Dagje EUregio

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Dagje EUregio

Bericht door Michael »

Afgelopen vrijdag ben ik Samen met Etienne een tour gaan maken door de EUregio. We hadden afgesproken in de t1921 om vanuit Breda samen te reizen. Vlak voor Tilburg kwamen we achter een (goederen)trein terecht. Hierdoor kregen we enkele minuten vertraging. We hebben in Eindhoven nog net de t821 gehaald omdat ie nog even op de t1921 wachtte. In Maastricht een EUregioticket gekocht aan het loket en toen meet een Klassiekje naar Liège Guillemins. Vanuit daar namen we lijn 1 naar het Place St Lambert waar we een aantal plaatjes maakten:
De Atlas Cars 704113
Afbeelding
Ook kwamen we een aantal Citea's tegen waarvan hier de TEC 5444:
Afbeelding
Van Hools waren er ook genoeg te vinden:
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens gingen we weer met lijn 1 terug naar station Liège Guillemins waar we nog wat plaatjes hebben gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Toen gingen we wederom met een klassiekje naar Verviers. Maar helaas stonden er geen bussen op het busstation en die zijn er ook niet geweest in het half uur dat wij daar waren. Dus gingen we verder naar Welkenraedt. Ik heb daar alleen maar 3 Citaro's LE op de foto allemaal van Sadar waarvan ik er 1 hier plaats:
Afbeelding
Vervolgens gingen we verder naar Eupen waar we van het station naar het Bushof liepen om daar de bus naar Aachen te nemen. Ik begin dus ook met de bus die ons naar Aachen bracht maar op de foto alweer richting Eupen is vertrokken:
Afbeelding
We kwamen ook nog wat O405jes tegen:
Afbeelding
Afbeelding
DB Rheinlandbus was ook van de partij:
Afbeelding
Ook kwam er genoeg materieel van de ASEAG voorbij:
Afbeelding
Afbeelding
Bij de volgende foto vond een fietser het nodig om door het beeld te fietsen :lol: :
Afbeelding
Op een gegeven moment zag ik iets aankomen wat op een Mecedes Capacity leek. Toen die dichterbij kwam bleek dat ook zo te zijn dus effe een sprintje getrokken om hem op de foto te krijgen. ASEAG heeft er maar 1 van dus ik had mazzel dat de foto nog gelukt was:
Afbeelding

Toen gingen we met de bus naar het Hauptbahnhof om daar een broodje bratwurst te halen. Vervolgens namen we de trein naar Heerlen die met 5 minuten vertraging vertrok doordat er nog een goederentrein op het perronspoor stond. Nadat we het station uitgereden waren kwamen we ook nog even voor de rooie terecht. Desondanks kwamen we nog op tijd aan in Heerlen :pos:. Daar even een gratis puntzak frites gehaald bij de Smullers om daarna de trein naar Eindhoven te nemen en in Eindhoven over te stappen op de t1966. Om 19.09 kwam ik weer in Breda aan en moest nog 40 minuten wachten op de bus naar huis. Om 20.15 was ik na een geslaagd dagje weer thuis.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op do 01 nov 2012, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Busje als onderwerpsymbool toegevoegd
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dagje EUregio

Bericht door Etienne »

Allemaal leuke bekende plaatjes natuurlijk :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Dagje EUregio

Bericht door mijack1985 »

leuke repo :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Dagje EUregio

Bericht door Jef400 »

Vooral die Aachense plaatjes klinken mij als muziek in de oren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje EUregio

Bericht door Fles »

Ik zie alleen maar bussen :neg:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dagje EUregio

Bericht door Michael »

@ Fles,

Ik fotografeer eigenlijk alleen maar bussen. Maar misschien ga ik ooit nog treinen fotograferen.
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Dagje EUregio

Bericht door Mohamed »

Fles schreef:Ik zie alleen maar bussen :neg:
Bleh ja klikte ook alleen hierop omdat ik treinen wilde zien :)
Verder wel een puik verslagje!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten