OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Was er wel een noodbistro?

Ik heb wel eens een IC Hamburg - Osnabrück gehad (de gehele route was Ostseebad Binz - Stuttgart trouwens) waarvan de Bistrowagen kapot was, daarom was toen in rijtuig 12 een noodbistro opgezet waar alleen dranken verkocht werden zolang de voorraad strekte.
Ik heb door een raampje wel een karretje zien staan, maar aangezien deze trein op zaterdag niet verder gaat dan Bad bentheim... laat ook maar :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:En dan nu moeten we vanwege "extra werkzaamheden" in Hilversum kopmaken... Eens zien hoe lang dat gaat duren.
Dat zijn geen extra werkzaamheden, die zijn gewoon gepland. Er wordt een tunneldak ingeschoven bij Bilthoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

een tunneldak? Gaat dat over dat Ecoduct op Hees (wat nog achter Den Dolder ligt trouwens) of over die nieuwe voetgangersbrug in Bhv? En in dat geval: Tunneldak? WTF? :")
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Nee, de volledige spoorwegovergang (Soestdijkseweg) bij station Bilthoven zal door een tunnel vervangen worden. Ze doen nu eerst het spoor Amersfoort -> Utrecht en binnenkort dan Utrecht -> Amersfoort. Bij Bilthoven rijden nu 10 treinen per uur enkelspoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Fles »

oh joh :o Vandaar dat het al een aantal weken eruit ligt daar. Zal wel een grote verbetering zijn denk ik _O_
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Volgend weekend al gaan ze de andere kant doen trouwens.

In dat weekend gaan ze trouwens op het traject Driebergen-Zeist - Maarn ook het ecoduct dat daar gebouwd wordt afmaken, alles staat al behalve het tunneldak over het spoor zag ik van de week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Het zijn trouwens geen extra werkzaamheden, 't was gewoon gepland. Men heeft niet ineens vrijdag bedacht van laten we morgen het spoordek van een tunnel in Bilthoven inschuiven :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door iljitsch »

Ja, die omroep van "extra" werkzaamheden klonk mij ook wat vreemd in de oren. Ik vroeg me ook al af wat voor nut ongepland kopmaken in Hilversum zou hebben, maar met even nadenken is het natuurlijk duidelijk dat dit een aangepaste route tussen Amersfoort en Utrecht was die gewoon in de planning stond.

Het was misschien handig geweest een extra machinist mee te sturen tussen Amersfoort en Utrecht, waardoor dit allemaal een stuk sneller had gekund.

We hadden er weer redelijk wat vertraging uitgereden voor we bij Utrecht voor een rood sein kwamen te liggen, nog een stop van 6 minuten waar we zelfs nog meer dan een minuut op reizigers bleven wachten nadat er omgeroepen was dat de rijweg ingelegd was, dus weer terug op +14, waarvan we er uiteindelijk welgeteld een hele minuut uitgereden hebben. Als klap op de vuurpijl kwamen we zo goed als tot stilstand op Den Haag Ypenburg, maar toch net niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Veel sneller kan het allemaal niet doordat je met andere treinen zit. Enige nut van de omleiding is het bieden van een overstapvrije verbinding, maar als je bv. van Amersfoort naar Utrecht wilt is het een kwartier sneller om de Sprinter te nemen. Richting Rotterdam kan je dat ook nog een kwartier schelen al is 't wel een vrij krappe overstap in Utrecht dan.

Via de omleidingsroute is het ook niet bepaald de snelste trein: je kunt met de s4500 de omgeleide trein achterna en dan in Hilversum weer op de omgeleide IC stappen, of vanuit de omgeleide IC op de s4900 (dit weekend 693700) overstappen om een kortere reistijd te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Vanaf Amersfoort naar Den Haag is het door de omleiding nu sneller om via Schiphol te reizen.
Daniel schreef:Het zijn trouwens geen extra werkzaamheden, 't was gewoon gepland. Men heeft niet ineens vrijdag bedacht van laten we morgen het spoordek van een tunnel in Bilthoven inschuiven :P
Dat zeg ik toch :')
Laatst gewijzigd door Suus op zo 28 okt 2012, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Tja, ik had niet in de gaten dat er alweer een pagina achter de reactie van iljitsch zat :oops:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jurre »

De 8785 stond zojuist defect op één van de drie vertrekperrons van busstation Hilversum. Om dit duidelijk te maken stond er een oranje pion aan het begin van dat perron.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door iljitsch »

Bee schreef:Vanaf Amersfoort naar Den Haag is het door de omleiding nu sneller om via Schiphol te reizen.
Klopt, met de laatste aansluiting vanaf Haren naar Den Haag om 22.13 u, met overstap in Hilversum geloof ik, was ik sneller geweest, maar met die van 21.36 u was ik eerder thuis. :P En meer smaken hebben ze in Haren niet.

Lekker handig ook dat ze die werkzaamheden niet gewoon over anderhalve maand gedaan hadden zodat de noordoost er geen last van gehad zou hebben. Ik neem aan dat omleiden via schiphol op dit moment teveel problemen voor reizigers van/naar Utrecht gegeven zou hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Over anderhalve maand heeft de NO er ook last van, die verdwijnt niet van het traject en sowieso, het moet toch ooit eens gedaan worden, ze kunnen niet blijven uitstellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Gisteren het gehele traject Den Haag Centraal - Enschede (2:24 uur) zonder enige controle afgelegd :') Tussen Den Haag en Utrecht en tussen Deventer en Enschede was deze trein een losse VIRM4 en bijzonder druk was het niet.

Verder ook dit weekend de volgende trajecten zonder controle afgelegd:
- Enschede - Deventer
- Deventer - Zwolle
- Lelystad - Almere Oostvaarders
- Duivendrecht - Den Haag Centraal

Maar dan wel weer gecontroleerd tussen Weesp en Diemen Zuid. What are the odds :')

@Iljitsch: volgens mij zaten we tussen Den Haag C en Amersfoort in dezelfde trein. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Wubbo »

Die werkzaamheden bij Bilthoven komen volgend jaar trouwens nog een flink aantal keren terug, die tunnel is dit jaar echt nog niet af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Er komt ook nog nog een tunnel bij die andere spoorwegovergang, Leijenseweg, dus daar zullen nog genoeg afsluitingen zijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Nouja, de tunnel waar ze vandaag mee bezig waren allicht wel. Daarvoor liggen beide spoordekken er immers vanaf volgend weekend in en dan is er niet zoveel meer waar treinen last van hebben.
Zodra die verkeerstunnel klaar is gaat men aan de slag bij de huidige overweg in de Soestdijkseweg waar een voetgangerstunnel komt en eind 2013 gaan ze dan ook nog aan de slag met een tunnel bij de Leijenseweg.

Bij de Soestdijkseweg zullen het wel weer halve buitendienststellingen worden gezien de sporen daar nog een eindje uit elkaar liggen net als bij de tunnel onder het perron door waar vandaag aan gewerkt werd. Dan heb je dus nog twee weekenden voor de damwanden en twee weekenden voor het spoordek en dan ook nog eens twee weekenden volledige buitendienststelling voor de tunnel bij de Leijenseweg.

En dan zal de boel op dezelfde lijn er ook nog wel minstens een keer uit gaan om de dive-under in Amersfoort aan te sluiten, maar da's voorlopig nog een soort van zwembad waar nou niet erg veel vorderingen gemaakt lijken te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door MdJ »

Het volzetten van water is een manier waarop de betonnen tunnel/drive-under niet naar boven komt drijven door het grondwater.

Het fijne ervan weet ik niet (dat komt pas volgend kwartiel :oops: ), maar ik weet van de tunnel in Apeldoorn in de Zutphensestraat (Apda-Apdo) dat het een jaar heeft geduurd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Gekko123 »

Geert schreef:Gisteren het gehele traject Den Haag Centraal - Enschede (2:24 uur) zonder enige controle afgelegd :') Tussen Den Haag en Utrecht en tussen Deventer en Enschede was deze trein een losse VIRM4 en bijzonder druk was het niet.

Hmm dan zou het zomaar kunnen dat we in dezelfde trein hebben gezeten. Ik moest gisteren ook met die trein mee en ben in Gouda ingestapt. Wel weer geinig dat ik bij het opstappen op de sprinter in Zoetermeer direct na vertrek al gecontroleerd werd (in de s9800)...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Vinny »

Afgelopen zaterdag was ik in Dordrecht en ik was erg geschrokken van het verval van deze tunnel:
https://maps.google.nl/maps?q=Dordrecht ... 7,,1,15.71
In 2007 opengesteld, maar de tegeltjes die je op dit SV scherm zit, waren al weer grotendeels van de muur gevallen..., mijn ouders dachten dat het viaduct 30 jaar oud was in plaats van 5... :evil:

Verder was het 10 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Dubbeldam geweest ben met de bus. Nog altijd lijn 2, maar inmiddels wel een andere busmaatschappij "hybride" (Arriva dus, dat hip doet). Er stapten twee meisjes in de bus die eigenlijk lijn 7 hadden moeten hebben maar omdat de bus kennelijk van nummer was veranderd verkeerd uitkwamen en op nieuw een kaartje moesten kopen. Ik kon dat niet helemaal volgen, maar er zijn hier Dordrechtspecialisten, dus die weten mij vast te vertellen wat er speciaal is aan lijn 7 (apart kaartje?), waarom dat ding dan niet op lijn 2 geldig is en of lijn 7 en 2 omloopmatig aan elkaar zitten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Ik geloof niet dat iemand ooit lijn 7 heeft gesnapt :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Lijn 7 is een stuk eenvoudiger geworden sinds het stuk naar het industriegebied is afgesplitst als lijn 8. Omloopmatig zit die inderdaad aan lijn 2 gekoppeld op ma-za overdag buiten de spits (als lijn 2 met 12 meterwagens rijdt dus). En de ritkaarten hebben geen overstaprecht dus het nieuwe kaartje kopen klopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Geert »

Gisteren stond ik op DIemen Zuid te wachten en het viel me op dat er geen witte blokmarkering is bij de perronrand én dat er op het perron geen blindengeleidelijn is aangebracht. Beetje karig, is dat normaal of was het station toevallig in onderhoud? (Bee? :p)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

In de zomer van 2009 is de perronvloer vervangen, maar de belijning is nooit meer aangebracht. Eigenlijk nog problematischer is dat het niet-overdekte gedeelte vol zit met behoorlijk gevaarlijke bobbels en kuilen waardoor het bij regen helemaal vol ligt met plassen. Ik heb er echter meerdere keren over geklaagd maar er gebeurt helemaal niets. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten