Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fred1954 »

fogeltje schreef:Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.

Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
De concessie Amstelland-Meerlanden van CXX liep af op 9 december 2007 van CXX. Maar de volgende concessieperiode was ook toegewezen aan CXX tot 2015. Maar er moesten volgens de SRA wel nieuwe bussen komen. De Berkhof gelede bussen(volgens mij Duvedecs) zijn in de nacht van 8 op 9 december 2007 allemaal weggebracht naar andere concessies c.q. stallingen en op 9 december 's morgens reden er allemaal MAN Lion's City-bussen van CXX in ieder geval in Aalsmeer e.o. Geen Berkhof meer te zien. Ik heb me laten vertellen dat de SRA eigenlijk geen gelede bussen van CXX meer wilde in het centrum van Amsterdam. Dat zou één van de eisen zijn geweest van de SRA bij inschrijving, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kan dus wel in één nacht, de bussen omwisselen, dat wilde ik alleen duidelijk maken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

fred1954 schreef:
fogeltje schreef:Bij Veolia Limburg kan ik me dat nog voorstellen, daar kwam overnacht een compleet andere vervoerder. In Nijmegen is het in wezen dezelfde vervoerder (het ene Connexxion-bedrijf wordt vervangen door het andere), dus daar zou je in principe de nieuwe bussen langzaam kunnen laten instromen. Volgens mij gebeurde dat in 2009 met de aardgasbussen en streekbussen ook, maar pin me daar niet op vast. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is. In Eindhoven hadden ze de bus in principe ook geleidelijk kunnen laten instromen.

Tenzij er natuurlijk andere zaken spelen, wellicht verzekeringstechnische dingen enzo waardoor de bussen niet eerder ingezet mogen worden.
De concessie Amstelland-Meerlanden van CXX liep af op 9 december 2007 van CXX. Maar de volgende concessieperiode was ook toegewezen aan CXX tot 2015. Maar er moesten volgens de SRA wel nieuwe bussen komen. De Berkhof gelede bussen(volgens mij Duvedecs) zijn in de nacht van 8 op 9 december 2007 allemaal weggebracht naar andere concessies c.q. stallingen en op 9 december 's morgens reden er allemaal MAN Lion's City-bussen van CXX in ieder geval in Aalsmeer e.o. Geen Berkhof meer te zien. Ik heb me laten vertellen dat de SRA eigenlijk geen gelede bussen van CXX meer wilde in het centrum van Amsterdam. Dat zou één van de eisen zijn geweest van de SRA bij inschrijving, maar dat weet ik niet zeker. Maar het kan dus wel in één nacht, de bussen omwisselen, dat wilde ik alleen duidelijk maken.
Dat het kan, weet ik, zoals huib hierboven al omschreven heeft. Als verschillende vervoerders elkaar opvolgen moet dat ook wel, de oude vervoerder moet zijn oude meuk uit de stalling ruimen voordat de nieuwe beestjes intrek kunnen nemen. Maar als de vervoerder blijft, dan lijkt mij dat onnodig omslachtig. Natuurlijk kan dat, maar mij lijkt het goedkoper om zoiets geleidelijk te doen dan in een nacht veel personeel tegen een duur uurloon te laten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Dat het kan, weet ik, zoals huib hierboven al omschreven heeft. Als verschillende vervoerders elkaar opvolgen moet dat ook wel, de oude vervoerder moet zijn oude meuk uit de stalling ruimen voordat de nieuwe beestjes intrek kunnen nemen. Maar als de vervoerder blijft, dan lijkt mij dat onnodig omslachtig. Natuurlijk kan dat, maar mij lijkt het goedkoper om zoiets geleidelijk te doen dan in een nacht veel personeel tegen een duur uurloon te laten rijden.
Hermes bleef ook Hermes. En wat ik heb begrepen gaan alle bussen om het zelfde moment 'om' bij Breng.
Dus met de nieuwe concessiewisseling....
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door matje82 »

Ik had een vraagje over het materieel. Welke bussen blijven er nog rijden? Zijn dat naast de trolley's de 4455-4524, 5729-5748 en 9275-9280?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael »

5729-5748 gaan als het goed is naar Ijsselmond. De rest blijft gewoon rijden.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Michael schreef:5729-5748 gaan als het goed is naar Ijsselmond. De rest blijft gewoon rijden.
De 5700'jes (Volvo's) zijn tijdelijk geleased bij Womy, waarom zou Connexxion die bussen blijven leasen terwijl er god weet hoeveel ambassadors de opleg in gaan?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael »

Ook de Breng Volvo's gaan naar Ijsselmond...
Even een quote uit het Ijsselmond topic.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Milco »

Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, als iemand het toevallig weet: wat gaat er gebeuren met de drie blauwe Citaro G's? Gaan deze terug naar Connexxion?
En ik dacht begrepen te hebben (of het klopt weet ik niet) dat de 8xxx-Ambassadors (en vooral de 87xx en 88xx) terug gingen naar Connexxion. Iemand die weet of dit klopt ja of nee?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Michael »

De Breng Ambassadors gaan naar Gooi- en Vechtstreek om de MAN's te vervangen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

Gekko123 schreef:Als ik de streek-versie bekijk viel me meteen op dat er bij de spoorlijn Elst - Tiel de stations (op Zetten-Andelst na, die is helemaal vergeten) met een Syntus-logo worden weergegeven, terwijl Arriva daar vanaf december rijdt...
Inmiddels zijn deze ook al vervangen door arriva-logo's. Alleen staat het nog niet in de legenda... :?
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Wel leuk dat het ook aangepast is. Op het streekkaartje staat het eindpunt van lijn 13 bij de Sint Maartenskliniek niet vermeld. Op het kaartje van Nijmegen stad verkleurt lijn 9 een beetje in het centrum. Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk :wink: .

Edit: ook
Op de kaart van Arnhem lijkt iets mis te zijn gegaan met de kleuren van de buslijnen die via de zuidkant van het centrum gaan.
is al aangepast :D .
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door BrengMe »

Frank schreef:Wel leuk dat het ook aangepast is. Op het streekkaartje staat het eindpunt van lijn 13 bij de Sint Maartenskliniek niet vermeld. Op het kaartje van Nijmegen stad verkleurt lijn 9 een beetje in het centrum. Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk :wink: .
Dat lijn 9 in het centrum verkleurt is omdat er een lijn overheen loopt. Deze doorzichtige lijn moet de route op de marktdagen voorstellen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door ODRAIL »

Even een vraagje tussendoor:

Is BRENG een onderdeel van Connexxion?

Ik keek gisteravond op de site van BRENG en bij het onderdeel klantenservice kwam ik uit op de site van Connexxion.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Frank »

Breng is een merknaam van Novio en straks van Hermes. Beide bedrijven behoren tot Connexxion. De sites hebben ook dezelfde opmaak.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Suus »

De registratie van de BRENG-treinen is ook op naam van Connexxion, daardoor is er maar een licentie nodig voor het spoorvervoer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Milco »

Michael schreef:De Breng Ambassadors gaan naar Gooi- en Vechtstreek om de MAN's te vervangen.
Huh, waarom dan? De MAN's in 't Gooi zijn volgens mij uit 2005 en de Amba's met nummers 86xx, 87xx en 88xx komen ook uit 2005.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Z2N »

Kan iets te maken hebben met het feit dat amba's minder dorstig zijn..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door koekje »

Nee, onze amba's voldoen aan de EEV norm (omgebouwd). De MAN's niet. Plus dat de MAN's in het buitenland makkelijker te verkopen zijn i.t.t. de ambassadors. Verstandige keuze dus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

En Amba's zijn gewoon fijner :Y
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Suus »

Nee hoor, de bussen van MAN zijn veel fijner :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Nee hoor, de bussen van MAN zijn veel fijner :Y
Zodra MAN de Amba's (vooruit, tegenwoordig Citeas) gaat maken heb je gelijk :Y
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Suus »

Ik vind zelf het getinte glas van de bussen van VDL niet zo fijn en het motorlawaai is bij de amba's onprettig, bij MAN-bussen is het wat stiller, op wat gorgelen na. De MAN-bussen in het Gooi hebben wel getinte ramen maar de MAN-bussen in Amstelland gelukkig niet, bovendien hebben ze met drie beeldschermen de allerbeste reisinformatie die Connexxion kan bieden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door fogeltje »

Maar als men daar Amba's of Citaro's zou hebben, dan zouden die dezelfde schermen hebben gehad lijkt me.

Ik vind de rijeigenschappen als passagier bij alle laagvloerse meuk eigenlijk niks, maar bij Amba's nog het minst vervelend. Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.

Ik zag op twitter dat iemand de hangende schermen bij de stadsbussen ter sprake heeft gebracht (heb ik zelf al via formulier en ook eens via twitter gemeld). Hij kreeg als antwoord dat het probleem bekend is en er al aan gewerkt wordt. Dat is dus wel hoopvol (maar stuur dan een reactie op mijn klacht van bijna vijf weken geleden met die boodschap).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef: Maar ik zit dan wel weer liever in een MAN dan in een Citaro.
Heb je ooit in een Citaro van Qbuzz in Groningen/Drenthe gezeten? Zo niet, doe dat eerst en daarna praten we verder. 8-)

Daarnaast vind ik de MAN's die Qbuzz (vanaf 9 december: RET) inzet in SRR ook prettiger dan de Ambassadors die Arriva inzet in DAV of HWGO.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8

Bericht door Milco »

Als ik mag kiezen tussen een MAN en een Ambassador, kies ik voor de MAN Lion's City.
Alleen bij de TÜ's, vind ik die nieuwere (o.a. Amstelland-Meerlanden) beter dan de oudere bussen ('t Gooi).

Maar mijn favoriete bus om in te zitten (ook qua comfort) blijft voor mij de Volvo 8700 :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten