Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Daniel »

Conducteur bewusteloos geslagen in trein
Geplaatst op: zondag 28 oktober 2012 11:54
Laatst bijgewerkt: zondag 28 oktober 2012 11:55


DRIEBERGEN - De politie is op zoek naar een man die zaterdagavond een 58-jarige conducteur bewusteloos heeft geslagen in een trein die stilstond op station Geldrop.
De man was eerder op de avond door de conducteur in Geldrop uit de trein gezet omdat hij geen kaartje had.
Toen dezelfde trein drie kwartier later terugkwam op het station, stapte de zwartrijder weer in en sloeg de conducteur tegen de grond.
Lees verder | Dossier Agressie in het OV | Meer nieuws over Agressie in het OV
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door VIRM »

Hij had natuurlijk ook gewoon een kaartje kunnen kopen. -o- Hopelijk heeft de conductuer er niks ernstigs aan overgehouden!
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Michael »

NS schrikt van mishandeling conducteur Geldrop

GELDROP - De Nederlandse Spoorwegen laten weten geschrokken te zijn van de mishandeling van een conducteur. De man werd zaterdagavond bewusteloos geslagen op het station in Geldrop.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/18282 ... ldrop.aspx
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Vinny »

De man was eerder op de avond door de conducteur in Geldrop uit de trein gezet omdat hij geen kaartje had.
Is het tegenwoordig niet gebruikelijker om zo iemand op een station als Eindhoven over te dragen aan de spoorwegpolitie?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door AppleMoose »

Kun je aan de gang blijven. Als je iedere zwartrijder moet overdragen aan de spopo, rijdt er geen trein meer en heb je zoveel politiemensen nodig dat er bijna niks meer elders ingezet kan worden.

Het is heel gebruikelijk om zo'n persoon de trein uit te zetten. 9 van de 10x loopt dat goed af, deze keer toevallig niet.
Blijft natuurlijk idioot om iemand anders maar neer te meppen omdat je het niet met die persoon eens bent... :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
De man was eerder op de avond door de conducteur in Geldrop uit de trein gezet omdat hij geen kaartje had.
Is het tegenwoordig niet gebruikelijker om zo iemand op een station als Eindhoven over te dragen aan de spoorwegpolitie?
Moet je toevallig wel net op een station als Ehv zijn. Ik neem aan dat dit voorval betrekking had op de trein vanuit Ehv richting Wt, en daar kan je verder niets met een dergelijke reiziger als eventueel de Regio politie laten komen, en dat kan wel eens een tijdje aanlopen. Dus zo gebruikelijk is dat niet!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door atbrg »

VIRM schreef:Hopelijk heeft de conductuer er niks ernstigs aan overgehouden!
Ik wens hem ook sterkte. Er schijnt sprake geweest te zijn van 'een geschil over een vervoersbewijs'. Weet iemand iets over de aard van het geschil? Betrof het weigerende cico's of een defecte ov-chipkaart?
Kaart ongeldig err. 007
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Ennes »

atbrg schreef:
VIRM schreef:Hopelijk heeft de conductuer er niks ernstigs aan overgehouden!
Ik wens hem ook sterkte. Er schijnt sprake geweest te zijn van 'een geschil over een vervoersbewijs'. Weet iemand iets over de aard van het geschil? Betrof het weigerende cico's of een defecte ov-chipkaart?
Is dat van enig belang?

Je hoort hoe dan ook gewoon met je poten van een ander af te blijven!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Is dat van enig belang?

Je hoort hoe dan ook gewoon met je poten van een ander af te blijven!
Van belang niet, interessant wel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door atbrg »

deadlock schreef: Van belang niet, interessant wel.
Een geadverteerd voordeel van de chipkaart is dat het zwartrijden en gerelateerde agressie zou doen afnemen. Onlangs lazen we nog dat die kaart in de praktijk soms juist agressie kan opwekken (man met de bijl). Ik vroeg me af of iets vergelijkbaars hier ook aan de orde kon zijn. Je zal maar vanwege technische redenen fysiek de trein uitgeknikkerd worden door een servicebewuste BOA. Kan je lekker zien dat je thuis komt met je peperdure abonnementje op je chipkaart. Voor zover mijn mensenkennis reikt zou zoiets best tot agressie aanleiding kunnen zijn.

Maar het is speculatie hoor, we weten niet wat er werkelijk gebeurd is. Er wordt volstaan met 'een geschil over een vervoersbewijs'. Juist die formulering was voor mij de trigger om me af te vragen of dit een incident met een technische oorsprong kon zijn. Vandaar.
Kaart ongeldig err. 007
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Ennes »

atbrg schreef:
deadlock schreef: Van belang niet, interessant wel.
Een geadverteerd voordeel van de chipkaart is dat het zwartrijden en gerelateerde agressie zou doen afnemen. Onlangs lazen we nog dat die kaart in de praktijk soms juist agressie kan opwekken (man met de bijl). Ik vroeg me af of iets vergelijkbaars hier ook aan de orde kon zijn. Je zal maar vanwege technische redenen fysiek de trein uitgeknikkerd worden door een servicebewuste BOA. Kan je lekker zien dat je thuis komt met je peperdure abonnementje op je chipkaart. Voor zover mijn mensenkennis reikt zou zoiets best tot agressie aanleiding kunnen zijn.

Maar het is speculatie hoor, we weten niet wat er werkelijk gebeurd is. Er wordt volstaan met 'een geschil over een vervoersbewijs'. Juist die formulering was voor mij de trigger om me af te vragen of dit een incident met een technische oorsprong kon zijn. Vandaar.
Of het al dan niet een technisch probleem zou kunnen zijn, niets rechtvaardigt het om iemand voor zijn bek te slaan.

Ik ga zeker niet speculeren over de situatie in Geldrop, maar om het even algemeen te houden. Als er iemand om een technische reden geen kaartje kan kopen/niet kan inchecken, dan zijn er diverse mogelijkheden om de juistheid van het verhaal te checken.

Als jij als reiziger problemen hebt met je vervoersbewijs, of dat nu een defecte kaartautomaat is, of een defecte stempelpaal of CiCo, dan is het je plicht als reiziger dit "voor" of indien niet mogelijk "direct na" vertrek dit bij de conducteur te melden. Hierna zijn er dus een aantal mogelijkheden zowel voor abonnementhouders als reizigers die op saldo reizen of een papieren kaartje hadden willen kopen, die een conducteur voor een reiziger kan doen, zodat die reiziger zijn reis zonder problemen kan vervolgen, zonder dat hem dat die wettelijke verhoging van 35,00 zal gaan opleveren.

En om het even helemaal bij mezelf te houden:
In mijn inmiddels jarenlange ervaring, heb ik nog nooit een reiziger die ter goede trouw was zien flippen, omdat er voor die reiziger een oplossing wordt gezocht, zelfs niet al levert het voor die reiziger wat meer gedoe op.

Ga je als reiziger echter zomaar zitten, en je probeert van jou probleem, mijn probleem te maken, dan gaat de situatie al iets anders worden, en zal ik ook iets minder moeite doen, om de oorzaak te achterhalen, en het bewijzen, dat je ter goede trouw zou zijn wat meer bij jou neerleggen.

Heb je echter helemaal niets, wil niets, kan niets, doet niets enz, dan houdt het echter al snel op, om nog iets voor die reiziger te kunnen betekenen.

Al deze vormen en mogelijkheden geven echter niemand het recht om een ander voor de bek te rammen.

(tot zover "MIJN" mensenkennis)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door deadlock »

Ennes schreef:Of het al dan niet een technisch probleem zou kunnen zijn, niets rechtvaardigt het om iemand voor zijn bek te slaan.
Als ik een duw of een mep krijg van een conducteur kan hij er een terugverwachten...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door hauptbahnhof »

Is dat gebeurd dan?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door deadlock »

hauptbahnhof schreef:Is dat gebeurd dan?
Nee, hoe kom je daar in hemelsnaam bij.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door iljitsch »

We hebben nu drie van dit soort berichten in een paar dagen.

Ik vraag me toch af hoe dat werkt bij zo'n zwartrijder (hoewel het misschien niet in elk van deze drie gevallen een zwartrijder was). Die flipt toch niet de eerste keer dat-ie zwartrijdt en dan gepakt wordt? Het lijkt me niet anders kunnen dan dat ze dit continu doen en dan flippen als ze er een keer op aangesproken worden.

Ofwel: als de pakkans veel groter is, neemt de agressie dan niet navenant af?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Ronald »

iljitsch schreef: Ik vraag me toch af hoe dat werkt bij zo'n zwartrijder
Ik niet. Achterlijk kansloos volk is het gewoon.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door deadlock »

Ronald schreef:
iljitsch schreef: Ik vraag me toch af hoe dat werkt bij zo'n zwartrijder
Ik niet. Achterlijk kansloos volk is het gewoon.
Altijd? Want in dat geval heb ik nog wel twee anekdotes waar je broek van afzakt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door Stéphane »

Anekdotes? Indien ze nog grappig ook zijn mag je ze altijd vertellen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Conducteur bewusteloos geslagen in trein

Bericht door atbrg »

Stéphane schreef:Anekdotes? Indien ze nog grappig ook zijn mag je ze altijd vertellen.
Geen grappige anekdotes maar wel een stelling mijnerzijds:
Technische imperfecties rondom de ov-chipkaart leiden tot agressie in het openbaar vervoer.
Kaart ongeldig err. 007
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten