Mag ik even kwijt #120

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Cookie »

Bee schreef:Het is een dag om de doden te herdenken, niet om je kapot te eten en drinken aan een feestmaal.
Is dat niet Allerzielen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Allerzielen ? Of wordt dat ook op 1 november gedaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Op beide dagen herdenk je doden. Op 1 november herdenk je de martelaren en heiligen en het goede wat ze hebben voortgebracht, op de tweede dag herdenk je de doden die branden in het vagevuur en niet in de hemel zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Cookie »

Aha, duidelijk. Weer iets bijgeleerd :) .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Op beide dagen herdenk je doden. Op 1 november herdenk je de martelaren en heiligen en het goede wat ze hebben voortgebracht, op de tweede dag herdenk je de doden die branden in het vagevuur en niet in de hemel zijn.
Zijn er ook dingen die jij niet weet? :P
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:
Bee schreef:Op beide dagen herdenk je doden. Op 1 november herdenk je de martelaren en heiligen en het goede wat ze hebben voortgebracht, op de tweede dag herdenk je de doden die branden in het vagevuur en niet in de hemel zijn.
Zijn er ook dingen die jij niet weet? :P
Vast wel.

Zoals: Waarom is 4 mei niet genoeg om doden te herdenken (okee daar is een antwoord op denkbaar)
Of. Die doden in dat vagevuur, hoe lang branden die? Niet langer dan een gemiddelde piano lijkt me? :?:
Soberzo, dat vagevuur. Wat is dat dan? De Jupiler League van de hel of zo? Ik vind het maar gare troep :N
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door ODRAIL »

Hmm, fles is dus duidelijk niet gelovig als ik dit zo lees :? :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Not really no. Mijn vader is wel gelovig opgevoed, maar doet er verder niks mee. Mijn oma is totally in de Heer though :X
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Daantje »

Toen ik in België studeerde was ik ook vrij op 1 en 2 november (en op 11 november maar dan is het wapenstilstandsdag).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Daantje schreef:(en op 11 november maar dan is het wapenstilstandsdag).
Sint Maarten, duhh!!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Vinny »

Feestdagen verschillen nou eenmaal per land (en soms zelfs per provincie of deelstaat). In delen van Zwitserland is bijvoorbeeld 2 januari een feestdag... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Ja, en in Leiden hebben ze op 3 oktober vrij, nou goed :P

Mijn ouders zijn niet gelovig (mijn opa en oma van vaders kant trouwens wel, mijn moeders kant waren arbeiders/liberalen) maar ik ben toch naar een protestant-christelijke basisschool geweest omdat dat nu eenmaal de beste basisschool was in de omgeving. Deze Protestant-Christelijke basisschool stond echter in een dorp dat tot de Katholieke enclaves in Zuid-Holland gerekend mag worden en daardoor was er ook aandacht voor de verschillen tussen het Protestantisme en het Katholicisme, waarbij natuurlijk de Protestantse leer als beter werd aangeduid.

Mijn middelbare school was gewoon een openbare school en daar leer je dan opeens wel al het slechte dat het geloof heeft voortgebracht...
Laatst gewijzigd door Suus op vr 02 nov 2012, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Meltrain »

Mijn middelbare school was officieel katholiek, maar in de praktijk was dat alleen te zien doordat we altijd een kerst- en paasviering hadden en het vak levensbeschouwing kregen.
In de praktijk zaten er dan ook zo'n 30 verschillende nationaliteiten op mijn school van allerlei verschillende geloven en iedereen ging goed en respectvol met elkaar om. :)

Iets anders: ik heb vanmiddag de trapper van mijn fiets afgebroken. :( Ik wilde kracht zetten en toen brak hij ineens af. :?
Het was precies voor een tentamen, maar ik was toch nog op tijd voor dat tentamen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door deadlock »

Ik vind dit soort dingen eigenlijk basiskennis. Dat horen je ouders je gewoon bijgebracht te hebben ook al zijn ze niet gelovig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Dagren »

Hier in de omgeving doet helemaal niemand iets aan allerheiligen of allerzielen ofzo, waarom zou dat dan bijgebracht moeten worden? Ik weet niet eens of mijn ouders zelf wel weten wat het is. Mijn moeder misschien, die komt van buiten Kampen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door webguy »

Ik had er wel eens van gehoord, maar is vooral katholieke dag - protestanten willen het niet zo hebben van alle heiligen. Boven de rivieren zal je gemiddeld gezien er minder van af horen. Maar aan de andere kant is Sint Maarten juist weer hip tegenwoordig - of je nou katholiek bent of niet.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Dagren »

Wij hebben laatst wel een keer 97e kerstdag gevierd, maar dat sloeg niet echt aan. Zo'n kerstmannenpak is ook te warm in de lente.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Justin »

Hmm, enige waar ik aan dacht was dat ik mijn vader gewoon al bijna 2 jaar mis...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Ardan »

Tsja, dan zijn vooral de feestdagen zwaar he? Heeft even tijd nodig om te slijten, maar komt wel goed :)

Pff, een Duitse tekst lezen is een stuk lastiger als je Engelstalige muziek op hebt en in het Nederlands er dwars doorheen zit te denken :')
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Caspar »

Ik ben weer terug van een reisje met mijn grote vriend Dexter :D
Afbeelding
Dit was onze bestemming :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Dijon met de gloednieuwe tram (in september deels geopend, de rest volgt in december)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Caspar »

Dat klopt. Mooie stad, met mooie trams. De TFT informatie schermen langs de route van T2 staan trouwens al aan, maar bij de eerst volgend vertrekkende trams is het nog leeg.

Het wordt tijd om dit weekend eens een reisverslag te typen van deze reis... Ook deze voorstadstrein in Parijs trok de aandacht; zo'n interieur heb ik nog nooit gezien in een trein: :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Ardan »

Goeie hemel, het is dat Mondriaan al dood is, anders had ik toch gezweerd dat hij dat interieur ontwierp..
Maareh, heren, komen jullie ook nog eens toe aan werken en thuis zijn met al dat gereis?
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door deadlock »

Gezworen, Ardan ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Ardan was weer aan het bier geweest denk ik?

Gisteravond naar Skyfall geweest, hij is echt heel goed.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door deadlock »

Ja dat hoor ik overal. Ik heb gisteren geprobeerd naar de nieuwe Total Recall te kijken aangezien die "te koop" is maar meh.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten