Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Wat leesvoer waaruit de grootste wijzigingsplannen al af te leiden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Wat is een besteksconforme comfort-class bus?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Ik hoop niet dat ze daar een Amba mee bedoelen :')Bee schreef:Wat is een besteksconforme comfort-class bus?
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Nee, volgens mij bedoelen ze dat met een groene bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Een standaardbus maar dat mogen we niet zeggen want dat klinkt niet hip genoeg...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Een Integro. ;)Bee schreef:Wat is een besteksconforme comfort-class bus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Inderdaad, en op zich heel netjes dat ze die van lijn 684 vandaan halen. Op de 276/296/299 kunnen er immers heel wat meer reizigers van die bus profiteren (al zou het goed kunnen dat de piekdrukte die in februari 2012 op die lijnen gemeten was, als ik me niet vergis, deels te danken was aan het niet presteren van de spoorwegen in die maand)
Wat een gedoe trouwens ook met dat bieden van de verbinding Soest -> Amersfoort Centrum op zaterdag. Hoe vaak er niet een streekbus op de stadsdienst of andersom rijdt, maar als je het planmatig gaat doen door de koppeling van lijn 70 aan een stadslijn dan kan het ineens niet.
Wat een gedoe trouwens ook met dat bieden van de verbinding Soest -> Amersfoort Centrum op zaterdag. Hoe vaak er niet een streekbus op de stadsdienst of andersom rijdt, maar als je het planmatig gaat doen door de koppeling van lijn 70 aan een stadslijn dan kan het ineens niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Taxibussen op lijn 1, tijdens veel avonden zal dit wel mogelijk zijn na 21.00 uur.
Maar op donderdagavond stappen nog veel mensen vanuit de koopavond in bij het Stadhuis.
Ik ben benieuwd hoe dit uit zal pakken.
Maar op donderdagavond stappen nog veel mensen vanuit de koopavond in bij het Stadhuis.
Ik ben benieuwd hoe dit uit zal pakken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Gelukkig is er wel de verplichting in de concessie om binnen 15 minuten voor alternatief vervoer te zorgen mocht de bus vol zijn.
Trouwens, die vele reizigers zijn richting Soesterkwartier neem ik aan? Dan zou het omloopmatig gezien wellicht nog zo uitkomen dat dat nog net een grote bus is die vanuit Dorrestein/Bergkwartier komt. In het Soesterkwartier heb je immers meer een echt eindpunt en dat ligt daarnaast ook nog dichter bij de stalling, kortom, ideale plek om van materieel te wisselen.
Trouwens, die vele reizigers zijn richting Soesterkwartier neem ik aan? Dan zou het omloopmatig gezien wellicht nog zo uitkomen dat dat nog net een grote bus is die vanuit Dorrestein/Bergkwartier komt. In het Soesterkwartier heb je immers meer een echt eindpunt en dat ligt daarnaast ook nog dichter bij de stalling, kortom, ideale plek om van materieel te wisselen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Er gaat dus veel veranderen in de provincie Utrecht.Daniel schreef:Wat leesvoer waaruit de grootste wijzigingsplannen al af te leiden zijn.
En ik had dus toch gelijk dat er gesproken werd over het eventueel knippen van lijn 195/295, wat dus uiteindelijk niet gaat gebeuren door de samenwerking met Arriva.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Weet iemand toevallig waarom ze de busnummers van lijn 128, 141 en 143 in Woerden gaan veranderen naar 120, 121 en 122 (als ik het goed zeg)?
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Omdat alle lijnnummers in dat gebied allemaal in dezelfde series lopen, nu is het lijnennet een beetje opgedeeld in de 12x, 13x en 14x-lijnen. Met ingang van de nieuwe dienstregeling rijden alle lijnen dan met een nummer tussen 120 en 130.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Het worden 102, 123 en 124 in de volgorde waarin jij de huidige nummers noemde.wouter15 schreef:Weet iemand toevallig waarom ze de busnummers van lijn 128, 141 en 143 in Woerden gaan veranderen naar 120, 121 en 122
Logica is hierin dat lijnen in hetzelfde gebied in dezelfde nummerreeks gaan vallen. Alle lijnen in de zuidwesthoek van de provincie vallen door de omnummeringen in de reeks 101 - 110, de lijnen ri. Amsterdam en omgeving vallen hierdoor allemaal in de reeks 120 - 130.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
De logica is nog simpeler: Ten noorden van Woerden is het 120-129, ten zuiden van Woerden is het 100-109. De serie 140-149 wordt dan voor het cluster Uithoorn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Nee, het is niet logisch. De reiziger boeit het echt geen flikker dat alles met nummer 12x daar rijdt en 11x daar, die willen gewoon een bus. Het veranderen van lijnnummers maakt het er niet makkelijker op.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Ook niet moeilijker als het niet te vaak gebeurt...
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
reiziger schreef:Rijdt u lijn 152?
buschauffeur schreef:Nee! Lijn 152 rijdt niet meer!
reiziger schreef:U rijdt ook naar Amstel?
:')buschauffeur schreef:Ja, stap maar in!
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Misschien wel moeilijker als het minder vaak gebeurt en makkelijker als het vaker gebeurt.Geert schreef:Ook niet moeilijker als het niet te vaak gebeurt...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Het belangrijkste is dat er geen doubleures zijn met buslijnen die in de buurt lopen (maar net in een naburige concessie ofzo). Een lijnnummerwijziging puur om systeem-autistische redenen vind ik niet zo heel erg geslaagd, en kan alleen maar voor nodeloze verwarring zorgen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Je kan het ook omdraaien en vanuit de reiziger bekijken (noviteit!): a, een reiziger is ergens bekend en kent de buslijnen en -routes wel; b, een reiziger is ergens niet bekend en kent de routes en nummers dus niet. Dan bereid je je reis voor en blijkt dat je vanaf station X lijn a naar eindbestemming Y moet nemen. Kom je op het station zijn er opeens allemaal ook lijnen b, c en d die verwarrend veel lijken op lijn a. Kan je beter verschillende nummers hebben, dan houden keuzereizigers die tenminste makkelijk uit elkaar.
Het is een spectrum.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Als je echt een aantrekkelijk product voor de reiziger wil aanbieden dan moeten ze eens stoppen met jaarlijks de volledige dienstregeling en lijnvoering in Mijdrecht overhoop te gooien, ik geloof niet dat iemand dat nog snapt, het is er elk jaar raak met forse wijzigingen, dan is het op een gegeven moment ook geen logisch product meer.
Vooral met de 121, 126 en 141 is veel gerommeld de afgelopen jaren en ook in december is het weer raak.
Vooral met de 121, 126 en 141 is veel gerommeld de afgelopen jaren en ook in december is het weer raak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Wat is er gerommeld met de 121 dan? Het eindpunt is verlegt van Mijdrecht Kogger naar Uithoorn Busstation eind vorig jaar.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
In Amsterdam past men het principe toe dat bij een aanzienlijke routewijziging de lijn ook een ander nummer krijgt. Hierdoor snappen mensen beter dat er iets veranderd is... :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
Dat is niet waar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Wijzingsvoorstellen 2013 Provincie Utrecht bus
In het vervoersplan stond daar dus ook een opmerking over van de gemeente Mijdrecht, waarop Connexxion gereageerd heeft door te zeggen dat er zo (volgens de nieuwe lijnvoering) toch echt een aantrekkelijker product ontstaat.Bee schreef:Als je echt een aantrekkelijk product voor de reiziger wil aanbieden dan moeten ze eens stoppen met jaarlijks de volledige dienstregeling en lijnvoering in Mijdrecht overhoop te gooien, ik geloof niet dat iemand dat nog snapt, het is er elk jaar raak met forse wijzigingen, dan is het op een gegeven moment ook geen logisch product meer.
Vooral met de 121, 126 en 141 is veel gerommeld de afgelopen jaren en ook in december is het weer raak.
Nou ja, we zullen zien....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 76 gasten