Bahncard bestellen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Marandi
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 20:09

Bahncard bestellen

Bericht door Marandi »

Hoi allemaal,

Vandaag heb ik een poging gewaagd om op http://www.bahn.de een Bahncard 25 te bestellen, de jubileumsuitgave van tijdelijk 20 euro voor 4 maanden.
Daar ik niet in Duitsland woon, kon ik hem niet laten opsturen. Er was ook een mogelijkheid om de tijdelijke kaart uit te printen zodat je er wel alvast mee kunt reizen. Dat probeerde ik, bleek dat je met creditcard moet betalen. Die heb ik niet.
Toen probeerde ik een account aan te maken op bahn.de want misschien zou het dan wel lukken. Dat ging niet omdat ik wederom geen adres in Duitsland heb en ze me dus niets kunnen toesturen (wat raar is, want ik heb ooit tickets besteld en die konden wel opgestuurd worden, zonder dat je een account hebt)

Dus, iedereen die hier een Bahcard 25 heeft, hebben jullie dat allemaal met creditcard betaald of weten jullie nog andere manieren? Ik zou het eventueel door iemand in Duitsland kunnen laten bestellen en betalen maar ja, dan zit je dus jaarlijks met die afschrijving (ben van plan de kaart gewoon na 4 maanden verder te blijven gebruiken).

Gr's (de zus van fogeltje ;))
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Fles »

Voor dit soort zaken is een credit card eigenlijk wel een must ja. Soms kan het met een internationale bankoverschrijving, met IBAN en BIC codes, kosten aan verbonden, duurt lang etc. Credit card ook kosten aan verbonden natuurlijk, maar ook Gemak. En voor dit soort dingen betaal je dan dus :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Ronald »

Je kunt het op een Duits station proberen, volgens deze link kan dat gewoon (geen officiële informatie en zelf weet ik het niet, dus als zij liegen, lieg ik mee :') .)

Waarschijnlijk krijg je dan ook eerst een tijdelijke kaart en wordt de definitieve later opgestuurd. Mijn ervaring is dat je de volgende keer (ongeveer 2 maanden voordat je kaart afloopt) eerst een rekening krijgt thuisgestuurd. Deze kun je met internetbankieren betalen (IBAN/BIC), vervolgens wordt de nieuwe kaart netjes thuisgestuurd. Ging bij mij goed in ieder geval.
Marandi
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 20:09

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Marandi »

Oh dat is misschien een idee...Zou ik hem ook in Venlo kunnen kopen denk je? Dat is praktisch Duitsland..toch? ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Suus »

Nee, in Venlo is zelfs het internationale loket wegbezuinigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Ronald »

In Venlo lukt het zeker niet, dat is een NS-loket en je moet echt bij een DB-verkooppunt zijn.

edit: wat Bee zegt dus, maar bij een internationaal loket in Nederland zal het ook niet lukken.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Karl »

Ik durf het bijna niet te zeggen: maar treinreiswinkel is toch een officieel DB-verkooppunt; kan je daar dan geen bahncard kopen?
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Fles »

Karl schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen: maar treinreiswinkel is toch een officieel DB-verkooppunt; kan je daar dan geen bahncard kopen?
Als iemand ooit nog iets bij de treinreiswinkel durft te kopen help ik je nooit meer :P :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Ronald »

Ik heb er wel eens een Thomas Cook Timetable gekocht. De eerste keer kreeg ik een niet-dichtgeplakte lege envelop. De tweede keer zat er wel wat in *O* .
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Karl »

Fles schreef:Als iemand ooit nog iets bij de treinreiswinkel durft te kopen help ik je nooit meer :P :D
Waarschijnlijk kan het toch niet, dan toont het alleen het falen aan van treinreiswinkel.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Ik heb er wel eens een Thomas Cook Timetable gekocht. De eerste keer kreeg ik een niet-dichtgeplakte lege envelop. De tweede keer zat er wel wat in *O* .
Ik bedoel maar _O-
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Mohamed »

Een creditcard lijkt me inderdaad een must in deze tijden - en als je er echt heel incidenteel gebruik van maakt is wellicht een prepaid-CC een optie (opladen via Ideal).

Zijn kosten per jaar aan verbonden, maar deze verschillen per aanbieder (kosten zijn te overzien, 10 eur ofzo).
Laatst gewijzigd door Mohamed op do 08 nov 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Marandi
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 20:09

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Marandi »

Bedankt voor de reacties!

Ik koop hem gewoon als ik volgende week naar Duitsland ga, dan maar een keer een tripje heen zonder korting.
Wat een gedoe allemaal...maar goed, toch bedankt! :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bahncard bestellen

Bericht door fogeltje »

Marandi schreef:Bedankt voor de reacties!

Ik koop hem gewoon als ik volgende week naar Duitsland ga, dan maar een keer een tripje heen zonder korting.
Wat een gedoe allemaal...maar goed, toch bedankt! :)
En nu de volgende dit geen "nerdforum" meer noemen hè!
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bahncard bestellen

Bericht door Fles »

_O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten