OVer je reiservaringen in oktober 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Jurre »

In de winter ga je er, onder andere door die hobbels, standaard onderuit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Mijn complimenten voor de NS-medewerkers op Leiden Centraal, die een vrouw in rolstoel binnen 30 seconden de trein uit hadden!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Gisteravond lekker vroeg klaar met werken dus kon nog met de metro naar huis. Ik neem dus op Asa metro 53 en moet dus op Van der Madeweg overstappen op de 50. Alleen komen we aan op spoor 1 (waar normaal de Gein-metro's staan) en de 50 stond aan de andere kant op spoor 3. We komen dus aan, 50 staat er nog. Deuren gaan open en lijn 50 gaat weg. Dat werd een kwartier wachten op de volgende in de kou :-(.
[sarc]Fijn hoor: als er minder belastinggeld wordt gebruikt. [/sarc]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Jurre schreef:In de winter ga je er, onder andere door die hobbels, standaard onderuit.
Heb maar weer eens een nieuwe klacht gestuurd, de vorige was tenslotte alweer zes maanden geleden volgens mijn adminstratie
Enige tijd geleden heb ik een klacht ingediend over het perron van station Diemen Zuid, wat erg slecht is onderhouden. De reactie hierop is dat de melding doorgezet zou worden. Helaas is er daarna niets meer gebeurd en is het perron nog altijd in even slechte staat als het al was.

Op het perron ontbreekt elke vorm van belijning om zo een veilige afstand vanaf de perronrand aan te geven. Ook is er geen blindenstrip aanwezig op het perron. Het onoverdekte gedeelte van het perron tenslotte zit vol bobbels en kuilen en staat vol met plassen als het regent. Bij sneeuw of ijzel wordt het perron bovendien spekglad en door de bobbels en kuilen is er een grote kans om onderuit te gaan. De gehele situatie is erg gevaarlijk, vooral in combinatie met de treinen die het perron op behoorlijke snelheid passeren en ik zou daarom graag zien dat er wat aan gedaan wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Karl »

Laatst vroeg ik mij af: wordt er bij de Fyra stofzuiger ook met gekoppelde treinstellen gereden? Ik heb vermoedens van niet (waarom zou er anders gezeur zijn over lagere frequenties enzo), maar neem aan dat dit wel moet kunnen (evenementen, piekuren). Maar dat gaat dan toch gegarandeerd fout? Die koppelingen steken zover uit dat daar gegarandeerd allemaal rotzooi, vogels, insecten en dergelijke in terecht komt. -o-
Het is een spectrum.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Michael »

Ik las op Facebook dat ze vanmorgen een incheck controle aan het houden waren op station Gilze-Rijen. Met 16 man controleren terwijl er maar 2 incheckpaaltjes zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Lijn 7 is een stuk eenvoudiger geworden sinds het stuk naar het industriegebied is afgesplitst als lijn 8. Omloopmatig zit die inderdaad aan lijn 2 gekoppeld op ma-za overdag buiten de spits (als lijn 2 met 12 meterwagens rijdt dus). En de ritkaarten hebben geen overstaprecht dus het nieuwe kaartje kopen klopt.
Die meisjes moeten dan 3 kaartjes kopen in plaats van één omdat ze verkeerd terecht zijn gekomen. Dat is wel een mooi voorbeeld van: hoe jaag ik mensen zo effectief mogelijk het openbaar vervoer uit... :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Heel leuk die warmtezuilen op het Amstelstation, maar van die op spoor 4a zijn twee van de drie lampen ontploft :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Caspar »

Gewonden gevallen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Geen idee, ik kwam er pas toen het al gebeurd was :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:Gisteravond lekker vroeg klaar met werken dus kon nog met de metro naar huis. Ik neem dus op Asa metro 53 en moet dus op Van der Madeweg overstappen op de 50. Alleen komen we aan op spoor 1 (waar normaal de Gein-metro's staan) en de 50 stond aan de andere kant op spoor 3. We komen dus aan, 50 staat er nog. Deuren gaan open en lijn 50 gaat weg. Dat werd een kwartier wachten op de volgende in de kou :-(.
[sarc]Fijn hoor: als er minder belastinggeld wordt gebruikt. [/sarc]
Dit gebeurd in Rotterdam zo vaak bij de metro. En als er er iets van zegt krijg je nog een grote bek voor toe ook :? .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

Gisteren in de Rotterdamse metro in vier ritten maarliefst drie keer controle gehad door hetzelfde controleteam :shock: :? :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Heel leuk die warmtezuilen op het Amstelstation, maar van die op spoor 4a zijn twee van de drie lampen ontploft :')
Mooi kut, vrijdag en maandag nog heerlijk tegenaan gestaan.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

KM46 schreef:
hauptbahnhof schreef:Gisteravond lekker vroeg klaar met werken dus kon nog met de metro naar huis. Ik neem dus op Asa metro 53 en moet dus op Van der Madeweg overstappen op de 50. Alleen komen we aan op spoor 1 (waar normaal de Gein-metro's staan) en de 50 stond aan de andere kant op spoor 3. We komen dus aan, 50 staat er nog. Deuren gaan open en lijn 50 gaat weg. Dat werd een kwartier wachten op de volgende in de kou :-(.
[sarc]Fijn hoor: als er minder belastinggeld wordt gebruikt. [/sarc]
Dit gebeurd in Rotterdam zo vaak bij de metro. En als er er iets van zegt krijg je nog een grote bek voor toe ook :? .
Grote bek van wie?
Maareh, de situaties in Rotterdam zijn iets anders want dat zijn geen cross-platform aansluitingen zoals bij Van der Madeweg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

hauptbahnhof schreef:
KM46 schreef:
hauptbahnhof schreef:Gisteravond lekker vroeg klaar met werken dus kon nog met de metro naar huis. Ik neem dus op Asa metro 53 en moet dus op Van der Madeweg overstappen op de 50. Alleen komen we aan op spoor 1 (waar normaal de Gein-metro's staan) en de 50 stond aan de andere kant op spoor 3. We komen dus aan, 50 staat er nog. Deuren gaan open en lijn 50 gaat weg. Dat werd een kwartier wachten op de volgende in de kou :-(.
[sarc]Fijn hoor: als er minder belastinggeld wordt gebruikt. [/sarc]
Dit gebeurd in Rotterdam zo vaak bij de metro. En als er er iets van zegt krijg je nog een grote bek voor toe ook :? .
Grote bek van wie?
Maareh, de situaties in Rotterdam zijn iets anders want dat zijn geen cross-platform aansluitingen zoals bij Van der Madeweg.
Van het personeel als je er iets van zegt. Nee niet het loket personeel, maar van het metropersoneel. Dit gebeurd vaak op het station Nesselande.

Ze zien je aankomen en als je het knopje van de deur bijna kunt aanraken dan rijden ze voor je neus weg. En als je er iets van durft te zeggen krijg je nog een grote bek voor toe. Het is mij al (te) vaak overkomen :? :shock: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag scheen er een hond op het metrospoor te lopen in Rotterdam, gevolg 15 minuten vertraging :? :shock: .
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Ok, nu begrijp ik je. Maar jah, ik begrijp het ook wel. Ik als trambestuurder ben vooral bij beginpunten niet coulant. Mensen die aan komen rennen als ik al deuren heb gesloten zijn gewoon te laat en mogen verder op de volgende wachten. Verderop de rit, afhankelijk van stoplichten en de afwijking in tijd zal ik mensen meestal wel meenemen. Ik word namelijk afgerekend op mijn vertrekpunctualiteit vanaf het beginpunt.
Dat zal bij de metro hetzelfde of erger zijn aangezien die een redelijk strakke dienstregeling hebben.

Om een lang verhaal kort te maken: het klinkt lullig maar zo iets is dan je eigen fout want jij was niet op tijd voor die metro.
Alleen als metro 54 niet rijdt kan ik vanaf CS - Spaklerweg alleen met metro 53 naar van der madeweg en 2 van de 6 metro's hebben aansluiting op metro 50 (die 4x per uur rijdt).

Maar dit zijn vooral gevolg van bezuinigingen. Dienstroosters worden uitgekleed dus men gaan ook niet wachten op aansluitingen, en al helemaal niet als ze niet zien dat de aansluiting er al staat.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door wouter15 »

Vandaag was het ook weer niet helemaal zoals het hoorde op het spoor. In Woerden werd de sprinter naar Uitgeest van 7:32 op een onverklaarbare wijze neergzet op spoor 6 (spoor 5 was helemaal vrij). En de IC's richting Utrecht CS die normaal gezien op spoor 3 en 4 rijden reden nu tussen 7:30 en 7:40 over spoor 5. Volgens mij is dat niet helemaal zoals het hoort.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Xanland »

Vanochtend was ik met de auto naar school gegaan en kwam ik wat bjizonders tegen. Namelijk een stuk of 10 rood-witte VDL Citea-bussen voor/van Veolia Transport. Kwamen zeer hoogstwaarschijnlijk net "vers" van Heerenveen/VDL vandaan. Zag ze rijden ter hoogte van de brug over de IJssel bij Zwolle, net voor Hattemerbroek richting Wezep of de A50.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Ik vermoed dat die voor Finland zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Daniel »

Denk eerder voor Limburg, daar wordt een deel van de Ambassadors door nieuwe Citea´s vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Suus »

Tja, ik ben net via Tiel in Arnhem aangekomen en nu rijden er geen treinen naar Utrecht :')

Dan doe ik Goor, Hengelo Gezondheidspark en Borne ook maar vandaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door The best »

Moest vandaag in Hoogeveen een stukje met de bus. Dus vanaf het station de 31 gepakt en op de terugweg ook weer de 31 gepakt. In beide gevallen was ik (met mijn groepje) de enige die gebruik maakte van de bus. Beetje jammer dat ze wel gewoon met een normale bus reden. Dat lijkt mij dan toch verspilling van geld.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door Michael »

Xanland schreef:Vanochtend was ik met de auto naar school gegaan en kwam ik wat bjizonders tegen. Namelijk een stuk of 10 rood-witte VDL Citea-bussen voor/van Veolia Transport. Kwamen zeer hoogstwaarschijnlijk net "vers" van Heerenveen/VDL vandaan. Zag ze rijden ter hoogte van de brug over de IJssel bij Zwolle, net voor Hattemerbroek richting Wezep of de A50.
De eerste Citea's staan momenteel op de stalling in Heerlen.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2012

Bericht door 010jongen »

Zit weer in een overvolle lijn 74 naar Nieuwegein. jammer voor het BRU dat nog steeds maar een handje vol reizigers gebruik maakt van de 160. Misschien toch na maanden toch maar eens versterkingsritten gaan rijden? Bij westraven zijn er abri's geplaatst. Denk dat men er dus van uit gaat dat het nog lang gaat duren met die tram.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten