Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Tussen Utrecht Centraal en Amersfoort rijden minder treinen door een beschadigd spoorviaduct.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Je kan moeilijk ontkennen dat hieruit niet blijkt dat het viaduct op een ander traject is aangereden. Men had beter kunnen zeggen dat er logistieke problemen zijn of "een beschadigd spoorviaduct op een ander traject".
Met deze mededeling vragen reizigers zich af waarom hun trein niet rijdt maar alle andere treinen wel, dat is echt geen verbetering van de reisinformatie :N
En je denkt dat reizigers daar blij mee zijn? Allereerst heeft de gemiddelde reiziger niet het hele spoorboekje en de spoorkaart in zijn kop zoals de gemiddelde bezoeker van dit forum.
En was het niet zo dat iedereen toen boos was over de uitspraak "logistieke problemen"?
Een gemiddelde reiziger snapt er niets van als je via een omroepbericht de details gaat proberen te vertellen.
Een reiziger heeft er genoeg aan om te weten dat trein X niet zal rijden als gevolg van ...iets... en dan is het verder helemaal niet relevant om te weten waar dat iets precies heeft plaatsgevonden. De benodigde informatie is voorhanden, en dat lijkt mij het belangrijkste.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Als de reiziger vervolgens in een andere trein zit van Utrecht naar Amersfoort tijdens die "zogenaamde storing" en hij merkt er helemaal niets van dan zal hij vervolgens in Amersfoort beginnen te klagen over een storing die niet bestaat. Zo realistisch zijn je klanten weer wel Ennes
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Als de reiziger vervolgens in een andere trein zit van Utrecht naar Amersfoort tijdens die "zogenaamde storing" en hij merkt er helemaal niets van dan zal hij vervolgens in Amersfoort beginnen te klagen over een storing die niet bestaat. Zo realistisch zijn je klanten weer wel Ennes
Er was in het bericht toch netjes aangegeven dat er "minder treinen rijden" Dan zijn ze vervolgens heel erg blij als hun trein wel rijdt. Zo realistisch of misschien zelfs egoïstisch (hoe je het ook wilt noemen) zijn mijn klanten dan ook weer.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken! NS gaat "niet" over één nacht ijs.
In Amsterdam staat du moment de 830 als lijn 16 ri. VU met panne op het Damrak met z'n achterkant nog half op het kruispunt met de Prins Hendrikkade. Levert behoorlijk gevaarlijke situatie op.
Edit: Nadat iedereen was uitgestapt en de storingsdienst was gearriveerd is het spul zonder passagiers weer gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Citaro op zo 04 nov 2012, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Prins Hendrikkade bedoel je neem ik aan? Piet Heinkade loopt langs het spoor vanaf het Centraal Station (als verlengde van De Ruyterkade) richting de Piet Hein-tunnel.
Milco1995 schreef:Prins Hendrikkade bedoel je neem ik aan? Piet Heinkade loopt langs het spoor vanaf het Centraal Station (als verlengde van De Ruyterkade) richting de Piet Hein-tunnel.
Het stationspersoneel van Leiden Centraal dacht gisteravond zeker van "Ha! Meneer VIRM komt eraan, laten we hem even pesten door een karretje op de geleidelijn te zetten!" Resultaat: flinke blauwe bult op m'n been...
Overigens had ik vanochtend vroeg de N92 van Amsterdam Centraal naar Zaandam. De chauffeur wist te vertellen dat hij een methode had om de hoeveelheden kotsende mensen terug te dringen (zelf nog nooit zien gebeuren in een nachtbus): gewoon de temperatuur wat lager houden.
Gisteravond wilde ik de Fyra van 17:27 nemen op Amsterdam Centraal. Deze werd opgeheven en om 17:57 reed er een extra Fyra. Er werd op dat moment al omgeroepen dat er geen toeslag verschuldigd was. T.h.v. R'dam Zuid werd omgeroepen dat we via Dordrecht zouden rijden. Weet iemand wat er aan de hand was?
Intercity van Rotterdam naar Utrecht bleef even op Rotterdam centraal stil staan. Er werd okgeroepen dat we op een andere trein moesten wachten. sprinter naar Gouda vertrok en vervolgens de intercity er achter aan met als gevolg een toenemende vertraging.. Je zou verwachten dat ze die sprinter even laten wachten.
Gemeente Diemen maakt er wel een zooitje van, GVB-lijn 44 kan in iedergeval tot februari 2013 niet via de normale route rijden door een onzinnige brug die niet voor bussen geschikt is :')
Het gaat om dit bruggetje dat eerder dit jaar is gebouwd.
Er zijn echter nog wel meer problemen, zo was ten tijde van het opheffen van de omleiding op 24 september de weg nog helemaal niet klaar. Tussen het gemeentehuis en de Prinses Beatrixlaan is de weg nu opnieuw afgesloten omdat men dat stuk nog helemaal niet gedaan had. Ook aan de andere kant van het bruggetje was de definitieve weg nog niet klaar en werd met betonplaten gewerkt. De omleiding werd daarom op 25 september opnieuw in de dienstregeling opgenomen.
Voor de rest gaat het uitstekend hoor in Diemen, we hebben een schitterend nieuw extreem groot winkelcentrum (met roltrappen!) en elke week kom ik er met handen vol cadeau's naar buiten door alle openingsfeesten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gisteren was het weer een maandag zoals alle anderen. Ik moest de IC naar Utrecht C van 7:23 hebben maar door een wisselstoring tussen leiden Lammenschans en Alpen aan den Rijn reed hij niet. Maar om een onbekende reden hadden ze ook nog eens de IC naar Utrecht C van 7:53 er ook uitgehaald. Maar door die wisselstoring reden er geen treinen tussen leiden Lammenschans en Alpen aan den Rijn. Maar de IC van 7:36 reed volgens de borden gewoon door tot Leiden C.
Gisteren wou ik van Rotterdam Alexander naar Almere Centrum. de 14:13 IC naar Enschede reed niet (vanwege een defecte trein). Dus nam ik de volgende in de hoop op Utrecht de 14:58 IC naar Almere Centrum te halen. Dat lukt eigenlijk nooit en deze keer ook niet. Toen maar de 15:08 SPR naar Weesp, Schiphol en Leiden (Leiden staat al op Hilversum op de borden). Vlak voor Naarden-Bussum werd er gecontroleerd en ging een jongen op de vlucht voor de conductrice. Die riep per porto snel om dat de deuren dicht moesten blijven op Naarden-Bussum. Mensen in de trein zuchten en zeggen dat ze nu hun aansluiting missen naar Almere. De IC kwam iets later naar Almere en die ging rechtstreeks. Dus alvast naar de dichtstbijzijnde deur gelopen van de trap, kwam de machinist eraan en die deed even voor ons de deur open, maar liet niemand anders erin. Tot ik in de IC naar Almere Centrum zat was de politie al gearriveerd en had de jongen een groot probleem. Door beide zaken wel precies met +30 op Almere Centrum.
Ik stond gisteravond op station Breda op de bus naar huis te wachten toen er werd omgeroepen dat de t1971 niet zou rijden wegens een defecte trein. Mijn ervaring is dat als ze omriepen dat er een trein niet reed dat altijd omriepen zonder de redeb. Dus dit vind ik wel een positief punt :pos:
Als er iemand wat bussen mist op lijn 70 of 73 van de RET dan komt dit door een versperde weg. Normaal ga je als automobilist aan de kant als er een bus komt en zeker een gelede bus zoals vanmiddag in deze straat (Van Blommesteynweg in Rotterdam-Charlois) op de route van 73: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=51. ... .52,,0,0.3
Dit keer gebeurde dat dus niet en aangezien beide niet achteruit konden of wilden stond de volgende bus (richting Charlois overigens) al in de rij, was de bus daarna nog 1 halte hiervan verwijderd en was er nu ook richting Zuidplein een bus onderweg die er dus niet langskon. En dit bij een 7,5-minutendienst, dus voor de eerste bus al minimaal +15. Ik heb het zelf niet afgewacht en ben er via een andere route door de wijk langsgereden.
Vandaag wat controleurs gespot op Station Amsterdam Sloterdijk. Was even tricky omdat we in ons groepje een jongen hebben die af en toe nog wel eens wil zwartrijden. ( En ik niet wist of ie had gebliept. )
Voor de rest heb ik er door een idiote planning 1:30 uur overgedaan om van het metrostation Isolatorweg naar het Tramplein te komen. Krijg je ervan als je loopt te hangen.