OVer Missers in de Reisinformatie #24

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:
ThisRulez schreef:In de reizigerstunnel onder Rotterdam hangen treinaanwijzers met zwarte displays en gele letters (weet niet hoe ze heten) en daar staat op elk scherm: kijk voor actuele vertrektijden op de displays bij de trappen.
Heeft dit te maken met de overgang naar Infoplus? Want vind die schermen te onoverzichtelijk, geven te weinig treinen weer. Weet iemand wat ze in het nieuwe Rdam CS gaan doen mbt reisinfo?
De LED-panelen werken niet in combinatie met InfoPlus en moesten daarom vroegtijdig vervangen worden. In de nieuwe tunnel komen gewoon TPB's.
Had het InfoPlus niet kunnen wachten op de nieuwe reizigerstunnel?

Scheelt maar twee of drie weken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Het is lastig te voorspellen wanneer zoiets nou echt af is als er gebouwd is. Voor hetzelfde geld wachten we nog een jaar en de uitrol van Infoplus moest ook verder. Den Haag is nu ook over en anders komen de planningen voor de andere posten in gevaar (Zwolle, Amsterdam, Utrecht).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Beetje knullig... al geruime tijd bekend dat de t3559 maar tot Eindhoven reed gezien de uitgelopen werkzaamheden in Maastricht en dan komt Tuffy: "De Intercity naar 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert, Sittard en Maastricht van zestien uur drie-en-vijftig vertrekt over ongeveer vijf minuten"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Ik kwam vandaag rond 7:55 om Utrecht Centraal Busstaion Noord bus 50 tegen met als bordje: Geen dienst.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Edwin »

Weet iemand hoelang het duurt voordat werkzaamheden in de reisplanner worden doorgevoerd? Want deze werkzaamheden zijn nog niet doorgevoerd namelijk: http://www.ns.nl/werktrajecten/#werkzaa ... l_10_11nov.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door MdJ »

Elke donderdag wordt de reisplanner aangepast :wink: Dus vanaf donderdag.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door reisthijs »

Vanaf afgelopen donderdag neem ik aan dan (want dan is het 10 dagen van tevoren)?
De wijzigingen waar Edwin op doelt zijn namelijk al verwerkt in de reisplanner zo te zien.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door marvinkok »

Gisteren tijdens het fietsen over de F35 werd ik ingehaald door twee ICMm III-s vanaf Enschede richting Hengelo, waarbij de voorste als bestemming "Schiphol" had en de achterste "Schiphol Airport"
Nogal inconsequent...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door VIRM »

Gisteravond maar weer eens de gebruikelijke 'Leiden-misser': op de perronaanwijzers onderaan de trap en door Tuffy werd aangegeven dat de s2100 van 23:58 richting Amsterdam van 5a vertrok. Gelet op de positie van de trein hadden ze gewoon beter spoor 5 aan kunnen geven. Het blijft hier gewoon amateuristisch gepruts.

Daarnaast had op Sloterdijk de s4500 van 0:44 richting Enkhuizen +5. Niemand riep iets om, op het bord stond ook niks. Enige manier hoe je erachter kon komen was via internet.
Nu valt mij op dat het steeds vaker gebeurt dat NS en ProRail struisvogelpolitiek toepassen bij vertraingen (lees: geen omroep, geen aanwijzing op de TBP). Beetje jammer.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

5a vs 5 - tja, iemand heeft ingevoerd dat het 5a werd ipv 5. Dan wordt dat gezien als wijziging op plan en wordt dat als zodanig.

Wat betreft Sloterdijk - de reden dat het niet op de borden kwam en wel op internet is dat dat twee geheel gescheiden "informatiefabrieken" zijn. Ze krijgen allebei via andere kanalen hun informatie aangeleverd, en rekenen op hun eigen manier de reisinfo uit. Zodoende zit er soms verschil in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Suus »

Spoor 5 en spoor 5a is nogal een verschil in Leiden. Als de trein echt op spoor 5a binnenkomt sta je met de achterkant toch zo'n 60 meter van de noordelijke trap vandaan, terwijl je op spoor 5 (of 5b) netjes naast de trap komt te staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

Het is inderdaad een nogal ruime (kruis?)wissel
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door VIRM »

Dat wissel hoeft het probleem niet te zijn. Het grootste probleem is de reisinformatie.
Als de mensenmassa bij de zuidelijke trap staan, omdat de trein op 5b staat aangegeven, dan is het nogal vervelend als hij op 5a binnenkomt om de reden die Bee beschreef. Sowieso is 5a een heel reizigersonvriendelijk spoor en ik snap ook niet waarom ze deze gebruiken, aangezien er niks conflicteert.
Als Tuffy en de borden 5a aangeven, dan verwacht je niet dat hij op 5b staat (en dan de borden van 5b op blanco staan terwijl er een trein staat).

Als dit een enkel keertje zou gebeuren, okay. Maar het is momenteel een permanent gekluns met de latere s2100 treinen richting Amsterdam. En ik ben niet de enige reiziger die, als hij op 5a binnenkomt, het vervelend vindt. Uiteraard al een mailtje naar NS klantenservice gestuurd, dus hij zal wel ergens op een hoopje zijn beland...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Vanmiddag onderstaande foto gemaakt in de t1759 bij aankomst te Amersfoort. En OBIS maar volhouden dat de trein op tijd in Gouda aankomt :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door MdJ »

Infoplus is ook aan komen waaien in Almelo, Hengelo en Enschede. Alle treinen in Almelo en Hengelo worden gespoorwijzigd (naar heel 2,3 of 4 in plaats van een perronfase), waardoor er een extra blauw balkje "Vertrekt van spoor 2" onderin de TBP van spoor 2a staat. :')
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Lijkt Amersfoort wel wat dat betreft... de t2818 is daar al bijna 3 jaar dagelijks gespoorwijzigd van 6A naar heel 6 :P (Wat overigens alleen op de oude AV-schermen in de informatie-hokjes en in de diverse apps als spoorwijziging te zien is, dus hier juist niet op de TBPs)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Ardan »

Zojuist in Zwolle:
23:47 Intercity
Groningen
Via Meppel, Hoogeveen, Beilen,
Assen en Haren
Stopt tot Assen op tussengelegen stations
Stopt ook in Haren


Óf ze halen die laatste twee mededelingen weg, óf ze zetten neer 'Stopt op alle tussengelegen stations'.
Dit is geen porum. :evil:
Ik doe ook maar wat
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

Weet iemand of er word gewerkt aan de site van Connexxion/GVU/vooru.nl? Ik kan op geen van alleen een halte/dienstregeling zoeken of een reis plannen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door webguy »

MdJ schreef:Infoplus is ook aan komen waaien in Almelo, Hengelo en Enschede.
Alle werkplekken in Zwolle zijn over naar Infoplus. 10/12 posten gebruiken nu Infoplus.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door rm7 »

wouter15 schreef:Weet iemand of er word gewerkt aan de site van Connexxion/GVU/vooru.nl? Ik kan op geen van alleen een halte/dienstregeling zoeken of een reis plannen.
Volgens mij was er een storing, maar alles zou het nu weer moeten doen. Overigens is de dienstregeling van het Provincie Utrecht-gebied voor 2013 toegevoegd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Daniel »

Die is niet recent toegevoegd hoor, die stond er al een behoorlijke tijd in :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door wouter15 »

rm7 schreef:
wouter15 schreef:Weet iemand of er word gewerkt aan de site van Connexxion/GVU/vooru.nl? Ik kan op geen van alleen een halte/dienstregeling zoeken of een reis plannen.
Volgens mij was er een storing, maar alles zou het nu weer moeten doen. Overigens is de dienstregeling van het Provincie Utrecht-gebied voor 2013 toegevoegd.
Die van het GVU staat er anders nog niet. Weet iemand wanneer die erop komt? Ik heb het zelf nergens zien staan namelijk.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door rm7 »

wouter15 schreef:
rm7 schreef:
wouter15 schreef:Weet iemand of er word gewerkt aan de site van Connexxion/GVU/vooru.nl? Ik kan op geen van alleen een halte/dienstregeling zoeken of een reis plannen.
Volgens mij was er een storing, maar alles zou het nu weer moeten doen. Overigens is de dienstregeling van het Provincie Utrecht-gebied voor 2013 toegevoegd.
Die van het GVU staat er anders nog niet. Weet iemand wanneer die erop komt? Ik heb het zelf nergens zien staan namelijk.
Vandaag nog staat het erop ;).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Wubbo »

En weer is correcte informatie voor NS te moeilijk:

* Tussen Weesp en Amsterdam Centraal rijden maar 2 Sprinters per uur. Dat is aangekondigd, maar dat die treinen dan ook nog eerder uit Amsterdam C naar Amersfoort vertrekken staat niet vermeld
* De dienstregeling tussen Lelystad Centrum en Schiphol is aangepast. De IC's tussen Lelystad en Schiphol rijden tussen Weesp en Lelystad als sprinter. Deze treinen blijken ook te stoppen op Diemen Zuid. De s5700 uit Utrecht rijdt slechts tot Naarden-Bussum. De s3500 blijkt extra te stoppen op Amsterdam RAI en Hoofddorp. Dat had ook wel ergens mogen staan...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #24

Bericht door Klaasje »

Het is wel erg wazig want de ene richting stoppen IC's op Diemen zuid maar de andere richting stoppen er sprinters naar Leiden centraal. :X
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast