OVer je OV-Chipkaart #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Ik heb voorlopig nog gewoon een jaartrajectkaart met stad/streeksupplement... moet inderdaad nog eens wat contact met klantenservices opnemen want eind december zit ik dus idd met het probleem dat NS me 5 dagen vantevoren een nieuwe kaart opstuurt terwijl Connexxion twee weken vantevoren een chipkaartnummer wil weten om een jaarabonnement klaar te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Okee, dacht dat je oude abonnement al verlopen was. Ik had mijn kaart overigens wel eerder dan vijf dagen voor de ingangsdatum maar ook weer geen twee weken denk ik. Hoe dan ook wordt het krap. Kan je online niet al zien wat je kaartnummer wordt ofzo>
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Nee dus... en het staat ook niet in de brief die je als vooraankondiging krijgt (al had ik dat ook niet verwacht)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

Karl schreef:Al een tijdje, denk zo een maand of twee/drie. Alleen die poortjes verdienen niet echt de prijs wat betreft doorstroomsnelheid.
Kan je zien hoe lang ik daar niet meer ben geweest. Maar de poortjes staan toch open waardoor het toch snel gaat? Of blijft iedereen voor het poortje staan totdat ze zien hoeveel de rit gekost heeft?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

JWM schreef:
Edwin schreef:Bijna de trein op Sloterdijk vanochtend gemist omdat ik vanaf de tram naar het midden van de stationshal moest rennen.
Daar missen inderdaad praktisch gezien wat paaltjes bij die perronopgangen aan de oostzijde. Als je van de tram afkomt moet je eerst naar binnen om in te checken en via dezelfde deur weer naar buiten naar de trap die gewoon buitenom zit :')
Heb het maar even gevraagd vanochtend daar en het probleem is bekend, er wordt vaker naar gevraagd, maar het station is ooit zo ingericht en mogelijk veranderd dat, maar niet op korte termijn.
Als je inderdaad met de bus of tram aankomt en je neemt de trap omhoog die naast de Hollandse Gebakskraam staat kan je zo naar beneden naar spoor 7/8, maar geen CiCo te vinden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

Daantje schreef:
Daniel schreef:Verkopen ze in Delft geen jaarabonnementen voor de bus? Dat zou je immers al twee maanden schelen in prijs.
Nee (n) Veolia heeft het uitbesteed aan HTM maar die hebben geen loket in Delft (of omgeving) dan moet ik naar Den Haag of Zoetermeer en daar kom ik eigenlijk nooit. Ik zou het nog kunnen proberen bij de RET, bus 40 rijdt immers ook in de zone Delft maar ik wilde eigenlijk afwachten of er in 2013 een ander (interessanter) product voor in de plaats zou komen. Als dat niet het geval is, wil ik eigenlijk alsnog een jaarabonnement kopen maar dan zit ik weer met de vraag of ik dat jaarabonnement voor de bus dan over kan zetten op m'n treinabonnementchipkaart van volgend jaar.

@ Hauptbahnhof: thanx! Dus eigenlijk zou mijn maandabonnement zichzelf dan elke maand vervangen en dan is het geen probleem.
Er komt één regioabonnement voor Den Haag en Rotterdam, misschien iets voor jou?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

Ik krijg bij het uitchecken in de Connexxion-bus regelmatig een rood lampje met de tekst "laat kaart nogmaals lezen". Het vervelende is dat hij stiekem toch uitcheckt. Bij het nogmaals lezen van de kaart krijg je namelijk vrolijk "overstap ok" :? .
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door marvinkok »

Is het dan alleen *piep-piep* met een rode lamp, of is het *piep piep-piep*, want daaraan kun je horen dat ie je eerst uitcheckt en dan nog een foutmelding geeft...
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door atbrg »

marvinkok schreef:Is het dan alleen *piep-piep* met een rode lamp, of is het *piep piep-piep*, want daaraan kun je horen dat ie je eerst uitcheckt en dan nog een foutmelding geeft...
Het is daarbij wel van belang dat je die geluiden nauwkeurig nabootst als je aan de balie uitlegt wat het probleem is. Ik denk niet dat ze je anders zomaar (willen) gaan begrijpen hoor. Ik gok op: "U bent zelf vergeten uit te loggen meneer".
Kaart ongeldig err. 007
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Ronald »

marvinkok schreef:Is het dan alleen *piep-piep* met een rode lamp, of is het *piep piep-piep*, want daaraan kun je horen dat ie je eerst uitcheckt en dan nog een foutmelding geeft...
Weet ik zo niet meer. Bij mijn idee gaf hij direct een rood lampje met de melding. Uiteraard na de "overstap ok" meteen weer uitgecheckt, zodat er een extra rit van €0,00 werd afgeboekt. Geen gemiste transactie dus, maar je moet hier dan wel bij opletten...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door tsov »

De anonieme kaart van mijn vader was overleden. Het ding was een paar maanden oud, net €30 erop gezet. Hij wil inchecken en hij doet niks. Het GVB-loket kon 'm ook niet uitlezen. Dus dat ding opgestuurd en het volledige saldo wordt teruggestort, maar bovendien wordt ook die €7,50 aanschafkosten vergoed. Netjes! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Edwin schreef:Er komt één regioabonnement voor Den Haag en Rotterdam
Waar het abonnement geldt, is afhankelijk van de gekozen zone en de sterwaarde van het abonnement. Het abonnement kan op iedere dag van het jaar ingaan en werkt alleen op een persoonlijke OV-chipkaart. De prijs van het abonnement komt overeen met die van de oude sterabonnementen.
We moeten van de sterabonnementen af, want het reizen gaat nu een stuk eerlijker per kilometer, dus we introduceren een nieuw abonnement dat precies hetzelfde werkt als een sterabonnement?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door webguy »

Die tekst is inderdaad raar want uit alles blijkt dat het een sterabonnement is.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daantje »

Ja, volgens mij verandert et niets en is het gewoon een sterabonnement met een andere naam.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

tsov schreef:De anonieme kaart van mijn vader was overleden. Het ding was een paar maanden oud, net €30 erop gezet. Hij wil inchecken en hij doet niks. Het GVB-loket kon 'm ook niet uitlezen. Dus dat ding opgestuurd en het volledige saldo wordt teruggestort, maar bovendien wordt ook die €7,50 aanschafkosten vergoed. Netjes! :pos:
Op de site van Translink vond ik het volgende hierover (je moet wel ingelogd zijn om dit te kunnen zien):
Mijn anonieme kaart is defect. Kom ik in aanmerking voor vergoeding?

Antwoord
U krijgt uw geld terug als uw kaart een onzichtbaar defect heeft én in een bepaalde periode geproduceerd is. Een onzichtbaar defect is een defect waarbij aan de buitenkant van de kaart niet te zien is dat deze kapot is.

Anonieme OV-chipkaart
Als uw anonieme kaart na 1 augustus 2011 geproduceerd is (de kaart heeft een einddatum na 1 maart 2017) en een onzichtbaar defect heeft, dan ontvangt u een brief van Klantenservice OV-chipkaart. In deze brief staat dat de adviesprijs van € 7,50 aan u wordt overgemaakt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Caspar »

Ik vroeg me vandaag 2 dingen af.

1. Als het dubbele opstaptarief komt te vervallen met een reis met twee vervoerders, verandert dan ook het volgende:

Stel ik maak een reis vanaf Den Helder naar Valkenburg. Dat is de maximale tariefafstand, dus met een enkele reis (40%)is dat 14€ en een beetje als je een papieren kaartje koopt. Ga je met de OV-chip en check je in Heerlen in en uit voor Veolia-NS dan komt er nu nog een paar euro bij voor het Veolia deel plus de 14€ voor het deel Heerlen-Den Helder. Samen kom je dan op iets van 17€. Als het dubbele opstaptarief vervalt, wordt deze reis dan in zijn geheel 14€ zoveel, net als het papieren kaartje?

2. De poortjes gaan op een gegeven moment dicht. Er doet zich vervolgens een verstoring voor, waarbij er alternatief busvervoer wordt ingezet. Ik noem als voorbeeld een reis Den Helder- Maastricht. Deze reis kost wederom met 40% korting 14€ zoveel. Nu zijn de poortjes dicht, en moet ik door de storing met een NS bus tussen Roermond en Sittard. Als ik dan komende vanuit Den Helder in Roermond kom, en naar de NS-bus wil moet ik mezelf uitchecken om het station te verlaten opweg naar de bus. Dan wordt er 14€ zoveel afgeboekt (immers is een reis Den Helder- Roermond net zo duur als Den Helder- Maastricht) Ik ga dan met de NS bus naar Sittard, en om daar het perron weer op te komen check ik weer in. In Maastricht check ik weer uit, en zal er weer een euro of 3 worden afgeboekt voor Sittard- Maastricht. Dan kom ik dus op 17€ nog wat uit.
Als de poortjes dichtgaan, en doet zich een verstoring voor ergens op de route, is daar dan rekening mee gehouden? Of gaan we dan dubbel de sjaak worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Daniel »

Lijkt me dat ze in zo´n geval wel de poortjes open zetten. Voor jou wordt het immers duurder, maar lokale reizigers kunnen flink goedkoper uit zijn (of zelfs gratis reizen) als er verbust zou worden en je moet uitchecken bij het verlaten van het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Edwin »

Op 22-10-2012 heb ik met mijn SOV in de reisvrijperiode een checkuit gemist. Poortje zei probeer opnieuw maar ik was het poortje al door. Nou liet ik gister bij Tickets & Service mijn SOV controleren op gemiste check-outs, zei die meneer dat ik er 0 had en alles in orde was. Ik vroeg of die gemiste checkouts één keer in de zoveel tijd worden verwijderd maar volgens de meneer niet. Blijft gek dat een gemiste check-out van 16 dagen geleden er dan toch niet meer bij mij opstaat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door find_your_spot »

In je vrij reizen periode bouw je überhaupt geen gemiste check outs op met reizen binnen het GVB.
For Your Railroad Adventures
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Roelof88 »

VIRM schreef:- Afgelopen zaterdagnacht nam ik de Niteliner. Er werd 4,50 van mijn chipkaart afgeschreven. Toen ik op de website van Connexxion keek, bleek dat de prijs van de kaartjes zijn verhoogd van 4 naar 5 euro. Dus uiteindelijk 50 cent te weinig betaald.
Volgens Connexxion site is het €4,50 met de OV-chipkaart:

Wij adviseren je gebruik te maken van de OV-chipkaart. Op de nachtlijnen geldt een tarief van € 4,50 (op basis van 'reizen op saldo').

http://www.connexxion.nl/reizen-met-con ... aarten/347
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

Ik reisde vandaag voor het eerst op saldo in een tram van het GVB. Wat onhandig dat die lezers niet het afgeschreven saldo laten zien.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

Als je op saldo reist, dan zul je bij het uitchecken altijd je ritpreis plus saldo zien, tenzij een product (gedeeltelijk) op gemaakte reis geld, en je uitcheckhalte binnen de geldigheid van het abonnement zit.
Bijv je reist met je sterabonnement maar je checkt uit buiten de geldige zones. Dan zie je ritpreis en saldo. Check je juist buiten het abonnementsgebied in maar check je in het gebied uit, zie je alleen maar Tot Ziens. Ook studenten die op saldo reizen zullen dan geen bedragen zien omdat ze de hele reis op het kortingsproduct reizen.

Dus, hoe kan het dat je geen bedragen hebt gezien???
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Suus »

Als ik met studentenkorting reis zie je geen prijzen en dat is schijtirritant. Dat is al jaren zo het het GVB zegt ermee bezig te zijn maar er gebeurt NIETS :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door hauptbahnhof »

I know, ik leg net uit wanneer dat gebeurt...
Geen idee ook of dat ooit nog gaat veranderen, aangezien het niet alleen aan het studentenproduct ligt, maar aan alle producten.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door Tochjo »

hauptbahnhof schreef:Als je op saldo reist, dan zul je bij het uitchecken altijd je ritpreis plus saldo zien, tenzij een product (gedeeltelijk) op gemaakte reis geld, en je uitcheckhalte binnen de geldigheid van het abonnement zit.
Bijv je reist met je sterabonnement maar je checkt uit buiten de geldige zones. Dan zie je ritpreis en saldo. Check je juist buiten het abonnementsgebied in maar check je in het gebied uit, zie je alleen maar Tot Ziens. Ook studenten die op saldo reizen zullen dan geen bedragen zien omdat ze de hele reis op het kortingsproduct reizen.

Dus, hoe kan het dat je geen bedragen hebt gezien???
Ik heb een OV-chipkaart met een jaartrajectabonnement van NS en het product Dalkorting Oost-Nederland. Niets geeft mij vrij reizen of recht op korting bij GVB. Bij het uitchecken zag ik alleen Tot ziens. Het beantwoorden van je vraag laat ik verder aan jou :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten