OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
MdJ schreef:^^
MdJ schreef:*De Vtjes die in de s7000 zijn gesneuveld: Een stel staat in Es, een stel in Hgl en het derde stel is foetsie.
Die 2 stellen waren het :wink:
Er staat al maanden een plan V met de pantograaf naar beneden in Enschede aan de kant van het Saxion. Die was het niet toevallig? ;)
Dat lijkt me heel sterk: dat stel is van de stichting mat'64
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Michael »

Geert schreef:Dat is niet nodig vandaag, er rijden geen treinen tussen Roermond en Sittard vanwege werkzaamheden.
Ah okee. Daar was ik niet van op de hoogte.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Meltrain »

Milco1995 schreef:Omdat er in de stalling van Uithoorn ook MAN Lion's City TÜ's staan, worden de lijnen 120, 121, 126, 130 en 141 als sinds een aantal maanden ook door MANnetjes gereden.
Maar mag dat wel van de Provincie Utrecht? :P
Verder lijken MAN's op lijn 130 mij ook niet heel erg prettig. :X

Verder reed op RET-lijn 48 vandaag een Citea. Ik kon alleen het nummer niet zien, dus ik weet niet welke van de twee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Bluearrow »

Meltrain schreef:
Milco1995 schreef:Omdat er in de stalling van Uithoorn ook MAN Lion's City TÜ's staan, worden de lijnen 120, 121, 126, 130 en 141 als sinds een aantal maanden ook door MANnetjes gereden.
Maar mag dat wel van de Provincie Utrecht? :P
Verder lijken MAN's op lijn 130 mij ook niet heel erg prettig. :X

Verder reed op RET-lijn 48 vandaag een Citea. Ik kon alleen het nummer niet zien, dus ik weet niet welke van de twee.
Ja, dat mag van de Provincie Utrecht, daar er gewoon (destijds) te weinig Amba's zijn besteld voor alle diensten. Zodoende zijn er bussen van West (Uithoorn/Woerden) naar het oosten (Wijk/Zeist/Amersfoort) verhuisd. En mogen een beperkt aantal diensten vanuit Uithoorn met bestaand materieel (lees: MANs of 'niet provincie Amba's) gereden worden. Theoretisch zou je ook de 14,5 mtr Volvo's, Procity's en/of Citaro Geleed kunnen aantreffen op de 120,121,126,130 en 141. Alleen in noodgevallen mag dat (na toestemming). Maar er zijn natuurlijk altijd chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en gewoon een Citaro geleed uit de stal trekken en er rustig mee op de 121 gaan rijden. En dan maar klagen als ze later op het matje moeten komen......

En wat betreft een MAN op lijn 130, ik heb het gisteren nog meegemaakt dat een chauffeur een Amba ging ruilen met een MAN, want er zijn vele chauffeurs die veel liever in een MAN rijden, dat heeft o.a. te maken met de vering, comfort etc, vooral als men een route heeft met vele drempels etc, want de kleine wielletjes van de Amba t.o.v. de MANs rijden wat minder prettig.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Daniel »

Dan hebben ze er wel heel veel te weinig bussen besteld. Immers rijden er naast de bussen die dan uit het westen van de concessie zijn gekomen ook een heel stel oudere Amba's die in provincie-stijl zijn gebracht in het oostelijke deel van de concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Meltrain »

Bluearrow schreef: En wat betreft een MAN op lijn 130, ik heb het gisteren nog meegemaakt dat een chauffeur een Amba ging ruilen met een MAN, want er zijn vele chauffeurs die veel liever in een MAN rijden, dat heeft o.a. te maken met de vering, comfort etc, vooral als men een route heeft met vele drempels etc, want de kleine wielletjes van de Amba t.o.v. de MANs rijden wat minder prettig.
Dat chauffeurs liever een MAN hebben dan een Ambassador kan ik me nog wel voorstellen, maar ik bedoelde dat op lijn 130 (die toch een redelijk stuk over de snelweg rijdt) eigenlijk Volvo's (serie 4300 - 4311) horen.
Ik kan me ook nauwelijks voorstellen dat Connexxion die Volvo's planmatig op andere lijnen inzet. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Milco »

Volvo's 4300 - 4303 en 4308 - 4311 rijden op de lijnen 130, 195 en 295 en de 4304 - 4307 rijden met een aantal ex-Voorne Puttense 56xx-Volvo's vanuit Haarlem op lijn 176 naar Amsterdam Zuid. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

Bijna alle Provincie Utrecht Volvo's zijn vast te vinden op de 195, de 130 wordt eigenlijk nooit meer met Volvo's gereden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door MdJ »

dennistd schreef:
marvinkok schreef:
MdJ schreef:^^
MdJ schreef:*De Vtjes die in de s7000 zijn gesneuveld: Een stel staat in Es, een stel in Hgl en het derde stel is foetsie.
Die 2 stellen waren het :wink:
Er staat al maanden een plan V met de pantograaf naar beneden in Enschede aan de kant van het Saxion. Die was het niet toevallig? ;)
Dat lijkt me heel sterk: dat stel is van de stichting mat'64
Het was hem niet, er stond er nog eentje van NSR :wink: ging pendelen in de pendeltreintjes Enschede-Hengelo in aansluiting op de s140.
Bij twijfel: gebruik beton.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Jurre »

Bluearrow schreef:
Meltrain schreef:
Milco1995 schreef:Omdat er in de stalling van Uithoorn ook MAN Lion's City TÜ's staan, worden de lijnen 120, 121, 126, 130 en 141 als sinds een aantal maanden ook door MANnetjes gereden.
Maar mag dat wel van de Provincie Utrecht? :P
Verder lijken MAN's op lijn 130 mij ook niet heel erg prettig. :X

Verder reed op RET-lijn 48 vandaag een Citea. Ik kon alleen het nummer niet zien, dus ik weet niet welke van de twee.
Ja, dat mag van de Provincie Utrecht, daar er gewoon (destijds) te weinig Amba's zijn besteld voor alle diensten. Zodoende zijn er bussen van West (Uithoorn/Woerden) naar het oosten (Wijk/Zeist/Amersfoort) verhuisd. En mogen een beperkt aantal diensten vanuit Uithoorn met bestaand materieel (lees: MANs of 'niet provincie Amba's) gereden worden. Theoretisch zou je ook de 14,5 mtr Volvo's, Procity's en/of Citaro Geleed kunnen aantreffen op de 120,121,126,130 en 141. Alleen in noodgevallen mag dat (na toestemming). Maar er zijn natuurlijk altijd chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en gewoon een Citaro geleed uit de stal trekken en er rustig mee op de 121 gaan rijden. En dan maar klagen als ze later op het matje moeten komen......

En wat betreft een MAN op lijn 130, ik heb het gisteren nog meegemaakt dat een chauffeur een Amba ging ruilen met een MAN, want er zijn vele chauffeurs die veel liever in een MAN rijden, dat heeft o.a. te maken met de vering, comfort etc, vooral als men een route heeft met vele drempels etc, want de kleine wielletjes van de Amba t.o.v. de MANs rijden wat minder prettig.
Ik heb zelf nog nooit iets anders dan een Amba of Lions City zien rijden op de 121. Wel zowat alle nummerreeksen van beiden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Suus »

Het schijnt dat de meeste chauffeurs de MAN's beter vinden rijden maar het ontwerp van de Amba's praktischer vinden. Ik zat een paar weken geleden nog in een Amstelland MAN en toen ging de, overigens zeer grappige, chauffeur een uitgebreid verhaal ophouden via de microfoon waarom hij dacht dat de bus ontworpen was door een leasebakrijder :lol:

De klachten waren o.a. dat bij de tweezit rechts direct achter het voorwiel de stopknop op kniehoogte zit en de stopknop bij paal naast de ingang precies op de hoogte waar instappende bejaarden de paal vastpakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door mb90 »

Ook vandaag mocht de Friese Qbuzz Lion 2004 buiten spelen op vreemd terrein vanuit de vestiging Ridderkerk en wel op o.a. lijn 182.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Milco »

Niet echt een afwijking, maar wel toevallig: ik stond vanmiddag 20 minuten bij de Buiksloterwegveer in Noord waar ik vier bussen van lijn 38 op de foto zette. De eerste drie bussen (ongeacht richting Molenwijk of Buikslotermeerplein) waren alle drie de 12 meter-Citaro's die het GVB heeft. Pas de vierde bus was een Citea...

Wel een afwijking: GVB Citea 1111 ( :lol: ) rijdt op lijn 22, waar normaal Citaro G's rijden.
Daarnaast reden bijna alle sprinters op de Flevolijn vanmorgen met slechts één SLT4 of 6, ook in de spits. Ook in de s3900 zaten losse DDAR'en.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Jurre »

Rond 17.30 op Duivendrecht richting Muiderpoort (41) de Jonckheer 218.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:Daarnaast reden bijna alle sprinters op de Flevolijn vanmorgen met slechts één SLT4 of 6, ook in de spits. Ook in de s3900 zaten losse DDAR'en.
Ik had gister ochtend in de t4318 een DDAR-IV. Was erg gezellig/krap.
Daarnaast 's middags op Weesp om 17:46 een NID op spoor 5 op Weesp gezien. Of die was erg te vroeg en flink te laat...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door 010jongen »

Je zou denken dat de treinen die nog rijden tussen Utrecht-Rotterdam/Den Haag verlengd zouden worden.. Maar nee enkele ICM vanaf Rotterdam overvol, Normale zaak. Slecht geregeld.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door TheKnitter »

Op L70 in Rotterdam is de 927 actief.
Gister 2x DenOudsten op de spitsrit (normaal met een gelede) ri de Waalhaven op de 68(?)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Karl »

Zojuist terug van een retourtje Rotterdam C - Utrecht C; dat was niet de beste ooit. Er rijden minder treinen, maar vanochtend had ik het idee dat er ook een deel ontbrak en dus was het gangpadenwerk vanaf Rotterdam C (en toen moest Alexander er nog bij). Op de terugweg stond een VIRM VI klaar voor Ut - Rtd, daar paste iedereen denk ik net op een stoel. Dat belooft nog wat voor de drukke uren die komen gaan/net zijn begonnen.

Overigens had de stoptrein Ut - Gv nog vertraging ook door de IC Ut - Gv/Rtd, dus blijkbaar ging er toch iets niet helemaal goed.

Ik vroeg me af of het niet mogelijk is om Rtd - Ut nog steeds in een 15' dienst te doen en dan in Ut te combineren met de volgende trein, waardoor er slechts één kant op problemen zijn en dan ben je ook nog verzekerd van een trein die lang genoeg is.
Het is een spectrum.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door 010jongen »

Naar Denhaag toe laten ze 3 stellen rijden, Rotterdam 1... Logica. Pluimpje voor de planning.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door MdJ »

Vanochtend reed lijn 60 van 8.25 vanaf Enschede Centraal met een amba ipv citaro geleed. Voor die rit is het niet nodig, maar de vorige rit (de 62 die om 8.20 aankomt) moet eigenlijk wel met een Citaro rijden (en dan rijdt er nog een extra duvedec voor...)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door marvinkok »

Alle drie de geledes stonden gisteravond wel gewoon klaar voor de dienst op de stalling. Misschien toch een defect bij de uitruk..
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Jurre »

Normaal is elke halteerplek bezet op busstation Hilversum rond 7.30, vanochtend was er nog minder plek door een wat ongelukkig geparkeerde 9236 op lijn 59.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door ThePretender »

Ik zag vandaag op Gv de s5100 van 17.03 met een VIRM. Ook spotte ik op Hlm de s3400 van 16.41 in een SGM. Oftwel, ik zag een sprinter met intercitymaterieel, en een intercity met sprintermaterieel. :pos:
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door Citaro »

Zaterdag reden er meerdere Brabantliners (Volvo 8700) op lijn 10 (Oosterhout - Breda v.v.). Normaliter wordt lijn 10 zowel doordeweeks als op zaterdag met gelede Volvo's 7700 gereden.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #19

Bericht door 010jongen »

Weense tram op de baan thv Kanaleneiland.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten