Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door Michael »

Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten


Medio november zijn nagenoeg alle treinstations van Veolia Transport Limburg op de Maaslijn en de Heuvellandlijn voorzien van Veolia-kaartverkoopautomaten. In de automaten zijn papieren treinkaartjes te koop en anonieme OV-chipkaarten. Papieren kaartjes gekocht in de Veolia-kaartverkoopautomaten zijn alleen geldig in de treinen van Veolia Transport.

Lees verder op: http://www.veolia-transport.nl/nederlan ... index.html
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door Reiziger Delft »

Om het simpele tariefsysteem nog maar een stukje makkelijker te maken. :twisted:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door fogeltje »

Ik zal station Heyendaal proberen in de gaten te houden. Hij zou er dus schijnbaar vanzelf moeten verschijnen.
"Een touringcar is geen bus"
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door Reiziger Delft »

Op Boxmeer stond hij een week geleden al, naast de OV-Chipkaart oplaadautomaat. Er staan daar nu dus 3 automaten. NS kan het met 1 type af, zonder minder producten te kunnen verkopen. Die NS automaat zal echter wel verdwijnen op termijn.

Waarom zijn de vervoerders nu zo kinderachtig, en kan men niet gewoon 1 type automaat overal neerzetten? Arriva heeft ook al eigen automaten. Of is er weer een speciale commissie voor nodig uit te vinden dat dat veel makkelijker is voor de reiziger?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door Geert »

Van mij mogen ze best eigen automaten neerzetten, maar dan wel graag automaten die méér kunnen verkopen dan alleen treinkaartjes naar eigen stations. Zeker zolang het probleem met dubbel opstaptarief niet opgelost is.
Volgens welk tarief berekent Veolia de prijs voor papieren kaartjes? Chiptarief of NS-tarief?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door Meltrain »

In juli stond in Venray al een automaat van Veolia en toen ben ik voor de grap eens gaan kijken hoe duur de kaartjes daar zijn.
Volgens mij waren ze goedkoper dan NS kaartjes, maar er kwamen ook prijzen als xx,03 uit. :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door reisthijs »

Voor wie het alweer vergeten is, op een sommige Limburgse stations zijn begin dit jaar al die Veolia-automaten neergezet
Bee schreef:Ondertussen heb ik de kaartautomatenchaos van Veolia maar even op de foto gezet:
Afbeelding
Hier op station Meerssen.
(uit oud topic Veolia plaatst eigen kaartautomaten).
Reiziger Delft schreef:Waarom zijn de vervoerders nu zo kinderachtig, en kan men niet gewoon 1 type automaat overal neerzetten?
NS automaten vinden de andere vervoerders eigenlijk veel te duur maar blijkbaar kan (of mag, of wil) Veolia in de eigen automaten geen kaartjes verkopen die geldig zijn in NS-treinen. Daarom laten ze voorlopig op elk station nog één NS-automaat staan.

Ik vind het in elk geval veel klantvriendelijke opgelost dan Arriva dat in de eigen automaten geen kaartjes verkoopt en op nieuwe stations geen NS-automaten laat plaatsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:In juli stond in Venray al een automaat van Veolia en toen ben ik voor de grap eens gaan kijken hoe duur de kaartjes daar zijn.
Volgens mij waren ze goedkoper dan NS kaartjes, maar er kwamen ook prijzen als xx,03 uit. :p
De prijzen zullen gelijk zijn aan chipkaarttarieven lijkt me. Dan ben je op korte afstand goedkoper uit, maar op middellange afstand is het NS tarief al goedkoper, zeker als je ook nog eens met NS verder gaat. Als ik van Heyendaal naar Nijmegen CS ga, kan ik beter chippen (en waarschijnlijk dus ook een Veolia kaartje kopen), dat is 77 cent met korting, een kaartje is 1,20 met korting meen ik. Maar als ik met Veolia van Nijmegen naar Roermond zou gaan, dan kan ik beter een NS kaartje kopen (al dan niet "via Venlo", maar volgens mij is via Venlo sowieso de kortste weg).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veoliastations voorzien van eigen kaartverkoopautomaten

Bericht door fogeltje »

Ik heb maandag zo een automaat in Heyendaal gezien. Hij staat aan de zijde van de fietsenstalling, net naast een algemene OVC oplaadzuil. Ik heb er niet mee staan spelen, daar had ik helaas niet veel tijd voor aangezien ik een kaartje uit de NS automaat moest trekken.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten