Het Grote Blundertopic #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Milco »

In Almere Poort-Noord heb je een straat en daar aan loopt parallel een 50km-weg. Beide wegen heten "Godendreef", alleen wordt in Google Maps de 50km-weg aangegeven als "Godendreefdreef" :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door VIRM »

De ingang van het gebouw waar ik mijn colleges het vaakst volg heeft een hele mooie overgang van licht naar donker (lees: buiten licht, binnen verlichting uit het jaar nul). Zo'n overgang is best leuk met mijn visuele beperking. :D
De entree van het bewuste gebouw bestaat uit twee delen. Vanaf buiten komende ga je eerst door een van de schuifdeuren. Hierna volgt een halletje. Dit wordt dan weer gevolgd door een rijtje van deuren die je zelf open moest trekken of zo'n leuke draaideur.

Ik meende vanochtend een deur te hebben... Totdat ik opeens klem zat tussen de draaideur en de muur. :mrgreen:
Vanuit mijn ietwat benaderde positie kon ik mijzelf lastig bevrijden (deur wegduwen of mijzelf loswrikken ging niet). Gelukkig zag iemand mij al snel en werd ik bevrijd. :D

Achteraf kan ik er natuurlijk wel om lachen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Vanmorgen trof ik het alweer dat ik 'n pallet met blikjes frisdrank een verdieping hoger bij de keuken op 't werk mocht afleveren (mogen niet in het lab blijven staan om logische redenen).

Met de palletwagen de lift in dus, heb ik weleens vaker gedaan dus het moest wel passen. Op de heenweg met het handvat aan de deurzijde erin, vervolgens een mooie dreun en het ding zat klem toen de deur sloot. Gelukkig ging 'ie wel weer open.
Terug andersom erin, maar dat werden alleen nog maar meer deuken in de deur. Ding vervolgens maar schuin gezet, maar daarmee sloeg ik op een haar na een ster in de spiegel in de lift :P Volgende keer toch maar even de boel op een ander karretje zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door STF »

Een buschauffeur wist het vanmiddag voor elkaar te krijgen om volgas achteruit op te trekken bij de beginhalte... Wat een flapdrol... :neg:

En nee, hij stond niet nog per ongeluk in zijn achteruit ofzo, hij stond gewoon de hele pauze in neutraal, toen het vertrektijd was drukte hij de R in...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Michael »

Gisteren op het werk wa ik bezig met het onderhoud van de shakemachine ik wil een plaat die ik eraf geschroefd had er weer terug op zetten maar kreeg het maar niet voor elkaar. Een collega moest me erop wijzen dat ik de plaat verkeerd om had. :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Ik vond deze eigenlijk mooier: Politie bouwt nieuwe kazerne zonder telefoon- of internetaansluiting. Wat een Belgenmop :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Afbeelding
Met deze actie won ik gisteren vijf euro aan gratis boodschappen, maar ik zie nu dat er een woord ontbreekt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

welk woord?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

dan, voor het woord krijgt :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

"U dan krijgt geen geld terug" :N :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

In de categorie "dit had Dexter kunnen overkomen" - kreeg vandaag samen met paar andere collega's van een collega die daar werkt een rondleiding door een Nedtrain werkplaats. Stonden we in een trein - klapt de cabinedeur dicht. Daar sta je dan zonder sleutels in een donkere trein.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door BrengMe »

Fles schreef:"U dan krijgt geen geld terug" :N :mrgreen:
Volgens mij bedoelt bee: 'dan krijgt u de volgende korting'
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Dexter »

Ik ben dol op Capri Sonne en heb altijd 1 of 2 pakjes in mijn tas zitten voor op het werk. :mrgreen: Alleen dat rietje erin steken, blijft altijd een hachelijke onderneming.

In het begin werd het altijd een fontein, gevolgd door een natte broek doordat ik te hard in het zakje kneep en alles dus uit het rietje spoot. Nu ben ik inmiddels een gevorderde Capri Sonne-drinker, dus dat gebeurt me niet meer. 8-)

Eergisteren was het nog donker en ik kon het insteekgaatje voor het rietje niet vinden. Ik maar prikken en prikken, maar ik kwam er niet doorheen. Bleek dat het insteekgaatje recht boven het eveneens witte puntje van de i van Capri zat... :@

Alsof dat nog niet erg genoeg was, zei ik tegen een collega die bij me zat en die vroeg wat ik aan het doen was: "Ow, ik zat in het verkeerde gaatje te poeren!" :oops:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

en de discussie ging verder met "knijp niet zo in m'n zak anders gaat de hele boel spuiten"? :')
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door htm_tram »

Paar maanden geleden om 00.15 me pinpas in de koffieautomaat laten zitten in het chauffeurshok van Den haag centraal wat dus door geen enkele chauffeur is gevonden...

Gister avond me portomenee laten liggen in het chauffeurshok van station Delft. Binnen een uur een melding laten maken naar alle rijdende bussen. Nog niet gevonden dus ga me toch wel zorgen maken. Echt dom van mij... :neg: rijbewijs, id kaart, zorgpas, Ov. Chipkaart, Efteling abonnement, 12 euro contant geld en 5 koffie automaat muntjes.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Ardan »

Hmm niet handig nee idd, maar wel vervangbaar :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Daniel »

Geen blunder van mezelf, eerder van degene die ik tegenkwam. Liep in Amersfoort Vathorst naar de bushalte bij de IKEA, waar een man me de weg vroeg naar het Soesterkwartier. Hij was een beetje verkeerd gereden zei hij. Redelijk understatement als je zo'n beetje in de meest noordoostelijke hoek van de stad staat en naar de zuidwestelijke hoek moest :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:Ik ben dol op Capri Sonne en heb altijd 1 of 2 pakjes in mijn tas zitten voor op het werk. :mrgreen: Alleen dat rietje erin steken, blijft altijd een hachelijke onderneming.
Bij de Lidl heb ze ook van dat soort pakjes, maar daar zit het rietje in het zakje.
Dan moet je dus de linkerbovenhoek een stukje openscheuren en dan kun je (soms na enige moeite) het rietje pakken. In principe vind ik dat handiger.
Alleen is het mij dus ook al twee keer gebeurd dat ik het pakje te ver (en te hard) openscheurde en er sap uit schoot op mijn kleding... :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Fles »

zootje vieze vuile sapspuitzakken bij mekaar jullie :twisted:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Suus »

Ik dronk Capri Sonne een paar jaar geleden ook regelmatig, maar ik vroeg mij altijd af wat nu het nu van het zakjes wat in plaats van een pakje of een blikje. Dat zakje pulkte altijd het vlees van mijn brood in het lunchtrommeltje :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Dexter »

Voorheen was de toegang tot de personeelsverblijven en overige ruimten van NS voor het personeel geregeld door middel van een witte pas, die je door een kaartlezer heen moest halen. Tegenwoordig is dat op de meeste plekken omgezet naar een moderner systeem dat werkt door middel van de chip die op je legitimatie/vervoerbewijs zit en die je tegen een kaartlezer moet houden. Het werkt hetzelfde als het in- en uitchecken met je OV-Chipkaart en je hoeft je pas niet eens uit je portemonnee te halen, ideaal als je met je handen vol loopt. :pos:

Ik heb mijn portemonnee in mijn binnenzak zitten en met mijn lengte is dat op dezelfde hoogte als de kaartlezers bij de meeste toegangsdeuren, dus ik hoef eigenlijk alleen maar met mijn borst tegen de kaartlezer aan te schuren, het is niet eens nodig om de pas uit mijn portemonnee of zelfs mijn portemonnee uit mijn binnenzak te halen. 8-)

Vanavond in Amf liep het even anders. Ik liep net het bovenstaande verhaal triomfantelijk tegen een collega te vertellen en wilde dat natuurlijk ook wel even demonstreren. Helaas geen piep en de deur bleef dicht. "Wacht maar even, hij doet het heus wel, het werkt echt altijd!" riep ik en beukte nog wat harder tegen de deur, die nog steeds gesloten bleef, dus nog maar een paar keer geprobeerd, maar zonder resultaat. Volgens mijn collega had het wel wat weg van een agressief paringsritueel. (A)

Alsof dat nog niet erg genoeg was: Het personeelsverblijf in Amf heeft een grote glazen wand en een groepje collega's op weg naar buiten, zag mij dus aan de gang en die keken ook heel vreemd op wat ik nou aan het doen was... :oops: Overigens een wijze les, ik zal het op deze manier maar niet in de tram of bus proberen. Daar lukt het soms ook zo.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door webguy »

Hmm, ik ben wel zo wijs inmiddels om portemonnee uit mn zak te halen, maar hetzelfde probleem heb ik met de combi OV-Chipkaart/NS-Vervoersbewijs/Prorail-toegangspas. Hij zit altijd aan de verkeerde kant...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Meltrain »

Bij de paaltjes van de NS en de lezers in de tram (in elk geval die van de RET en de HTM) werkt het altijd door mijn portemonnee in mijn jas te laten, mits mijn portemonnee de goede kant voor heeft. :wink:
Bij poortjes (zowel van de RET als NS) moet ik wel altijd mijn portemonnee uit mijn jas halen.

(Dus ik vind het erg jammer dat Rlb geen plaatjes meer heeft. :( )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #10

Bericht door Gekko123 »

Mijn ervaring was altijd dat de OV-chip bij Connexxion (en dochters), RET en QBuzz gewoon door de portemonnee te lezen valt, maar dat die bij de NS en het GVB juist een error geeft als die in mijn portemonnee zit. Zal wel komen door mijn personeelspas (die laat een paaltje gewoon vrolijk piepen indien ik hem ervoor houd). Dat laatste heb ik al een keer gehad en toen stond ik een beetje glazig te kijken met het idee hoe is dit nou mogelijk...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten