Dat ligt eraan of BRU het eindelijk heeft begrepen. ;)Xanland schreef:Zoals ik dus paar weken geleden zei! Ge-wel-dig en de rechter zal ook wel weer diep zuchten, maar hopelijk Qbuzz/BRU een keertje en eindelijk gelijk geven. :)Xanland schreef:De rechter ziet ze al aankomen...
Echt, ik zou plat gaan als Connexxion wéér bezwaar aan gaat dienen. Aan de ene kant snap ik het wel dat ze uiteraard deze concessie(s) niet willen verliezen, maar aan de andere kant moeten ze toch ook een keer hun verlies toegeven!
Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utrecht.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ben benieuwd of Connexxion dit keer weer een valide reden heeft of dat het gewoon standaardtactiek is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Volgens mij is het gewoon geprogrammeerd, in ieder geval bij CXX:
Concessie wordt aanbesteed > Niet Ingeschreven > Persbericht dat eisen belabberd zijn.
Concessie wordt aanbesteed > Ingeschreven > Verloren > Mail naar advocaat om bezwaar te maken
Concessie wordt aanbesteed > Ingeschreven > Gewonnen > Mail naar slijterij om champagne te bestellen
Concessie wordt aanbesteed > Niet Ingeschreven > Persbericht dat eisen belabberd zijn.
Concessie wordt aanbesteed > Ingeschreven > Verloren > Mail naar advocaat om bezwaar te maken
Concessie wordt aanbesteed > Ingeschreven > Gewonnen > Mail naar slijterij om champagne te bestellen
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Leeggehaald omdat sommige mensen een leesbril nodig hebben (schijnbaar).
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op zo 11 nov 2012, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Michael, als BRU nou eens zou leren wat de regels van een aanbestedingsprocedure zijn zou dit niet spelen. Ik vind het heel normaal dat een bedrijf (in wat voor sector dan ook) bezwaar aantekent als de aanbesteding niet juist is verlopen. Nou is dit in eerste instantie bedoelt puur om meer tijd te krijgen om te kijken of er uberhaupt grond voor een bezwaar is, je ziet vaak dat vervoerders standaard bezwaar maken en dit vervolgens weer intrekken. Als de rechter nu weer beslist dat de aanbesteding overnieuw moet, zouden er bij BRU wel eens wat maatregelen genomen worden. Maar om een vervoerder te straffen voor fouten van een opdrachtgever, zoals jij suggereert door te zeggen dat ze Connexxion voortijdig van de concessie af te zetten, vind ik erg krom.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Leeggehaald omdat sommige mensen een leesbril nodig hebben (schijnbaar).
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op zo 11 nov 2012, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
En stel nou dat er inderdaad beslist wordt dat Qbuzz de concessie per direct mag/moet overnemen, waar halen ze dan hun materiaal vandaan? Connexxion gaat natuurlijk niet hun bussen en trams afstaan aan een andere maatschappij, want dat is hun eigendom.Michael 1988 schreef: Niet dat het niet kan, maar als het zo door gaat krijgt de nieuwe vervoerder misschien weinig tijd om op tijd al het materieel binnen te hebben (voor december 2013)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Even niet zo kinderachtig doen allemaal.
- Connexxion heeft het volle recht om bezwaar aan te tekenen. Indien het ongegrond is, jammer dan. Het zou mij niks verbazen als BRU weer gefaald heeft.
- Een concessie voortijdig afpakken als 'straf' is onmogelijk. Zo werken aanbestedingen niet. Indien zoiets zou gebeuren, dan heeft Connexxion een goede reden om een rechtzaak aan te spannen tegen BRU (en die winnen ze dan ook).
- Michael1988 claimt dat Connexxion er voor gezorgd heeft dat er uitstel komt. Dit is onjuist. De rechter heeft bepaald dat de concessie opnieuw aanbesteed moet worden omdat BRU fouten heeft gemaakt bij de gunning. Connexxion heeft inderdaad bezwaar aangetekend wat indirect heeft geleid tot uitstel, maar ze hadden het volle recht daarop. Uiteindelijk is BRU de eindverantwoordelijke voor al deze problemen.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De huidige aanbesteding is bovendien ook nog eens ruim van te voren want de nieuwe vervoerder, aannemelijk Qbuzz, zal pas in december 2013 zijn diensten starten. Dat is een ruime periode, de busconcessies die volgende maand naar een nieuwe vervoerder overgaan zijn eerder dit jaar aanbesteed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Voorzover dat nog niet ergens anders stond is de dienstregeling van GVU 2013 op connexxion.nl te vinden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Leeggehaald omdat sommige mensen een leesbril nodig hebben (schijnbaar).
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op zo 11 nov 2012, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Maar wat dan nog? Connexxion heeft het recht om bezwaar aan te tekenen tegen de gunning aan Qbuzz door de BRU. Dat staat los van het functioneren van CXX als huidige uitvoerder van het bus- en sneltramverkeer - als daar niets van zou deugen, dan heeft het BRU een poot om op te staan. Wat koekje zegt is dan ook volledig waar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Laat maar zitten, schijnbaar lezen een aantal mensen hier zeer slecht. Zelfs al schrijf je het met grote koeien letters!
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Niet erg handig om je eerdere reactie weg te halen, nu heb ik geen idee waar nvdw op reageert. Misschien had iemand anders wel 'beter gelezen'? Nu breng je jezelf alleen maar in een negatief onder de aandacht.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Nieuws vandaag op de site van het BRU, de bezwaren van Connexxion zijn ongegrond verklaard:
Bezwaren tegen gunningsbesluit OV ongegrond
Bezwaren tegen gunningsbesluit OV ongegrond
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
En de discussie loopt zo niet meer. Daarbij, als iemand iets niet begrijpt, zou je het ook anders kunnen omschrijven zodat het bericht duidelijk wordt/duidelijker wordt.koekje schreef:Niet erg handig om je eerdere reactie weg te halen, nu heb ik geen idee waar nvdw op reageert. Misschien had iemand anders wel 'beter gelezen'? Nu breng je jezelf alleen maar in een negatief onder de aandacht.
Overigens, als eea in december in moet gaan: een groot deel van het materieel is toch van BRU of kan zo overgedragen worden, zoals de gele Voor U-bussen? En de trams?
Het is een spectrum.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
de gele bussen en trams gaan mee over naar de nieuwe vervoerder, ben wel benieuwd hoe dat met die nieuwe bussen gaat.
zou dat lukken voor december dit jaar?
stel dat CXX weer in hoger beroep gaat en alles weer uit loopt, wat gebeurt er dan?
zou dat lukken voor december dit jaar?
stel dat CXX weer in hoger beroep gaat en alles weer uit loopt, wat gebeurt er dan?
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Dan gebeurt er niets.. Dit is de uitspraak van waarschijnlijk de rechter. Je magmaar bepaald aantal keer in beroep gaan..
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Deze uitspraak is afkomstig van een onafhankelijke bezwaarcommissie. Dus een commissie die niet betrokken is bij de betrokken partijen. Connexxion kan nog in beroep gaan bij de rechter (wat dus waarschijnlijk zal gebeuren). Maar aangezien nu juist een onafhankelijke commissie zegt dat de bezwaren ongegrond zijn, lijkt het mij juist verstandiger voor Connexxion om dit hoofdstuk gewoon af te sluiten en te focussen op andere concessies. Want momenteel heb ik het gevoel dat Connexxion meer bezig is met rechtszaken en bezwaarschriften dan met fatsoenlijk met aanbestedingen mee doen en winnen. Ik zei het al eerder, de laatste tijd is Connexxion veel gebied kwijt geraakt en wint nauwelijks gebied bij met het openbaar vervoer. Ze winnen wel een aantal concessies, maar dit zijn concessies waar ze al eerder reden en gewoon voortborduren op de voorgaande concessie. Oké ze hebben met Breng een treindienst erbij gekregen, maar dat is ook echt alles van de afgelopen 4 jaar.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Het is ook niet zo vreemd. Het bedrijf staat ook stil in de tijd. Qbuzz is blijkbaar in staat een aantrekkelijker offerte aan te leveren. Ik zal CXX niet missen, de eeuwige Ambassadors met Kiel stoeltjes kennen we nu al 10 jaar, progressie op het gebied van klantvriendelijkheid en innovatie is een vreemd begrip voor het bedrijf. Dat wordt alleen maar gezocht met snoepautomaten, verzekeringen en Breaxx-formules. Ver weg van de core business. Omdat Qbuzz een platte organisatie is ligt de focus veel meer op klantgerichtheid en daadwerkelijk aantrekkelijk vervoer.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Die ambassador's zul je de komende jaren nog wel blijven zien. Al het gele materieel van Connexxion gaat over naar de nieuwe vervoerder. Alleen het materieel van GVU wordt volledig vervangen.
Het zal me alleen niet verbazen als hier en daar nog een voormalig GVU-wagen bij Connexxion opduikt en dan met name de gelede wagens. Want de Van Hool AG300 bussen uit de 4600 serie zijn nog jonger dan veel Citaro G's van Connexxion uit de serie 9100-9175.
Het zal me alleen niet verbazen als hier en daar nog een voormalig GVU-wagen bij Connexxion opduikt en dan met name de gelede wagens. Want de Van Hool AG300 bussen uit de 4600 serie zijn nog jonger dan veel Citaro G's van Connexxion uit de serie 9100-9175.
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De meeste AG300 bussen zien er nog prima uit, zou ze allemaal naar almere sturen.Michael 1988 schreef:Die ambassador's zul je de komende jaren nog wel blijven zien. Al het gele materieel van Connexxion gaat over naar de nieuwe vervoerder. Alleen het materieel van GVU wordt volledig vervangen.
Het zal me alleen niet verbazen als hier en daar nog een voormalig GVU-wagen bij Connexxion opduikt en dan met name de gelede wagens. Want de Van Hool AG300 bussen uit de 4600 serie zijn nog jonger dan veel Citaro G's van Connexxion uit de serie 9100-9175.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De serie 4630-4646 is ook de jongste serie die GVU heeft (allemaal uit 2007). De serie 4601-4629 is weer iets ouder, maar de bussen zijn net zoals de Amba's uit de 1800-serie uit 2005. Misschien dat alle AG300 bussen uit de 4600-serie worden heringezet, maar ik zie het eerder gebeuren bij de 4630-4646 dan bij de 4601-4629 vanwege de leeftijd. Overigens lijkt het mij dan verstandiger om dan de bussen van de GVU naast Almere ook in NHN, SRE en VP&R in te zetten. Daar rijden nog gelede wagens uit 2003 en zijn concessies die nog 3 tot 4 jaar duren (of langer).
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
De nieuwste serie zou ook over gestickerd kunnen worden.. maar dat zal wel niet gebeuren. vind het de fijnste bussen die er rond rijden in Nederland. ideale stadsbus.
In Rotterdam zouden ze ook nog wel wat gelede bussen kunnen gebruiken.
In Rotterdam zouden ze ook nog wel wat gelede bussen kunnen gebruiken.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Twee inschrijvers voor bus- en tramvervoer in regio Utre
Ze moeten sowieso worden overgestickerd. GVU bestaat bij de nieuwe concessie niet meer en alles wordt volgens mij BRU geel/bruin/grijs. En overigens, RET zal waarschijnlijk eerder nieuwe bussen kopen dan tweedehandsbussen overkopen. Tenzij je VP&R bedoelt (Voorne-Putten & Rozenburg).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten