Mag ik even kwijt #120

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Cookie »

Ben afgelopen woensdag naar Skyfall geweest, goede film inderdaad! :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Michael »

Ik ga vanavond en vannacht het uitgaansgebied van Breda lekker onveilig maken. Lekker een avondje stappen :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Wel even rellen bij de Mac denk vannacht? ;)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Michael »

Misschien dat als ik honger heb er wel even langs ga voor een hamburger met korting :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Michael schreef:Ik ga vanavond en vannacht het uitgaansgebied van Breda lekker onveilig maken. Lekker een avondje stappen :D
Ik ook :) oh nee wacht, Berlijn :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door ODRAIL »

Aha fles is weer op bordjesjacht :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Mwoa nee hoor, dat niet eens. Andere dingen zijn ook leuk.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Ardan »

Hij had een schoenenkopend schepsel bij zich.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Op andere plekken ook wel bekend onder de naam vrouw. (Al vrees ik dat ik ook onder de term schoenenkopend schepsel val, ik heb dit jaar al vijf paar Vans gekocht :') )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Schoenen zijn baas man, ik koop ook teveel schoenen.
Maar even serieus, Vans? :X
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Ik kan nu natuurlijk gaan ontkennen, maar ik geloof dat het al te laat is he (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Precies. En da's ook leuk :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Ronald »

Caspar schreef:Dat klopt. Mooie stad, met mooie trams. De TFT informatie schermen langs de route van T2 staan trouwens al aan, maar bij de eerst volgend vertrekkende trams is het nog leeg.

Het wordt tijd om dit weekend eens een reisverslag te typen van deze reis... Ook deze voorstadstrein in Parijs trok de aandacht; zo'n interieur heb ik nog nooit gezien in een trein: :shock:
Afbeelding
Is dat een Talent of zo? Het lijkt wel of links de stoelen voor de deuren staan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

De Fransen bestellen bijna altijd uniek spul, een Talent zal je dus niet op het net van de SNCF vinden. Volgens mij is dit een Z50000, ook wel bekend als de Francilien of de Bombardier Spacium 3,06. Ik meen mij te herinneren in een jaargang van Spoorwegen gelezen te hebben dat ze vol zitten met bugs zoals deuren die niet openen maar blijkbaar is het nu opgelost want de Knabbel & Babbel van dit forum hebben erin gezeten :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:Mwoa nee hoor, dat niet eens. Andere dingen zijn ook leuk.
Aha, dus fles is met zijn schatenlief of stap :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

:pos: Nee
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door webguy »

Pfff, waar ben ik aan begonnen :( Ik ga in de maand november een roman van 50000 woorden schrijven, onder de noemer NaNoWriMo (National Novel Writing Month) - das dus ruim 1600 woorden per dag. Gisteren niks geschreven, maar vandaag weer bijwerken - zit alweer bijna op de 6600 woorden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door MdJ »

Pfft.

Ik heb sinds de Pasen 2012 2 fietsen in Enschede staan (fiets 1 stond zonder sleutel bij mijn werk in Apeldoorn, roodgespoten en naar Enschede genomen, fiets 2 ging naar Enschede omdat de rode fiets een defect achterwiel had (spaken gebroken, en een binnenband die een vergiet nadeed).

Vervolgens deden de banden van fiets 2 ook een vergiet na, waardoor ik de laatste weken van het collegejaar met de bus ging. Aan het einde van de vakantie heb ik voor fietsenmaker gespeeld en op beide fietsen nieuwe bandjes gezet, spaken er opnieuw ingehangen etcetc.

Vervolgens ging de fiets van mijn buurman (en tevens studiegenoot) kapot en of 'ie mijn fiets2 tijdelijk in bruikleen mocht hebben. Prima, ik had toch nog de rooie fiets.

Afgelopen donderdag zou ik met forumlid Mark (en samen met forumlid Rienstertje) na mijn tentamen wat in Vlaardingen gaan drinken, waardoor ik mijn fiets die dag niet nodig had. (met de bus naar de UT, vanaf daar naar Vlaardingen). Huisgenoot had die dag ook tentamen en had ook een defecte fiets. Iets met een band die een vergiet nadeed. Of ;ie mijn fiets mocht lenen. Prima, had hem toch niet nodig die dag. Met duidelijk vermeld: Ik heb hem Maandagochtend nodig.

Vrijdag issie met de bus richting zijn oudelijk huis gegaan, maar heeft geen idee waar de sleutel ligt.

Moraal van dit verhaal: Ik heb 2 fietsen in Enschede, en nog mag ik morgen met de bus richting het tentamen... :(
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Ik zal de pijn verzachten, grote kans dat het morgen regent ;)
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door webguy »

#fail - moet ik morgen in Amf zijn voor werk - is dat gewoon 20 minuten verder vanaf Vp dan naar Ut waar ik normal zit. Dan maar de touristische route via Zp - Apd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Daniel »

Leuk he die net-niet aansluiting op Ede-Wageningen. Op zich is 't via de Valleilijn de snelste route, in ieder geval voor Amersfoort - Arnhem, maar met het wachten erbij wordt het via Utrecht net zo snel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door webguy »

Ja, het is een 0 minuten in Ede. Net iets te weinig.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Gekko123 »

Net de keuken thuis aan een grondige schoonmaakbeurt onderworpen. Wil ik het stuk fornuis onder een Senseo-appartaat schoonmaken, kom ik erachter dat daar echt nodig schoongemaakt moest worden. Nadat ik daar klaar was kon ik het vaatdoekje dat ik gebruikte ook meteen weggooien, zo goor was het daar (er hing ineens een misselijk makende geur in de keuken -o- ). Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat het apparaat er al een behoorlijke tijd ongebruikt stond. In het waterreservoir zat nog genoeg water voor twee kopjes, maar gezien de kalkresten zat er eerst meer in. Verder bleek er een gebruikte koffiepad in te zitten. Ik denk dat de pad de schuldige was...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Ardan »

Hier zijn de keukenkastjes ook óf vol óf goor met een misselijkmakende lucht als je hem opendoet, er ligt een plastic zak in de oven en de koelkast blijkt een vriezer te zijn, geen instelknop te vinden. U raadt dus al waar ik mijn etenswaren heb staan, juist, op mijn kamer, de schoonste ruimte in heel het huis.. (snel weer weg hier!)
Van die koelkast kwam ik erachter toen ik gistermiddag mijn pak melk eruit wilde halen, bleek het een blok ijs te zijn geworden, het blikje bier was bijna geknapt, alleen de boter is nog enigszins smeerbaar.. Toch maar eens navragen of er écht geen instelknop in zit..
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Legobar en Legofles in Berlin *O*

Vrijdag 2 november 2012

Na een flinke reis komen Legobar en Legofles vrijdag aan het eind van de middag aan in Berlin. Na het inchecken en opfrissen zit er niet veel anders meer op dan te gaan eten. Als voorgerecht besluit Legobar dat nacho's met gebakken kaas eroverheen wel lekker zijn. Legofles heeft geen idee, maar wel een hoop hommer, dus kom maar op :P

Afbeelding

Nadat dat met het nodige kunst- en vliegwerk verorberd is kan het hoofdgerecht doorkomen. Op de volgende foto beheerst Legofles een gepaneerde schnitzel, terwijl Legobar in de achtergrond een forse steak bedwingt.

Afbeelding

Na al dit geweld besluiten onze helden nog een Carlsbergje te drinken op een terrasje. Hoewel, toch maar binnen :')

Afbeelding

De avond wordt uit pure meligheid besloten door Legofles die een Epke'tje doet op de rand van een glas cola _O_

Afbeelding

Zaterdag 3 november 2012

Allereerst wordt koers gezet naar het ongeveer 100 meter hoge PanoramaPoint Berlin, met de snelste personenlift van Europa. Na een uur lang uitzichten en historie geïnhaleerd te hebben besluiten onze helden dat het hoog tijd is voor een kop koffie. Legofles raakt zelfs een tikje overmoedig en ondervindt de gevolgen van zijn zwaarlijvigheid :X

Afbeelding

Klik om te zien hoe dit afliep.

Bij de koffie hoort natuurlijk een Vorstelijke punt Schwarzwälder Kirschtorte. Legobar bewaakt de rechterflank 8-)

Afbeelding

Hierna ging het te voet, de U-Bahn was een optie geweest, maar Legobar maakte zich zorgen om de calorieën en Legofles was het daar ook niet helemaal mee oneens :mrgreen: , naar het Deutsches Technikmuseum, wat gelukkig voor driekwart uit treinen bestaat :D (A) Legofles was er in elk geval als de kippen bij om op een frontsein van een industrielok uit een bruinkoolmijn te klimmen.

Afbeelding

Samen hebben onze vriendjes pret in de koelvinnen van een rangeerlocje.

Afbeelding

Daarna wordt nog iets Zwitsers en een frontsein van een Uerdinger Schienenbus aan de zegekar van Legofles gebonden.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig hebben ze in dat museum ook een echte bierbrouwerij. Dat is tenslotte ook techniek, niewaar :P

Uiteraard vermaken onze helden zich daar opperbest, en natuurlijk is de geest van Epke ook nooit ver weg *O*

Afbeelding

Afbeelding

Daarna moest er natuurlijk nog altijd geluncht worden, het was een uur of 4 geworden en de regen viel omlaag. Er werd, tot redding van onze vrienden, een herberg gevonden, en na een klein stukje brood voelde Legofles zich in ieder geval een stuk beter :pos:

Afbeelding

Het volgende excursiepuntje spreekt wel een beetje voor zich. Legobar en Legofles verlaten de Amerikaanse Sector....

Afbeelding

...en gaan op zoek, op zoek... Naar het Deutsches Currywurst Museum. Ze lopen een klein beetje de verkeerde kant op, maar het is niet ver, kijk maar :)

Afbeelding

Eenmaal aangekomen, gaan Legobar en Legofles eerst gezellig een stokje kaneel zitten snuiven tijdens een college over de ingrediënten van de echte Currywurst.

Afbeelding

Gelukkig zit bij de schoftig hoge entreeprijs ook een "probeerportie" Currywurst. Legobar en Legofles lusten wel wat.

Afbeelding

Afbeelding

Hierna volgde, letterlijk aan de overkant van de straat, een diner in een nogal chique etablissement, waar by default Frans gesproken werd (!) en waar de aanwezigheid van onze kleurrijke, doch kunststoffen helden niet zo op prijs gesteld werd. Na een ritje terug naar het basiskamp was er nog even tijd voor onze vrienden om gezellig samen te internetten in de bar van het hostel.

Afbeelding

Zondag 4 november 2012

Uitchecken, De Muur bekijken, en snel de trein in voor een hele, hele lange rit naar huis. Legobar en Legofles kijken terug op een zeer geslaagd weekend en groeten jullie. Tata!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fles op wo 07 nov 2012, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten