Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door isadora »

RET-conducteur ziekenhuis in geschopt
woensdag 31 oktober 2012
RET-conducteur ziekenhuis in geschopt

Een conducteur van het Rotterdamse vervoersbedrijf RET is dinsdagavond in de Maasstad door drie mannen een ziekenhuis in geschopt en geslagen. Het slachtoffer liep onder meer een snee boven zijn linkeroog op, meldt de politie.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... opt-144720
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Conducteur ziekenhuis in geschopt

Bericht door Ardan »

Alweer? Dit is toch te triest voor woorden..
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Conducteur ziekenhuis in geschopt

Bericht door hauptbahnhof »

Ben ik toch blij dat ze in Amsterdam in een gesloten cabine zitten. IS er nog plek om te schuilen totdat er assistentie komt.
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Mohamed »

Erg triest inderdaad.
Sommige mensen (lees: peuters in volwassen lijven) denken dat de wereld van hun is (of kiezen hun gevechten zorgvuldig uit)/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Ardan »

Alweer een incident bij de RET:

Jongen duwt controleur tegen rijdende metro
ROTTERDAM - Een 15-jarige zwartrijdende jongen heeft maandag een medewerker van het Rotterdamse openbaarvervoerbedrijf RET tegen een rijdende metro geduwd.

Het slachtoffer raakte gewond, meldde een woordvoerster dinsdag.

De 51-jarige controleur vroeg de jongen maandagavond op een metrostation in de wijk Zevenkamp naar zijn vervoersbewijs, waarop de jongen hem aanviel. Hij duwde de medewerker tegen een metrotrein die net wegreed, waarna de twee van de zijkant van het perron vielen.

Lees verder..
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Etienne »

15 jaar.

Waar....O......waar gaat het heen met dit land. :N :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Thom91 »

Rotterdam, nuff said..
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Caspar »

Heeft een metrobestuurder het eigenlijk door als er zoiets gebeurd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Suus »

Volgens RTV Rijnmond is er dinsdagochtend ook nog een personeelslid mishandeld op metrostation Maashaven: http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-11-201 ... nen-24-uur

Dat zijn er dus drie binnen een week :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door VIRM »

@Etienne: naja, gelukkig zijn lang niet alle 15-jarigen zo hoor. :) Ik zat op mijn 15de ook nog gewoon braaf strippenkaarten in de stempelautomaten van de Amsterdamse metro te douwen totdat er iets *BLIEP* zei.

@Caspar: ik heb, toen ik nog een kind was, ooit eens voorin een Zilvermeeuw mogen zitten tussen Amsterdam Centraal en Holendrecht (de deur van de bestuurderscabine stond open en mijn moeder en ik mochten voorin komen koekeloeren). Volgensmij heeft de Amsterdamse metro's gewoon TV-schermen voorin hangen, die verbonden zijn met camera's die of aan de metro zitten of op het perron hangen. Maar ik kan mij voorstellen dat je bij het optrekken niet alleen gefocust bent op je camerabeelden (die op een gegeven ogenblik ook weer uitgaan).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Ardan »

Klopt, in Amsterdam zie je op stations een draadleiding in het midden van de rails lopen, wanneer de metro daaroverheen rijdt gaat de metro-tv aan, daarop zijn beelden te zien van twee camera's, aan het begin en het eind van het perron. Een metro (correctie: échte metro, en niet die halfbakken dingen als de BN) heeft geen spiegels, dus kan de bestuurder zo via de camera zien of alle deuren dicht zijn cq of er niemand tussen zit (dat nogal vaak gebeurt, openhouden e.d). De sneltrams hebben wel spiegels, dus daar wordt geen gebruik gemaakt van de metro-tv.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Geert »

Volgens mij heeft de RET een vergelijkbaar systeem.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door VIRM »

Ardan schreef:Klopt, in Amsterdam zie je op stations een draadleiding in het midden van de rails lopen, wanneer de metro daaroverheen rijdt gaat de metro-tv aan, daarop zijn beelden te zien van twee camera's, aan het begin en het eind van het perron. Een metro (correctie: échte metro, en niet die halfbakken dingen als de BN) heeft geen spiegels, dus kan de bestuurder zo via de camera zien of alle deuren dicht zijn cq of er niemand tussen zit (dat nogal vaak gebeurt, openhouden e.d). De sneltrams hebben wel spiegels, dus daar wordt geen gebruik gemaakt van de metro-tv.
ah, daar is dat draadje dus voor! Ik vroeg mij altijd al af 'als je de derde rail op van die houders naast het spoor hebt, waarom heb je dan die draadjes tussen de rails?' Weer een van mijn vragen uit de wereld geholpen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door STF »

Afbeelding
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door hauptbahnhof »

De camera's zijn niet aan het begin en eind van het perron maar ongeveer in het midden van het perron, richting elkaar kijkende zeg maar. Bij de kortere perrons van de Ringlijn staan ze zeg maar bij 1 kwart van het perron aan de voor en achterkant. Bij de langere Oostlijnperrons staan ze wat meer in het midden en dichter bij elkaar.

De bedoeling is overigens wel dat je bij vertrek constant naar je perron-TV kijkt totdat deze uitvallen. Daarom lopen de antennes ook een stukje verder dan het perron.
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

RET’ers opnieuw doelwit geweld door zwartrijders

Bericht door Mohamed »

De 15-jarige jongen die maandagavond een 51-jarige RET-controleur op station Ambachtsland voor een rijdende metro duwde, is aangehouden op verdenking van poging tot doodslag. Rotterdamse politici reageerden gisteren geschokt op het geweld tegen medewerkers van de RET. Gisteren was het namelijk weer raak: bij een controle op metrostation Maashaven kreeg een 35-jarige controleur een klap tegen zijn achterhoofd. De 26-jarige dader werd aangehouden.

Lees verder

Ik word hier ook kotsmisselijk van :(
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door Mohamed »

Inmiddels zijn de knurften die de tramconducteur het ziekenhuis in hebben geslagen opgepakt:
Verdachten mishandeling tramconducteur opgepakt

Voor de mishandeling van een tramconducteur twee weken geleden op lijn 2, zijn twee Rotterdammers opgepakt. De politie heeft ze herkend op camerabeelden

lees verder
R-Flow
Berichten: 2000
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 13:30
Locatie: Amsterdam

Re: Conducteur RET ziekenhuis in geschopt

Bericht door R-Flow »

Hoop opgefokte luitjes daarzo zeg, ongelofelijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten