Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Freek »

Toestemming vragen wil niet direct zeggen dat deze ook verkregen wordt. Waar ligt dan de onwil. Ben het overigens wel met je eens, maar het kan allemaal veel genuanceerder liggen dan wij hier denken.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Tochjo »

Dan zou enige vorm van communicatie al een hoop schelen, nietwaar? Die ontbreekt helaas.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door NG²7²™ »

Inmiddels liggen alle wijzigingen op de diverse vestigingen. De stadsdienst Apeldoorn krijgt enkele routewijzigingen (Anklaar en De Maten) en de lijnen rijden alleen Station-Wijk, om vanuit het oosten het centrum wel bereikbaar te houden blijven er wel lijnenkoppelingen bestaan op het station.

Opgeheven wordt in ieder geval lijn 101, het gedeelte Harderwijk Dolfinarium - Apeldoorn Julianatoren van lijn 400 moet er ook aan geloven...
Groeten,
Nick
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Etienne »

Dat van lijn 101 valt nog te begrijpen. Maar die lijn is sinds 1999 zo ingekrompen, dat er van "iets rendabels" niet meer te spreken viel. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Citaro »

De inkorting van lijn 400 lijkt me ook begrijpelijk, vraag me wel af of de rest van de lijn wel voldoende bestaansrecht heeft. En dan te bedenken dat ze deze lijn in het begin van toen nog Zwolle naar Arnhem met Citaro G's zouden gaan rijden. Ben verder heel benieuwd hoe de opzet voor de Apeldoornse stadsdienst er verder uit gaat zien.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:Is er ook een document beschikbaar dat syntus richting Rocov Gelderland heeft gestuurd? :oops:
Hiervoor is net, na lang wikken en wegen, ook een aanvraag de deur per e-mail uit gegaan! Hopelijk krijg ik zo spoedig mogelijk antwoord hierop aangezien ik zelf ook wel nieuwsgierig ben.

Tevens heb ik ook nog gevraagd of en waar ik een soort van wijzigingsblad kan vinden, als de wijzigingen doorgang vinden.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Ronald »

Citaro schreef:De inkorting van lijn 400 lijkt me ook begrijpelijk, vraag me wel af of de rest van de lijn wel voldoende bestaansrecht heeft. En dan te bedenken dat ze deze lijn in het begin van toen nog Zwolle naar Arnhem met Citaro G's zouden gaan rijden. Ben verder heel benieuwd hoe de opzet voor de Apeldoornse stadsdienst er verder uit gaat zien.
Lijn 108 weer via de Hoge Veluwe laten rijden en het bestaansrecht van de 400 is wel zo'n beetje verdwenen lijkt me. Ik heb nooit wat in die lijn gezien trouwens, die vooral in het begin behoorlijk zwaar werd ingezet (je had iets van 8 bussen nodig voor de complete exploitatie dacht ik?)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

De digitale schermen bij de haltes tonen nu het aantal minuten voor het vertrek van de bus af, in plaats van de vertrektijd+eventuele vertraging weer te geven. Zou best kunnen dat dat al langer is, maar viel pas vanaf vanavond op :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Daar zijn ze inderdaad sinds deze week mee aan het experimenteren. Volgens mij al sinds vrijdag de 19e aangezien ik het toen voor het eerst zag en er een busje Polen met die dingen bezig zag.

Ze hebben het in ieder geval, hoogstwaarschijnlijk, overgenomen van de concessie Midden-Overijssel aangezien ze het daar ook verbruiken. Daarnaast weet een reiziger nu minder snel of de bus is vertraagd of op het goede tijdstip aankomt, tenminste zo zie ik het. xD Hopelijk laten ze het ook zien als een lijn sneller rijdt (-1 ofzo), dat zou wel prettig zijn.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door gkw1969 »

Waarom is het prettig als een lijn sneller rijdt? Mensen die netjes op tijd zijn missen dan de bus.
De gemiddelde passagier wil graag weten hoelang hij/zij moet wachten op de volgende bus. Als je de vertrektijd publiceert met daarbij het aantal minuten vertraging, dan snappen ze er niks meer van.

Syntus is druk doende om alles zo geprogrammeerd te krijgen dat het goed werkt, daar is momenteel iemand fulltime mee bezig.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Daniel »

Zoals ik het lees bedoel Xanland dat de bus te vroeg is, 'tis ook wel handig dat aan te geven i.p.v. dan te doen alsof 'ie keurig op tijd gaat komen.
Trouwens, m'n ervaring met de DRIPs in de Drechtsteden (die ook vertrektijd met dingen als +5 of -1 weergeven) is allesbehalve dat men dat niet begrijpt. Vind het zelf verwarrender met de aftellende borden, als de bus dan onderweg vast komt te staan gaat de aftellende tijd ineens weer oplopen wat minder logisch overkomt dan een melding van +1 naar +2 springt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Wat Daniel dus zegt.

Ja ok, daar heb je uiteraard een punt in. In de MO-concessie wordt er gewoon aangegeven dat over zoveel minuten de bus er is, alleen weet je dan niet of hij vertraagd/versneld is. Bij de Veluwe als hij daar met -3 rijdt, wordt hij gewoon op vertrektijd van het bord afgehaald en is rijdt hij, voor de reiziger die 2 minuten van tevoren bij de halte is, eigenlijk niet. Hoewel je dat in MO ook niet ziet. Als een bus daar eerder komt wordt het wel aangegeven, op de Veluwe niet.

Laat een bus die eerder is vertrokken, volgens de concessie-eisen mag een bus met -3 of minder (als in -1) vertrekken, op de DRIS staan T/M vertrektijd. Vermeld dan wel dat hij is vertrokken door er iets van "Is weg" neer te zetten T/M vertrektijd.
(Ter vervanging van: Waar het naar mijn inziens gewoon op neer moet komen is dat een bus met -3 mag rijden, ook ABSOLUUT NIET meer - dit mag volgens de concessie-eisen ook, voorbij een halte. Moet dan alleen wel op de DRIS worden aangegeven TOT vertrektijd dat hij al weg is, met "Is weg" ofzo!)
Dan weet de reiziger in ieder geval dat de bus hoogstwaarschijnlijk heeft gereden. Zelfde geldt voor een bus die niet rijd. Vermeld dan iets van "Rijdt niet" ofzo.

Hoe zit het nu trouwens met het Apeldoornse busstation. Gaan de DRIS'sen, zoals ze bedoeld zijn, ooit nog op die manier werken? Of blijven ze nu zoals ze zijn zonder vermelding van vertraging/versnelling?
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door gkw1969 »

Allemaal veel te ingewikkeld:
Gewoon aangeven dat een bepaalde bus onderweg is, ongeacht of hij vroeg of laat is. Is de bus te vroeg, dan gaat hij van het scherm op het moment dat hij passeert(of blijft nog een minuut staan met "is vertrokken", met als gevolg dat de passagier direct kan zien hoelang hij/zij nog moet wachten als hij net bij de halte is. Voor de passagier is het dan duidelijk dat als de volgende bus over 60 minuten komt, dat hij de bus gemist heeft.
Duidelijker kan het niet volgens mij.
Laten staan met vertrektijd + vertraging werkt niet als vertragingen oplopen tot meer dan 10 minuten, aangezien de meeste schermen bij de gewone haltes maar 1 cijfer achter de + laten zien. Daarbij is het ook nog eens zo dat als bus nr 4 of 5(naar gelang het aantal regels) zich aandient, de eerste bus bij teveel vertraging alsnog van het scherm valt.
Langs de HOV lijnen in Hengelo en Enschede hebben we dat en de passagiers vinden dat ontzettend verwarrend. Dan passeert de bus met +5, maar hij is dan al wel van het scherm omdat de volgende 3 bussen er alweer bij op moeten.

In de hele wereld werken ze met alleen maar aantal minuten dat de bus komt. London werkt dat perfect: 4 of 5 regels, en daar alterneert hij de volgende pagina's tot alle bussen met een vertrektijd binnen 20 of 30 minuten.

DRIS Apeldoorn zou nu goed moeten werken, is mij verteld. Hierop wordt, net als in Enschede en MO aangegeven over hoeveel minuten de bus vertrekt.

In Enschede hebben we dat nu een jaar en dat werkt goed. De passagier heeft het goed in de gaten hoe het werkt.
Ook is het de bedoeling dat als in Enschede er een rit uitvalt, dit op het scherm op het station komt. Nu is dat al het geval als bijvoorbeeld lijn 4 de omleiding via de Zuiderval rijdt.
In dat geval registreert InfoXX ter hoogte van het MST dat de bus al op de terugweg is vanaf het station(terwijl hij daar nog niet is geweest). Doordat in InfoXX halte Enschede Centraal niet is gelogd komt daar op de displays te staan dat de rit is vervallen.
Dit gebeurt dus ook als je voor je op het station bent een andere rit selecteert.

Het is nog allemaal uitkristalliseren, maar ik ken degene bij Syntus die zich daar mee bezig houdt en dat is een bushobbyist in hart en nieren en ik heb er vertrouwen in dat eind volgend jaar alle DRIS systemen bij Syntus op dezelfde manier werken met informatie die voor de passagier van belang is.
When you're tired of London, you're tired of life
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Reiziger Delft »

Waar ik me hier (regio Arnhem) heel erg aan stoor is dat bij uitval van een bus hij wel aangekondigd staat op de digitale borden met de officiële vertrektijd, maar vervolgens gewoon verdwijnt op de vertrektijd. Dat was afgelopen winter nogal onhandig toen de bussen bij bosjes uitvielen, maar wel gewoon aangekondigd stonden. Juist op die momenten wil je actuele informatie over welke bussen wel en niet rijden. Dan heb ik dus ook liever dat er gewoon afgeteld wordt voor bussen die daadwerkelijk de halte naderen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door webguy »

Heel veel bussen in de Regio Arnhem zijn denk ik niet gekoppeld aan de DRIS'en of die informatiestroom. Ik heb op mn telefoon ook de Connexxion 'haltepagina' en bussen verdwijnen daarvan terwijl ik op het busstation in Arnhem sta zonder dat ze langskomen. Ze komen dan veel later alsnog langs (of helemaal niet...)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Somoht »

Reiziger Delft schreef:Waar ik me hier (regio Arnhem) heel erg aan stoor is dat bij uitval van een bus hij wel aangekondigd staat op de digitale borden met de officiële vertrektijd, maar vervolgens gewoon verdwijnt op de vertrektijd. Dat was afgelopen winter nogal onhandig toen de bussen bij bosjes uitvielen, maar wel gewoon aangekondigd stonden. Juist op die momenten wil je actuele informatie over welke bussen wel en niet rijden. Dan heb ik dus ook liever dat er gewoon afgeteld wordt voor bussen die daadwerkelijk de halte naderen.
Connexxion of Syntus bus? Uitval van bussen wordt gecommuniceerd naar de DRIS-leverancier via KV17.
Nu kan Syntus geen KV17 communiceren dus krijgt de DRIS tripstatus "onbekend". Als het een DRIS is die werkt met de designstandaarden van Mijksenaar/GOVI zou je dit als reiziger pas merken, 5 minuten voor vertrektijd. Dan krijg je de tekst "verwacht om hh:mm".
Op dit moment zijn er slechts een paar vervoerders die KV17 kunnen uitsturen: GVB,EBS en Connexxion. Het aantal DRIS-leveranciers dat KV17 kan verwerken is ook nogal laag, zover ik weet alleen GOVI. 9292 kan het niet.

@webguy mijn ervaring is dat Connexxion in zijn apps/website geen rekening houdt met uitgevallen bussen. Als ik de binnenkomende CANCEL's bekijk blijven die bussen gewoon op hun website staan. 9292 maakt het helemaal bont door gewoon te zeggen +60 of helemaal niks.

http://www.kpvv.nl/KpVV/KpVV-Overige-Co ... aalpdf.pdf
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Reiziger Delft »

Connexxion doelde ik op. (Onder Breng)
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Ein-de-lijk!

Syntus Gelderland heeft ook de nieuwe dienstregeling net bekend gemaakt. :) Veel wijzigen zoals verwacht en stadienst Apeldoorn verandert nagenoeg compleet.
Binnenkort kan ik dus weer aan het werk op de wiki (:D) en er verandert dus veel. Pretlijn 16 gaat eruit aangezien lijn 400 op die tijden ook rijdt en met 400 vervalt ook meteen Harderwijk Apeldoorn. Verder zal lijn 1 ri Gelre zkh in de avonduren vervangen worden door lijn 91 die via het ziekenhuis gaat rijden.
Daarnaast zal lijn 8, nu alleen Anklaar, doorrijden naar Zuidbroek via Anklaar maar wel maar twee maal per uur. Daarvoor in de plaats komt dan wel een lijn 9 erbij die iets anders gaat rijden als ik het zo zie. Ook veranderen de buslus tijden, maar zie ik daar helaas geen logica meer in. Kan ook zijn dat ik het niet goed kan zijn wegens gedraaid lezen. xD
Ook zal Vaassen weer een extra ontsluiting met Apeldoorn krijgen, alleen nu onder lijn 11 die één maal per uur door zal gaan rijden.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Ardan »

Die malle 400 wordt wel steeds verder gekortwiekt heh? :P
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

De Maten wordt wel heel erg kortgewiekt: Nu bedienen lijnen 1 en 2 de Velden en vervolgens rechtstreeks via de Gildenlaan/winkelcentrum Eglantier naar het station, lijnen 3 en 4 bedienen de Hoeves en vervolgens rechtstreeks via de Heemradenlaan/de Heemgaard naar het station. Combi 1+2 reden elk kwartier, combi 3+4 ook.

Dat gaat nu een lijn 3 (elk half uur) die via het Omnissportcentrum-station de Maten-Hoeven-Velden naar het station. Lijn 4 (ook elk half uur) in omgekeerde route.

Lijn 109 (nu in beide richtingen, in de ruime ochtendspits en middagspits elk half uur) en 231 (in de ochtendspits, rond het middaguur en in de avondspits extra tussenritten) nemen de haltes op de gildenlaan en heemradenlaan over.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Xanland »

Van een buslus is verder ook eigenlijk niks meer te bekennen als ik de doordeweekse dienstregelingen zo lees!

Lijn 1, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 17 en 19 vertrekken over het algemeen om 20/22 en 50/52 over vanaf het busstation. Lijn 1, 10 en 17 rijden op sommige momenten in een kwartiersdienst met, over het algemeen, een 10/20-patroon.

Lijn 16 en 18 in een 30/30-patroon, halfuursdienst dus, met vertrek om 11/22 en 41/52 over. Komt er dus op neer dat het niet echt duidelijk is voor als ik het zo snel zie.

Vertrektijdenlijstje is als volgt als ik het zo snel doorkijk:

Code: Selecteer alles

lijn  1: 20, 35, 50, 05	      (15/15/15/15)
lijn  2: 12, 22, 42, 52 (+ 2) (10/20/10/20)
lijn  3: 01, 31		(+ 2) (30/30)
lijn  4: 20, 50		(+ 2) (30/30)
lijn  5: 05, 25, 35, 55 (+ 2) (20/10/20/10)
lijn  6: 22, 52		      (30/30)
lijn  7: 12, 42		(+ 2) (30/30)
lijn  8: 20, 50		(+ 2) (30/30)
lijn  9: 01, 31		(+ 2) (30/30)
lijn 10: 10, 20, 40, 50 (+ 2) (10/20/10/20)
lijn 11: 20, 50		(-10) (30/30)
lijn 12: 22, 52		      (30/30)
lijn 15: 02, 32		      (30/30)
lijn 16: 11, 41		(+11) (30/30)
lijn 17: 10, 20, 40, 50 (+ 2) (10/20/10/20)
lijn 18: 11, 41		(+ 2) (30/30)
lijn 19: 22, 52		(+ 2) (30/30)
Lijnnummers met vertrektijden in minuut, daarachter met de + of - hoeveel later of eerder ze vertrekken ten opzicht van de ochtend. Vervolgens staat er dan het patroon waarin, in ieder geval, in de spits wordt gereden.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Milco »

Opzich kan ik het uit elkaar trekken van die busknoop bij station Apeldoorn ook wel begrijpen. Als er ongeveer 20 bussen tegelijk vertrekken, zoals nu (ik weet niet precies hoeveel bussen het zijn), dan duurt het ook wel een aantal minuten voordat de laatste uiteindelijk weg kan. En dat wordt nu dus verholpen :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Citaro »

Vind het net als MDJ een stevige achteruitgang dat de Maten terug gaat naar 4 bussen/uur, waarvan 2 via een indirecte route via Markt en Omnisport. Dit wordt gedeeltelijk gecompenseerd met de 109 en 231, maar vrees dat de doorsnee gebruiker de streekbus moeilijk zal weten te 'vinden'. Daarnaast komen de 109 en 231 de Matense ring niet af waardoor loopafstanden toenemen. Ben benieuwd naar de routes van de 3 en 4. Is hier al een kaartje van?

De scheve patronen van de 2, 5, 10 en 17 kan ik ook niet zo waarderen. Jammer dat de karakteristieke stadsbusknoop komt te vervallen. Wel interessant vind ik de verlenging van de 11 naar Vaassen en de 15 naar Twello.

Ff snel opgeteld, kom ik op 44 vertrekkende stadsbussen/uur v.a. het station. Aangezien veel lussen niet meer in een half uur worden gereden, maar langer, heb ik het idee dat het aantal bussen en dru tenminste is gelijk gebleven of misschien zelfs is toegenomen. Heeft iemand hier zicht op?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door MdJ »

Route van lijn 3 zal wel via de huidige route van lijn 1/2 tot de halte Kapelmeestershoeve, vanaf daar de huidige route van Lijn 15 heeft altijd naar Teuge gereden, alleen naar het vliegveld ipv het voormalige station.

lijn 3/4 in omgekeerde volgorde naar de Jaromirgaarde. Vanaf daar naar station het omnissportcentrum en de route van lijn 18 naar station. Lijn 4 in omgekeerde volgorde.

Volgens mij neemt het DRU van de stadsdienst af (Maten gaat van 9x per uur stadsbussen naar 4x per uur. Lijn 109 gaat nu in de spitsen in beide richtingen rijden en langer door. Ook lijn 231 krijgt extra tussenritten die daarvan lijken te komen.

Wat ik verder nog steeds opmerkelijk vind is de verschuiving halverwege de middag. Ineens 2 minuten later, vroeger, 10 minuten later/vroeger (waardoor er een gat van 40 minuten valt ipv keurig 30). Van een vanvelfsprekende dienstregeling is niet echt sprake...

Overigens gaat volgens de tabellen lijn 506 tussen Apeldoorn, winkelcentrum Eglantier-Twello rijden (via Wilp-Achterhoek), de 508 via Klarenbeek. In de wijzingsinfo staat dat er lijn 506 Twello-Wilp=Achterhoek-Apeldoorn-Klarenbeek-Twello gereden wordt en de 508 het rondje in de andere richting.

Lijn 87 wordt zo ongeveer een scholierenlijn, nog maar 7 ritten per richting, 3 in de ochtend, 4 in de middag.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #5

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Wat ik verder nog steeds opmerkelijk vind is de verschuiving halverwege de middag. Ineens 2 minuten later, vroeger, 10 minuten later/vroeger (waardoor er een gat van 40 minuten valt ipv keurig 30). Van een vanvelfsprekende dienstregeling is niet echt sprake...
Is dat niet t.b.v. de aansluitingen op de treinen? Heb het bij wel meer stadsdiensten gezien dat er in de middag een verschuiving optreedt waardoor je ´s ochtends optimaal aansluit met de aankomende bus op de vertrekkende trein en ´s middags juist optimaal van de aankomende trein op de vertrekkende bus. Dat gaat immers lang niet altijd goed als je de hele dag op dezelfde tijd aankomt/vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten