lange mail de deur uit gegaan met redenen waarom het draadloos netwerk nog niet zou werken op Windows 8 en dat het allemaal de schuld van Windows 8 was maar ach, ze weten niet wat in hun eigen mails staat :P
Het draadloze netwerk hoeft niet geherconfigureerd te worden voor Windows 8. WPA2 Enterprise werkt er op dezelfde manier als overal en EduRoam doet het ook gewoon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Kan je in Windows Radius op clientversie blokkeren?
Wel toch? :) T zou moeten vind ik :Y

ander nieuws: Apple door de bocht :')

Kijk maar wat je er zelf van vindt :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Zo, de nieuste versie van Adobe Reader geinstalleerd op mijn computer. versie XI alweer.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Adobe Reader is het meest bagger product ooit...

Verder is de Windows 8 upgrade naar Pro maar 30 euro tot 31 januari - das best te doen eigenlijk...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Ja dat weet ik ook wel. Maar ik heb tot op heden nog geen tijd gehad om een alternative reader / editor te kopen. Misschien gaat het in november lukken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

webguy schreef:Adobe Reader is het meest bagger product ooit...

Verder is de Windows 8 upgrade naar Pro maar 30 euro tot 31 januari - das best te doen eigenlijk...
vanaf waar? 7 Ultimate?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Denk vanaf alles XP of hoger. En er zijn nu nog "maar" 2 edities als ik het goed heb - Normaal en Pro, behalve dat je ook "RT" hebt voor tablets en Enterprise voor zakelijke klanten (dus niet los).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

Mja ik hoef eigk niet zo nodig. Ben best tevreden met 7 ultimate. Wie weet wat er nou weer allemaal voor geklier in 8 zit. Wacht liever het 1e SP af.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Mja ik hoef eigk niet zo nodig. Ben best tevreden met 7 ultimate. Wie weet wat er nou weer allemaal voor geklier in 8 zit. Wacht liever het 1e SP af.
Hier draait de home premium versie. ben er erg teveden en blij mee. Zoek alleen nog een goede gratis webeditor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Zoek alleen nog een goede gratis webeditor.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Je kan heel lang blijven zoeken naar een goede webeditor, maar je kan eigenlijk veel beter tijd gaan investeren in het leren van HTML en in ieder geval de beginselen van CSS. Dat kost in het begin wel wat moeite maar je hebt het waarschijnlijk razendsnel onder de knie, het is namelijk een supersimpele en zeer logische structuurtaal. De beginselen ervan staan al ruim twintig jaar dus het internet staat propvol handleidingen, instructies enzovoort waardoor er een wereld voor je open gaat.

Ik heb mijzelf HTML in de eerste klas van de middelbare school aangeleerd (dat was in 2001-2002) en sindsdien is het alleen maar leuker geworden met CSS enzo. Bij mijn studie zal een uitgebreid vak waarbij ik ook XML, Doctype, XML Schema en zelfs XSLT heb geleerd, dan wordt het pas echt leuk. Ik kan XML-bestanden gebruiken als database en met behulp van XSLT zo een programma een volledige website laten genereren *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Die upgrade voor Windows 8 geldt van allemaal naar Windows 8 Professional!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Fles »

is of komt er ook een Windows 8 Ultimate? Al die zogenaamd handige crippled versies heb ik geen ene donder aan natuurlijk dat snap je
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ik heb net een maand een pc met Windows 7, voegt 8 dan zoveel toe? Het lijkt me zo ongezellig dat je dan geen bureaublad achtergrondje enzo meer hebt *vrouw* :o
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Fles schreef:is of komt er ook een Windows 8 Ultimate? Al die zogenaamd handige crippled versies heb ik geen ene donder aan natuurlijk dat snap je
Windows 8, Windows 8 Pro, Windows 8 Enterprise en Windows 8 RT (voor de ARM architectuur). Het is dus zo'n beetje de hoogste versie die je nodig zou kunnen hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Daantje schreef:Ik heb net een maand een pc met Windows 7, voegt 8 dan zoveel toe? Het lijkt me zo ongezellig dat je dan geen bureaublad achtergrondje enzo meer hebt *vrouw* :o
Die heb je nog wel hoor, hij zit alleen wat meer verstopt. Ik moet toegeven dat ik de ins & outs ook niet echt weet omdat ik er te weinig mee heb gespeeld. Wat iig zo is is dat je 10tje korting krijgt - volgens mij kan je als je sinds juli een pc hebt gekocht voor 19,95 windows 8 krijgen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door deadlock »

Bureaubladachtergrond ben ik mee gestopt. Heb toch altijd alles full screen open.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten