Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Bericht door Karl »

Maar ook omdat het wat betreft vastgoed interessanter is: een nieuw gebouw kan je inrichten naar jouw smaak en kan financieel beter uitpakken.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Bericht door Suus »

Wie de uitwassen van dat soort beleid wil zien nodig ik van harte uit voor een rondleiding door mijn wijk, daar is het behoorlijk zichtbaar :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Bericht door Ardan »

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het eens ben met het feit dat Amsterdam eens verder moet kijken dan alleen de binnenstad, cq het OV richten op CS.. Kijk maar naar de M50. Komt in de verste verte niet in het centrum, loopt grotendeels langs de spoorlijnen op, maar is toch de drukste metrolijn van Amsterdam, doordat-ie langs Sloterdijk, Lelylaan, het VU-gebied, Zuid en Bijlmer-Arena komt. Bijna overal langs de lijn is het aansluitende OV in het visgraatmodel opgesteld.
Op dit moment zijn er mensen die bang zijn dat de huidige tramroutes langs de NZ worden opgeheven en dat extra overstappen noodzakelijk is. 'Oh, dan kan Amsterdam mooi pronken met het feit dat de NZ zo'n succes is!' Wat gebeurde er met de Oostlijn? ......... Juist, precies hetzelfde, en missen we nu die tramlijnen die langs die route lagen? Nee.

Als we kijken naar een eventuele doortrekking van de M50 vanaf Isolatorweg. Doortrekken naar CS geeft waarschijnlijk alleen extra stations bij het Haarlemmerplein en eventueel de Noordermarkt. Veel extra reizigers zou dat niet trekken, blijkt uit onderzoek. Doortrekking naar de Van Hasseltweg, sorry, Noorderpark, wel, aangezien dat een compleet nieuwe verbinding is die half Noord beter verbindt met het gebied rond Sloterdijk, en verder naar Haarlem en Schiphol.
Ook zijn er zoals jullie weten studies naar een Oost-Westlijn, moet-ie vanaf de richting West naar CS of richting Muiderpoort? Ik zeg Muiderpoort, aangezien een route Lelylaan-CS al mogelijk is per trein en T1/T17. Richting Muiderpoort ontsluit je ook het Leidseplein, de toekomstige Amstelcampus, én het Science Park.
(ik zou Muiderpoort niet als eindpunt kiezen, maar nog iets verder doorrijden.)
Ik doe ook maar wat
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam krijgt snellere trams, metro's en bussen

Bericht door R-Flow »

M50 naar Noord zou prachtig zijn. Je sluit een groot stuk van het stadsdeel aan op het railnetwerk, je creëert een nieuwe en snelle verbinding met Station Sloterdijk en i.c.m. de N/Z-lijn heb je zowaar een echte ring.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 181 gasten