Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen aan

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen aan

Bericht door fogeltje »

http://www.fnvbondgenoten.nl/nieuws/nie ... hauffeurs/

Gevonden via: http://www.lijn83.nl/index.php/veolia-l ... bussen-aan

Wie betaalt dit? Veolia Limburg zit nu echt niet ruim met het geld. Voorzag het PvE soms een vernieuwing van de concessie tegen het einde van de concessie (loopt toch tot eind 2014?)? Het is natuurlijk altijd goed als vervoerders proberen de werkplek van hun medewerkers te willen verbeteren. Maar de Amba's uit Limburg zijn amper 6 jaar oud en hoeven nog maar 2 jaar mee (dacht ik). Of wordt er een regeling opgenomen dat de bussen bij een nieuwe concessie meegaan naar een nieuwe vervoerder? Veolia zelf zal ze tegen die tijd niet in veel andere gebieden inzetten, de bussen zijn dan weer 2 jaar oud.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door huibf »

Zijn dit niet de midibussen die per december worden ingezet, want dat is nl al ruim een jaar bekend.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

Geen idee, bestaat er een midi-variant van de Citea? Naja, dat zal wel, de Amba had ook een kortere versie. Zou kunnen. Ik weet dat er op het forum iets van die midi-bussen voorbij is gekomen maar herinner me de details niet. Dat lijkt me wel aannemelijk overigens, die Amba's gaan vervangen is kapitaalvernietiging (tenzij ze echt zo oncomfortabel zijn dat alle chauffeurs problemen krijgen).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

Bedoelde je misschien dit topic huib: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=7913 ?

Dat ging over minibussen, niet midibussen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door marvinkok »

Als ik alles goed heb gelezen zijn het gewoon 12 meter Citea LLE's (zeg maar Amba met Citea uiterlijk) en komen ze inderdaad in de plaats van een serie van de Amba's in Limburg, conform de concessieëisen.
Overigens is er geen 10m variant van de Citea, dan kom je weer uit bij de aloude Amba ALE106.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Geen idee, bestaat er een midi-variant van de Citea? Naja, dat zal wel, de Amba had ook een kortere versie. Zou kunnen.
Momenteel bestaat er nog geen kortere versie van de Citea: 12 meter is het kortst.
Daarom is de Ambassador ALE-106 ook nog steeds leverbaar. Arriva heeft deze ook besteld voor haar nieuwe concessies Zuid-Holland Noord (10 stuks) en Noord en Zuid-West Fryslân (20 stuks).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

marvinkok schreef:conform de concessieëisen.
Ah, dus het was wel een concessie-eis dat eind 2012 een deel van de vloot vernieuwd zou moeten worden?
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Karl »

Met als doel? Geld over de balk smijten? Nedcar in datzelfde Limburg werk vezorgen?
Het is een spectrum.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Milco »

Volgens mij rijden er nu meer dan 55 Ambassadors in heel Limburg. Die kun je toch niet door maar 55 Citea's vervangen?
Of zie ik het verkeerd en heeft Veolia nu ook maar 55 Ambassadors in Limburg rijden?

En wat gaat men eigenlijk doen met de huidige Ambassadors?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

Milco1995 schreef:Volgens mij rijden er nu meer dan 55 Ambassadors in heel Limburg. Die kun je toch niet door maar 55 Citea's vervangen?
Of zie ik het verkeerd en heeft Veolia nu ook maar 55 Ambassadors in Limburg rijden?

En wat gaat men eigenlijk doen met de huidige Ambassadors?
Dat lijken me ook meer dan 55 te zijn. Dus er zal maar een deel worden vervangen...Waarom maar een deel en waarom in het laatste kwart van de concessie is mij een raadsel. Als het gaat om arbeidsvoorwaarden van chauffeurs te verbeteren, dan zouden ze alle Amba's eruit moeten gooien.

Of heeft Veolia wilde plannen en 55 EXTRA bussen nodig? Misschien heffen ze treindienst Roermond - Nijmegen wel op en gaan dat met bussen doen :')
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Karl »

Het zal wel een eis zijn van: "De gemiddelde leeftijd van het wagenpark mag niet meer dan X zijn, waarbij de oudste voertuigen niet ouder dan Y mogen zijn." Als de eisen dan net iets korter zijn dan de concessieperiode (handig :roll:), dan komen er nog een paar nieuwe bussen aan.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door marvinkok »

Precies weet ik het ook niet, maar er wordt een deel van de Amba's vervangen door Citea's.
Dat was bij ingaan van de concessie uiteraard dus al bekend. Voor het hoe en wat precies zal vast wat in de eisen of ergens op internet te vinden zijn. Kom zelf nooit in die hoek van het land ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door huibf »

Limburg consesie loopt t/m 2016.
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Waalwijker »

Concessie-eis mbt de gemiddelde leeftijd. Amba's die er uit gaan hebben ook een korter lease-contract.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door find_your_spot »

Straks zit heel Nederland aan de Citea. Misschien moet Mercedes-Benz hun Citaro is goedkoper gaan aanbieden.
For Your Railroad Adventures
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door WSM »

Huh? Dat is toch niks nieuws onder de zon? Wil je een goedkope rammelbak, dan ga je voor VDL, ben je bereid iets meer uit te geven voor een wat betere bus, dan ga je naar de Oosterburen :).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Suus »

Voor mijn gevoel is de bouwkwaliteit beter dan de Ambassadors, in ieder geval fors beter dan de wat oudere series die eerst in o.a. de Zaanstreek reden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Ronald »

En natuurlijk niet onbelangrijk: koopt Hollandsche waar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Voor mijn gevoel is de bouwkwaliteit beter dan de Ambassadors, in ieder geval fors beter dan de wat oudere series die eerst in o.a. de Zaanstreek reden.
Sowieso werd de Ambassador ook al steeds beter in de tijd. Heb de allereerste serie van die dingen meegemaakt (de 8100'en van Connexxion in de Hoekse Waard) en dat waren echt beroerde bussen waarin je het frame van de stoelen gewoon door de zitting heen voelde. Als je dat vergelijkt met de serie gele bussen in 't BRU waar ik nu dagelijks mee reis is dat echt een gigantisch verschil in positieve zin.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door matje82 »

Daniel schreef:
Bee schreef:Voor mijn gevoel is de bouwkwaliteit beter dan de Ambassadors, in ieder geval fors beter dan de wat oudere series die eerst in o.a. de Zaanstreek reden.
Sowieso werd de Ambassador ook al steeds beter in de tijd. Heb de allereerste serie van die dingen meegemaakt (de 8100'en van Connexxion in de Hoekse Waard) en dat waren echt beroerde bussen waarin je het frame van de stoelen gewoon door de zitting heen voelde. Als je dat vergelijkt met de serie gele bussen in 't BRU waar ik nu dagelijks mee reis is dat echt een gigantisch verschil in positieve zin.
Ik rijd ook dagelijks met de gele ambassadors en vind het prima bussen. Groot verschil met bijvoorbeeld een 8427 die ik een keer had op lijn 50. in Amterdam zit ik dagelijks in een Citea en ook een heerlijke bus. Ook valt me op dat VDL over het algemeen alle bussen op tijd gereed heeft, dat lijkt me ook belangrijk naast de prijs en inderdaad het Nederlandse product.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door nvdw »

BRU gebruikt Amba's met ZF-transmissies. De Voith-vierbakken van de latere series schakelen ook aanmerkelijk beter en eerder op. Dat scheelt vooral in de stad en op rotondes het nodige geloei omdat de Voith bij het uitaccelereren van de bocht niet meteen teruggrijpt naar de eerste versnelling.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Milco »

Ik vind de nieuwere Amba's inderdaad ook beter. (Vanaf 2008 zegmaar)
Al vind ik die oude rammel-Amba's ook heerlijk hoor! :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Suus »

Milco1995 schreef:Ik vind de nieuwere Amba's inderdaad ook beter. (Vanaf 2008 zegmaar)
Al vind ik die oude rammel-Amba's ook heerlijk hoor! :Y
Het zijn rammelbakken met vreselijk schel geluid. Vooral op de snelweg, dat zouden ze echt moeten verbieden voor die bussen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door fogeltje »

Liever een Amba dan een CItaro of een MAN bus :Y

Liever een ouderwetsche Den Oudsten met hoge vloer, maar dat mag niet meer. Ben benieuwd of een van die Citea's ook in Nijmegen gaan zitten. Misschien dat ik dan stiekem een keer een kort ritje met lijn 83 ga maken. Heb nog nooit een Citea in het wild gezien, laat staan dat ik erin gezeten heb.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Veolia Transport Limburg schaft 55 nieuwe Citea bussen a

Bericht door Michael »

Milco1995 schreef:Ik vind de nieuwere Amba's inderdaad ook beter. (Vanaf 2008 zegmaar)
Al vind ik die oude rammel-Amba's ook heerlijk hoor! :Y
De nieuwere Ambassadors werden al in 2007 gebouwd. Veolia Brabant was de eerste met de nieuwere serie Ambassadors.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten