'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Ja, ok. Toen hadden we qua spoorwegen nog een verenigd Europa. Maar sinds de grenzen zijn ingevoerd gaat dat natuurlijk niet meer :N .
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Toen hadden we landen met grenzen en spoorwegen zonder grensen. En nu hebben we landen zonder grensen en spoorwegen met grenzen .Ronald schreef:Ja, ok. Toen hadden we qua spoorwegen nog een verenigd Europa. Maar sinds de grenzen zijn ingevoerd zijn gaat dat natuurlijk niet meer :N .
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Kan je niet gewoon een paar SLTs ombouwen en dan de sprinter Den Haag - Roosendaal doortrekken tot Essen?
Anders een paar stuks DM'90 laten pendelen...
Anders een paar stuks DM'90 laten pendelen...
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Ombouwen zal wel gaan denk ik, maar dan krijg je nog het bureaucratische gedeelte van de toelating in België :? .
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Ja, als je wilt kun je veel verzinnen inderdaad. Als je wilt inderdaad, daar zit het probleem. Die toelatingen zijn in veel gevallen gewoon administratief geneuzel in plaats van echte technische drempels die niet genomen kunnen worden. Maar het feit is nu eenmaal dat je voor de "reguliere" internationale verbindingen tussen Nederland en België afhankelijk bent van een handjevol ouwe meuk van de Belgische Spoorwegen.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Tja dat is het Europa van tegenwoordig . Moeilijk doen als het ook simpel kan zoals vroeger. Maar ja vroeger bestaat helaas niet meer :? .
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Kan in heel Europa op de meest uitéénlopende soorten infrastructuur rijden, en is meestal een pak goedkoper.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Ik betwijfel sowieso of DM '90 wel binnen profiel is in België. Zowel DM '90 als VIRM zijn speciaal vormgegeven met een knik zodat de binnenruimte zo breed mogelijk wordt en dat zit tegen het randje van het profiel aan volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Als M6 kan, kan DM'90 ook.Bee schreef:Ik betwijfel sowieso of DM '90 wel binnen profiel is in België. Zowel DM '90 als VIRM zijn speciaal vormgegeven met een knik zodat de binnenruimte zo breed mogelijk wordt en dat zit tegen het randje van het profiel aan volgens mij.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
M6 is maar 2 meter 80 breed, VIRM is 3 meter breed en DM' 90 is 3 meter 20 breed. Is nog wel een aardig verschil...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
M6 is hoger.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Dan nog liever met m'n eigen auto.Kan in heel Europa op de meest uitéénlopende soorten infrastructuur rijden, en is meestal een pak goedkoper
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
We hebben het hier wel over Essen, een station dat op spuugafstand van de grens ligt. Lijkt me dat dingen als profiel daar niet echt een probleem zouden moeten zijn.
Het zou zelfs vrij makkelijk moeten zijn om een apart perron aan te leggen dat onder 1500 volt bereikbaar is, zodat onaangepaste Nederlandse treinen er kunnen komen.
Het zou zelfs vrij makkelijk moeten zijn om een apart perron aan te leggen dat onder 1500 volt bereikbaar is, zodat onaangepaste Nederlandse treinen er kunnen komen.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Nogmaals, het station ligt op spuugafstand van de grens maar op ruim 5 kilometer van de spanningsluis. Dat bouw je niet "zo" even om.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Dan verbouw je Roosendaal toch voor een paar meter perron. Want wat komt daar straks nou allemaal langs? Een doorgaande trein Vlissingen - Amsterdam, een kerende trein Zwolle en een stoptreintje naar het noorden.
Het is een spectrum.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
In Roosendaal is voor M6 de perronoverkapping het probleem. En laat die nu een museale status hebben (En voordat je dat hebt aangepast, rijden alle V250.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Men verhuist in Roosendaal de IC naar Zwolle van spoor 1b naar spoor 1a zodat deze dichter bij de trap en uitgang komt te staan, je zou deze naar 1b kunnen verhuizen en dan 1a geschikt te maken, maar waarvoor en hoe?
De spoorbezetting vanaf december:
IC naar Dordrecht op 4b van :10 tot :13/:40 tot :43
IC naar Vlissingen op 4a van :18 tot :20/:48 tot :50
SP naar Dordrecht op 3b van :25 tot :33
ST naar Antwerpen-C op 3a van :38 tot :22
IC naar Breda op 1a van :11 tot :21/:41 tot :51
(de a-zijde is in Roosendaal aan de kant van Antwerpen in tegenstelling tot zo ongeveer de rest van het land)
De spoorbezetting vanaf december:
IC naar Dordrecht op 4b van :10 tot :13/:40 tot :43
IC naar Vlissingen op 4a van :18 tot :20/:48 tot :50
SP naar Dordrecht op 3b van :25 tot :33
ST naar Antwerpen-C op 3a van :38 tot :22
IC naar Breda op 1a van :11 tot :21/:41 tot :51
(de a-zijde is in Roosendaal aan de kant van Antwerpen in tegenstelling tot zo ongeveer de rest van het land)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Gewoon wat steigerwerk op spoor 1 neerzetten, zodat spoor 2 op België (met perron) is aangesloten. Dat kan met 10b in Rotterdam ook, dus kan het in Roosendaal ook. Al die problemen, denk eens in oplossingen. -o-
En nee, natuurlijk gaat dit niet gebeuren, maar als we zo met een beetje prutsen op een bruikbaar idee uitkomen, dan moet het de hoofdkantorenbobo's toch ook lukken.
En nee, natuurlijk gaat dit niet gebeuren, maar als we zo met een beetje prutsen op een bruikbaar idee uitkomen, dan moet het de hoofdkantorenbobo's toch ook lukken.
Het is een spectrum.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Nu wil ik toch niet vervelend doen en absoluut niet in problemen denken, maar je moet de doorgaande goederentreinen ook nog ergens kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Even op Google Maps gekeken, en er blijken een stuk of 10 (!) extra goederen/opstelsporen voorbij spoor 4 te liggen. Geen probleem dus.
Ook netjes dat de twee sporen naar België los liggen van de twee naar Bergen op Zoom.
Ook netjes dat de twee sporen naar België los liggen van de twee naar Bergen op Zoom.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Wel interessant om te zien hoe iedereen hier een technische oplossing presenteert voor een politiek probleem.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Verwacht je dan voor december een politieke oplossing?
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Wel een technische dan?
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
Kom op jongens, even terug naar het feitelijke probleem. Natuurlijk zijn er technische oplossingen te bedenken, we kunnen tenslotte ook naar de maan vliegen en dat is ook best wel knap.
Maar waar ligt dit geneuzel dus aan? Juist ja, en iedereen weet dat inmiddels...
Maar waar ligt dit geneuzel dus aan? Juist ja, en iedereen weet dat inmiddels...
Laatst gewijzigd door Ronald op do 01 nov 2012, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 'Fyra moet via Breda gaan rijden'
@ Geert: Nee, maar een technische oplossing lost niets op. Het probleem is niet dat het niet kan, maar dat de verschillende partijen dingen niet willen. Je kunt nu wel heel veel alternatieven mogelijkheden verzinnen, maar ook die lopen vast zonder samenwerking met de NMBS (NS (Hispeed) heeft immers geen vervoerderschap in België). Als de NMBS niet wilt samenwerken voor Antwerpen - Breda willen ze dat ook niet voor al die originele ideeën die hier worden gepost.
Er zijn nu volgens mij drie mogelijke gangen van zaken:
- Ze komen er uit en de uitkomst is dat de NMBS gaat samenwerken om Antwerpen - Breda te rijden, gefinancierd door Nederland, of door Nederland en België. (de minister wint in meer of mindere mate)
- Ze komen er uit en de uitkomst is dat de NMBS niet gaat samenwerken om Antwerpen - Breda te rijden. De Fyra wordt gedoogd en er rijdt enkel een stoptrein Antwerpen - Roosendaal. (de minister verliest zwaar)
- Ze komen er niet uit en er rijdt enkel een IC Brussel - Roosendaal. (alle partijen verliezen en er zullen flink wat koppen rollen, het aftreden van de Minister(s) en NS/NMBS top zou me niets verbazen)
Er zijn nu volgens mij drie mogelijke gangen van zaken:
- Ze komen er uit en de uitkomst is dat de NMBS gaat samenwerken om Antwerpen - Breda te rijden, gefinancierd door Nederland, of door Nederland en België. (de minister wint in meer of mindere mate)
- Ze komen er uit en de uitkomst is dat de NMBS niet gaat samenwerken om Antwerpen - Breda te rijden. De Fyra wordt gedoogd en er rijdt enkel een stoptrein Antwerpen - Roosendaal. (de minister verliest zwaar)
- Ze komen er niet uit en er rijdt enkel een IC Brussel - Roosendaal. (alle partijen verliezen en er zullen flink wat koppen rollen, het aftreden van de Minister(s) en NS/NMBS top zou me niets verbazen)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten