Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Goed Bezig Bus

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Goed Bezig Bus

Bericht door Michael 1988 »

Het was vandaag open dag bij Arriva in 's-Hertogenbosch. Mijack vroeg een tijdje geleden of ik misschien met hem mee wou, nadat ik niet mee kon gaan naar de open dag van Qbuzz en ik had hiervoor vandaag vrij gevraagd. Niet dat het veel uit had gemaakt, want ik moest in beide gevallen met de fiets naar 's-Hertogenbosch toe, alleen in dit geval hoefde ik niet te werken ;). Omdat zijn vriendin nachtdienst had, kwam de dochter van Mijack vandaag ook mee.

De eerste foto van vandaag is van een Den Oudsten Alliance leswagen van E&R opleidingen die de hele dag rondreed, samen met een Berkhof Ambassador die ook van E&R is. Allebei de wagens zijn ex-Connexxion, echter had de Ambassador nog 2 andere eigenaren erbij gehad. Namelijk BBA en MTI. Dat die van BBA afkomstig was kon je al zien aan de gele lijn boven de ramen en van MTI kon je zien aan het interieur. Je kon zelf (ongeacht leeftijd) ook achter het stuur kruipen en een rondje om de remise rijden. Maar genoeg gepraat, op naar de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De elektrische bussen van Arriva waren vandaag ook aanwezig. Tenminste één van de Rosero First bussen (de 6050) was de hele dag aanwezig en de elektrische Volvo 7700 reed vandaag even niet zijn testrondjes. Overigens had de Rosero First (220Xpress) wederom een nieuwe huisstijl. Of ja, nieuwe huisstijl. Hij heeft geen versieringen meer en rijd nu alleen rond volgens de standaard huisstijl van Brabant met het logo van de 220Xpress. Op bovenstaande foto kun je nog een stukje van de groene stekker met haltenamen zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maar er waren ook verschillende andere bussen aanwezig. Vier bussen van de SVA, enkele stads- en streekbussen van Arriva, de (lelijke) OV-chipkaartbus van Arriva, een anti-vandalismebus (ex-Arrivam exex-NoordNed, exexex-VEONN), één Volans bus van Veolia en een Volvo 8700 Brabantliner bus van Veolia. Van de SVA stonden er drie bussen op het terrein zelf en een gelede bus reed rond als pendelbus.

Afbeelding
Zoals ik zei kon je ook zelf rijden met de bussen van E&R en dat deden Mijack en ik maar eens een keer. Voordat ik in stapte belde ik mijn moeder op om de weg maar te vermijden, want ik ging weer eens achter het stuur, maar dan dit keer een 12m bus. Enkele fans die voor ons stonden, stonden te wachten op de Alliance en mij en Mijack maakte het niet uit welke bus we namen, dus namen we de Ambassador. Allereerst ging ik en Mijack ging achterin zitten samen met zijn dochter. Nadat ik mijn rondje had gereden werd er gewisseld.

Afbeelding
Na het ritje even gauw een foto. Stuur zat overigens naar mijn mening een beetje te hoog, maar dat merkte ik pas nadat ik had gereden en er werd gewisseld.

Afbeelding
Pas op mensen want de dochter van Mijack is aan de beurt.

Nee geintje, zo jong waren de mensen die reden nou ook weer niet. Maar er zaten wel een paar keer kinderen (en vrouwen) achter het stuur. Niet lullig bedoelt voor de vrouwen, maar die gingen wat rustiger (en in sommige gevallen meer remmend) weg dan sommige mannen. Maar de gevaarlijkste persoon die ik toch achter het stuur zag zitten was een man en nee dat was ik niet. Toen ik voor de tweede keer ging, gingen een hobbyist en twee beroepschauffeurs van Arriva en Arriva Touring mee. Ik dacht, laat ik maar eens kijken na mijn rit hoe hun het doen. De chauffeur van Arriva ging zelf niet rijden, die van Arriva Touring deed het redelijk goed, maar die hobbyist zei volgens mij dat die het vaker had gedaan. Maar was van ons drieën wel het gevaarlijkste bezig (sorry dat ik het zeg als je meeleest). Hij reed bijna tegen een FMN busje aan, doordat hij veel ver doorreed en te laat een bocht nam. Door de remactie van de instructeur vloog ik bijna door de voorruit heen :N . Nee dat was geen pretje.

Afbeelding
We kregen rond 1 uur een rondleidinkje. We liepen hierbij gewoon langs de dingen waar je zelf ook langs kan lopen, maar we kregen wel wat extra info. Bij de Volansbus moest ik de chauffeur corrigeren (sorry Gijsbert). Hij zei dat die bussen dienen voor lange afstand. Bijna goed, als je daar streekdienst onder verstaat. Maar ik had hem geholpen door te zeggen dat de Volans een HOV-netwerk is rond Breda, Etten-Leur en Roosendaal.

Afbeelding
We kregen ook de wasstraat in actie te zien. Echter moest iedereen goed opletten dat ze niet nat werden.

Afbeelding
Als laatste foto een kleine (mislukte) groepsfoto van ons drieën. Na de rondleiding ging Mijack naar huis en ik ging nog voor de tweede keer een ritje maken met de bus, maar dit keer met de Alliance bus. Naar mijn mening remde de Ambassador iets fijner, maar reed de Alliance weer fijner.

Al met al was het vandaag wel een leuke dag. Arriva had zijn best gedaan om zoveel mogelijk zich zelf te presenteren door ook allerlei kraampjes te plaatsen en gratis versnaperingen aan te bieden. Er waren veel partijen met hebbedingetjes aanwezig en bij thuiskomst had ik onder andere een tas van Randstad, twee vouwbussen van Arriva, een mok van Arriva en een aantal tassen van Arriva. Meer foto's zijn hier te vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Arriva 2012

Bericht door Suus »

Wat is er met je lens aan de hand?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Arriva 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet het niet, hij is goed schoongemaakt gister. Maar ik denk dat de kras(sen) te erg zijn, anders zou ik het zo niet weten. Wordt binnenkort tijd voor een nieuwe (als ik mijn salaris binnen krijg).
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Arriva 2012

Bericht door mijack1985 »

Mooi verslag Michael, die van mij volgt z.s.m ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Arriva 2012

Bericht door huibf »

Kleine opmerking.

Het was geen Arriva Open Dag.
Het was een Open Dag in het kader van Goed Bezig Bus. ism Veolia, Arriva en Prov. Brabant (excl SRE)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Arriva 2012

Bericht door Michael 1988 »

Kan ook, er hing een vlag van Arriva en van Brabant en er stonden meer chauffeurs van Arriva dan van Veolia en vanwege de locatie dacht ik dat het van Arriva was (meende dat ook op de spandoek te hebben gelezen). Maar heb nu geen zin in om de titel te wijzigen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mijack, Milou en Michael in actie; Open dag Goed Bezig B

Bericht door Wubbo »

Titel aangepast.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten