Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Raadsleden bang voor bedreigingen om trolley
Een deel van de gemeenteraad in Lingewaard durft geen beslissing te nemen over een trolleybuslijn, omdat deze raadsleden bang zijn voor bedreigingen. Waarnemend burgemeester Steven de Vreeze heeft donderdag de raadsvergadering geschorst. „Een gemeenteraad die niet in vrijheid tot besluitvorming kan komen, is ontoelaatbaar”, aldus De Vreeze.
De raad zou donderdag een besluit nemen of er een trolleybus komt tussen Huissen en Arnhem. D66 stelde voor een referendum over de komst van de trolley te houden. Maar de partijen werden het daar niet over eens. Zo durfden enkele raadsleden hun stem niet kenbaar te maken. Eerder op de avond liet Helga Witjes van de VVD al weten dat raadsleden zijn bedreigd om de kwestie.
Bron: Telegraaf
Een deel van de gemeenteraad in Lingewaard durft geen beslissing te nemen over een trolleybuslijn, omdat deze raadsleden bang zijn voor bedreigingen. Waarnemend burgemeester Steven de Vreeze heeft donderdag de raadsvergadering geschorst. „Een gemeenteraad die niet in vrijheid tot besluitvorming kan komen, is ontoelaatbaar”, aldus De Vreeze.
De raad zou donderdag een besluit nemen of er een trolleybus komt tussen Huissen en Arnhem. D66 stelde voor een referendum over de komst van de trolley te houden. Maar de partijen werden het daar niet over eens. Zo durfden enkele raadsleden hun stem niet kenbaar te maken. Eerder op de avond liet Helga Witjes van de VVD al weten dat raadsleden zijn bedreigd om de kwestie.
Bron: Telegraaf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Waarom ligt de komst van een trolleybus zo gevoelig daar?
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Slechte berichtgeving, hoor. Ze zeggen nietend of de bedreigers voor dan wel tegen zijn, en wat daar de reden van zou kunnen zijn. Alleen dat de raadsleden geen ruggengraat hebben.
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Wat ik begrepen heb, zijn ze in Huissen niet tegen doortrekking van lijn 3 vanaf 't Duifje, maar willen ze geen palen en bovenleiding in hun dorp. Een beetje kortzichtig allemaal. Ik denk dat een trolleybus voor het milieu op dit moment de beste busoplossing is met 0.0 uitstoot. Maar daar denken ze in Huissen waarschijnlijk anders over. Maar dat voor zoiets raadsleden bang moeten zijn voor bedreiging gaat wel erg ver.
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Volgens mij ligt de trolley ook gevoelig omdat de gemeentelijke belastingen laatst enorm verhoogd zijn en de trolley de gemeente weer zoveel honderdduizend euro kost. Men vindt kortom dat je geen geld uit kunt geven dat je niet hebt. Beeldvervuiling door de bovenleiding zal ook wel meespelen maar daar heb ik ze in de Arnhemse wijk Vredenburg de afgelopen tien jaar ook niet over gehoord :) .
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Ik ga er vanuit dat de SAN wel ergens potjes heeft om een deel van de kosten over de dorpsgrens van Huissen te bekostigen. De vergelijking met Vredenburg gaat mank. De Arnhemmers zijn gewend aan trolleybussen en bovenleidingen in hun stad, dus die zal je daar ook niet over horen. Aan mijn profiel kun je zien dat ik in Amsterdam woon, op de grens met Amstelveen. De Amsterdamse tram is een flink aantal jaren geleden ook doorgetrokken naar het centrum van Amstelveen, en later is er nog een sneltram/metro gekomen naar Amstelveen-Zuid. In Amstelveen is echt niemand boos over bovenleidingen e.d. Ze hebben er zelfs aan meebetaald. Zelfs dorpen als Uithoorn en Aalsmeer zouden GRAAG op het Amsterdamse (snel-)tramnet aangesloten willen worden, niemand die daar zeurt over bovenleidingen en palen. Wat kosten betreft is er vaak een verdeling: Stadsregio betaalt een stuk, de gemeente betaalt een stuk, de provincie heeft vaak ook nog een potje etc. en dan is er ook nog de vervoerder die ook nog wel wat gebudgetteerd heeft.Frank schreef:Volgens mij ligt de trolley ook gevoelig omdat de gemeentelijke belastingen laatst enorm verhoogd zijn en de trolley de gemeente weer zoveel honderdduizend euro kost. Men vindt kortom dat je geen geld uit kunt geven dat je niet hebt. Beeldvervuiling door de bovenleiding zal ook wel meespelen maar daar heb ik ze in de Arnhemse wijk Vredenburg de afgelopen tien jaar ook niet over gehoord :) .
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Om geen enkele tramuitbreiding is zo lang gevochten als die naar Amstelveen, maar dat is verder extreem off-topic.
Het artikel zelf is erg slecht omdat er geen duidelijkheid waarom ze bedreigd worden, maar ik vond het toch wel nieuwswaardig voor dit forum.
Het artikel zelf is erg slecht omdat er geen duidelijkheid waarom ze bedreigd worden, maar ik vond het toch wel nieuwswaardig voor dit forum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Uhuh, dat gebeurt ook. En zelfs dan vindt men het nog te veel. De vergelijking met de bovenleiding te Vredenburg was misschien wat flauw. Maar goed, naast de kosten komt er natuurlijk ook nog bij dat een aantal mensen de trolley ziet als een combinatie van de slechtste punten van een tram (bovenleiding, duur, geen uitwijkmogelijkheden bij stremmingen) met de slechtste punten van de normale bus. Men ziet liever andere milieuvriendelijke bussen in de stad rijden; de trolley zou geen toekomst hebben.fred1954 schreef:Wat kosten betreft is er vaak een verdeling: Stadsregio betaalt een stuk, de gemeente betaalt een stuk, de provincie heeft vaak ook nog een potje etc. en dan is er ook nog de vervoerder die ook nog wel wat gebudgetteerd heeft.
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Volgens mij is het probleem gewoon dat sommigen mensen niet van veranderingen houden, en dat de gemeente Lingewaard de financiën niet helemaal onder controle heeft. De laatste maanden stonden meer berichten in de Gelderlander over hun financiën. Maar beide partijen, Gemeente en de Gelderlander, zorgen ook voor onrust.
- Op de site van de Gelderlander zie je bij artikelen over de Huissense trolley, vaak een foto met een opvallende keerlus voor de trolley. Terwijl die, hier in Laar West, helemaal niet zo opvalt.
- De een zegt dat de bijdrage van Lingewaard 3 ton is, de ander zegt ruim een miljoen.
- En deze week heeft iemand gezegd dat de trolley na 10 jaar weer zou worden afgebroken. Gelukkig werd deze uitspraak later bijgesteld.
De Huissenaren hebben, in hun ogen, ook genoeg reismogelijkheden met lijn 300 en 33.
Ik hoop dat de gemeente Arnhem en de stadsregio het geld gaan uitgeven aan lijn 4!
- Op de site van de Gelderlander zie je bij artikelen over de Huissense trolley, vaak een foto met een opvallende keerlus voor de trolley. Terwijl die, hier in Laar West, helemaal niet zo opvalt.
- De een zegt dat de bijdrage van Lingewaard 3 ton is, de ander zegt ruim een miljoen.
- En deze week heeft iemand gezegd dat de trolley na 10 jaar weer zou worden afgebroken. Gelukkig werd deze uitspraak later bijgesteld.
De Huissenaren hebben, in hun ogen, ook genoeg reismogelijkheden met lijn 300 en 33.
Ik hoop dat de gemeente Arnhem en de stadsregio het geld gaan uitgeven aan lijn 4!
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Lijn 4 wordt niet vertrolleyd, dat is al besloten. De bovenleiding die er nu hangt is te oud en versleten.
Ik doe ook maar wat
Re: Raadsleden Lingewaard bang voor bedreigingen om trolley
Dat lijn 4 geen trolley is geworden is omdat het geld naar de verlenging naar huissen en schuytgraaf is gegaan, dus niet omdat de bovenleiding verrot is, die moet echter wel worden vervangen. Stel dus dat lijn 3 huissen uiteindelijk niet door gaat dan is er een mini kans voor lijn 4.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten