De concessie Amstelland-Meerlanden van CXX liep af op 9 december 2007 van CXX. Maar de volgende concessieperiode was ook toegewezen aan CXX tot 2015. Maar er moesten volgens de SRA wel nieuwe bussen komen. De Berkhof gelede bussen(volgens mij Duvedecs) zijn in de nacht van 8 op 9 december 2007 allemaal weggebracht naar andere concessies c.q. stallingen en op 9 december 's morgens reden er allemaal MAN Lion's City-bussen van CXX in ieder geval in Aalsmeer e.o. Geen Berkhof meer te zien. Ik heb me laten vertellen dat de SRA eigenlijk geen gelede bussen van CXX meer wilde in het centrum van Amsterdam. Dat zou één van de eisen zijn geweest van de SRA bij inschrijving, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kan dus wel in één nacht, de bussen omwisselen, dat wilde ik alleen duidelijk maken.fogeltje schreef:Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.
Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat het kan, weet ik, zoals huib hierboven al omschreven heeft. Als verschillende vervoerders elkaar opvolgen moet dat ook wel, de oude vervoerder moet zijn oude meuk uit de stalling ruimen voordat de nieuwe beestjes intrek kunnen nemen. Maar als de vervoerder blijft, dan lijkt mij dat onnodig omslachtig. Natuurlijk kan dat, maar mij lijkt het goedkoper om zoiets geleidelijk te doen dan in een nacht veel personeel tegen een duur uurloon te laten rijden.fred1954 schreef:De concessie Amstelland-Meerlanden van CXX liep af op 9 december 2007 van CXX. Maar de volgende concessieperiode was ook toegewezen aan CXX tot 2015. Maar er moesten volgens de SRA wel nieuwe bussen komen. De Berkhof gelede bussen(volgens mij Duvedecs) zijn in de nacht van 8 op 9 december 2007 allemaal weggebracht naar andere concessies c.q. stallingen en op 9 december 's morgens reden er allemaal MAN Lion's City-bussen van CXX in ieder geval in Aalsmeer e.o. Geen Berkhof meer te zien. Ik heb me laten vertellen dat de SRA eigenlijk geen gelede bussen van CXX meer wilde in het centrum van Amsterdam. Dat zou één van de eisen zijn geweest van de SRA bij inschrijving, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kan dus wel in één nacht, de bussen omwisselen, dat wilde ik alleen duidelijk maken.fogeltje schreef:Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.
Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Hermes bleef ook Hermes. En wat ik heb begrepen gaan alle bussen om het zelfde moment 'om' bij Breng.fogeltje schreef:Dat het kan, weet ik, zoals huib hierboven al omschreven heeft. Als verschillende vervoerders elkaar opvolgen moet dat ook wel, de oude vervoerder moet zijn oude meuk uit de stalling ruimen voordat de nieuwe beestjes intrek kunnen nemen. Maar als de vervoerder blijft, dan lijkt mij dat onnodig omslachtig. Natuurlijk kan dat, maar mij lijkt het goedkoper om zoiets geleidelijk te doen dan in een nacht veel personeel tegen een duur uurloon te laten rijden.
Dus met de nieuwe concessiewisseling....
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik had een vraagje over het materieel. Welke bussen blijven er nog rijden? Zijn dat naast de trolley's de 4455-4524, 5729-5748 en 9275-9280?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
5729-5748 gaan als het goed is naar Ijsselmond. De rest blijft gewoon rijden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De 5700'jes (Volvo's) zijn tijdelijk geleased bij Womy, waarom zou Connexxion die bussen blijven leasen terwijl er god weet hoeveel ambassadors de opleg in gaan?Michael schreef:5729-5748 gaan als het goed is naar Ijsselmond. De rest blijft gewoon rijden.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Even een quote uit het Ijsselmond topic.Ook de Breng Volvo's gaan naar Ijsselmond...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, als iemand het toevallig weet: wat gaat er gebeuren met de drie blauwe Citaro G's? Gaan deze terug naar Connexxion?
En ik dacht begrepen te hebben (of het klopt weet ik niet) dat de 8xxx-Ambassadors (en vooral de 87xx en 88xx) terug gingen naar Connexxion. Iemand die weet of dit klopt ja of nee?
En ik dacht begrepen te hebben (of het klopt weet ik niet) dat de 8xxx-Ambassadors (en vooral de 87xx en 88xx) terug gingen naar Connexxion. Iemand die weet of dit klopt ja of nee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De Breng Ambassadors gaan naar Gooi- en Vechtstreek om de MAN's te vervangen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Inmiddels zijn deze ook al vervangen door arriva-logo's. Alleen staat het nog niet in de legenda... :?Gekko123 schreef:Als ik de streek-versie bekijk viel me meteen op dat er bij de spoorlijn Elst - Tiel de stations (op Zetten-Andelst na, die is helemaal vergeten) met een Syntus-logo worden weergegeven, terwijl Arriva daar vanaf december rijdt...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Wel leuk dat het ook aangepast is. Op het streekkaartje staat het eindpunt van lijn 13 bij de Sint Maartenskliniek niet vermeld. Op het kaartje van Nijmegen stad verkleurt lijn 9 een beetje in het centrum. Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk .
Edit: ook
Edit: ook
is al aangepast :D .Op de kaart van Arnhem lijkt iets mis te zijn gegaan met de kleuren van de buslijnen die via de zuidkant van het centrum gaan.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat lijn 9 in het centrum verkleurt is omdat er een lijn overheen loopt. Deze doorzichtige lijn moet de route op de marktdagen voorstellen.Frank schreef:Wel leuk dat het ook aangepast is. Op het streekkaartje staat het eindpunt van lijn 13 bij de Sint Maartenskliniek niet vermeld. Op het kaartje van Nijmegen stad verkleurt lijn 9 een beetje in het centrum. Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Even een vraagje tussendoor:
Is BRENG een onderdeel van Connexxion?
Ik keek gisteravond op de site van BRENG en bij het onderdeel klantenservice kwam ik uit op de site van Connexxion.
Is BRENG een onderdeel van Connexxion?
Ik keek gisteravond op de site van BRENG en bij het onderdeel klantenservice kwam ik uit op de site van Connexxion.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Breng is een merknaam van Novio en straks van Hermes. Beide bedrijven behoren tot Connexxion. De sites hebben ook dezelfde opmaak.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De registratie van de BRENG-treinen is ook op naam van Connexxion, daardoor is er maar een licentie nodig voor het spoorvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Huh, waarom dan? De MAN's in 't Gooi zijn volgens mij uit 2005 en de Amba's met nummers 86xx, 87xx en 88xx komen ook uit 2005.Michael schreef:De Breng Ambassadors gaan naar Gooi- en Vechtstreek om de MAN's te vervangen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Kan iets te maken hebben met het feit dat amba's minder dorstig zijn..
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nee, onze amba's voldoen aan de EEV norm (omgebouwd). De MAN's niet. Plus dat de MAN's in het buitenland makkelijker te verkopen zijn i.t.t. de ambassadors. Verstandige keuze dus.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
En Amba's zijn gewoon fijner :Y
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nee hoor, de bussen van MAN zijn veel fijner :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Zodra MAN de Amba's (vooruit, tegenwoordig Citeas) gaat maken heb je gelijk :YBee schreef:Nee hoor, de bussen van MAN zijn veel fijner :Y
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik vind zelf het getinte glas van de bussen van VDL niet zo fijn en het motorlawaai is bij de amba's onprettig, bij MAN-bussen is het wat stiller, op wat gorgelen na. De MAN-bussen in het Gooi hebben wel getinte ramen maar de MAN-bussen in Amstelland gelukkig niet, bovendien hebben ze met drie beeldschermen de allerbeste reisinformatie die Connexxion kan bieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Maar als men daar Amba's of Citaro's zou hebben, dan zouden die dezelfde schermen hebben gehad lijkt me.
Ik vind de rijeigenschappen als passagier bij alle laagvloerse meuk eigenlijk niks, maar bij Amba's nog het minst vervelend. Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.
Ik zag op twitter dat iemand de hangende schermen bij de stadsbussen ter sprake heeft gebracht (heb ik zelf al via formulier en ook eens via twitter gemeld). Hij kreeg als antwoord dat het probleem bekend is en er al aan gewerkt wordt. Dat is dus wel hoopvol (maar stuur dan een reactie op mijn klacht van bijna vijf weken geleden met die boodschap).
Ik vind de rijeigenschappen als passagier bij alle laagvloerse meuk eigenlijk niks, maar bij Amba's nog het minst vervelend. Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.
Ik zag op twitter dat iemand de hangende schermen bij de stadsbussen ter sprake heeft gebracht (heb ik zelf al via formulier en ook eens via twitter gemeld). Hij kreeg als antwoord dat het probleem bekend is en er al aan gewerkt wordt. Dat is dus wel hoopvol (maar stuur dan een reactie op mijn klacht van bijna vijf weken geleden met die boodschap).
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Heb je ooit in een Citaro van Qbuzz in Groningen/Drenthe gezeten? Zo niet, doe dat eerst en daarna praten we verder.fogeltje schreef: Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.
Daarnaast vind ik de MAN's die Qbuzz (vanaf 9 december: RET) inzet in SRR ook prettiger dan de Ambassadors die Arriva inzet in DAV of HWGO.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Als ik mag kiezen tussen een MAN en een Ambassador, kies ik voor de MAN Lion's City.
Alleen bij de TÜ's, vind ik die nieuwere (o.a. Amstelland-Meerlanden) beter dan de oudere bussen ('t Gooi).
Maar mijn favoriete bus om in te zitten (ook qua comfort) blijft voor mij de Volvo 8700 :)
Alleen bij de TÜ's, vind ik die nieuwere (o.a. Amstelland-Meerlanden) beter dan de oudere bussen ('t Gooi).
Maar mijn favoriete bus om in te zitten (ook qua comfort) blijft voor mij de Volvo 8700 :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten