Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Je vergeet het Leidse Square Entertainment Area
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Bij één fragment, ik geloof 'veertien', is dat helemaal misgegaan en hoor je altijd een gekraak. Iets als 'Overstappen op KGKGKGK-tien'. Misschien is dat inmiddels verbeterd.R-Flow schreef:Kan gewoon achter iedere computer met audiobewerkingssoftware. Hoeft verder geen studio aan te pas te komen. Je hoort dat er heel inconsequent is geknipt in de bestanden en zelfde geldt voor geluidsniveau.hauptbahnhof schreef:Neej, verantwoordelijk van de afdeling die afroepen regelt. Alles wordt ter plekke aan mekaar geplakt als het ware (in de voertuigen). Nabewerking moet nog in de studie gebeuren.
De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #3
[GONG] Leidseplein. Theaterdistrict. U bevindt zich in tram 5 richting Westwijk. Halte Leidseplein.Vinny schreef:Welnee. Als je een beetje selectief bent:
"Leidseplein. Hier kunt u overstappen op lijn 7 en lijn 10 en op het streekvervoer richting Schiphol en Amstelveen. Hier kunt u onder meer uitstappen voor de Stadsschouwburg, Nieuwe de la Mar theater en Citybioscoop. De volgende halte is: Leidseplein"
[GONG] Van Baerlestraat. Stedelijkmuseum, Van Goghmuseum. U bevindt zich in tram 2 richting Centraal Station. Halte Van Baerlestraat.
En voor de rest klaar met al die overige onzin. Je plempt iedere tram gewoon vol met LCD'tjes en zorgt ervoor dat die alle overstapmogelijkheden weergeven met daaronder "vergeet niet uit te checken" zoals in de bussen het geval is. Diezelfde LCD'tjes alterneren ook in Nederlands/Engels.
Heb je ook geen gezeik meer met ellenlange berichten, intonatie die niet klopt, etc. etc.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ik snap volgens mij wat je bedoelt: Zo'n tik alsof de naald uitglijdt. Bij "37" heb je 'm ook bij halte Linnaeusstraat. Zeer akelig geluid. :XBart schreef:Bij één fragment, ik geloof 'veertien', is dat helemaal misgegaan en hoor je altijd een gekraak. Iets als 'Overstappen op KGKGKGK-tien'. Misschien is dat inmiddels verbeterd.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Die Stad- en streekvervoer wordt te pas en te onpas gebruikt terwijl het eigenlijk alleen op CS ok is. Leidseplein, Muiderpoortstation, Station Zuid... Kan gewoon de overstapmogelijkheden worden omgeroepen.
De leukste lijn van de LUL (London Underground Limited) vind ik toch de Jubilee Line waar er 2x wordt afgeroepen voor aankomt en nog een keer bij aankomst, natuurlijk met kleine aanpassingen als: Change for en Change here for. Dat, in combinatie met een stem die totaal niet vriendelijk overkomt maar gewoon zakelijk, niet overgearticuleerd klinkt. Vind ik eigenlijk toch het mooist.
@R-flow: wat heeft onze forummaatje VIRM aan die displays?
De leukste lijn van de LUL (London Underground Limited) vind ik toch de Jubilee Line waar er 2x wordt afgeroepen voor aankomt en nog een keer bij aankomst, natuurlijk met kleine aanpassingen als: Change for en Change here for. Dat, in combinatie met een stem die totaal niet vriendelijk overkomt maar gewoon zakelijk, niet overgearticuleerd klinkt. Vind ik eigenlijk toch het mooist.
@R-flow: wat heeft onze forummaatje VIRM aan die displays?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Reis vooruit plannen. Het klinkt erg lullig, maar de huidige berichten gaan echt nergens meer over. Ze zijn rommelig, lelijk, lang, gevoelig voor fouten, er zitten corrupte fragmenten tussen, schijnbaar verschrikkelijk in onderhoud voor GVB, noem maar op. Er is verder volgens mij geen een andere stad in Nederland die alles op deze wijze omroept. Zelfs Connexxion, EBS (voor zover ik weet) en NS niet binnen regio Amsterdam. Dus waarom wel bij GVB?hauptbahnhof schreef:@R-flow: wat heeft onze forummaatje VIRM aan die displays?
Van mij mag het verder hoor, maar voer het dan ook goed uit. Haal professionals in huis, denk de zinnen goed uit, spreek ze opnieuw in en hou het bij één standaard. Denk vooruit bij het inspreken: Spreek bijv. ook een "Dit is tram 19 richting:" in.
In 2002 liep het overigens een stuk beter. Vond de volgorde ook veel logischer: "Van Baerlestraat. Van Goghmuseum. Overstappen op de lijnen 3, 5 en 12. Dit is lijn 2 richting Nieuw Sloten". I.p.v. "Van Baerlestraat. Overstappen op de lijnen 3, 5 en 12. Van Goghmuseum".
Laatst gewijzigd door R-Flow op vr 19 okt 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Zal ik doorgeven als ik een keer de vervoermanager spreek.
Wat jij zegt hebben ze bij de metro ook gedaan dus bij de tram en bus moet het ook een keer gaan gebeuren.
Wat jij zegt hebben ze bij de metro ook gedaan dus bij de tram en bus moet het ook een keer gaan gebeuren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dat is nog zoiets. In de metro zeggen ze hier keurig overstappen op "metro 51, tram 13, bus 18, streekvervoer en trein". In de tram en bus is het plotseling een grote brij van "lijn en lijnen". "Trein" komt volgens mij (vrijwel) nergens voor.
Anyway, ik heb geleerd die zooi hier te accepteren. Dit gesprek is weer veelte confronterend voor iemand die veel met geluid en techniek werkt... Hahah
Anyway, ik heb geleerd die zooi hier te accepteren. Dit gesprek is weer veelte confronterend voor iemand die veel met geluid en techniek werkt... Hahah
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Ja, de omroep in de metro is perfect :)
Maar in de tram en bus wordt het zo gedrukt bij sommige haltes is er nu "EN" tussen geplakt, bijvoorbeeld: Azartplein, overstappen op tram 10 EN bus 65. Ook zo iets bij sommige haltes hoor je lijn... en bij bus en/of tram...
-Jan Schaeferbrug, overstappen op lijn 26
-Kadijksplein, overstappen op bus 22
Maar in de tram en bus wordt het zo gedrukt bij sommige haltes is er nu "EN" tussen geplakt, bijvoorbeeld: Azartplein, overstappen op tram 10 EN bus 65. Ook zo iets bij sommige haltes hoor je lijn... en bij bus en/of tram...
-Jan Schaeferbrug, overstappen op lijn 26
-Kadijksplein, overstappen op bus 22
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Klein vraagje: ik zat net even te kijken op sporenplan, waar je dus ook een kaartje hebt van de metro van Amsterdam. Nu viel mij op dat er in de tunnel tussen de stations Waterlooplein en Weesperplein een doodlopend spoortje is. Iemand enig idee waar dat voor is?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
In den beginne, toen WPP nog eindpunt was, keerden de metro's daar. Nu wordt-ie zo af en toe eens gebruikt bij calamiteiten, of bij instructieritten.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Vroegâh toen de metro nog niet naar CS reed. Dat was toch aanvankelijk waarom tram 6 in het leven geroepen werd? Extra capaciteit om de mensen uit de metro op te vangen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
De stekel die dagelijks in de Volkskrant staat gaat vandaag over Amsterdam.
Bijna de beste
Er zijn vast wel onverbeterlijke Amsterdammers die boos zijn op reisgidsenmaker Lonely Planet omdat die niet hun stad, maar San Francisco heeft aangemerkt als de place to be in 2013. Maar nuchter beschouwd is die tweede plaats natuurlijk te zot voor woorden. Want welke grote daden zijn de laatste tijd verricht? Akkoord: het Stedelijk is heropend - een paar jaar later dan voorzien en tegen een veelvoud van de begrote kosten. En in het stadscentrum is een aantal bouwputten gedicht. Maar verder worden toeristen als vanouds door taxichauffeurs en GVB-personeel geschoffeerd, is de metro nog altijd niet af en kom je in de stad veel Amsterdammers tegen. En dat is geen onverdeeld genoegen. Zeker niet nu ze weer praatjes hebben gekregen omdat hun stad de zilveren medaille kreeg van Lonely Planet.
Sander van Walsum
Bijna de beste
Er zijn vast wel onverbeterlijke Amsterdammers die boos zijn op reisgidsenmaker Lonely Planet omdat die niet hun stad, maar San Francisco heeft aangemerkt als de place to be in 2013. Maar nuchter beschouwd is die tweede plaats natuurlijk te zot voor woorden. Want welke grote daden zijn de laatste tijd verricht? Akkoord: het Stedelijk is heropend - een paar jaar later dan voorzien en tegen een veelvoud van de begrote kosten. En in het stadscentrum is een aantal bouwputten gedicht. Maar verder worden toeristen als vanouds door taxichauffeurs en GVB-personeel geschoffeerd, is de metro nog altijd niet af en kom je in de stad veel Amsterdammers tegen. En dat is geen onverdeeld genoegen. Zeker niet nu ze weer praatjes hebben gekregen omdat hun stad de zilveren medaille kreeg van Lonely Planet.
Sander van Walsum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Volkomen onterecht. De metro is de trots van Amsterdam en verkeert in topstaat!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
GVB start in Amsterdam met proef met OV Servicehost
Dagjesmensen en touristen kunnen vanaf nu op Amsterdam Centraal hulp krijgen van de OV Servicehost. De servicehosts zullen niet alleen vragen van reizigers beantwoorden, maar ook uurkaarten verkopen. Het gaat om een proef die duurt tot en met zondag 16 december, zo laat het GVB weten.
De Servicehosts staan van woensdag tot en met zondag vanaf 11.00 uur tot in de vroege avond bij de tram- en bushaltes CS Oostzijde, tramhaltes Westzijde en bushaltes Prins Hendrikplantsoen. Naast het geven van algemene OV-informatie en informatie bij OV-verstoringen kunnen mensen ook diverse uurskaarten kopen en afrekenen via mobiele pinapparatuur. Dit in aanvulling op de bestaande verkoopkanalen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ost-144702
Toch interessant dat er geld wordt utigetrokken voor wifi in de tram en OV Servicehosts. Terwijl je dat geld natuurlijk ook kunt gebruiken om basale dingen te fixen die het niet doen...
Dagjesmensen en touristen kunnen vanaf nu op Amsterdam Centraal hulp krijgen van de OV Servicehost. De servicehosts zullen niet alleen vragen van reizigers beantwoorden, maar ook uurkaarten verkopen. Het gaat om een proef die duurt tot en met zondag 16 december, zo laat het GVB weten.
De Servicehosts staan van woensdag tot en met zondag vanaf 11.00 uur tot in de vroege avond bij de tram- en bushaltes CS Oostzijde, tramhaltes Westzijde en bushaltes Prins Hendrikplantsoen. Naast het geven van algemene OV-informatie en informatie bij OV-verstoringen kunnen mensen ook diverse uurskaarten kopen en afrekenen via mobiele pinapparatuur. Dit in aanvulling op de bestaande verkoopkanalen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ost-144702
Toch interessant dat er geld wordt utigetrokken voor wifi in de tram en OV Servicehosts. Terwijl je dat geld natuurlijk ook kunt gebruiken om basale dingen te fixen die het niet doen...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Die mensen leveren geld op, ze verkopen immers peperdure kaartjes. En, er zou geïnvesteerd worden in verbeterde reisinformatie en mensen bij de haltes neerzetten is dat natuurlijk wel. Ik stel voor dat ze ook hokjes in de abri's inbouwen zodat ze kunnen zitten tijdens het werken
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dan is er helemaal geen ruimte meer over bij die twee abri's die er per perron staan bij de trams -o-
Voordeel van het verkopen van de uurkaartjes buiten de tram is dat het op CS de trams niet vertraagt.
Maarja, als je natuurlijk als toerist bij de Tickets&Info hebt, dan heb je die er al na drie 'uurkaart-ritten' er al dubbel en dwars uit...
Voordeel van het verkopen van de uurkaartjes buiten de tram is dat het op CS de trams niet vertraagt.
Maarja, als je natuurlijk als toerist bij de Tickets&Info hebt, dan heb je die er al na drie 'uurkaart-ritten' er al dubbel en dwars uit...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
De tickets&info op Amsterdam Centraal is het laatste bolwerk van GVB-klantonvriendelijkheid. Je staat er sowieso een half uur in de rij (tenzij je het trucje kent) en de medewerkers willen het liefste alleen maar koffie drinken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Wat is het toch hier in Amsterdam dat ze constant met dit soort kul aan komen zetten i.p.v. problemen echt op te lossen? Het is bijna 2013 en er is in de stad nog steeds geen enkele informatiezuil te vinden die reizigers op de hoogte brengt van stremmingen. Om diep triest van te worden.Naast het geven van algemene OV-informatie en informatie bij OV-verstoringen kunnen mensen ook diverse uurskaarten kopen en afrekenen via mobiele pinapparatuur.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Naja, ze hebben toch al mensen in GVB-hesjes rondlopen op Amsterdam Centraal bij de tram/metro? Geef die dan een batterij van die uurkaartjes, dan hoef je ook een 'servicehosts' aan te nemen.
En tsja, R-Flow, met sommige dingen zit het GVB inderdaad nog in de 20ste eeuw. ;)
En tsja, R-Flow, met sommige dingen zit het GVB inderdaad nog in de 20ste eeuw. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Niet alleen GVB, het is gewoon de hele bestuursregio die er maar geen vaart achter zet. Zelfde met de metro's: Jaren lang 's winters in van die krengen gezeten zonder verwarming. Buiten -7 dus binnen in de metro ook. I.p.v. op tijd nieuwe treinen aan te schaffen laten ze GVB warme chocolademelk uitdelen. Het bovenstaande is ook zo'n voorbeeld daarvan: Geen zuilen neerzetten in de hele stad maar her en der "service teams" en dan moet je maar de mazzel hebben dat je bij één van die handjevol haltes staat. Maar ze kunnen na afloop wel zeggen dat ze de informatie verbeterd hebben! Die denken soms ook dat we met z'n allen knetterlijp zijn hierzo... :NVIRM schreef:En tsja, R-Flow, met sommige dingen zit het GVB inderdaad nog in de 20ste eeuw. ;)
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Was al bekend dat GVB een grootschalige aanbesteding is gestart voor DRIS?
Ik hoop dat Ferranti het wint met de strakke palen zoals in Utrecht geplaatst zijn.
Aan de hand van de overige informatie, die nog vrij summier is, verwacht ik het eerste persbericht met een demoscherm niet voor februari 2013. Een tot twee maanden daarna zouden de eerste 50 haltes voorzien moeten zijn van DRIS.
Code: Selecteer alles
“GVB wil op een groot aantal haltes met abri’s actuele reisinformatie en verstrooiing (“wachtverzachters”) gaan bieden met displays. Doel is om het ov op die manier sterk te verbeteren en een aantrekkelijker alternatief te maken. GVB wil daarmee meer reizigers gaan vervoeren met een hogere klanttevredenheid. Ook de uitstraling naar de niet OV reizigers dient met dit project te verbeteren.
Het betreft in totaal ca. 1300 haltes die voorzien moeten worden van TFT-displays.
Daarop moet de volgende informatie beschikbaar komen: de actuele vertrektijden van de eerstvolgende trams en bussen (DRIS), noodzakelijke informatie over verstoringen, burgernetmededelingen van de Gemeente Amsterdam en andere informatie die de reiziger onderweg interesseert: verstrooiing in de vorm van de buienradar, file-informatie, de headlines van nu.nl/nos.nl, informatie over lokale evenementen etc.
Ik hoop dat Ferranti het wint met de strakke palen zoals in Utrecht geplaatst zijn.
Aan de hand van de overige informatie, die nog vrij summier is, verwacht ik het eerste persbericht met een demoscherm niet voor februari 2013. Een tot twee maanden daarna zouden de eerste 50 haltes voorzien moeten zijn van DRIS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
En nu maar hopen dat ze het blijven doen. Die (enorm lelijke) totempalen van Connexxion hebben eigenlijk nooit goed gewerkt (ze staan overal en nergens in de concessie Amstelland en vast elders in het land ook)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Alle palen van Connexxion zijn alweer weggehaald en door nieuwe vervangen. Over geldverspilling gesproken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #2
Dat moet dan in de laatste maand gebeurd zijn, in september heb ik er in Aalsmeer nog een paar gezien. Wel in staat van afbraak, dus dat kan kloppen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 190 gasten