Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Michael »

Proef tegen agressie in ov weer verlengd

DEN HAAG - De proef met extra toezichthouders in het openbaar vervoer wordt in ieder geval voor een aantal maanden verlengd. Minister Melanie Schultz (Infrastructuur) meldde de Tweede Kamer woensdagavond nog eens geld beschikbaar te stellen. De extra toezichthouders zijn onder andere werkzaam in Eindhoven.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/18262 ... lengd.aspx
Laatst gewijzigd door Cookie op do 25 okt 2012, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic verplaatst naar "OV in geheel Nederland", aangezien dit landelijk is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door fogeltje »

Ik heb van Arriva chauffeurs gehoord dat de inzet van die lui in Eindhoven inderdaad wel effect heeft. Daar zijn op zaterdag de laatste ritten van 156/157 richting Sint Oedenrode vaak een probleem met dronken jeugd die de laatste bus naar huis pakt. Zitten ze ook op Hermes bussen?
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Fles »

ik las het ook ja. Wat is dat nou weer voor flauwekul? We weten inmiddels dat het werkt. Proef geslaagd, invoeren die hap. Wat moet er nou weer "verlengd" worden dan? :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Karl »

Beleid kost nou eenmaail structureel geld en een proef kan misschien uit een of ander potje worden betaald...
Het is een spectrum.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Raymond »

fogeltje schreef:Ik heb van Arriva chauffeurs gehoord dat de inzet van die lui in Eindhoven inderdaad wel effect heeft. Daar zijn op zaterdag de laatste ritten van 156/157 richting Sint Oedenrode vaak een probleem met dronken jeugd die de laatste bus naar huis pakt. Zitten ze ook op Hermes bussen?
Bij Hermes zijn ook extra toezichthouders actief geworden, wat nu ook resulteert in een grotere controlekans.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Caspar »

Dit zal wel wat anders zijn dan de grootschalige in/uitgang en blijven zitters controle zijn die bekend staat onder de naam Stop & Go? De keren dat ik zo'n actie heb meegemaakt (als reiziger of aan het werk) was een stuk of 20x en dat was ALTIJD overdag op werkdagen... Naar mijn weten zitten de meeste overlast veroorzakers in de latere treinen, of in de eerste treinen in het weekend.

Die acties hoeven voor oplettende zwartreizigers geen verrassing te zijn, ik zat laatst eens op een bankje nabij de rookzuil waar erg vaak Service en Veiligheid staat te roken in Alkmaar, en daar was het onderwerp van gesprek dat ze op bepaalde data geen vrij konden krijgen omdat ze dan nodig waren tijdens zo'n geplande actie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door marvinkok »

Connexxion twitterde zelfs de controles in Almere, zelfs de haltes/trajecten stonden erbij :')
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door fogeltje »

marvinkok schreef:Connexxion twitterde zelfs de controles in Almere, zelfs de haltes/trajecten stonden erbij :')
Kan natuurlijk misleiding zijn! Twitter dat je bij halte X staat...dan weet je dat de zwartrijders op halte X-1 uitstappen...en laat je dan "toevallig" stiekem daar staan :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:
fogeltje schreef:Ik heb van Arriva chauffeurs gehoord dat de inzet van die lui in Eindhoven inderdaad wel effect heeft. Daar zijn op zaterdag de laatste ritten van 156/157 richting Sint Oedenrode vaak een probleem met dronken jeugd die de laatste bus naar huis pakt. Zitten ze ook op Hermes bussen?
Bij Hermes zijn ook extra toezichthouders actief geworden, wat nu ook resulteert in een grotere controlekans.
Vooralsnog weinig van gezien. Maar goed, de bus van 6:44 is volgens mij ook geen geliefd controleobject :') En 's avonds is het meestal de bus van 17:27 of later, dan zijn die lui alweer afgewerkt :')

Wat betreft die toezichthouders op zaterdagavond in Eindhoven in de bussen, volgens mij zijn dat meer stewards die meereizen om te zorgen dat de dronken jeugd zich een beetje gedraagt, dus inderdaad geen reguliere toezicht zoals ze wel eens bij de halte staan en dan de mensen die in de bus zitten controleren.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Fles »

Dat is de bedoeling toch ook? Tegen agressie :Y
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Caspar »

Maar wat zou er mis mee zijn om de 9 tot 5 mentaliteit van de controleteams eens af te schaffen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Klaasje »

Ze zijn in Almere regelmatig 's avonds en in het weekend aan het werk.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Proef tegen agressie in ov weer verlengd

Bericht door Michael »

Ook hier in Breda zag ik ze wel eens op een zondagavond. Laatste tijd zie ik ze alleen nog maar rijden in hun busjes. IK heb al heel lang geen controle meer gezien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten