AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Caspar »

Trouwens, als ik op een groot station in Duitsland trek in koffie heb, loop ik naar zo´n broodjeszaak. Meestal staan daar mooie glimmende koffieautomaten waar verse bonen in worden gemaald. Bestel ik echter een kop koffie, dan komt niet zelden in dezelfde zaak van achter de toonbank een kan met Filter-Kaffee te voorschijn. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Suus »

Die glimmende koffieautomaten zijn vast alleen voor koffiespecialiteiten zoals cappuccino en espresso 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Vinny »

In Zwitserland geldt dat niet, daar krijg je als je gewone koffie besteld het ook uit de luxe automaten. Tip van mij: bestel Milchkafee. Dan krijg je dus "Café au lait" dat prima voor een bakje cappuccino door kan gaan, maar wel minimaal een halve Frank goedkoper 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Daantje »

010jongen schreef:Ik vind de koffie van de kiosk echt niet te zuipen, van AH to Go echter weer wel :pos:
Ik juist weet andersom.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Ronald »

Caspar schreef:Trouwens, als ik op een groot station in Duitsland trek in koffie heb, loop ik naar zo´n broodjeszaak. Meestal staan daar mooie glimmende koffieautomaten waar verse bonen in worden gemaald. Bestel ik echter een kop koffie, dan komt niet zelden in dezelfde zaak van achter de toonbank een kan met Filter-Kaffee te voorschijn. :roll:
Het verschilt in Duitsland behoorlijk, soms wordt de koffie inderdaad uit een kan geschonken. Ook de prijs verschilt nogal eens, maar niet zelden kost de koffie op een Duits station maar €1,00 :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Suus »

De kwaliteit van de koffie is in Nederland trouwens flink beter dan in bijna alle andere landen ter wereld, hetzelfde trouwens met chocolade. De prijzen in de supermarkt zijn bovendien ook stukken lager dan in veel andere landen, het is daarom ook vreemd dat hier zoveel duurder is dan elders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Caspar »

Toen ik in een hotel werkte (1999-2003) stonden koffie en thee erom bekend de grootste winstmarge te hebben van alles wat er in een hotel maar te kopen valt. De kosten voor het zetten (en daarna weer afwassen) van een kopje of glas lagen toen rond de 14 cent. Als je dat vergelijkt met een glas frisdrank wat ongeveer 60 cent kost (als het uit een 0,2 liter glazen flesje komt) of een getapt glas bier van 0.25 liter wat ongeveer 65 cent kost, dan kan je wel bedenken wat de ultieme melkkoe van Servex is...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Vinny »

Het probleem is volgens mij dat de horeca in Nederland vooral duur is doordat we in Nederland een systeem hebben waardoor de personeelslasten erg hoog zijn, zonder dat de salarissen noodzakelijkerwijs hoog liggen. Bij NS (en veel hotels) speelt mee dat het "core product" relatief goedkoop is en de winst dus uit overige omzet gehaald moet worden. En als mensen 4 euro voor een glaasje water over hebben als "roomservice" dan is dat een mooie manier om toch uit de kosten te kopen als mensen met allerlei Groupon-achtige acties nooit meer 100 euro voor een hotelovernachting betalen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Suus »

Driekwart van het Servexpersoneel zijn goedkope werkstudenten, alleen in de uithoeken van het land tref je nog wel eens kiosken aan waar een 40+'er achter de balie staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Vinny »

Servex is dan ook een redelijk winstgevende NS dochter. Van treintjes rijden moeten ze het niet hebben in elk geval... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Dagren »

Ronald schreef:
Caspar schreef:Trouwens, als ik op een groot station in Duitsland trek in koffie heb, loop ik naar zo´n broodjeszaak. Meestal staan daar mooie glimmende koffieautomaten waar verse bonen in worden gemaald. Bestel ik echter een kop koffie, dan komt niet zelden in dezelfde zaak van achter de toonbank een kan met Filter-Kaffee te voorschijn. :roll:
Het verschilt in Duitsland behoorlijk, soms wordt de koffie inderdaad uit een kan geschonken. Ook de prijs verschilt nogal eens, maar niet zelden kost de koffie op een Duits station maar €1,00 :Y
Koffie uit de kan! Mijn goedkeuring heeft het. :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Driekwart van het Servexpersoneel zijn goedkope werkstudenten, alleen in de uithoeken van het land tref je nog wel eens kiosken aan waar een 40+'er achter de balie staat.
Dus Gouda is een uithoek? :lol:

Servex bestaat trouwens niet meer (net zomin als NS Poort), stilletjes is dat allemaal NS Stations geworden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: AD: Smerigste koffie bij Kiosk station Zwijndrecht

Bericht door Suus »

Die oude knar in Gouda is een verhaal apart, die werkte daar al voordat het begrip haast werd uitgevonden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten