Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door Daniel »

Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer
Geplaatst op: woensdag 31 oktober 2012 11:25
Laatst bijgewerkt: woensdag 31 oktober 2012 11:26


AMSTERDAM - De positie van studenten in het openbaar vervoer is soms slechter dan die van andere gebruikers. Bovendien hebben studenten last van het feit dat er veel partijen betrokken zijn bij hun reisproduct. Dat staat in een nieuw rapport van het OV loket, de onafhankelijke ombudsman voor openbaar vervoer. De organisatie pleit voor een verbetering van de positie van studenten in het openbaar vervoer.
Lees verder | Dossier OV-Chipkaart | Meer nieuws over OV-Chipkaart
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door R-Flow »

Vind het vooral zwaar irritant dat bij GVB niet te zien is hoeveel tegoed ik nog op me kaart heb staan als ik uit check.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door hauptbahnhof »

In- en uitchecken en film/fotograafeer het en stuur dan naar klantenservice. Heb je keiharde bewijzen.
MM.
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 11:13

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door MM. »

Boete declareren?

Hallo,

1x in het jaar mag je een boete declaren ivm problemen met OVchipkaart. Hierover een paar vraagjes:

- Ik heb een boete gekregen in het weekend terwijl ik een weekabonnement heb met mijn studenten OV chipkaart. Mag ik de boete dan declareren?
- De reden van de boete was dat de OV chipkaart een leesfout aangaf bij het inchecken. De trein stond er al, en er staat verder gewoon genoeg geld op mijn OV chipkaart. Ik ben toen ingestapt en een boete gekregen. Is dit een geldige reden voor declaratie?

En tot slot; welke bewijzen moet ik allemaal opsturen met het declaratieformulier? er staat op het formulier dat ik het vervoerbewijs mee moet sturen, alle originele NS-vervoerbewijzen en een print waarop te zien is of ik week- of weekendreisrecht heb. Ik snap dit niet helemaal. Kan iemand mij helpen?

Mvg
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door Suus »

Lijkt mij niet, want je hebt niet betaald voor de reis terwijl dat wel moest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door Tochjo »

MM. schreef:1x in het jaar mag je een boete declaren ivm problemen met OVchipkaart
Wie zegt dat?
MM. schreef:Ik heb een boete gekregen in het weekend terwijl ik een weekabonnement heb met mijn studenten OV chipkaart. Mag ik de boete dan declareren?
Dat lijkt me niet. Je had geen geldig vervoerbewijs.
De reden van de boete was dat de OV chipkaart een leesfout aangaf bij het inchecken. De trein stond er al, en er staat verder gewoon genoeg geld op mijn OV chipkaart. Ik ben toen ingestapt en een boete gekregen. Is dit een geldige reden voor declaratie?
Dat lijkt me niet. Je hebt bijvoorbeeld niet de conducteur opgezocht bij het instappen om direct je verhaal te doen, wat de situatie al heel anders had gemaakt en de normale gang van zaken is bij weigerachtige kaart- of stempelautomaten of chipkaartpaaltjes.
En tot slot; welke bewijzen moet ik allemaal opsturen met het declaratieformulier? er staat op het formulier dat ik het vervoerbewijs mee moet sturen, alle originele NS-vervoerbewijzen en een print waarop te zien is of ik week- of weekendreisrecht heb. Ik snap dit niet helemaal. Kan iemand mij helpen?
Gebruik je misschien het formulier Geld terug bij vergeten abonnement? Dat is alleen van toepassing als je op het moment van reizen daadwerkelijk vrij reizen had.
MM.
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 11:13

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door MM. »

Oke, bedankt voor de reacties.
Is er een ander formulier dat ik kan invullen?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door Reiziger Delft »

Wat ging er precies mis bij het inchecken? Welke melding kreeg je? Soms pakt de paal je kaart niet als je hem in je portemonnee hebt zitten; je moet hem er dan even uithalen.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Student ongelijk behandeld in openbaar vervoer

Bericht door hauptbahnhof »

Als je direct naar de HC was gelopen en je alsnog de verhoging moest betalen, dan kon je nog proberen om bezwaar bij de NS aan te tekenen.
Maar je hebt dus als ik het goed heb begrepen gewoon ouderwets zwartgereden dus geen idee of je daar iets mee bereikt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten