Dienstregeling Zeeland 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Plutona »

Connexxion heeft de nieuwe dienstregeling van Noord- en Midden-Zeeland op hun site gezet.
Na wat experimenteren kwam ik in ieder geval al achter het volgende:

- Lijn 20 wordt verlengd van Terneuzen naar Hulst, het traject naar Gent wordt overgenomen door lijn 50
- Lijn 50 vervalt op weekdagen en rijdt in de weekenden van Middelburg naar Gent
- Diverse schoolbussen worden hernummerd. Daarnaast komen er diverse nieuwe schoolbussen vanuit o.a. Zeeuws-Vlaanderen bij
- Een aantal streekbussen worden omgezet in een buurtbus
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Meltrain »

Etiënne had dit artikel gevonden met iets meer informatie:
Het Nieuws Uit.

Daar staat onder andere dat lijn 10 wordt verlengd naar Middelburg. Met de informatie uit de post hierboven, neemt die lijn dus (in elk geval op doordeweekse dagen) lijn 50 over.
Dan blijft dus de vraag of lijn 10 ook in het weekend doorrijdt naar Middelburg, maar ik denk van niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Mohamed »

Het busaanbod tussen Goes-Zierikzee in de piekuren blijft maar groeien (een scholieren route). Verder erg fijn dat de late Interlinerdienst Rdam Zuidplein- Zierikzee weer terugkomt, de laatste dienst gaat nu om 18:03 en is voor denk veel mensen niet ideaal (zeker als je uit R'dam centrum of verder moet komen na werk/school).

Verder, hoewel de nieuwe IC dienst voor veel mensen in de stad niet ideaal is, is de nieuwe NS dienstregeling wellicht ideaal voor mensen op het platteland (combi bus/trein). Toch nog een winnaar dus!
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Plutona »

Welke gevolgen zou dit hebben voor de Zeeuws-Vlaamse lijn 1? Nu lijn 20 dubbelt op het traject Terneuzen-Hulst, verwacht ik dat Veolia haar dienst op dit traject beperkt tot 1x/uur...
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Etienne »

Op de wiki van OV in Nederland heb ik alvast de concessiepagina's geplaatst voor 2013:
- Midden-Zeeland
- Noord-Zeeland

In Midden-Zeeland zijn de vernummeringen wel rond Goes wel vreemd, omdat er nu een mix ontstaat aldaar. Verder vind ik het scheiden van de belbussen, schoolbussen en streekbussen wel goed zo. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Plutona »

Mooi om te zien! Even een kleine toevoeging: Lijn 50 rijdt naar Gent :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Daniel »

Waarom een hele nieuwe concessiepagina trouwens en niet gewoon een aangepast lijnennet op de huidige pagina? Er is immers helemaal geen sprake van een nieuwe concessie, ze lopen allebei tot 2014. Voor Noord-Zeeland staat er weliswaar 2012 als einddatum op de concessiepagina, maar als je begindatum + duur van de concessie bekijkt dan is al gauw duidelijk dat die ook tot 2014 loopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Etienne »

Ik wilde het een beetje aanpakken zoals Fogeltje doet :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Daniel »

Kan je dat dan nog even toelichten, ik raak af en toe een beetje de draad kwijt in de bewerkingen op de wiki (helemaal sinds ik recentelijk soms de pagina Recente wijzigingen op 500 bewerkingen moet zetten om alles tussen de avond van de ene dag en de avond van de volgende dag te kunnen zien)

Voor wat betreft de overzichtelijkheid ben ik in ieder geval geen voorstander van aparte concessiepagina's voor één jaar uit een concessie, maak dan gewoon een wijzigingspagina en zet de vervallen lijnen apart onderaan de huidige concessiepagina ofzo. Als je op een concessie zoekt via bv. Google kom je zeer waarschijnlijk eerst de algemene concessiepagina tegen en waarschijnlijk pas met verder zoeken die van het jaar dat je zoekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Etienne »

Fogeltje maakt (of maakte) een pagina voor de concessie in 2013 en alles wat daar staat kan dan in december gekopieerd worden naar de huidige pagina.

Zie als voorbeeld dit:"
- De huidige concessiepagina: Concessie SRE
- De pagina voor de concessie in 2012:Concessie SRE 2012
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Daniel »

Oow, op die manier is ´t wel makkelijker ja. Al zou je dan die tijdelijke pagina wellicht beter als subpagina van een overlegpagina kunnen zetten en dan zodra de boel gekopieerd is weer kunnen verwijderen. Dat voorkomt twee pagina´s met tegenstrijdige info mocht er tussentijds in het jaar wat kleins wijzigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Plutona »

Nu het langzaam duidelijk wordt, vraag ik me af wat Veolia met het overgebleven materiaal op lijn 1 doet. Lijn 1 wordt ingekort tot Terneuzen, dus er zijn 2 keer zo weinig bussen nodig. Althans, ik verwacht niet dat Veolia een kwartierdienst gaat rijden op deze dienst...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Daniel »

De bedoeling was toch dat Veolia en Connexxion wat meer door elkaar gingen rijden? Oftewel: Connexxion ook in Zeeuws-Vlaanderen en Veolia komt dan ook op diensten in Midden-Zeeland.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Michael »

Dat is inderdaad de bedoeling.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Meltrain »

Veolia heeft inmiddels ook de wijzgingen en busboekjes online gezet en daarnaast de nieuwe lijnennetkaart van geheel Zeeland online gezet. :D
Maar allemachtig, wat een lijnennetkaart. :shock: Omdat alle scholierenlijnen (heel veel) de kleur geel (met rode cijfers) hebben en alle belbussen (ook heel veel) de kleur groen hebben, is de kaart een klein beetje onoverzichtelijk geworden. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Suus »

Waarom zijn eigenlijk alle diensten van Goeree-Overflakkee gekleurd ingetekend, dat hoort toch helemaal niet bij Zeeland?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling Zeeland 2013

Bericht door Gekko123 »

Nog een klein foutje ontdekt: er wordt voor Goes verwezen naar de ommezijde, terwijl die daar niet eens te vinden is...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten