OVer je reiservaringen in november 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Niet altijd, maar is kwestie van je mengen tussen andere mensen en weer terug instappen.
Ik ben fan van die controles in burger, vooral als ze arrogante studenten beboeten die eerst zielig gaan doen en daarna alsnog een grote mond opzetten.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Edwin »

De DDZ/NID 7527 had er vanochtend geen zin in. Trein was heel donker, volgens de conducteur deed ie het niet en vrij snel erna kwam er op de TBPs Niet Instappen te staan en werd de trein opgeheven. Alleen welke trein kan dit zijn geweest? Het had de IC naar DH CS moeten zijn maar kan 'm niet in de dienstregeling vinden. Vertrekspoor was 13a en vertrektijd zo snel gezien 7:32. Maar ik ben er niet zeker van.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Je hebt het over Asd ?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Edwin »

Ja, sorry :roll:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Michael »

Het zou de t2629 geweest kunnen zijn. Die hoort om 7:19 van spoor 13a te gaan vanaf Asd
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Om een of andere reden kom ik de laatste weken nogal vaak bij de IKEA in Amersfoort, wat ondertussen toch wel wat verbazing over de bushalte op begint te leveren. Inmiddels al een kleine drie weken ligt daar een prachtige nieuwe halte met haltehaven, fietsklemmen e.d. en al maar gebruikt wordt 'ie nogsteeds niet. De halte is namelijk nog afgezet, kennelijk hard Amersfoort beton-asfalt erg langzaam uit ofzo :?
Vooral chipkaarttechnisch onhandig ook omdat ik nu weer tig declaraties kan gaan doen omdat ik een halte te vroeg incheck (doordat de noodhalte net voor de nieuwe halte ligt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door marvinkok »

In principe schakelt de apparatuur toch naar de volgende halte kort na het wegrijden, dan zou dat bij een naar voren geplaatste noodzaakte toch niks uit moeten maken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Dat leek me ook, maar toch check ik op die noodhalte consequent in op "Amersfoort, Danzigweg" i.p.v. "Amersfoort, Rotonde IKEA".
Tegelijk klopt de checkout van de heenreis weer wel en daar ligt de noodhalte juist kort na de reguliere halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Raymond »

Niet zo handig: in Eindhoven is vorige maand de eerste P&R geopend en gisteren is het eerste evenement gestart waar het gebruik ervan ook gepromoot is. De bussen die ik uit die richting heb zien komen waren echter zo vol dat de vraag is of ze dat ook bij de P&R al waren. Vooral de afvoer zal dan problemen hebben gegeven, omdat de frequentie dan al is teruggeschroefd. Maar als er richting de 50.000 bezoekers komen en je centrum autovrij is gemaakt, dan is het sowieso wel handig om wat extra bussen en chauffeurs achter de hand te houden
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door VIRM »

Het was lekker druk vanmiddag in de s3000 van 17:11 vanuit Amsterdam Centraal naar Den Helder.
Hebben de lieve planners bij NS wel door dat het ook kan stikken van de dagjesmensen die de trein nemen?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Thom91 »

Mijn 3000 van 16:41 met een viertje was anders vrij rustig, ik denk niet dat er echt te plannen is op dagjesmensen ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

Vanmiddag reden er tenminste twee extra treinen Rotterdam Stadion - Dordrecht met 10 bakken SLT en stopte de s5100 niet extra op Rotterdam Stadion (althans, rond 17.00 uur niet meer). Voor 't eerst dat ik extra supporterstreinen die kant op heb zien rijden en het ging zodoende ook wat beter dan de s5100 die ik op de heenweg nog tegemoet zag komen, daar paste op Barendrecht al niemand meer bij.
Wat toch opmerkelijk blijft is dat de pendels naar Rotterdam Centraal ook dit keer weer met DDZ gereden werden.

Maargoed, als NS het nu de volgende keer helemaal goed wil doen dan mogen ze ook wel een beetje rekening houden met de inzet in treinen die aansluiten op de pendels naar Rotterdam Centraal. De gebruikelijke bezetting op een zondagavond een beetje kennende kan ik in ieder geval gerust zeggen dat de t2865 behoorlijk wat extra reizigersaanbod te verwerken kreeg met propvolle balkons als gevolg. (Wat ook zo bleef tot Amersfoort aan toe!) Al zal een deel van de drukte in deze trein ook wel veroorzaakt zijn doordat de voorgaande t21763 door een wel heel klein setje ICM gereden werd en zodoende helemaal bomvol zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door mb90 »

De 5100 stopt alleen voor de wedstrijd en dan alleen vanuit Dordrecht extra bij Rotterdam Stadion. Vanaf Rotterdam Centraal rijden er aparte pendels.
Na de wedstrijd staan er altijd 3 treinen voor Rotterdam Centraal klaar (die daarna volgens mij ook nog een keer terugkomen) en 2 treinen voor Dordrecht, waarvan er van de laatste eentje langs het perron staat en de ander aan de andere kant van het viaduct en pas langs het perron komt als de eerste trein voor Dordrecht weg is.

Vandaag was het bijvoorbeeld na de wedstrijd SLT en DDZ naar Rotterdam Centraal en 2x 10 bakken SLT naar Dordrecht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Vinny »

Vandaag heb ik de trein gemist omdat ik wel beleefd wacht als er een brug open moet gaan en het licht rood knippert en het geluidssignaal klinkt (in tegenstelling tot veel mensen die dan gewoon half onder de slagbomen door kruipen). Nou ja, een uur extra rondgewandeld in Harlingen dus maar :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Harlingen is best leuk voor een uurtje :) Daar bij de haven heb je leuke pannenkoekenrestaurantjes zitten dacht ik :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:De 5100 stopt alleen voor de wedstrijd en dan alleen vanuit Dordrecht extra bij Rotterdam Stadion.
Kennelijk een situatie van te lang geleden in 't hoofd dan, al heb ik bij recentere wedstrijden daar bij mijn weten alleen de pendels ri. Rotterdam C. gespot.
Desondanks komt in slechts één richting pendelen wel wat vreemd op me over, zeker gezien de eveneens in m'n eerdere bericht beschreven capaciteitsproblemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Harlingen is best leuk voor een uurtje :) Daar bij de haven heb je leuke pannenkoekenrestaurantjes zitten dacht ik :)
Afbeelding
*O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Suus »

In het stationsgebouw van Harlingen Centraal zit bovendien een vergadercentrum annex vintagewinkel annex koffietent annex eethuisje, daar kan je je uitermate vermaken :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Fles »

Ik ben daar sinds Rondje niet meer geweest :') Hoop veranderd daar geloof ik.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ronald »

Ze hebben de waterkeringen aangepast, zodat het spoor naar Harlingen Haven nu "binnendijks" loopt. Verder valt het wel mee.
Ik vind het altijd wel leuk om er 's zomers een paar uurtjes rond te hangen. Altijd leuk met die drukte van de veerboten en zo :Y .
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door MdJ »

Door uitgelopen werkzaamheden (volgens de Twentse traditie..) reden alleen IC's tussen Aml-Hgl (enkelspoors rijden). Maar ook reed zowaar de s7000 tussen Hgl-Es, evenals de s7900. In alle voorgaande storinkjes tussen Aml-Es werd de s7000 eruit gemikt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door marvinkok »

Klopt, ik had de IC naar Shl van 0800 en we reden vanaf Hengelo linkerspoor. De mcn riep nog netjes om dat we met gepaste snelheid naar Almelo zouden rijden, maar had niet het idee dat we echt langzaam gingen. Vertrokken uit Almelo met +5 voornamelijk door oponthoud bij Hengelo en almelo met inrijden. Mcn verontschuldigen zich en ging proberen. De tijd goed te maken, waardoor de reis eventueel iets minder comfortabel kon zijn dan we gewend waren :) In Deventer waren we alweer gewoon netjes op tijd.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: ProRail is onlangs gekomen met de onopvallende 'links gaan, rechts staan' stikkers.
Is het wellicht iets voor de NS om 'deuren vrijhouden voor uitstappende mensen' o.i.d. stikkers op de deuren te plakken?
Ik bedenk mij dit, aangezien ik gistermiddag weer een 'voltreffer' had toen ik op Sloterdijk uit een SLT stapte. Als de deur opengaat, steek ik mijn blindenstok altijd vooruit en begin ik te rollen met het balletje aan de onderkant... Met als gevolg dat diegene die pal voor mijn deur stond wat tikken op z'n schenen kreeg en met een 'sorry!' aan de kant sprong. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Even een vraagje: ProRail is onlangs gekomen met de onopvallende 'links gaan, rechts staan' stikkers.
Is het wellicht iets voor de NS om 'deuren vrijhouden voor uitstappende mensen' o.i.d. stikkers op de deuren te plakken?
Ik bedenk mij dit, aangezien ik gistermiddag weer een 'voltreffer' had toen ik op Sloterdijk uit een SLT stapte. Als de deur opengaat, steek ik mijn blindenstok altijd vooruit en begin ik te rollen met het balletje aan de onderkant... Met als gevolg dat diegene die pal voor mijn deur stond wat tikken op z'n schenen kreeg en met een 'sorry!' aan de kant sprong. :mrgreen:
Die stickers werken ook niet echt, de meeste reizigers zijn immers te belangrijk om zich aan dergelijke gedragsregels te houden. Ik denk dat jou blindenstok een stuk efficiënter is als een sticker, zolang je er maar hard genoeg mee zwaait!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2012

Bericht door Klaasje »

Als je te hard zwaait is dat gevaarlijk :!:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten