Mag ik even kwijt #120

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Wat een baggerbrief, heb de krant maar weer teruggelegd in de bak voor de volgende lezer :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door BrengMe »

Daniel schreef:Juist ja, uit een artikel over de explosie in Nijmegen...
Uit het zwaar beschadigde gebouw komt rook en stoom. Er zijn verder veel ramen gesneuveld.

Omwonenden krijgen het advies ramen en deuren gesloten te houden.
Hopelijk hebben de omwonenden met gesneuvelde ramen dan voldoende planken liggen om ze te sluiten :P
Ben wel geschokken. Mijn school staat op een kilometer afstand van de centrale.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door ODRAIL »

Goed, we hebben dus een nieuwe regering en het is gelijk alweer hommeles. En dat al na drie dagen :shock: :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Ik denk dat er binnen de regering niet echt problemen zijn, er is alleen een woedende volksopstand van graaiende veelverdieners die naar het RTL Nieuws kijken en denken dat ze er 24% op achteruit gaan omdat die geen enkel idee hebben hoe ze puntenwolken moeten interpreteren.

Maargoed, als we de puntenwolken van Rutte-I met Rutte-II vergelijken komen veel meer burgers er juist beter uit dan met de originele plannen van het vorige kabinet.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Daniel »

Als ik de plaatjes juist interpreteer (elk punt staat neem ik aan voor een bepaalde situatie, waarbij een hoge dichtheid dus een veel voorkomende situatie in lasten is bij een bepaald salaris?) vallen me wel weer wat afwijkingen op t.o.v. de plaatjes die elders getoond worden.
Zo zit een werkende alleenstaande met een modaal inkomen op of net boven de nullijn, terwijl de plaatjes in het AD van vandaag juist +2% in koopkracht lieten zien. Dat zou dan heel erg moeten afhangen van de gekozen situatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Dat klopt, men heeft bij het CPB deze groepen genomen en daarin verschillende situaties genomen en hun stijging of daling van hun koopkracht per jaar op de grafiek geplot. Het is duidelijk te zien dat de grafieken links een veel grotere puntenspreiding hebben maar ik ga er vanuit dat het kabinet echt nog wel het nodige zou doen om de enkele uitschieters die in de puntenwolk te zien te repareren.

Wat RTL afgelopen weekend echter deed was keihard schreeuwen dat heel veel mensen er tot wel 24% achteruit gaan. Zoals te zien in de grafieken zijn er enkele zeer negatieve situaties waar dat inderdaad zou kunnen gebeuren maar er zal zeker en vast nog het nodige gebeuren om dat te repareren.

Overigens blijkt uit heel veel onderzoeken dat nivellering helemaal niet zo slecht is en voor een veel gelijkwaardigere samenleving zal zorgen. Samenlevingen waar iedereen gelijk staat zijn gelukkiger en presteren beter dan een ongelijke maatschappij zoals die werd voorzien door het vorige kabinet. In die zin zit dit kabinet veel dichter bij de visie die ik met het land voorheb dan het vorige kabinet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Geert »

Maar om nivelleren nou een feest te noemen, zoals Hans Spekman vorige week deed...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

:idea: meer zwart en minder grijs is dus een duidelijk teken van Nivellering :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Geert schreef:Maar om nivelleren nou een feest te noemen, zoals Hans Spekman vorige week deed...
Een groot feest waarbij de bijstandsmoeder voor 20 cent welkom is en de multimodaal verdiendende chirurg 20 euro *O*

Nouja, de uitspraak van Spekman kwam misschien op het verkeerde moment maar uiteindelijk zorgt nivellering ook voor beperking van de uitwassen van het Angelsaksische kapitalisme dat ons land in zijn greep houdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Daantje »

Overigens was het NOS Journaal gisteren al een stuk genuanceerder dan het RTL nieuws.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Het valt me op dat alle topics die met de GVB of Amsterdam in het algemeen gemaakt worden echt binnen no-time aan 2-3 pagina's zitten. Dan heb ik echt geen zin meer om al dat gekwebbel te lezen :')
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Klaasje »

En als je die topic's leest is het net alsof er een soort kras op de plaat zit... :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:En als je die topic's leest is het net alsof er een soort kras op de plaat zit... :P
Al die vervelende zeurpieten tief je gewoon in je Vijandenlijst en ziedaar *O* RUST *O*
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Het valt me op dat alle topics die met de GVB of Amsterdam in het algemeen gemaakt worden echt binnen no-time aan 2-3 pagina's zitten. Dan heb ik echt geen zin meer om al dat gekwebbel te lezen :')
Het Amsterdamse openbaar vervoer is en blijft slecht en daarom zie je steeds meer reizigers kiezen voor alternatieve transportmiddelen.

Zo en nu hoef je tot 2040 geen Amsterdamse OV-draden meer te volgen, ik heb het net voor je samengevat. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Er zijn nu eenmaal een aantal mensen die hun stokpaardjes graag in een uniforme huisstijl zien :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Thom91 »

Vinny schreef:
Thom91 schreef:Het valt me op dat alle topics die met de GVB of Amsterdam in het algemeen gemaakt worden echt binnen no-time aan 2-3 pagina's zitten. Dan heb ik echt geen zin meer om al dat gekwebbel te lezen :')
Het Amsterdamse openbaar vervoer is en blijft slecht en daarom zie je steeds meer reizigers kiezen voor alternatieve transportmiddelen.

Zo en nu hoef je tot 2040 geen Amsterdamse OV-draden meer te volgen, ik heb het net voor je samengevat. :')
Ik dacht, ik ga even dat met die regiotrams lezen enzo en snellere metro's..
Was geen beginnen aan op de mobiel.. :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Er ontbreekt nog wel een zinnetje in Vinny's samenvatting: De politici tuimelen over elkaar, de een met nog mooiere plannen dan de ander en geen van die plannen komt uiteindelijk tot uitvoering omdat er weer nieuwe plannen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

Bee schreef:Er ontbreekt nog wel een zinnetje in Vinny's samenvatting:
Corruptie malversaties wanbeleid vriendjespolitiek nepotisme zakkenvullerij.

En een werkwoord naar keuze om er een zin van te maken :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door STF »

Aangezien een buschauffeuse laatst tegen mij zei dat ze onderhand precies weet waar en hoe laat ze mij op een bushalte kan verwachten (dat ik veel te voorspelbaar ben), ga ik haar maandag eens even fijn in de war brengen; ik ga gewoon voor de deur van een schooltje in Grevenmacher op de schoolbus staan wachten, volgens het dienstrooster heeft zij die bewuste rit.
Daar verwacht ze me echt nooit. :Y

Ik geloof dat het een soort van middelbare school is, zal ik een grote rugtas vol boeken meenemen? :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Ik vond op Youtube een filmpje met opnames van de automatische omroepen op station Mechelen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=J7Xm13P_BFc[/youtube]
De omroep beginnend bij 0:14 vond ik al erg, maar die van 1:52 is eigenlijk nog erger. Je moet het eigenlijk zonder te kijken luisteren en dan onthouden wat er allemaal gezegd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Vinny »

Maar ik kan de omroep in België tenminste wel verstaan. Er zijn jaren geweest dat het onverstaanbare gemompel me gewoon op de zenuwen werkte zonder dat ik er wijs uit kon worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Geert »

Bee schreef:
Geert schreef:Maar om nivelleren nou een feest te noemen, zoals Hans Spekman vorige week deed...
Een groot feest waarbij de bijstandsmoeder voor 20 cent welkom is en de multimodaal verdiendende chirurg 20 euro *O*

Nouja, de uitspraak van Spekman kwam misschien op het verkeerde moment maar uiteindelijk zorgt nivellering ook voor beperking van de uitwassen van het Angelsaksische kapitalisme dat ons land in zijn greep houdt.
Als je die uitwassen wil beperken moet je wat aan de bonussen doen vind ik. Via dit systeem wordt dat zelfs erg slecht aangepakt, want er zit een bovengrens aan de inkomensafhankelijke zorgpremie waardoor een miljonair relatief voordeliger uit is dan iemand met een bovenmodaal inkomen. Uhh...

In de Volkskrant stond vanmorgen dat de nivelleringseffecten van het zorgpremieplan juist erg tegenvallen. Ik citeer even (stuk staat niet gratis online):
'Het principe van een rechtvaardige lastenverdeling wordt hersteld', schreef PvdA-partijvoorzitter Hans Spekman vorige week nog aan zijn congres. Nivelleren noemde hij 'een feest'. Dat suggereerde stevige herverdeling van de welvaart. Na de cijfers van Asscher zullen vooral mensen met een bijstandsuitkering of AOW, of alleenverdienende ouders met een modaal inkomen daarvan onaangenaam verrast opkijken; die groepen gaan er de komende vier jaar tussen de 3,25 procent en 5,25 procent op achteruit.
Beetje jammer...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Fles »

STF schreef:Aangezien een buschauffeuse laatst tegen mij zei dat ze onderhand precies weet waar en hoe laat ze mij op een bushalte kan verwachten (dat ik veel te voorspelbaar ben), ga ik haar maandag eens even fijn in de war brengen; ik ga gewoon voor de deur van een schooltje in Grevenmacher op de schoolbus staan wachten, volgens het dienstrooster heeft zij die bewuste rit.
Daar verwacht ze me echt nooit. :Y

Ik geloof dat het een soort van middelbare school is, zal ik een grote rugtas vol boeken meenemen? :lol:
Jeetje, gedurfd! Jij schavuit! Dat zal d'r leren! :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Suus »

Een tijd geleden had ik een foto bij Ommen geplaatst in de fotoquiz en daar kwamen vragen over de constructie die voor een stootblok stond. Ik kwam er dinsdag dus weer langs, en het blijkt een heel klein karretje te zijn (het staat op kleine witte spoorwieltjes). Wat het echter voor een functie heeft is mij nog steeds onduidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #120

Bericht door Mikos »

Dat heeft geen functie; het is een stuk kunst. Het ding heet 'Huis van Reizen' en stelt dan ook een huis voor. Mocht je er nog eens langskomen, kijk er dan nog eens goed naar, het heeft inderdaad de vorm van een huis. :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten