OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Freek »

En omdat het een overheidsinstantie betreft (duo he, die is verantwoordelijk, dat zij alles afschuiven op tls doet niet ter zake) gewoon op tijd bezwaar aantekenen tegen het besluit.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Karl »

Weet iemand of je daar dan nog een brief overkrijgt of moet ik nav een mailtje bezwaar aantekenen?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #5

Bericht door Tochjo »

Inmiddels is het wijzigen of beëindigen van automatisch opladen via de website weer mogelijk *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Echt? Ik kreeg gisteren mijn opzegformulier weer terug met de post omdat ik geen kopie van mijn legitimatiebewijs had toegevoegd maar als je de brief goed leest, heb je dat alleen nodig als je het aanvraagt of wijzigt *zucht* misschien dan toch maar even online regelen en dat formulier laten voor wat het is.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Ja, waardeloos is die papieren afhandeling. Ik had in mijn klacht gezet dat ik dat geen acceptabel alternatief vind, onder meer vanwege de lange verwerkingstijd én vanwege het moeten meesturen van een kopie van mijn identiteitsbewijs. Wordt in hun reactie dat papieren formulier nog even aangehaald als manier om het te regelen zolang het online niet kan. :roll:

Maar goed, vanochtend heel vroeg lukte het dus via de website :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Vanochtend is op lijn 300 van Nijmegen CS naar het Huygensgebouw het correcte tarief afschreven :shock: Dat is voor het eerst op dat deeltraject met lijn 300! Normaliter checkt hij mij altijd een halte te vroeg in (Smetiusstraat op di-vr en Nassausingel op maandag tijdens de markt). Zouden ze al mijn claims van zes cent zat zijn dat ze dat eindelijk hebben opgelost? Of betreft het hier de uitzondering die de regel bevestigd?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door marvinkok »

Misschien hebben ze de haltes opnieuw ingemeten, wil ook nog wel eens helpen ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Vraag me af waarom ze niet gewoon een analyse functie inbouwen in InfoXX - als bijvoorbeeld 75% van bussen 4 meter voor de ingemeten halte afstand zouden stoppen, dan is waarschijnlijk je ingemeten waarde fout. Je moet het wel een keer inmeten, maar in het vervolg is de data van de bussen zelf (alle bussen gecombineerd) veel betrouwbaarder.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door marvinkok »

De functie om aansluitingen aan te vragen staat nog altijd uitgeschakeld omdat de computers dat niet trekken, dus laten we nog maar niet nóg meer fancy dingetjes toevoegen ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door fogeltje »

Bij lijnen die parallel rijden zouden ze gewoon elkaars data moeten gebruiken. Nu zit daar ook nog verschil in. Ga ik met lijn 11 vanaf het Huygensgebouw naar CS is het 92 cent, pak ik lijn 3/4 is het 93 cent (of net andersom), met korting allebei. De route is toch echt gelijk :roll: Op de heenweg zit er geen verschil tussen die lijnen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Tochjo schreef:Ja, waardeloos is die papieren afhandeling. Ik had in mijn klacht gezet dat ik dat geen acceptabel alternatief vind, onder meer vanwege de lange verwerkingstijd én vanwege het moeten meesturen van een kopie van mijn identiteitsbewijs. Wordt in hun reactie dat papieren formulier nog even aangehaald als manier om het te regelen zolang het online niet kan. :roll:

Maar goed, vanochtend heel vroeg lukte het dus via de website :)
Vanavond gelijk maar eens proberen thuis dan. Zou fijn zijn als het lukt want nu zit ik met een kaart met saldo erop die ik niet op kan reizen omdat er dan telkens weer geld bijgeschreven wordt.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door iljitsch »

Ik had zaterdag iets raars. Door omstandigheden besloot ik pas op het allerlaatst de trein van Den Haag naar Haren te nemen in plaats van met iemand mee te rijden, had dus geen tijd meer saldo op m'n chipkaart te zetten. Maar de CICO piepte blij met groen licht, dus blijkbaar stond er nog een tientje op.

Wie schetst mijn verbazen dat bij het uitchecken in Haren de CICO geen sjoege geeft: "saldo te laag a.u.b. opladen". Bij opladen bleek dat het saldo -76 cent was, dus ik was blijkbaar ingecheckt met 9,24 euro op m'n kaart. Maar het feit dat je niet kan uitchecken als je onvoldoende saldo hebt vind ik wel erg raar. Ik neem aan dat dit was omdat de reis duurder dan 10 euro was (14 euro nogwat met 40% korting).

Maar het is logischer om dan gewoon alsnog af te boeken, want als de reiziger die kaart dan ooit nog wil gebruiken zal-ie dat bedrag toch aan moeten vullen. Maar een gemiste uitcheck is niet gelijk problematisch en goedkoper voor diezelfde reiziger. Ook weet ik niet of je wel overal de kaart/oplaadautomaten kan bereiken zonder uit te checken als de poortjes dichtgaan. (In de Madridse metro staat om deze reden altijd één kaartautomaat voorbij de poortjes.)
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

In dat geval moet je maar achter iemand aanlopen toch?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Maar het is logischer om dan gewoon alsnog af te boeken, want als de reiziger die kaart dan ooit nog wil gebruiken zal-ie dat bedrag toch aan moeten vullen. Maar een gemiste uitcheck is niet gelijk problematisch en goedkoper voor diezelfde reiziger. Ook weet ik niet of je wel overal de kaart/oplaadautomaten kan bereiken zonder uit te checken als de poortjes dichtgaan. (In de Madridse metro staat om deze reden altijd één kaartautomaat voorbij de poortjes.)
Dat was altijd wel het plan. Of dit nog steeds zo is of dat er wat anders bedacht wordt weet ik niet.
Wat ook nog zou kunnen: in Haren staan volgens mij paaltjes en geen poortjes. Wellicht dat een poortje anders met deze situatie omgaat dan een paaltje. Bij een paaltje kun je altijd naar de kaartautomaat lopen en dan weer terug naar het paaltje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Klaasje »

Het probleem van Iljitsch heb ik ook een keer gehad. Gelukkig zijn de poortjes nog niet gesloten. :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Is het niet een beperking dat inchecken met negatief saldo wel gaat, maar op het moment dat je uitcheckt en meer dan het "borg bedrag" moet betalen je niet negatief kan staan?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door reisthijs »

Als het goed is dus niet. Er is een beperking dat je bij het inchecken niet onder de -4 mag komen. Bij uitchecken hoort er helemaal geen beperking te zijn.
iljitsch schreef:Maar de CICO piepte blij met groen licht, dus blijkbaar stond er nog een tientje op.
Dat is dus een verkeerde aanname, je krijgt bij NS groen licht bij 6 euro of meer.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Reiziger Delft »

Je kan überhaupt nooit onder de -4 komen, ook niet bij het uitchecken.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door M57 »

Bij de trein bedoel je dan? Bij de bus kan het wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Wow... heb toch al heel wat keertjes een restitutieaanvraag gedaan voor reizen over de zonegrens waarbij vanaf het verkeerde punt saldo werd afgeschreven, maar zie nu zowaar dat Connexxion de ritprijs eens aangepast heeft. In september ging het nog vier keer fout, afgelopen weekend merkte ik dat er een lager bedrag werd afgeschreven.

Als gevolg van een tijdelijke halte wel vanaf de verkeerde halte, dus moet alsnog een restitutieverzoek indienen. Zal je net zien dat het formulier van Connexxion momenteel dienst weigert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Karl »

In September had ik weer SOV, maar die had OV-prutskaart aan een verkeerde kaart gekoppeld. Geen wonder dat er weer niets klaar stond bij de ophaalautomaat. Naar de klantenservice gebeld, kaart bleek dus verkeerd gekoppeld zijn en ik moest een nieuw (dus tweede) verzoek voor SOV op een kaart indienen. Toen die klaarstond was September al €45 aan onterechte reiskosten verder, maar volgens de klantenservice (contradictie?) kon ik dat wel declareren.

Krijg ik het resultaat van mijn declaratie: afgewezen. Word zo ontzettend moe van dat k&@*#(bedrijf. -Stelletje nitwits. o- :X :')

En toen ik het eenmaal had, moest ik er bijna weer vanaf (had namelijk nog één maand recht) en dat kon toen ook niet. :roll:
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Freek »

Om ook iets positiefs in dit topic te zetten: SOV vandaag in 1 keer verwijderd, Automatisch opladen en Dalkorting Oost in 1x geladen op de NS uitgestudeerd VDU. :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Karl »

Nog iets positiefs: het indienen van het bezwaar ging in één keer goed.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

laten we dan hopen dat de afhandeling ook in een keer goed gaat :wink: .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Ik heb inmiddels m'n automatisch opwaarderen via de site aangevraagd om stop te zetten en de brief in huis. Als ik morgen tijd heb, ga ik ff langs de NS-balie om het eraf te laten halen en dan gelijk het saldo te laten overzetten.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten