OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daan »

Caspar schreef:Verder, plan T in t1553 vanmiddag. Hoor ik een meid zeggen: ha eindelijk weer eens een moderne trein, altijd maar die oude Duitse treinen hier. :lol:
Die is echt goed :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Hmm, volgens mij zijn er nogal wat reizigers die het gehad hebben met dat ICL. Ik zelf vind het wel aardige treinen, maar niet iedereen heeft trek in te kleine en op creatieve manier verstopte tafeltjes en een heel vreemde vis-a-vis opstelling.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Ik vang ook verhalen op van mensen met vouwfietsen, fietsen en grote stukken bagage, dat het zo onhandige treinen zijn.
(en geef ze eens ongelijk)

Bovendien heb ik het idee dat ze lastiger schoon te maken zijn als bv een Virm of ICM
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen alweer voor de tweede keer deze week liefst 8 bakken Mat'64 (4x Plan V dit keer) in de t5016. En tja, het mag dan wel allemaal gekoppeld zijn, maar om nu in Dordrecht al "Almere Buiten" op de koersrollen te zetten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Freek »

Het gaat deze week eigenlijk al de hele week goed met de NS, nog geen vertraging gehad. Tot vandaag dan, en ditmaal was het geheel buiten de schuld van NS en/of ProRail om, dus heb ik er vrede mee. Trein s3000 vertrek vanaf utrecht 10.23 naar Nijmegen moest vanwege een onwel geworden passagier in Ede-Wageningen wachten op een ambulance. Reizigers konden met de achterop komende s2000 van een kwartier later de reis vervolgen.
In Ah gaven de av aan dat de s3000 niet door reed naar Nijmegen, of die Ah heeft gehaald weet ik niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Okee geen Vinny, maar toch, het is gewoon toeval denk ik. Alle Hispeed treinen moeten met de nieuwe gong vanaf 1 oktober worden omgeroepen. Hoorde er ook eentje die dat nog niet had. Zal wel verkeerd op een server staan ofzo.
Ben opzich wel blij dat het niet een soortgelijke gong is zoals in Frankrijk het geval is nu.
Hmm, vandaag bij trein t9354 weer een normale ding-dong.

Verder is trein t2238 gisteren kapot gegaan bij het vertrek uit Haarlem: na het optrekken was een luide knal te horen, viel de verlichting uit, werd het stil en kwam de trein tot stilstand. De reactie van de reizigers: "Owh.. volgens mij doet 'ie 't niet meer..." :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Je hebt normale zwartrijders, en je hebt er die je aan 't lachen helpen... van de laatste soort was degene die vanmiddag tussen Vlaardingen Oost en Schiedam Nieuwland betrapt werd.
De man begreep al niet dat een niet gestempeld kaartje niet geldig was en had ook geen legitimatie bij, waarna wel allerlei pasjes tevoorschijn kwamen. En toen begon het pas...
HC: "Wat is uw voornaam?"
Pass: "Ik heb je net alles gegeven, kijk daar dan op"
HC: "Hier staat alleen A."
Pass: "Nee dan moet je goed kijken"
HC: "Er staan alleen voorletters op, ik wil uw voornaam weten"
Pass: "Ja dan moet je op deze kijken" *wijst een pasje aan*
HC: "Ja hier staat A.S."

Uiteindelijk kwam de naam er dan toch nog uit daarna, maar dat was nog niet alles...
HC: "Waar bent u geboren"
Pass: "Op ****"
HC: "Waar op ****"
Pass: "Op ****"
HC: "Ze hebben toch ook wel plaatsnamen op ****?"
:mrgreen:

Inmiddels waren we al op Rotterdam Centraal aangekomen en werd toch maar de spoorwegpolitie erbij geroepen, dat zal hopelijk wel wat beter gewerkt hebben.

Bij binnenkomst in Dordrecht dacht ik dan nog dat ik gek werd... op de oprit van de brug kruisten we al een Benelux naar Amsterdam, maar nadat ik uitgestapt was zag ik weer een Benelux de brug op rijden :roll:
Kennelijk reed de t9237 dus met +75 en zat de t9241 er met +20 achteraan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Vinny »

Op sterretje-sterretje-sterretje hebben ze alleen planeetje-planeetje-planeetje.
Maar wat zei hij letterlijk? Een tijdsaanduiding?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Nee, de naam van 't eiland waar 'ie geboren was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Hoezo in godsnaam dan sterretjes? en niet gewoon de naam van het betreffende eiland :roll:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

Is dat belangrijk om het gesprek te kunnen begrijpen dan? In mijn ogen heeft dat geen enkele toegevoegde waarde...

Laten we ons liever druk maken om zaken die er echt toe doen en hier ondertussen weer gezellig over OV-zaken praten ;)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door ODRAIL »

Het viel me dinsdag (7 Oktober 2008) op toen ik van Rotterdam Centraal naar Den Haag Centraal Reed dat de BK-Bak van treinstel 528 (plan T) een ander interieur heeft dan de rest het stel :shock: .
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door mb90 »

Klopt, die 528 heeft een bak van Plan V 424. De reden hiervoor weet ik niet.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door reisthijs »

Ah, de 528, dat is altijd een leuke. Kwam 'm van de week ook nog tegen.

Afbeelding
8-persoons werkcoupé tweede klas, zie je verder nergens bij mat'64

Afbeelding

Over hoe dat zo gekomen is:
De 528:
Op 22 augustus 2002 is te Nieuw-Vennep brand gesticht in de Bk2 van treinstel 528. Deze bak is daarbij geheel uitgebrand.Op 4 september zijn de drie onbeschadigde bakken naar de Bokkeduinen gesleept, daar zouden de bruikbare onderdelen (generatoren, draaistellen) worden verwijderd t.b.v. andere stellen. Op 6 september 2002 echter strandde Plan T 521 met een binnenbrandje in de electrische installatie, waarop is besloten dit stel voor bakwisselen naar de Bokkeduinen te sturen. De 521 is met de B 528 op 13 september 2002 weer in dienst gekomen.

Er is vervolgens lang gesproken over het al dan niet ombouwen van een Bk-bak van Plan V voor de 528, en net toen algemeen was aangenomen dat dit niet meer zou gebeuren werd in april 2003 besloten om de 'overgebleven' Bk 424 toch om te bouwen! Hiertoe diende een motordraaistel vervangen te worden door een loopdraaistel, verder heeft de bak een kleine revisie gehad en is bijgeschilderd. Het interieur is gelukkig niet gewijzigd! De 528 is op 26 september 2003 afgeleverd.
(bron: http://www.timgoorman.nl/ttpnieuws.htm )
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door webguy »

Twee rare omroepberichten die ik via-via hoorde:
IC Zwolle - Arnhem:
Dit is een extra omroepbericht. De conductrice die zojuist is uitgestapt wordt vandaag 25. Doe haar allemaal de groeten, ook namens Jamal.
Stoptrein Arnhem - Zutphen, bij Presikhaaf, laat:
Voor alle reizigers die hier uitstappen, druk Alt en F4.
(geen idee waar het op slaat eigenlijk, maar nog wel bijzonder)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Justin »

Haha, nou is toch op zich wel leuk. Die zou zo bij omroephumor.nl kunnen belanden ;).

Vandaag in de 578 articuleerde de HC nadrukkelijk RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRrrotterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrdam Centraal
En dat dan 3x herhalen ;).

Ik moet nog steeds denken aan die ene keer dat ik vanuit Enschede bij Amersfoort aankwam en men het over Ameland ipv Amersfoort had...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Aking »

Zo hoorde ik gisteren vlak voor Amf het volgende omroepbericht:

Dames en Heren over enkele ogenblikken Amf, na Amf zal een gedeelte van deze trein verder gaan naar Gn een een gedeelte als Frieslandexpres naar Lw"
En in Zl bij het splitsen ging een deel naar Gn welke nog stopte te.... en een deel naar Friesland Lw welke nog stopte te...

Vast een friese Hc :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door ODRAIL »

@ reisthijs en mb90: Bedank voor de info :wink:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Dubbele P »

De onkruidbestrijdingsdienst is wel erg ijverig tegenwoordig... Vanmiddag was men in Nuth de voormalige bietenverladingssporen met 4 man sterk aan het ontdoen van onkruid door te spuiten. En dat terwijl die sporen nooit meer gebruikt worden en niet eens meer bereikbaar zijn aangezien er een drietal wissels opgebroken zijn...
Zag overigens wel grappig uit, eentje bestuurde een ton met bestrijdingsmiddel op rupsbandjes, terwijl de voorste man met een spuit aan de gang was.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Freek »

Gisteren ging het mis, was het zowaar bijna een week geworden zonder gtbv. Achja, kan er weer 2,27 overgemaakt worden, hebben de banken ook nog wat te doen in deze rustige tijden :wink:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Justin »

Een rondje-rond-de-kerk-actie voor mij gisteren en vandaag. Gisteren was ik door Raoul, Wubbo en Geert (en nog een vriendin van mij, werkt niet zo heel lang bij NS) verrast door naar een voorstelling van Ciske de Rat te gaan in de RAI! Dus heel geheimzinnig na werk van Amf naar Asd, vanuit daar naar Dvd en naar de RAI... Na afloop was ik alleen vergeten dat de werkzaamheden bij Delft-Den Haag al deze nacht in waren gegaan, dus ik zou met de s4000 en de t5195 aan moeten komen in Zwd, dus om 1.34. Aangezien dit erg lang zou duren, heb ik uiteindelijk maar bij m'n vriend geslapen, dus we zijn naar Shl en Asd gegaan (gelukkig was de s2600 van 23.31 een fractie te laat vertrokken, en was de overstap crossplatform).

Vanochtend met de omgeleide t9228 van Asd naar Ddr gegaan, waarbij ik in de achterste bak plaats nam - terwijl de rest in bak 3 of 4 plaats nam, en bij Asb werd ook gevraagd om wat meer naar achteren te gaan. Na een slome doorkomst tussen Gdg, Gd, Mda en Cps, kwamen we eindelijk in Rtd aan, alwaar nog meer mensen plaats gingen nemen. Echter nu "het verzoek om in de achterste twee rijtuigen plaats te nemen, aangezien het daar vrijwel leeg is, en het is voor uw eigen veiligheid". En nadat we Rlb gepasseerd waren, kwam daar dus een ENORME mensenmassa doorlopen. Aangezien ik bij Ddr eruit moest (als enige volgens mij :S), was ik maar eerder opgestaan om de mensen een plaats te bieden.

Het was me een apart rondje wel :P.

Overigens kwam ik op Ddr de volgende blauwe vertrekstaat tegen:

Afbeelding

Dus de laatste s2100 naar Vs stopt eigenljk alleen niet in Rb :P?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Voor de liefhebbers: ik heb een bandje ingesproken op Asd voor de stremming bij Gouda wat vandaag te horen is.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door M57 »

Draaide het bandje al om 13 uur? Dan heb ik het bewust gehoord ja :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Caspar »

Ja dat was ik al, had vroege dienst. Hoorde toen ik naar het perron wandelde dat ik zei dat het ongeval bij woerden was en in de herhaling bij Gouda. Maar dat maakt opzich niets uit. Ik kwam bij Castricum nog mensen tegen die van Utrecht naar Den Haag moesten maar niet wisten waar ze moesten overstappen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2008

Bericht door Daniel »

Tja, met het omreizen een hoop onduidelijkheid inderdaad... zag op Dordrecht nog een steward van Arriva die op het "Mag ik wat vragen?" van de reizigers maar standaard "U moet naar Utrecht? Op eindstation Geldermalsen overstappen" antwoordde :P

Edit: en owja, ook nog een rare op het vertrekkende treinen-scherm in Dordrecht vanmiddag...
"14: 52 Delft Sneltrein 2 Rijdt niet verder dan DTZ T DT"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten