Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... Td81BvPzRg
Enkele punten:
Vervoerplannen streekconcessies:
Het DB neemt kennis van de vervoerplannen voor 2013 van Connexxion (Zaanstreek en
Amstelland-Meerlanden) en EBS (Waterland). De plannen voldoen aan de programma’s
van eisen van de concessies en de vervoerders kunnen dus overgaan tot uitvoering. In de
Zaanstreek worden ritten met een zeer lage bezetting geschrapt zodat een hogere
frequentie op drukke lijnen kan worden geboden, zoals op R-net lijn 391 vanaf de Zaanse
Schans naar Amsterdam CS. In Amstelland-Meerlanden vinden aanpassingen op de
dienstregeling plaats vanwege de opening van Station Halfweg/Zwanenburg, gewijzigde
treintijden en vanwege wensen van gemeenten. In de concessie Waterland worden op
verschillende lijnen versnellingen doorgevoerd en ritten toegevoegd. Ook zijn de
wijzigingen voor de Waterlandse lijnen die door Monnickendam rijden (‘rondje
Monnickendam’) doorgevoerd
Subsidie HOV Schiphol-Oost aanpassingen Brugstraat:
Het DB promoveert het project HOV Schiphol-Oost / Noordelijk deel / fase 1
aanpassingen Brugstraat naar de realisatiefase en reserveert daarvoor een
subsidiebedrag van € 262.166,52 waarvan 50% afkomstig is uit het AROV
(Actieprogramma Regionaal Openbaar Vervoer) budget voor dit project. Het project gaat
om de aanleg van maatregelen om de bussen snel en betrouwbaar vanaf de nieuw aan te
leggen busbaan door Schiphol-Oost over de kruisingen met het Stationsplein Zuidwest en
de Fokkerweg richting Amstelveen (Bosrandrug) te laten rijden.
2e HOV-as Amstelveen - Amsterdam:
Het DB neemt kennis van de resultaten van de Maatregelstudie 2e HOV-as Amstelveen-
Amsterdam en constateert dat bij uitvoering van de genoemde maatregelen geen R-netwaardige
tweede HOV-as tussen Amstelveen en Amsterdam ontstaat. Het DB handhaaft
de 2e HOV-as in de verkenningenfase tot er duidelijkheid is over het verlengen van de
railverbinding naar Uithoorn. Indien verlenging van de railverbinding plaatsvindt en de Rnet
bussen van en naar Aalsmeer goed verknoopt worden op de rail en het busstation van
Amstelveen is HOV-kwaliteit op deze tweede as niet meer noodzakelijk. Deze as blijft dan
wel een ‘normale’ OV-as voor regionale bussen.
Verbetering Westelijke Tramlijnen
Het DB promoveert diverse maatregelen om de westelijke tramlijnen (tram 1, 2 en 13) te
verbeteren naar de planuitwerkingsfase. Het gaat om maatregelen op het gebied van
snelheid, betrouwbaarheid van de dienstuitvoering, verkeersveiligheid, het toegankelijk
maken van haltes en het plaatsen van actuele reisinformatie. Daarnaast worden enkele
verkeersregelinstallatie (VRI) maatregelen voor het project al dit jaar uitgevoerd. De
gemeente Amsterdam zal het voortouw nemen in de planstudie en de verdere
planuitwerking van het project. De Stadsregio voert daarnaast nog een tweede
verkenningenstudie uit in samenhang met het investeringsprogramma openbaar vervoer.
Enkele punten:
Vervoerplannen streekconcessies:
Het DB neemt kennis van de vervoerplannen voor 2013 van Connexxion (Zaanstreek en
Amstelland-Meerlanden) en EBS (Waterland). De plannen voldoen aan de programma’s
van eisen van de concessies en de vervoerders kunnen dus overgaan tot uitvoering. In de
Zaanstreek worden ritten met een zeer lage bezetting geschrapt zodat een hogere
frequentie op drukke lijnen kan worden geboden, zoals op R-net lijn 391 vanaf de Zaanse
Schans naar Amsterdam CS. In Amstelland-Meerlanden vinden aanpassingen op de
dienstregeling plaats vanwege de opening van Station Halfweg/Zwanenburg, gewijzigde
treintijden en vanwege wensen van gemeenten. In de concessie Waterland worden op
verschillende lijnen versnellingen doorgevoerd en ritten toegevoegd. Ook zijn de
wijzigingen voor de Waterlandse lijnen die door Monnickendam rijden (‘rondje
Monnickendam’) doorgevoerd
Subsidie HOV Schiphol-Oost aanpassingen Brugstraat:
Het DB promoveert het project HOV Schiphol-Oost / Noordelijk deel / fase 1
aanpassingen Brugstraat naar de realisatiefase en reserveert daarvoor een
subsidiebedrag van € 262.166,52 waarvan 50% afkomstig is uit het AROV
(Actieprogramma Regionaal Openbaar Vervoer) budget voor dit project. Het project gaat
om de aanleg van maatregelen om de bussen snel en betrouwbaar vanaf de nieuw aan te
leggen busbaan door Schiphol-Oost over de kruisingen met het Stationsplein Zuidwest en
de Fokkerweg richting Amstelveen (Bosrandrug) te laten rijden.
2e HOV-as Amstelveen - Amsterdam:
Het DB neemt kennis van de resultaten van de Maatregelstudie 2e HOV-as Amstelveen-
Amsterdam en constateert dat bij uitvoering van de genoemde maatregelen geen R-netwaardige
tweede HOV-as tussen Amstelveen en Amsterdam ontstaat. Het DB handhaaft
de 2e HOV-as in de verkenningenfase tot er duidelijkheid is over het verlengen van de
railverbinding naar Uithoorn. Indien verlenging van de railverbinding plaatsvindt en de Rnet
bussen van en naar Aalsmeer goed verknoopt worden op de rail en het busstation van
Amstelveen is HOV-kwaliteit op deze tweede as niet meer noodzakelijk. Deze as blijft dan
wel een ‘normale’ OV-as voor regionale bussen.
Verbetering Westelijke Tramlijnen
Het DB promoveert diverse maatregelen om de westelijke tramlijnen (tram 1, 2 en 13) te
verbeteren naar de planuitwerkingsfase. Het gaat om maatregelen op het gebied van
snelheid, betrouwbaarheid van de dienstuitvoering, verkeersveiligheid, het toegankelijk
maken van haltes en het plaatsen van actuele reisinformatie. Daarnaast worden enkele
verkeersregelinstallatie (VRI) maatregelen voor het project al dit jaar uitgevoerd. De
gemeente Amsterdam zal het voortouw nemen in de planstudie en de verdere
planuitwerking van het project. De Stadsregio voert daarnaast nog een tweede
verkenningenstudie uit in samenhang met het investeringsprogramma openbaar vervoer.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Wat is uberhaupt het exacte nut van de 391?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Goh, dat ik dat nog mag meemaken... Ben benieuwd hoe ze tram 2 denken te gaan versnellen/betrouwbaarder te maken. Behalve de Zeilstraat één richting maken voor autoverkeer zou ik eigenlijk niet weten wat ze kunnen doen.Het DB promoveert diverse maatregelen om de westelijke tramlijnen (tram 1, 2 en 13) te
verbeteren naar de planuitwerkingsfase. Het gaat om maatregelen op het gebied van
snelheid, betrouwbaarheid van de dienstuitvoering, verkeersveiligheid, het toegankelijk
maken van haltes en het plaatsen van actuele reisinformatie
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
De 391 bedient verscheidene groepen. Toeristen naar de Zaanse Schans, forenzen van Amsterdam Centrum naar de Zaanse wijken die verder van het station af liggen (Poelenburg, Kalf), forenzen vanuit Zaandam naar Amsterdam-Noord en Noorderlingen die geen zin hebben om op de 35 te wachten op Amsterdam CS ;)VIRM schreef:Wat is uberhaupt het exacte nut van de 391?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Er gebeurt dus niets. De R-net kwaliteit zal wel weer gaan blijken aan de vertimmering van bushaltes zodat er nog meer schermen bij komen die het niet doen, gele stoeptegels om slechtzienden het gevoel te geven dat ze welkom zijn in het openbaar vervoer, en een andere kleurstelling van bussen... :')2e HOV-as Amstelveen - Amsterdam:
Het DB neemt kennis van de resultaten van de Maatregelstudie 2e HOV-as Amstelveen-
Amsterdam en constateert dat bij uitvoering van de genoemde maatregelen geen R-netwaardige
tweede HOV-as tussen Amstelveen en Amsterdam ontstaat. Het DB handhaaft
de 2e HOV-as in de verkenningenfase tot er duidelijkheid is over het verlengen van de
railverbinding naar Uithoorn. Indien verlenging van de railverbinding plaatsvindt en de Rnet
bussen van en naar Aalsmeer goed verknoopt worden op de rail en het busstation van
Amstelveen is HOV-kwaliteit op deze tweede as niet meer noodzakelijk. Deze as blijft dan
wel een ‘normale’ OV-as voor regionale bussen.
Maar... R-flow, lees je mee? Er is wel een integrale HUISSTIJL voor de R-netbussen
Het doortrekken van de tram naar Uithoorn busstation kan helemaal niet, omdat de helling van de bustunnel onder de Zijdelweg te steil is. De provincie wilde namelijk niet wachten op de besluitvorming omtrent de tramlijn en heeft dus besloten om onomkeerbare stappen te nemen. Toekomstvisie jeweettoch...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Ik heb wel eens steilere hellingen gezien waar trams omhoog en omlaag rijden hoor. Bovendien is die tunnel toch amper steiler dan het tunneltje in Amstelveen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Dat stond in de FAQ voor de busbaan die de provincie Noord-Holland inmiddels wijselijk van de website heeft gehaald...
Lezenswaardig is dit:
http://www.meerbode.nl/news_uh/news_uh_wk31_2012.pdf
Eindpunt volgens de SRA is dus hier:
https://maps.google.nl/maps?q=uithoorn& ... 01,,0,4.55
(op de plek waar de graafmachine in de modder staat loopt dus nu de nieuwe busbaan)
Lezenswaardig is dit:
http://www.meerbode.nl/news_uh/news_uh_wk31_2012.pdf
Eindpunt volgens de SRA is dus hier:
https://maps.google.nl/maps?q=uithoorn& ... 01,,0,4.55
(op de plek waar de graafmachine in de modder staat loopt dus nu de nieuwe busbaan)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Dat R-netbussen een integrale stijl hebben is niks nieuws onder de zon toch? Is nu ook al het geval...Vinny schreef:Maar... R-flow, lees je mee? Er is wel een integrale HUISSTIJL voor de R-netbussen
Metro 51 zal nooit in Uithoorn komen. Dat wordt tegen die tijd de stadstram.Vinny schreef:Lezenswaardig is dit:
http://www.meerbode.nl/news_uh/news_uh_wk31_2012.pdf
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
De voorrang op de kruispunten Louwesweg/Huizingalaan en Huizingalaan/Plesmanlaan herstellen. Sinds er nieuwe verkeerslichten staan (al enkele maanden) is de voorrang verdwenen.R-Flow schreef:Goh, dat ik dat nog mag meemaken... Ben benieuwd hoe ze tram 2 denken te gaan versnellen/betrouwbaarder te maken. Behalve de Zeilstraat één richting maken voor autoverkeer zou ik eigenlijk niet weten wat ze kunnen doen.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Mailtje naar de desbetreffende gemeente/provincie doet vaak wonderen.tgv2 schreef:De voorrang op de kruispunten Louwesweg/Huizingalaan en Huizingalaan/Plesmanlaan herstellen. Sinds er nieuwe verkeerslichten staan (al enkele maanden) is de voorrang verdwenen.R-Flow schreef:Goh, dat ik dat nog mag meemaken... Ben benieuwd hoe ze tram 2 denken te gaan versnellen/betrouwbaarder te maken. Behalve de Zeilstraat één richting maken voor autoverkeer zou ik eigenlijk niet weten wat ze kunnen doen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Dat is een tijdelijke situatie tot het kruispunt opnieuw wordt geasfalteerd. Er liggen nu geen (werkende) detectielussen in de weg.tgv2 schreef:De voorrang op de kruispunten Louwesweg/Huizingalaan en Huizingalaan/Plesmanlaan herstellen. Sinds er nieuwe verkeerslichten staan (al enkele maanden) is de voorrang verdwenen.
Maar als dat hun idee is van tram 2 verbeteren dan slaat het echt nergens op... Is puur het herstellen van wat sowieso al een tijdelijke situatie was.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Wellicht ging dat om het huidige sneltrammaterieel. Als de Amstelveenlijn wordt afgewaardeerd tot wijktrammetje moet het wel lukken om door die tunnel te gaan.Vinny schreef:Dat stond in de FAQ voor de busbaan die de provincie Noord-Holland inmiddels wijselijk van de website heeft gehaald...
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
De Combino's zijn inderdaad wel wat aangepast aan de steile hellingen in het Amsterdamse tramnet. Dit is een brug die ze speciaal voor de Combino hebben aangepast. Project was gereed, vlak voordat de laatste reguliere tramlijn op deze route werd opgeheven... :')
https://maps.google.nl/maps?q=Roetersst ... 1,,0,-1.82
https://maps.google.nl/maps?q=Roetersst ... 1,,0,-1.82
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Ben benieuwd wat voor materieel er gekocht gaat worden voor de Amstelveenlijn. Hoop niet die afschuwelijk lelijke Avenio... :X
Vertel er dan wel even bij dat de Roetersstraat als vaste omleidingsroute wordt gebruikt.Vinny schreef:Project was gereed, vlak voordat de laatste reguliere tramlijn op deze route werd opgeheven... :')
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Tja, bij het Tropenmuseum kan je niet keren ofzo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3917
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Nog meer opgeheven haltes dus.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Een paar opgeheven haltes vs een hele berg overbodig uitgegeven belastinggeld... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
De Roetersstraat compenseert het ontbreken van een boog bij het Alexanderplein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuws uit het DB van de SRA d.d. 18 oktober 2012
Het zal wegens de scherpe hoeken wel lastig of onmogelijk zijn geweest, denk ik, maar er ontbreken wel meer bogen op het Alexanderplein. Een boog richting Tropenmuseum of richting Plantage zou het traject Azartplein - Alexanderplein niet meteen onbruikbaar maken bij een stremming in het oostelijk deel van de Sarphatistraat.
足元にご注意下さい
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten