Plan voor een rondje benelux
Plan voor een rondje benelux
Het leek me aardig om zolang het nog (makkelijk) kan, een rondje door de benelux te maken, de eerste dag Den Haag - Brussel - Luxemburg en dan de volgende dag weer terug via Luik en Maastricht.
Nu lijkt NS Hispeed dit zowaar te snappen, alleen sturen ze je wel via Wallonië van Luxemburg Stad naar Luik. Is het niet mogelijk in plaats hiervan dit stuk grotendeels door Luxemburg te doen? Ik heb er altijd een hekel aan om over dezelfde route weer terug te gaan...
En met die ICs in België, daarbij hoef je toch niet te reserveren, je kan gewoon wat langer blijven hangen tijdens een overstap, of toch niet?
Ik zit ook te twijfelen of ik vantevoren kaartjes koop of dat ik gewoon onderweg kaartjes koop. (Altijd leuk om in Brussel in het Nederlands een kaartje te kopen.)
En verder nog tips?
Nu lijkt NS Hispeed dit zowaar te snappen, alleen sturen ze je wel via Wallonië van Luxemburg Stad naar Luik. Is het niet mogelijk in plaats hiervan dit stuk grotendeels door Luxemburg te doen? Ik heb er altijd een hekel aan om over dezelfde route weer terug te gaan...
En met die ICs in België, daarbij hoef je toch niet te reserveren, je kan gewoon wat langer blijven hangen tijdens een overstap, of toch niet?
Ik zit ook te twijfelen of ik vantevoren kaartjes koop of dat ik gewoon onderweg kaartjes koop. (Altijd leuk om in Brussel in het Nederlands een kaartje te kopen.)
En verder nog tips?
Re: Plan voor een rondje benelux
Dus jij hebt goesting om eerst 45 loketten af te moeten gaan voor je bij de goede bent om je treinbiljet te bekomen?iljitsch schreef:Altijd leuk om in Brussel in het Nederlands een kaartje te kopen.
Ik doe ook maar wat
Re: Plan voor een rondje benelux
De normale treinen werken in België net zoals in Nederland. Een regel die voor Belgische treinkaartjes echter wel van toepassing is dat je de reis niet mag onderbreken.
Er is een IR van Luxemburg via Gouvy naar Luik en Liers maar deze rijden slechts 1x/2uur, het kan zijn dat je in het verkeerde uur zit te plannen.
Er is een IR van Luxemburg via Gouvy naar Luik en Liers maar deze rijden slechts 1x/2uur, het kan zijn dat je in het verkeerde uur zit te plannen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Plan voor een rondje benelux
Als je tijd hebt, blijf dan nog minstens een dagje in Luxemburg. OV is heel goedkoop en er is veel te zien. Verder kun je beter niet de Hispeed-planner gebruiken, maar bijvoorbeeld bahn.hafas.de. Daar zitten alle treinen in.
Re: Plan voor een rondje benelux
Wat is er zoal te zien?
Re: Plan voor een rondje benelux
Luxemburg-Stad is sowieso de moeite waard. Verder loopt de spoorlijn naar het noorden via een mooie route (maar die neem je waarschijnlijk ook al op de terugweg). Verder kun je per bus naar Echternach of Vianden, leuk om te bezoeken (alhoewel je waarschijnlijk al binnenkort wilt gaan, in deze tijd is het allemaal wat minder denk ik dan in het voorjaar of de zomer :X ).
Maar goed, ik bedoel eigenlijk dat het best een leuke omgeving is om een paar dagen door te brengen, ook als je bijvoorbeeld het Duitse Trier bezoekt. Maar twee dagen kan ook best natuurlijk :Y
Maar goed, ik bedoel eigenlijk dat het best een leuke omgeving is om een paar dagen door te brengen, ook als je bijvoorbeeld het Duitse Trier bezoekt. Maar twee dagen kan ook best natuurlijk :Y
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Plan voor een rondje benelux
Zeker de moeite waard hoor. Wij deden van de zomer Maastricht Luik en dan Luik Luxemburg. Zeker een hele mooie route. Daarna met de rechtstreekse IC van Luxemburg naar Brussel. Wehadden weliswaar interrail tickets, maar voor de planning hadden we bahn.de gebruikt. Super handig.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Plan voor een rondje benelux
Leuk idee, maar dan wat uitgebreider. Je kunt ook een lange week (2 weekends) nemen en dan alle provinciehoofdsteden van de benelux doen en ook nogeens ergens een dagje langer blijven :)
Re: Plan voor een rondje benelux
Tel je de districten van Luxemburg dan ook mee als provincie?
In dat geval zou je ook nog de "steden" Diekirch en Grevenmacher aan het rondje kunnen toevoegen, al heeft die laatste plaats geen station, wel eentje vlakbij aan de andere kant van de grens, namelijk Wellen (Mosel).
In dat geval zou je ook nog de "steden" Diekirch en Grevenmacher aan het rondje kunnen toevoegen, al heeft die laatste plaats geen station, wel eentje vlakbij aan de andere kant van de grens, namelijk Wellen (Mosel).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Plan voor een rondje benelux
Wie weet Als we daar lol in hebben, waarom niet *O*
Re: Plan voor een rondje benelux
Misschien moeten we een "canon" opstellen van alle stations en lijnen die een echte OV-liefhebber toch echt van dichtbij gezien moet hebben.
Eén van de redenen waarom ik dit rondje wil doen is omdat het station van Luik zo mooi schijnt te zijn en de laatste keer dat ik in de buurt was (Maastricht) er niet naartoe geweest ben.
Eén van de redenen waarom ik dit rondje wil doen is omdat het station van Luik zo mooi schijnt te zijn en de laatste keer dat ik in de buurt was (Maastricht) er niet naartoe geweest ben.
Re: Plan voor een rondje benelux
Trier moet je sowieso bezoeken als je een beetje van cultuursnuiven houdt! :Y
Re: Plan voor een rondje benelux
Het station van Liège is mooi maar ik heb betere stations gezien die wel comfortabel voor de reiziger zijn: Op Guillemins waai je toch vooral uit je kleren.
In Mons gaan ze ook zo'n gedrocht neerzetten, ze waren een paar maanden geleden al bezig een tijdelijke loopbrug over de sporen te bouwen en de HLD 55's van Infrabel waren met allerlei werkmateriaal aan het slepen.
In Mons gaan ze ook zo'n gedrocht neerzetten, ze waren een paar maanden geleden al bezig een tijdelijke loopbrug over de sporen te bouwen en de HLD 55's van Infrabel waren met allerlei werkmateriaal aan het slepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten