(BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Justin »

Ik vermijd nu voorlopig even de bussen met de verbouwing rondom Zwd. Alleen als ik lui ben (zoals vandaag) nam ik wel even de bus. Eigenlijk komen alle bussen nu 5 minuten te laat door het gekarekeel, en hierdoor heb ik wel steeds grote kans dat ik de s5100 van xx.10 mis op Zwd. Het is althans meer afhankelijk van het aantal reizigers dat in/uit moet stappen, verkeer op de weg is niet zo'n probleem, behalve rondom het station dan.

Ach, 5 minuten meer spottijd op Zwd op de terugweg zal ik maar zeggen :roll: 8-)

Oh ja, en met die mini-bussen à la Frysker (geen idee hoe die dingen heten) is het niet erg handig om niet te vermelden naar welke wijk de bus in kwestie gaat, naar Nederhoven of naar Walburg :P. Vooral na 18.30 is het overzicht niet echt handig, omdat ze soms vlak na elkaar voorkomen en de lichtkrant (als ze die dan al hebben) alleen maar Arriva Lijn 11/12 aangeven :|
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Ik zag vanmorgen in Groningen met de tekst "Deze bus is vol, onze excuses" op de film. Nieuw? Bus was wel goed vol trouwens :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Tekst zelf is niet nieuw, wel dat 'ie er foutloos op staat... heb hier in de regio al een paar keer "Deze bus is vol vol, onze excuses" op de film zien staan :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Zojuist zag ik bus 4582 op de buffer van het AZU staan in Utrecht, met lijn 12 op de display. En ik zag 'm ook een paar keer voorbij kachelen over de busbaan. Lekker staan in zo'n rammel-LPG :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Suus »

Daan schreef:Ik zag vanmorgen in Groningen met de tekst "Deze bus is vol, onze excuses" op de film. Nieuw? Bus was wel goed vol trouwens :P
Overgenomen uit Duitsland vermoed ik, daar heb ik een dergelijke tekst jaren geleden al op een busdisplay gezien :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Karl »

[RET] Zojuist een RR-voertuig gezien die bij Capelsebrug via de onderdoorgang het emplacement af kwam rijden. Zag er op zich wel goed uit, deed me om de één of andere reden aan de CAF-stelletjes denken uit Amsterdam. Verder stond er Capelle aan den Ijssel op, dat kan die dus ook tonen, maar dan alleen de 'i' als hoofdletter, de 'j' was als kleine letter weergegeven.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

De nieuwe RR-voertuigen kunnen zelfs alle Rotterdamse metrobestemmingen tonen en ook nog wat meer. Ik zag bijvoorbeeld vorige week de 5503 rond rijden met "De Akkers" en dus niet het gebruikelijke Spijkenisse.

Nu ik het toch over de RR-metro's heb, gisteren stond er bij de remise 's Gravenweg een mooie line-up van alle in Rotterdam aanwezige RR-metro's. Dit zijn dus de 5503, 5504, 5505 en de 5507. Zag er mooi wit/blauw uit, alleen was ik net te laat voor een foto. Voor wie zich afvraagt waar de 5501 en de 5502 zijn: die zijn al in Leidschendam. Waar de 5506 uithangt weet ik niet.

Tot slot zijn er 2 RET-Alliance's uit de 800-serie sinds maandag op Zuid terecht gekomen. Hier komen ze niet al te vaak. De laatste keer was de eerste week van september met daarvoor ook een tijdje niks. Aangezien ze vanaf 14 december weggaan kun je het zien als een soort afscheidstournee en daarom heb ik vanmiddag een foto gemaakt van de 818 op Zuid. 2 weken terug had ik nog een foto van deze bus op Buslijn 38 (Schiedam Centrum - Crooswijk v.v.), nu op Buslijn 69 naar Pernis:
Afbeelding
Zijn collega, de 822, die hier ook rijdt en die ik ook 2 weken terug op Buslijn 38 gezien heb, reed vanmiddag op Buslijn 66 (Zuidplein - Feijenoord v.v.).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik de connexxion 5616, een groene 15-meter Volvo, langskomen die aan de voorkant gedeeltelijk een bumper van een van z'n broetjes in de grijze Interliner-kleuren had.
Het hoekstuk rechtsvoor en het middendeel was grijs, het hoekstuk linksvoor gewoon groen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Tot slot zijn er 2 RET-Alliance's uit de 800-serie sinds maandag op Zuid terecht gekomen. Hier komen ze niet al te vaak. De laatste keer was de eerste week van september met daarvoor ook een tijdje niks. Aangezien ze vanaf 14 december weggaan kun je het zien als een soort afscheidstournee en daarom heb ik vanmiddag een foto gemaakt van de 818 op Zuid. 2 weken terug had ik nog een foto van deze bus op Buslijn 38 (Schiedam Centrum - Crooswijk v.v.), nu op Buslijn 69 naar Pernis:
Je mag ze daar houden van mij :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

Valt toch eigenlijk ook nog tegen he, de kracht van een busmotor; van de week sloeg de motor doodleuk af van een bus die achteruit een stoeprandje op moest, bij de halte hier voor me deur. Na opnieuw starten, liet de chauffeur met brullende motor de bus alsnog het stoeprandje oprijden. Ging wel erg wild toen eigenlijk, hele bus schudde door elkaar.
(Wegens werkzaamheden aan de bushalte, moeten bussen achteruit inparkeren, om nog op de halte te kunnen halteren. Gelede-bussen laten ze maar midden op straat staan, dat past toch echt niet op de halte.)

Verder hebben ze bij Simon een (nieuwe) chauffeur in dienst die erg milieubewust is, door zo min mogelijk diesel te verbruiken. Hij rijdt niet een rondje door het dorp om te keren, maar ging van de week in een eenrichtingsweg naast de kerk omkeren en dan vervolgens tegen het verkeer over die (eenrichtings)weg terug rijden naar de eindhalte.
Beviel hem zeker toch niet zo erg goed, want nu zet ie ter hoogte van de eindhalte (dat hij dus nog in de verkeerde richting met de bus staat) de alarmlichten aan, wacht tot al het verkeer voorbij is en begint dan om te keren.
Me moeder en ik zitten gewoon elke avond al omstreeks 20.30 uur uit het raam te kijken of die gekke chauffeur al arriveert, en wat hij nu weer voor iets leuks heeft bedacht om te gaan keren. :P

Oja diezelfde chauffeur is ook nog heel erg milieubewust wat betreft elektriciteit, hij zet tijdens de pauze alles in de bus uit; buitenverlichting, binnenverlichting, lijn en bestemmingsdisplays, en misschien nog wel meer.
De meeste chauffeurs laten die 25 minuten pauze, gewoon de binnen en buiten verlichting branden, etc (motor wel altijd uit).

Misschien dat ik me filmcamera eens voor het keukenraam kan zetten, rond 20.30 uur :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

STF schreef:Oja diezelfde chauffeur is ook nog heel erg milieubewust wat betreft elektriciteit, hij zet tijdens de pauze alles in de bus uit; buitenverlichting, binnenverlichting, lijn en bestemmingsdisplays, en misschien nog wel meer.
De meeste chauffeurs laten die 25 minuten pauze, gewoon de binnen en buiten verlichting branden, etc (motor wel altijd uit).
Bij de gemiddelde Amba is dat bij dergelijke pauzes ook wel te adviseren om te voorkomen dat je later met een lege accu staat ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Erg luxe materieel vanmiddag op CXX-Buslijn 96 (Krimpen Stormpolder - Rotterdam Capelsebrug v.v.). Er reed namelijk een grijze Interliner Volvo op deze lijn. Zo'n bus dus, normaal rijden ze alleen op de Interliners 88, 89, 95 en 380 t/m 383:
Afbeelding

Verder hangt er Sinds deze week in RET-metrostel 5338 een tv scherm. Hierop is reclame te zien van het bedrijf VCS Observation. Volgens mij het bedrijf waar de camera's die nu in de metro's uit de 5300-serie hangen vandaan komen. Of er meer stellen zullen volgen met zo'n scherm weet ik niet. Vanmiddag kon ik een foto met mijn mobiel ervan maken in de erg drukke 5338:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door STF »

Chauf21 schreef: Bij de gemiddelde Amba is dat bij dergelijke pauzes ook wel te adviseren om te voorkomen dat je later met een lege accu staat ;)
Nou het was geen ambassador ;)
Zijn die accu's zo snel leeg dan bij dat type?

Bij GVB heb ik ze ook eigenlijk nog nooit wat uit zien zetten, van binnen of buitenverlichting, tijdens de pauze.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

De accu's zijn nu ook weer niet dermate snel leeg dat er regelmatig Ambassadors stilstaan :wink: Maar er zijn exemplaren die erg moeilijk starten als de motor even uit heeft gestaan, dat wel :) Daarnaast wordt een deel van de verlichting automatisch uitgeschakeld wanneer de motor wordt uitgezet. Het is ook vrij onzinnig en (milieu)belastend om die verlichting aan te laten terwijl je pauze neemt en er niemand in de bus zit: het kost immers allemaal extra brandstof.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

Ik zie trouwens steeds meer 'nieuwe' Amba's verschijnen op de stadslijnen in Alkmaar. Nieuw kleurtje bekleding en grotere en oranje-kleurige bestemmingsaanduidingen zijn de dingen die mij als leek zo opvielen. Naast de nieuwe Amba's zie ik eigenlijk alleen nog maar hogevloersbussen op de stadslijnen rijden. Zijn de 'oude' Amba's al afgevoerd o.i.d. of ingezet in een andere regio?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

'tis een ingewikkeld gedoe voor die concessie bij jullie... de Alkmaarse Ambassadors zijn tijdelijk naar Amersfoort verhuist om daar wat van de ex-SVN bussen vrij te maken die van airco voorzien worden alvorens ze naar de concessie Noord-Holland Noord gaan, waar deze wagens een deel van het "nieuwe" wagenpark worden.
De "nieuwe" Ambassadors die er nu rijden komen dan weer bij Hermes Eindhoven vandaan en zijn er tijdelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Jurjen »

Ahhhh. Logisch allemaal weer. =') En wat komt er dan uiteindelijk te rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

*denkt diep na*

Volgens mij was dit de hele lijst...
- ex-SVN Ambassadors
- ex-Hermes Ambassadors
- ProCity's (beter bekend als de Frysker)
- nieuwe Citaro's voor de stadsdiensten
- nieuwe Citaro G's in Zuidtangent-uitvoering voor het Regionet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door lausteen »

Vandaag een Volvo op lijn 48 in Rotterdam :D Nog nooit wat anders gezien dan een Citaro daar..
Dibodo
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 19:32

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dibodo »

Reiziger Ddrs schreef:*denkt diep na*

Volgens mij was dit de hele lijst...
- ex-SVN Ambassadors
- ex-Hermes Ambassadors
- ProCity's (beter bekend als de Frysker)
- nieuwe Citaro's voor de stadsdiensten
- nieuwe Citaro G's in Zuidtangent-uitvoering voor het Regionet
Bedankt voor je info dat die Ambassadors tijdelijk zijn dacht dat deze hier bleven rijden. Dan denk ik dat die ex-Hermes Ambassadors die definitief voor N-Holland Noord zijn bedoeld de bussen van stalling Oudewater zijn. Verder zullen die blauwe Integro's op lijn 350 blijven rijden aangezien die vanuit de concessie Connexxion Friesland rijden.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen heb ik een opmerkelijke tocht gemaakt met Veolia-lijn 70:

Op de Nusterweg in Sittard waren werkzaamheden bezig, maar lijn 70 bleek gewoon langs te mogen. De reis ging eerst verder over de weg (waar het asfalt al vanaf was gehaald) en vervolgens moest de bus naar een "uitwijkstrook". Dit bleek het naastgelegen (eenrichtings)fietspad te zijn. Net voor het einde van de werkzaamheden gingen we weer de weg op.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Stephan »

Dibodo schreef:Dan denk ik dat die ex-Hermes Ambassadors die definitief voor N-Holland Noord zijn bedoeld de bussen van stalling Oudewater zijn.
Ja, gedeeltelijk. Ze komen ook nog eens uit Wijk bij Duurstede. Het is hier alleen even wachten op de nieuwe Amba's voor de concessie provincie Utrecht. Inmiddels rijden er wel 'nieuwe' Alliances vanuit Wijk. De 2612 uit mijn hoofd is uit Friesland gekomen en de geel/grijze(!) 2329 heb ik ook al meerdere malen op de 241 gezien. Verder gaat hier in Utrecht weer het gerucht de ronde dat een Citaro-G nu in het blauw/wit is beplakt.

Stephan
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 10 okt 2008, 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door JeePee »

Vanmorgen vonden een deel van de Apeldoornse chauffeurs die de stadsbussen van 7:01 reden, dat men ook wel om 6:59 mocht vertrekken. Lekker handig als je met de trein uit Dv komt en daardoor net de bus mist. Gelukkig was ik nog net op tijd in het ziekenhuis met lijn 1 van 7:16...
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Stephan »

En wat ik gister nog als gerucht vermelde kan ik nu bevestigen. Rond 15.30 uur reed er een Citaro-G in de bekende GVU kleurstelling op lijn 37 over het stadsbusstation.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in oktober 2008

Bericht door Geert »

Hoeveel van die Citaro's rijden er eigenlijk voor GVU rond op het moment? Ik zie er regelmatig eentje :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten