Mag ik even kwijt #119

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Fles »

Bee schreef:Zou men bij de NS op zondag werken, ik krijg nu twee mailtjes over goedgekeurde vertragingsclaims voor in totaal 9,08 cent :P
9,08 cent? :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Ja, twee keer 4,54 (1 uur of meer vertraging met Studenten-OV)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Freek »

Iets met het laatste woord van de zin, Bee ........
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Alsof Fles nooit iets fout doet wil je zeggen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Ardan »

Jaaa blablabla schiet maar meteen weer in de verdediging :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Wil je daar een portie kipnuggets met een lekker sausje bij :wink: :twisted:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door deadlock »

Wat goed, Ardan! Het grootste gedeelte van de Rivierenwijk is helemaal prima, het gaat slechts om twee straatjes die echt slecht zijn. Nederlands tokkievolk woont daar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

De enige keer dat ik bijverkoop niet irritant vind, is wanneer het om een nieuw product gaat. Gelukkig heb ik vaak m'n vaste tentjes, waar men toch wel weet wat ik wil hebben. :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Jef400 »

Oké..........................................................

Voor de rest beginnen vandaag weer de scholen in de regio Noord, behalve bij ons natuurlijk want daar plannen ze gewoon een studiedag op de 1e dag na de vakantie. Hadden ze met dat gekloot van ze ook in de 4e week mogen doen hoor.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Suus »

Eenmaal raden wat terug is van nooit weggeweest: een provincie Noord-Flevotrecht!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Michael »

Ik ga zo maar eens voor de laatste keer dit jaar het gras maaien. Dan hoef ik het voorlopig niet meer te doen.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

En gemeentes van 100,000 inwoners. Dat word voor de gemeente Kampen leuk, wat willen ze er immers bij doen? Noordoostpolder? Dat word voor sommigen 30 kilometer enkele reis om naar het gemeentehuis te gaan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door deadlock »

Dagren schreef:En gemeentes van 100,000 inwoners. Dat word voor de gemeente Kampen leuk, wat willen ze er immers bij doen? Noordoostpolder? Dat word voor sommigen 30 kilometer enkele reis om naar het gemeentehuis te gaan.
Daar kan je faciliteiten voor treffen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door webguy »

Inderdaad, meestal blijft het oude gemeentehuis een 'servicepunt'
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

Ja, dat heb je zelfs in IJsselmuiden nog (Andere kant van de IJssel, is de vorige fusie bij Kampen gekomen). Maar de commissie- en raadsvergaderingen zullen toch echt in het gemeentehuis worden gehouden. Ik vind dat deze ook toegankelijk moeten blijven. Anders vergroot je de kloof tussen de politiek, het maatschappelijk middenveld en de kiezer.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door webguy »

Er zijn ook gewoon bedrijven die raadsvergaderingen voor je opnemen en studentjes het leuk per agendapunt laten opsplitsen. Klaar is kees.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Geert »

Videoconferencing is tegenwoordig ook niet verschrikkelijk duur meer :) Of in ieder geval de raadsvergaderingen per videostream aan burgers ter beschikking stellen. Dan wordt de kloof burgers <--> politiek misschien juist kleiner in plaats van groter.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

webguy schreef:Er zijn ook gewoon bedrijven die raadsvergaderingen voor je opnemen en studentjes het leuk per agendapunt laten opsplitsen. Klaar is kees.
Dan heb je als publiek geen inspraak meer. Wellicht verschilt het per gemeente, maar hier is het heel gebruikelijke dat het publiek op een aantal momenten mee kan praten.
Geert schreef:Videoconferencing is tegenwoordig ook niet verschrikkelijk duur meer :) Of in ieder geval de raadsvergaderingen per videostream aan burgers ter beschikking stellen. Dan wordt de kloof burgers <--> politiek misschien juist kleiner in plaats van groter.
Dan moet het wel twee kanten op gaan. Vergaderingen per videostream beschikbaar stellen gebeurt al steeds meer, maar dan heb je dus geen inspraak. Dan moet je al in Emmeloord (en evt. Genemuiden of Hasselt) ook een zaal opengooien met mogelijkheden om bij de vergadering in Kampen mee te praten.

Daarnaast krijg je dan een gemeente met een enorme oppervlakte, kijk eens op de kaart hoe groot Kampen, NOP en Zwartewaterland samen zijn. Om strikt aan de 100,000 te komen moet Zwartewaterland er helaas ook bij. Oh, en laten we Urk niet vergeten. Die mag dan ook niet meer zelfstandig verder. Dan zit je ook nog eens met heel veel verschillende belangen. Urk is Urk, NOP is een samenraapsel van kleine kernen, Kampen en Zwartewaterland worden steeds meer forenzensteden voor Zwolle. Nee, mij lijkt dit een zeer onrealistisch plan. Maar eigenlijk verwacht ik ook niet dat dit werkelijkheid wordt. Je moet vooral in de landelijke gebieden zo ontzettend puzzelen om overal aan de 100,000 te komen. Want hoe wil je Steenwijkerland gaan fuseren om aan 100,000 te komen? Wil je dan Staphorst en Hardenberg daar aan toevoegen? Dan krijg je ook zo'n rare strook van Friesland tot de Duitse grens.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Klaasje »

Naast gemeentelijke herindelingen hebben we natuurlijk de provinciale herindelingen. Ik vind Noord-Flevotrecht een beetje een gedrocht omdat bijvoorbeeld de Noordkop van Noord-Holland en Flevoland voor zoverre we het niet over Almere, Zeewolde en Lelystad hebben vrijwel niets met de Randstad te maken hebben. De gemeenten Dronten, NOP en Urk kunnen dan beter bij Overijssel. Wat je met de Noordkop van Noord-holland moet weet ik dan nog steeds niet. Groot-Friesland? en dan Grongingen en Drenthe bij elkaar?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door deadlock »

Noordoostpolder wordt niet bij Noord-Flevotrecht ingedeeld.

Verder heeft het geen bal te maken of iets ergens wel of niet mee te maken heeft, het gaat om bestuurlijke verlichting.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Meltrain »

Forumgenoot Alargule had de volgende kaart op zijn Facebook gezet:
http://twitpic.com/b8es5u

Ik stelde de volgende namen voor: Noord-Flevotrecht (inderdaad al eerder genoemd, dus niet door mij bedacht), Zeeholland (nu pas bedacht, was eerst: Zuid-Zeeland), Braboburg, Gelderijssel en Gronthelân.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

deadlock schreef:Noordoostpolder wordt niet bij Noord-Flevotrecht ingedeeld.

Verder heeft het geen bal te maken of iets ergens wel of niet mee te maken heeft, het gaat om bestuurlijke verlichting.
Natuurlijk heeft het daar wel een bal mee te maken. Voor bestuurlijke verlichting is het wel belangrijk dat er enige cohesie zit in het te besturen gebied.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door deadlock »

Cohesie: Het is allemaal Nederland en het is op een paar bultjes na zo plat als een dubbeltje. Natuurlijk moet je in Ferweradiel rekening houden met hele andere dingen dan in Almere maar voor de provincie maakt dat allemaal niet zoveel uit, die gaan voornamelijk over infra.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door Dagren »

Ik merk anders in Overijssel al dat de PS eigenlijk twee verschillende functies heeft. Salland/Kop van Overijssel besturen en Twente besturen. En je merkt dat niet alle gedeputeerden en statenleden rekening kunnen houden met de andere kant van de provincie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #119

Bericht door ODRAIL »

Pfff, deze week weer een ren en vlieg week. Gelukkig (voorlopig) de laatste van dit jaar. Moet heus nog wel werken hoor dit jaar, maar dan wel weer op het niveau dat ik gewend ben.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten