Het grote computertopic! #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door microshit »

KM46 schreef:Ja dat weet ik ook wel. Maar ik heb tot op heden nog geen tijd gehad om een alternative reader / editor te kopen. Misschien gaat het in november lukken.
Reader: Foxit (gratis), helpt je iig nog even vooruit ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

PDF is op zich geen verkeerd formaat, maar die Adobe Reader is gewoon een gedrocht. Gelukkig heb je dat op een Mac niet nodig *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Eindelijk istie er. Ice Cream Sandwich voor me Galaxy Tab 10.1. Dat ding draait weer als een zonnetje! *O*
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Ik heb Jelly Bean op mn Kruidvat Tabletje, draait ook super :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Eindelijk istie er. Ice Cream Sandwich voor me Galaxy Tab 10.1. Dat ding draait weer als een zonnetje! *O*
Nu pas? Ik heb m'n Galaxy Tab 10.1 toch al een tijdje ondertussen (ruime twee maanden geloof ik) en die draait al sinds ik 'm heb gekocht op Android 4.0.3
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Ik heb de Tab 1. Niet Tab 2 ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Zojuist de mailbox weer eens uitgemest. Het werd hoog tijd :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Ik heb de Tab 1. Niet Tab 2 ;)
Tja, zeg dat dan :mrgreen: Dat ene essentiële cijfertje had je nou net niet vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Samsung maakt het ook niet makkelijker door ze allebei de Tab 10.1 te noemen, waarbij een de Tab 2 is en de ander de Tab 1. Oh ja, en we hebben ook een 8.9" versie en een 7.1" versie...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:
Thom91 schreef:Ik heb de Tab 1. Niet Tab 2 ;)
Tja, zeg dat dan :mrgreen: Dat ene essentiële cijfertje had je nou net niet vermeld.
Ja ho is even, op mijne staat gewoon Samsung Galaxy Tab. Bij jou staat er waarschijnlijk Samsung Galaxy Tab 2.
Wie maakt hier nou de misser met dat essentiële cijfertje? :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Oom pleurt een nieuwe TV neer bij Oma maar sluit hem niet aan op de UPC. Vervolgens komt mijn tante, doet het helemaal fout en dan kunnen mijn vader en ik het oplossen... Hang nu al 20 minuten aan de lijn bij die graftoko.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Zo erg kan dat toch niet zijn? Ik heb tot nu toe erg goede ervaringen met UPC. Niet helemaal tevreden dat ik niet meteen Horizon kreeg, maar dat is detail.

Of is de TV pre-HDMI en heeft ze wel een digitaal TV kastje?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ik heb vreselijke ervaringen met UPC :O idd lang wachten en slechte service.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Thom91 »

Dat hadden heel veel mensen ook met ziggo, terwijl wij thuis alleen maar sneller internet kregen en nooit problemen mee gehad.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door ODRAIL »

Hebben de kabelbedrijven geen internetfora waarop je vragen kan stellen, info kan opzoeken en de klantservice kan benaderen. Bij Canaldigitaal (satelliet) werk dit prima.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Ze heeft een nieuwe TV maar daarvoor moet je een CI+ kaart hebben. Dus was oom terug naar de winkel gegaan en daar voor 2 cent een kaart gekocht en het abonnement aangepast van mijn oma. Daar ging het al fout want hij kreeg ook een nieuw internetmodem mee?!?

Mijn tante snapte er niets van dus ging via msn zeuren dat oma alleen Nederland 1 had.

Komen mijn vader en ik er: huh? Nieuwe TV? En alleen Nederland 1? Dus ik eens de handleiding gevolgd, blijft de authenticatie van de kaart meer dan een uur hangen. Dus ik UPC bellen op de faxfoon van mijn oma. Eerst 25 minuten in de wacht gehangen, vervolgens willen ze elk intiem detail weten van mijn oma en de spullen die ik heb en vervolgens krijg ik te horen: wij weten van niets, over drie werkdagen werkt het misschien...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Ja, zo ging dat bij mij over het internet dus ook. Eerst moet je een half uur wachten, dan vragen ze vervolgens een half uur lang wat voor modem, router, kabels, computer, besturingsstysteem je hebt en wat voor lampjes je ziet om vervolgens te zeggen dat zij het niet ondersteunen oid (n) Ik heb nu Online (en Digitenne) en heb er nog nooit gezeik mee gehad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ze heeft een nieuwe TV maar daarvoor moet je een CI+ kaart hebben. Dus was oom terug naar de winkel gegaan en daar voor 2 cent een kaart gekocht en het abonnement aangepast van mijn oma. Daar ging het al fout want hij kreeg ook een nieuw internetmodem mee?!?
Dat klinkt inderdaad erg raar - als het goed is kan je de smartcard die in je Digitale TV kastje zit gewoon in die CI module steken. Overigens kan je ook gewoon nog HDMI of analoog er in stoppen een CI+ module "moet" niet - het werkt alleen "beter" omdat je niet een apart kastje hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Mijn oma had nog geen digitale TV. Mijn oma is stokoud en al sinds 1937 doof dus we houden alles zo simpel mogelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Ok, dan klopt het op zich - waarschijnlijk heeft je oom met die CI module "Alles in 1" genomen, vandaar dat modem. Verder zijn er twee fabrikanten van CI-modules - de een werkt beter op bepaalde TVs, de ander beter op andere tvs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Nee, mijn oom heeft geen alles in een genomen, maar iets met fiberpower 30 ofzo. Mijn oma had altijd UPC Internet Easy. Het enige wat die gozer van de Mediamarkt had moeten doen is de digitale tv van zes euro per maand aan het pakket toevoegen, niet het hele abonnement overhoop gooien om vervolgens de boel niet aan UPC door te geven. Bij Ziggo is digitale TV gewoon gratis en hoef je ook niets aan je abonnement toe te voegen.

Mijn beeld van UPC is trouwens al ernstig vertroebeld door de verhalen die mijn vader vertelde toen hij er een jaar als consultant werkte bij het regiokantoor in Ede, daar was het namelijk een puinhoop van jewelste, zowel figuurlijk in het computer als letterlijk, met dozen vol orders die men kwijtraakte enzo. In 2001 ging mijn tweede opa dood en toen heeft het regiokantoor in Apeldoorn nog een jaar lang geweigerd zijn aansluiting op te zeggen want dan had meneer toch echt zelf contact op moeten nemen met UPC. Maar dat kan helemaal niet als zowel hij als zijn vrouw al meer dan een jaar dood zijn :evil: :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door webguy »

Waarom kan de Mediamarkt opeens UPC abonnementen wijzigen? Daar ligt me de fout lijkt me? Maar inderdaad, zodra je gaat wijzigen komen alle rare apen uit de mouw...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

Bij de MediaMarkt beweerde de medewerker tegen mijn oom dat je bij hun direct het CI+-modulepakket mee kon krijgen zonder verdere activatie en dat ze daar ook je UPC-abo konden aanpassen, dan moest je even je klantnummer opgeven en dan konden ze het aanpassen, maar
a.) Moet je dat ding dus wel activeren bij de telefonische helpdesk van UPC à 10 cent per minuut
b.) Kunnen ze blijkbaar wel je klantgegevens van UPC ophalen (alles klopte namelijk), maar kunnen ze het niet aanpassen.

Ik vertrouw het zaakje echter nog niet helemaal, want voor je het weet zet die bestelling bij de Mediamarkt toch door en heeft mijn oma opeens twee klantnummers met twee internetpakketten, je weet het tenslotte nooit bij UPC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Hebben de kabelbedrijven geen internetfora waarop je vragen kan stellen, info kan opzoeken en de klantservice kan benaderen. Bij Canaldigitaal (satelliet) werk dit prima.
Wanadon't had ooit een forum, dat moet een van de meest vreselijke plaatsen van het internet zijn geweest. Maar goed dat ze die hele toko na een paar reanimatiepogingen eindelijk hebben gesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #9

Bericht door Daantje »

Wanadoo is nu Online toch? Daar ben ik juist weer heel tevreden over.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten