Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Daniel »

Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen
Geplaatst op: vrijdag 26 oktober 2012 22:33
Laatst bijgewerkt: vrijdag 26 oktober 2012 22:34


HEERENVEEN: Vrijdagmiddag raakten diverse autos beschadigd bij een ongeval op de het parkeerterrein van het NS station in Heerenveen. Een buschauffeur raakte uit koers met zijn voertuig en raakte daarbij diverse auto’s die daar stonden geparkeerd.
Het is momenteel bijzonder druk op de parkeerruimte. Omdat er geen treinen rijden tussen Leeuwarden en Heerenveen worden de reizigers vanaf deze parkeerplaats met bussen vervoerd.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Michael 1988 »

Zoiets is gewoon vragen om problemen. Als je kijkt hoeveel auto's er wel niet staan, lijkt het mij niet gek dat daar een ongeluk moet gebeuren met een bus. Konden die bussen niet vertrekken vanaf een andere plek of gestald worden op een andere plek?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:Zoiets is gewoon vragen om problemen. Als je kijkt hoeveel auto's er wel niet staan, lijkt het mij niet gek dat daar een ongeluk moet gebeuren met een bus. Konden die bussen niet vertrekken vanaf een andere plek of gestald worden op een andere plek?
Heb je helemaal gelijk in.

Als je even aanneemt dat buschauffeurs geen ogen en ook geen hersens hebben dan he. :pos:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Michael 1988 »

Dat laatste zei ik niet, dat zeg je nu zelf. Zelf bedoelde ik alleen maar dat je gewoon geen grote bussen moet laten vertrekken op een drukke autoparkeerplaats. Niet alle autobestuurders parkeren hun auto netjes in de vakken en een klein inschattingsfout (of wat dan ook) met het draaien kan altijd gebeuren. Waarom denk je anders dat busbuffers en busstations erg breed en lang zijn en veel ruimte voor en achter de opstelplaatsen hebben. Als ik zo kijk naar de foto's had die buschauffeur erg weinig ruimte tussen de auto's en de bus op de achtergrond.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Fles »

Kijk naar die foto's gast :lol:

Daar is eoa hersenloze aap gewoon Rücksichtslos over die parkeerplaats heen geknoert zo van "Hadden die auto's hier maar geen auto moeten worden" _O-

Uit koers geraakt ja hoor, me opoe :') dit is gewoon VEUL LOMP gegaan.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Michael 1988 »

"gast" dat is jouw mening en je moet die woorden nu niet in mijn mond smoeren, want die eoa hersenloze aap, chauffeurs zonder hersenen en ogen of wat dan ook is niet mijn mening.

Ik zeg alleen dat die bussen beter ergens anders gestald hadden kunnen worden, want veel ruimte was er niet (weet niet hoe het met de situatie achter de bus zit, maar tussen de auto's en de touringcar die links van de beschadigde bus zit, zit als ik de foto's goed bekijk gewoon erg weinig ruimte. Misschien dat de chauffeur het wel kon halen, maar dat was dan allemaal krap geweest naar mijn mening. In Tiel op 11 september zag ik zelf ook en touringcarchauffeur met een soortgelijke bus en een soortgelijke situatie erg veel moeite nemen om van zijn parkeerplek te komen zonder een aantal auto's te raken. Die moest een aantal keer steken voordat hij volledig gedraaid was (en die had zelfs meer ruimte tussen het spoor en de auto's dan deze chauffeur.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Delftse Chauff »

Dit ziet er niet uit als te weinig ruimte. 3 mogelijke oorzaken naar mijn mening:
1. Chauffeur onwel geworden
2. Chauffeur trapt per ongeluk gaspedaal in ipv rempedaal
3. Technisch probleem (gaspedaal bleef hangen)

en nee, de mening van Fles dat het een hersenloze aap is geweest deel ik niet. Dit doet een chauffeur niet express.

Off Topic: @Fles: Volgens je profiel ben je 39jaar. Zou je aan je reactie niet afzien. Ik lees regelmatig berichten hier op het forum van je en heel erg volwassen komen ze niet op me over.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Suus »

Michael 1988 schreef:"gast" dat is jouw mening en je moet die woorden nu niet in mijn mond smoeren,
Wut?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
kolibrie
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:08

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door kolibrie »

Normaal staan de treinvervangende bussen altijd aan de kant van het busstation. Daar is dan ook altijd voldoende ruimte om te keren/steken enz.
Omdat de gemeente momenteel een belangrijke toegangsweg naar het busstation (K.R. Poststraat) aan het herasfalteren is, leek het NS mogelijk handiger om deze keer de bussen niet bij het busstation te plaatsen omdat dit voor extra vertraging zorgt, maar aan de andere zijde van het station bij de parkeerplaatsen. Dat dit tot deze problemen ging leiden was vooraf al te voorspellen. Soms rijden deze enorme touringcars zelfs door de woonwijk om zo weer aan de andere kant van het station (bij het busstation) te komen om daar weer de snelweg op te komen naar Leeuwarden.
kolibrie
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 21:08

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door kolibrie »

Inmiddels is het bericht geüpdatet. Nog een wonder dat er verder zo weinig gewonden zijn gevallen zeg!

Sinds vanochtend staan de treinvervangende bussen weer bij het busstation.

HEERENVEEN – De politie heeft vrijdagmiddag een verkeersongeval op de Beugel afgehandeld. Een 70-jarige buschauffeur had omstreeks 14.40 uur zijn bus gestart waarna het voertuig vanzelf ging rijden. De chauffeur merkte op dat het gaspedaal ingedrukt stond. In de bocht in de richting van het parkeerterrein lukte het niet om de bus te stoppen. Daarbij werd een 21-jarige man uit Amsterdam die op zijn fiets stond te wachten naast een verkeersbord, aan de kant geduwd. De paal met het verkeersbord werd omvergereden. De bus kwam daarna langs een andere wachtende bus en reed de spiegel er af. De drie passagiers in deze bus kwamen met de schrik vrij.

Voor deze bus stond een buschauffeur te wachten. Hij moest wegspringen om niet door de bus geraakt te worden. Hij hield hieraan geen letsel over. Daarna ramde de bus 6 geparkeerde auto’s die op het parkeerterrein achter het NS-station stonden en kwam vervolgens tot stilstand. Alle auto’s zijn afgesleept. De betreffende bus is door de Verkeersongevalsanalyse meegenomen voor onderzoek.

De buschauffeur heeft zijn verklaring op het politiebureau afgegeven en moest daar bijkomen van de grote schrik. Aan de andere buschauffeur, de fietser en de buspassagiers is slachtofferhulp aangeboden.

Bron: http://www.flitsnieuws.nl/index.php?p=5 ... 9s-update/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door marvinkok »

Een technisch mankement dus, en geen lomp rijgedrag ofzo van de chauffeur...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door STF »

Maar had het niet handig geweest om op wat voor manier dan ook die bus tot stoppen proberen te krijgen? Handrem erop trekken, rempedaal intrappen, automaat in vrij schakelen, motor uitzetten, etc.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door hauptbahnhof »

Dit kan in een fractie van enkele secondes zijn gebeurd en dan schrik je wel even, met als gevolg paniek en niet weten wat te doen.
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Dafdriver »

Je zal s'avonds je auto maar weers eens gaan opzoeken. Als dit op de P&R aan de westzijde gebeurt is dat is inderdaad niet één van de ruimste locatie's om met groot materieel te gaan stoeien maar dat staat buiten het incident met de treinvervangende bus.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Vinny »

Krap... krap...
https://maps.google.nl/maps?q=Meervalst ... 81,,0,22.2
Hier staan soms touringcars te wachten op kinderen die op schoolreisje gaan. Dat gaat ook gewoon goed...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Crash met bus parkeerplaats station Heerenveen

Bericht door Jef400 »

Vinny schreef:Krap... krap...
https://maps.google.nl/maps?q=Meervalst ... 81,,0,22.2
Hier staan soms touringcars te wachten op kinderen die op schoolreisje gaan. Dat gaat ook gewoon goed...
Voor de rest over dit onderwerp heb ik te zeggen dat Touringcars logge voertuigen zijn, en wie er fout is, is er fout. Maar dit soort ongelukken gebeuren. Erg voor de chauffeurs en de passagiers, maar de voertuigen zijn materieel dus verzekering-werk.

Gelukkig zijn er geen gewonden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten