Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De Amba's uit 2004 en 2005 beginnen trouwens wel "op" te raken, dat merk je wel. De stoelen zijn wat doorgezakt en de bekleding sleets, na een wasbeurt zien er nog steeds wat viezig uit, veel bussen hebben rare rammeltjes of kleine defectjes en ze klinken soms ook niet helemaal lekker meer. Vooral in Brenggebied, Friesland en Zuid-Holland merk ik het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Jep, dat is zeker waar, de enkele 1700s die nog rond Nijmegen rijden al helemaal, die zijn nog uit 2003 geloof ik.Bee schreef:De Amba's uit 2004 en 2005 beginnen trouwens wel "op" te raken, dat merk je wel. De stoelen zijn wat doorgezakt en de bekleding sleets, na een wasbeurt zien er nog steeds wat viezig uit, veel bussen hebben rare rammeltjes of kleine defectjes en ze klinken soms ook niet helemaal lekker meer. Vooral in Brenggebied, Friesland en Zuid-Holland merk ik het.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Wat foto's van de nieuwe MAN's:
En de nieuwe buurtbussen:
Bron: http://www.facebook.com/pages/Breng/193209660703638
En de nieuwe buurtbussen:
Bron: http://www.facebook.com/pages/Breng/193209660703638
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ziet er mooi uit. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Zeker weten :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Voor iedereen die iets minder scherp is en het verschil niet heeft gezien of voor iedereen die zich afvraagt waarom er een verschil is: De foto's waarop de hoofdsteunen open zijn, zijn 'normale' busssen. De foto's met de gesloten, luxere hoofdsteunen zijn de "Brengdirect" bussen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Nu nu hopen dat het niet al te oncomfortabel zit. Maar zeker mooie foto's, bedankt voor het delen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Het valt reuze mee. In de OV variant zijn de stoeltjes iets harder dan in de Ambassadors van nu, maar je hebt wel meer beenruimte. Met mijn 1m94 had ik nog wat vrije ruimte bij mijn knieën. Dat is in de ambassadors wel anders...fogeltje schreef:Nu nu hopen dat het niet al te oncomfortabel zit. Maar zeker mooie foto's, bedankt voor het delen.
In de HOV variant heb je nog meer beenruimte en een stoel die beter zit.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
En dan moeten veel stoffen stoelen nog wat ingezeten worden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
De stoelen in de standaard variant zijn dezelfde als in de Optare Solo van Syntus in ieder geval.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik ben zelf zo'n 193 cm maar ik heb bij Ambassadors eerlijk gezegd ook niet veel te klagen. Natuurlijk mag meer beenruimte altijd, maar ik vind juist Citaro's minder wat dat betreft (tenminste de oude BBA streekvariant). Plan T spande de kroon met krappe beenruimte in OV als je het mij vraagt.koekje schreef:Het valt reuze mee. In de OV variant zijn de stoeltjes iets harder dan in de Ambassadors van nu, maar je hebt wel meer beenruimte. Met mijn 1m94 had ik nog wat vrije ruimte bij mijn knieën. Dat is in de ambassadors wel anders...fogeltje schreef:Nu nu hopen dat het niet al te oncomfortabel zit. Maar zeker mooie foto's, bedankt voor het delen.
In de HOV variant heb je nog meer beenruimte en een stoel die beter zit.
Weet iemand wat Hermes 9119 in Nijmegen doet? Er rijdt al een geruime tijd een blauwe gelede Citaro op lijn 10, ik dacht voor vervanging van geledes die worden gereviseerd. Zijn er nu twee in revisie waardoor een extra bus nodig was? Of is een bus uitgevallen? En hebben ze de 9119 in Eindhoven niet meer nodig?
"Een touringcar is geen bus"
- busentrein
- Berichten: 578
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ze hadden in Arnhem die Citaro G weer nodig omdat er nu 3 ipv 2 HESS wagens naar Zwitserland zijn.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Er valt mij 1 ding op op deze foto. Er staat geen reclame voor 9292.nl op, maar juist voor Breng en de stadsregio. Niet dat ik het erg vind, maar gebeurd dit ook wel eens bij andere vervoerders/concessies dat er standaard geen reclame voor 9292.nl op de achterkant van de bus staat? Ik ken namelijk alleen maar bussen met dat erop (m.u.v. bussen uit de begin jaren '90 en daarvoor en buurtbussen).
Wat mij trouwens ook opvalt aan alle foto's is dat er alleen maar Breng op staat. Ook op de kleding. Het is net alsof Breng een bedrijf is, terwijl het gewoon een merknaam is, die wordt geëxploiteerd door momenteel Novio en vanaf december door Hermes. Nergens zie ik een verwijzing staan naar Hermes, Novio of Connexxion. Alleen maar verwijzingen naar Breng en zelfs naar de SRAN, alsof zij de bussen exploiteren. Kijk voor de reiziger maakt het niet zo heel veel uit, maar als het klopt wat er eerder werd gezegd over de doorverwijzing naar Connexxion bij de klantenservice kan er verwarring ontstaan bij leken.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dat er enkel Breng op staat is nu ook al. Nergens een verwijzing naar Novio of Connexxion (of het moet op de infoschermen in de bus zijn.)
Breng lijkt ook als een soort merk op de markt gezet te zijn, als je bijvoorbeeld de foldertjes van acties in Oost-Nederland ziet, wordt Breng altijd als apart vervoersbedrijf genoemd, maar met hetzelfde telefoonnummer als Conexxion.
Breng lijkt ook als een soort merk op de markt gezet te zijn, als je bijvoorbeeld de foldertjes van acties in Oost-Nederland ziet, wordt Breng altijd als apart vervoersbedrijf genoemd, maar met hetzelfde telefoonnummer als Conexxion.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Sterker nog, een jaar terug had iemand in Dukenburg flyers gehangen waarin hij eist dat "vervoersbedrijf Breng" verdwijnt en "vervoersbedrijf Novio" terugkomt omdat bij Novio alles beter was :') Kon me niet inhouden om de flyer ervan te verwittigen dat Breng = Novio.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik had het ook mede over de huidige situatie. Maar als je nu even goed nadenkt. SRAN strijkt nu met de eer, terwijl de bestuurders of mensen binnen die organisatie zitten nog geen meter met een bus rijden en/of hebben gereden (afgezien van buspresentaties). Hun zijn wel de opdrachtgever, maar niet de uitvoerende partij. En Breng is juist weer een merknaam van SRAN en niet van de vervoerder zelf. Het is net alsof jij zelf een tekening, schilderij, werkstuk, onderzoeksrapport of wat dan ook maakt en iemand anders zet zijn of haar naam eronder zonder enig werk erin te hebben gestoken en het geld (of cijfer) ervan opeist en jijzelf krijgt niets (in dit geval dus eigenlijk eer en erkenning).marvinkok schreef:Dat er enkel Breng op staat is nu ook al. Nergens een verwijzing naar Novio of Connexxion (of het moet op de infoschermen in de bus zijn.)
Breng lijkt ook als een soort merk op de markt gezet te zijn, als je bijvoorbeeld de foldertjes van acties in Oost-Nederland ziet, wordt Breng altijd als apart vervoersbedrijf genoemd, maar met hetzelfde telefoonnummer als Conexxion.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik vind het juist heel slim van de SAN: Je maakt het mogelijk om voor lange termijn één merk voor het OV te zetten waarbij de reiziger in principe niets meer hoeft te merken van concessiewisselingen. De vervoerder en de plekken waar je informatie erover kan verkrijgen blijven hetzelfde
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Vandaag een brief gekregen van CXX per post.huibf schreef:Daar gaan we weer:
Ze zijn inmiddels al gewaarschuwd, de roze variant is GEEN bushalteaanduiding volgens L3, wat pas geleden is bijgewerkt/verduidelijkt nav het dabacle in Limburg
De borden uit SRE (ook geheel vlak) blijven mijn inziens toch het netst.
Ze danken me voor de het actief meedenken omtrent de halteborden van Breng.
Ze hadden van andere ov-geinterresserden dezelfde opmerking gekregen. Mede door mijn schrijven en het daaropvolgende onderzoek van de juristen is definitief besloten de roze borden te laten vervallen. De lichtblauwe kleur zou juridisch geen probleem zijn...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
nieuwe dienstregeling is online!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
En de buurtbussen tussen Wolfheze en Doorwerth rijden al met de nieuwe Fiats.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Inderdaad :) . Ze hebben eind oktober wel erg eind oktober gemaakt zo te zien . Voor de rest wel goede timing hoor, heb vandaag niet zoveel te doen. Ik zal hem eens wat bestuderen, dan kan het wiki-artikel ook definitief op de wiki geplaatst worden.rovin1995 schreef:nieuwe dienstregeling is online!
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik mis alleen nog de dienstregeling van lijn 8 (in Arnhem).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Ik ook. Lijn 12 in Nijmegen zie ik zo ook nog niet. Het tweemaal per uur rijden op zaterdag van lijn 9 lijkt overigens een grapje te zijn van het filmpje op de Brengsite. In de dienstregeling staat gewoon eenmaal per uur. Het tweemaal per uur rijden tussen station Arnhem en station Nijmegen van lijn 14 's avonds en op zondag is een grapje van dezelfde soort; ook dit is eenmaal per uur (zoals ik al een beetje dacht).
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
In het filmpje wordt het volgende gezegd over lijn 14:Frank schreef:Ik ook. Lijn 12 in Nijmegen zie ik zo ook nog niet. Het tweemaal per uur rijden op zaterdag van lijn 9 lijkt overigens een grapje te zijn van het filmpje op de Brengsite. In de dienstregeling staat gewoon eenmaal per uur. Het tweemaal per uur rijden tussen station Arnhem en station Nijmegen van lijn 14 's avonds en op zondag is een grapje van dezelfde soort; ook dit is eenmaal per uur (zoals ik al een beetje dacht).
Dat lijkt gewoon te kloppen met de dienstregeling:In de avonduren en op zondag is dat elk uur tussen Arnhem Centraal Station en Nijmegen Centraal Station en elk half uur tussen Nijmegen Centraal Station en Brakkenstein.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #8
Dan hebben we een ander filmpje beluisterd .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten