Nieuwe Fyra-tarieven
Nieuwe Fyra-tarieven
NS Hispeed is voornemens om per 1 januari 2013 één vaste prijs voor de Fyra Toeslag op het hele traject binnen Nederland in te voeren. Het traject tussen Amsterdam en Schiphol wordt toeslagvrij. Dit voorstel ligt ter advies bij de consumentenorganisaties.
NS Hispeed gaat over tot een vaste prijs voor de Fyra Toeslag om het voor u, als klant, gemakkelijk te maken. U betaalt één bedrag voor de toeslag ongeacht het traject waarop u reist. Op deze manier weet u altijd precies waar u aan toe bent. De Fyra Toeslag voor een enkele reis zal € 2,30 bedragen voor reizen in 2e klas en € 3,- voor reizen in 1e klas. Daarnaast wordt het traject tussen Amsterdam en Schiphol toeslagvrij.
Bron: NS Hispeed
NS Hispeed gaat over tot een vaste prijs voor de Fyra Toeslag om het voor u, als klant, gemakkelijk te maken. U betaalt één bedrag voor de toeslag ongeacht het traject waarop u reist. Op deze manier weet u altijd precies waar u aan toe bent. De Fyra Toeslag voor een enkele reis zal € 2,30 bedragen voor reizen in 2e klas en € 3,- voor reizen in 1e klas. Daarnaast wordt het traject tussen Amsterdam en Schiphol toeslagvrij.
Bron: NS Hispeed
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Dat klinkt op zich niet eens heel verkeerd. Is ook dat hele vraagstuk hoe dat met de OVC moet van tafel, want ik neem aan dat je die toeslag gewoon als kaartje uit de automaat trekt of eventueel als product op je OVC laadt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Rotterdam-Schiphol wordt 10 cent duurder, Breda-Rotterdam wordt 50 cent duurder en de rest wordt goedkoper (met name Amsterdam-Breda natuurlijk). Amsterdam-Rotterdam wordt 50 cent voordeliger.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Positief naturlijk dat ze eindelijk eens bedacht hebben hoe het makkelijker kan, en mooi dat die onzinnige toeslag voor Amsterdam-Schiphol nu helemaal verdwijnt. :pos:
Wel jammer natuurlijk dat ze dit niet veel eerder bedacht hebben.
Wel jammer natuurlijk dat ze dit niet veel eerder bedacht hebben.
Welk vraagstuk bedoel je? Het enige wat nu anders wordt is de hoogte van de toeslag. Dat verandert niks aan "hoe dat met de OVC moet", een toeslag op je kaart laden kan nu ook al.tsov schreef:Is ook dat hele vraagstuk hoe dat met de OVC moet van tafel, want ik neem aan dat je die toeslag gewoon als kaartje uit de automaat trekt of eventueel als product op je OVC laadt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Tsov bedoelt denk ik dat je nu maar één product hoeft te laden en dus niet meer hoeft na te denken of je een toeslag Rotterdam-Breda, Breda-Amsterdam, Schiphol-Rotterdam etc. moet laden.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Nu ze maar één tarief hebben kun je ook gaan denken aan toeslagpalen of toeslagautomaten: je haalt je OV-chipkaart er langs, er gaat €2,30 vanaf en je mag de Fyra in.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
En dan bij voorkeur in de trein, om vergissingen op het perron te voorkomen.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Of beter nog: laat de trainmanager/HC controleren en het handmatig afschrijven. Zo zijn ze ook verplicht om te controleren...
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Godzijdank toeslagvrij Asd-Shl... De meerwaarde van de toeslag op dat deel van het traject heb ik nooit begrepen, zelf niet met 'ander materieel'.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
De meerwaarde van de toeslag op dat traject was dat je als toeslagbetalende reizigers naar Rotterdam en Breda niet hoeft te staan in de spits, terwijl een stel toeristen die geen toeslag hebben betaald en makkelijk de volgende trein hadden kunnen nemen wel kunnen zitten.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Dat vind dus echt onzin voor zo'n klein stukje.
Het belachelijke aan de toeslag op dat stukje is vooral ook dat daar toeslagvrije Intercity's zijn opheven om toeslagtreinen te kunnen laten rijden, waardoor er voor de overige reizigers alleen 4 stoptreinen zijn overgebleven.
Straks komt het aantal toeslagvrije verbindingen tussen Amsterdam en Schiphol tenminste weer op een normaal niveau.
Het belachelijke aan de toeslag op dat stukje is vooral ook dat daar toeslagvrije Intercity's zijn opheven om toeslagtreinen te kunnen laten rijden, waardoor er voor de overige reizigers alleen 4 stoptreinen zijn overgebleven.
Straks komt het aantal toeslagvrije verbindingen tussen Amsterdam en Schiphol tenminste weer op een normaal niveau.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Eh, maar op Rotterdam - Antwerpen worden ook toeslagvrije treinen opgeheven om toeslagtreinen te laten rijden...
Het is een spectrum.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Nou in het buitenland is het volstrekt normaal geworden om een toeslag te betalen voor vervoer naar de luchthaven. Zelfs in België is dat het geval...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
In België heeft de toeslag voor vervoersbewijzen naar het vliegveld een andere reden dan omdat het een "kwaliteitsproduct" betaamt, daar is namelijk gewoon een ordinair wurgcontract getekend bij de aanleg van de Diabolo-spoorlijn.
Voor die spoorlijn moet door de NMBS-Holding aan het bouwend consortium tot 2047 jaarlijks betaald worden:
1.) een sinds 2007 geindexeerd bedrag van (toentertijd) 9 miljoen euro betaald worden;
2.) 0,5% van alle inkomsten door de verkoop van binnenlandse vervoersbewijzen;
3.) €3,80 per reiziger die uitstapt op het vliegveld, met uitzondering van mensen die werkzaam zijn op het vliegveld.
Totaal niet vergelijkbaar met de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol.
Voor die spoorlijn moet door de NMBS-Holding aan het bouwend consortium tot 2047 jaarlijks betaald worden:
1.) een sinds 2007 geindexeerd bedrag van (toentertijd) 9 miljoen euro betaald worden;
2.) 0,5% van alle inkomsten door de verkoop van binnenlandse vervoersbewijzen;
3.) €3,80 per reiziger die uitstapt op het vliegveld, met uitzondering van mensen die werkzaam zijn op het vliegveld.
Totaal niet vergelijkbaar met de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
DAT is nogeens echt WEL een goed plan. Dan kom je ook niet voor "verrassingen" te staan als dat rollende luchtkasteel weer eens uitvalt en met zogenaamd vervangend mat gereden wordt _O_hauptbahnhof schreef:Of beter nog: laat de trainmanager/HC controleren en het handmatig afschrijven. Zo zijn ze ook verplicht om te controleren...
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
ALLEEN in Belgié is dat het geval. Je kunt Frankfurt/Main Flughafen voor hetzelfde geld bereiken als Hbf vanaf ongeveer elk station ter wereld behalve Hbf zelfVinny schreef:Nou in het buitenland is het volstrekt normaal geworden om een toeslag te betalen voor vervoer naar de luchthaven. Zelfs in België is dat het geval...
Je kunt Düsseldorf Flughafen <<zelfde verhaal>>
Köln/Bonn <<zelfde>>
Zürich idem
Berlin Tempelhof idem
Schiphol idem
Købenahvns Lufthavn Kastrup idem
Ja de Stockholm Arlanda express rekent een schoftig tarief. Maar ook dat vliegveld KUN je gewoon met een normale trein bereiken, in niet veel meer tijd.
Je bent echt goed van het padje jij.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
In Oslo heb je de Flytoget (210 km/u) en een langzamere sneltrein (160 km/u) vanaf Gardermoen naar Oslo S, daar is het logisch dat je een (schofterig dure) toeslag betaald, de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol is echter amper sneller dan de stoptreinen op het traject, dat was echt geen toeslag waard (en bovendien reed de helft van de reizigers er toch al zonder toeslag want leg aan al die toeristen maar eens uit dat je voor een wit-roze-rood gekleurde trein opeens extra moet betalen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
En de NS is ook een 'ordinair wurgcontract' aangegaan omdat zij 147 miljoen per jaar moeten verdienen aan één spoorlijn, terwijl het hele Hoofdrailnet per jaar minder opbrengt. Eigen schuld, maar dat is het in België ook.Bee schreef:In België heeft de toeslag voor vervoersbewijzen naar het vliegveld een andere reden dan omdat het een "kwaliteitsproduct" betaamt, daar is namelijk gewoon een ordinair wurgcontract getekend bij de aanleg van de Diabolo-spoorlijn.
Voor die spoorlijn moet door de NMBS-Holding aan het bouwend consortium tot 2047 jaarlijks betaald worden:
1.) een sinds 2007 geindexeerd bedrag van (toentertijd) 9 miljoen euro betaald worden;
2.) 0,5% van alle inkomsten door de verkoop van binnenlandse vervoersbewijzen;
3.) €3,80 per reiziger die uitstapt op het vliegveld, met uitzondering van mensen die werkzaam zijn op het vliegveld.
Totaal niet vergelijkbaar met de Fyra tussen Amsterdam C en Schiphol.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
En dan nog niet eens voor alle wit-roze-rood gekleurde treinen...Bee schreef:want leg aan al die toeristen maar eens uit dat je voor een wit-roze-rood gekleurde trein opeens extra moet betalen)
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Tsja, lekker belangrijk, in beide gevallen weten de vervoerders dat ze niet kapot KUNNEN gaan, en dat uiteindelijk de belastingbetaler het gelag betaalt. Zo ga ik ook wel een wurgcontract aan hor :pos:RoelZ1 schreef:En de NS is ook een 'ordinair wurgcontract' aangegaan omdat zij 147 miljoen per jaar moeten verdienen aan één spoorlijn, terwijl het hele Hoofdrailnet per jaar minder opbrengt. Eigen schuld, maar dat is het in België ook.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Nee hoor, dat is ook zo in Griekenland, Italië, Groot-Brittannië en vast nog wel andere landen.ALLEEN in Belgié is dat het geval. J
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
ZELFSBee schreef:In Oslo heb je de Flytoget (210 km/u) en een langzamere sneltrein (160 km/u) vanaf Gardermoen naar Oslo S, daar is het logisch dat je een (schofterig dure) toeslag betaald,
Al zou je gelijk hebben, en al zou het normaal zijn dat op zo'n stukkie 210 of 160 km/h enig significant tijdverschil uitmaakt (wat niet zo is, maar okee) STEL dat dat zo zou zijn.
Wat is dan jouw definitie van "logisch"?
Er zijn keuzes: Snel-duur en Ietsmindersnel-goedkoop.
Wat maakt een keuze voor welke optie dan ook, dan zowel "logisch" als meteen ook "schofterig" in jouw ogen?
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Oslo Gardermoen - Oslo S:
Normale trein: 37 minuten, 90 kroon enkele reis
Flytoget: 22 minuten, 170 kroon enkele reis.
Ik vind 23 euro voor 50 kilometer nog steeds een hoop geld trouwens...
Normale trein: 37 minuten, 90 kroon enkele reis
Flytoget: 22 minuten, 170 kroon enkele reis.
Ik vind 23 euro voor 50 kilometer nog steeds een hoop geld trouwens...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Ligt dat vliegveld echt zo ver van Oslo af ja?
Maar goed, als we naar bijvoorbeeld Frankfurt, Köln of Düsseldorf kijken, daar heb je ook een keuze. Óf je gaat met de ICE/IC, zonder stops onderweg maar je betaalt er wel meer voor, óf je gaat met je goedkope Nahverkehrskaartje per S-Bahn. In weze precies hetzelfde als wat hier met de Fyra en de andere treinen was..
Maar goed, als we naar bijvoorbeeld Frankfurt, Köln of Düsseldorf kijken, daar heb je ook een keuze. Óf je gaat met de ICE/IC, zonder stops onderweg maar je betaalt er wel meer voor, óf je gaat met je goedkope Nahverkehrskaartje per S-Bahn. In weze precies hetzelfde als wat hier met de Fyra en de andere treinen was..
Ik doe ook maar wat
Re: Nieuwe Fyra-tarieven
Die vliegwereld is een hele aparte beleving. Waarom anders denk je dat ze Charleroi Sud als "het vliegveld van Brussel" durven aanduiden? Schiphol ligt 15 - 20 km van Amsterdam, dat is niks. Arlanda ligt gauw 30+ km van Stockholm, en ga eens kijekn waar Heathrow, Masarykovo en dat soort dingen liggen? Als het binnen 50 km is is het goed genoeg, is de modus operandi :)Ardan schreef:Ligt dat vliegveld echt zo ver van Oslo af ja?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten