Rechtsleidend geklemd.Daniel schreef:Gezien je wel vaker meer wist... is het bewuste wissel geklemd of geheel buiten dienst? Het gaat om de 447 bij Gouda Goverwelle las ik op Somda.Thom91 schreef:Ook morgen uitgedunde treindiest Ut - Gvc/Rtd door het niet kunnen verhelpen van gescheurd puntstuk vanavond.
Als 'ie geklemd ligt maakt dat uitsluitend het inhalen op Gouda Goverwelle vanuit Utrecht onmogelijk, maar kennelijk is dat geen probleem want de enige series die rijden zijn degenen die elkaar daar inhalen (s9800 en NoordOost) Bizar genoeg zijn juist de series die niks inhalen bij Goverwelle opgeheven :?
OVer je reiservaringen in november 2012
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Dus gezien wat er nu rijdt eigenlijk geenenkele reden tot uitdunnen van de treindienst... als de s9800 in de weg zou zitten kan je die eventueel nog op Oudewater laten inhalen en dan strak achter de IC aan sturen (als men dat niet al doet, juist die inhaling vindt immers nu nog wel plaats). Liever een keertje +3 i.p.v. een uitgedunde treindienst lijkt me
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
En hadden ze niet gewoon de intercity's kunnen laten rijden en sprinters laten pendelen aan beide kanten?
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Sprinters zijn belangrijkere treinen dan intercity's :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Ik zou gewoon een 500/1700 naar Rtd en de 2000 naar Gvc laten rijden. Sprinters andere kwartier en je bent klaar.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Intercity's zijn goedkoper omdat ze met minder materieel en dus personeel hetzelfde aantal kilometers maken en minder energie verspillen met remmen/optrekken en brengen meer op omdat reizigers erin meer kilometers maken.Bee schreef:Sprinters zijn belangrijkere treinen dan intercity's :Y
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Intercity's leveren inderdaad meer geld op en hoeven minder halteringskosten aan ProRail te betalen, maar toch blijven sprinters belangrijker. :Y
Ik zou trouwens de s500 en s1700 tussen Utrecht en Den Haag en de vleugeltreinen tussen Utrecht en Rotterdam opheffen en gewoon op ns.nl melden dat je een kwartier eerder op reis moet met de s2000 of s2800, dan heb je ook geen ophoping bij Goverwelle :)
Ik zou trouwens de s500 en s1700 tussen Utrecht en Den Haag en de vleugeltreinen tussen Utrecht en Rotterdam opheffen en gewoon op ns.nl melden dat je een kwartier eerder op reis moet met de s2000 of s2800, dan heb je ook geen ophoping bij Goverwelle :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Dat laatste is inderdaad de enige oplossing die recht doet aan het probleem, waarom zou je immers juist de treinen die een probleem opleveren wel laten rijden.
Met de s2000 en s2800 rijdend kan je ook gewoon de Sprinters elk kwartier blijven rijden, waarmee de gevolgen tussen Rotterdam / Den Haag en Gouda ook nog kleiner zijn.
Met de s2000 en s2800 rijdend kan je ook gewoon de Sprinters elk kwartier blijven rijden, waarmee de gevolgen tussen Rotterdam / Den Haag en Gouda ook nog kleiner zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Dat de machinist / HC van de t2818 vanmorgen het aandurfde zonder in de lach te schieten om te roepen dat we stonden te wachten omdat er geen spoor op Utrecht Centraal beschikbaar was...
Op het gebruikelijke aankomstspoor 8 (prima geschikt om terug naar Amersfoort te gaan ook trouwens) stond niks en was niks vertrokken en spoor 9 was als gebruikelijk slechts roest aan het verzamelen. Maar nee, we moesten hoe dan ook op spoor 11 binnengenomen worden en zodoende wachten tot de vertraagde t521 daar weg was.
Je zou de t2823 moeten spoorwijzigen zeg, da´s erg, zorgt natuurlijk wel voor flink wat extra slijtage van de omroepinstallatie :?
Op het gebruikelijke aankomstspoor 8 (prima geschikt om terug naar Amersfoort te gaan ook trouwens) stond niks en was niks vertrokken en spoor 9 was als gebruikelijk slechts roest aan het verzamelen. Maar nee, we moesten hoe dan ook op spoor 11 binnengenomen worden en zodoende wachten tot de vertraagde t521 daar weg was.
Je zou de t2823 moeten spoorwijzigen zeg, da´s erg, zorgt natuurlijk wel voor flink wat extra slijtage van de omroepinstallatie :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Tja, dat krijg je met het weghalen van wissels, he.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Weghalen van wissels speelt hier nog absoluut geen rol. Sowieso zijn spoor 8 t/m 12 in de uiteindelijke situatie te Utrecht Centraal voor de corridor Gouda <-> Amersfoort, daar veranderd dus niet gek veel in de mogelijkheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Zojuist teruggekomen van Nederland-Duitsland in de Arena in Amsterdam (op de Blindentribune :D).
Zowel op de heen- als terugweg toch wel opvallend wat voor slag mensen er in de trein zaten. ;)
Overigens heeft de planning opgelet, want de s800 en s3000 stopten extra op Bijlmer. De s4000 (mijn vertrektijden 19:00 vanuit Zaandam en 23:09 vanuit Duivendrecht) reden met in ieder geval acht bakken SGMm, waar volgensmij iedereen gewoon meekon.
Het GVB riep op Duivendrecht om dat de normale dienstregeling van toepassing was (anders zou er slechts om het kwartier een 50 rijden wegens werkzaamheden).
Op de terugweg hielp een aanrijding tussen Uitgeest en Alkmaar niet, aangezien ik mensen hoorden mopperen over de reisinformatie. De HC riep nog om dat er mee kon worden gereisd tot Uitgeest en verder kon worden gegaan met de bus (met de haperende SLT-omroep). Op Zaandam stond er ook in ieder geval een servicemedewerker op het perron.
Zowel op de heen- als terugweg toch wel opvallend wat voor slag mensen er in de trein zaten. ;)
Overigens heeft de planning opgelet, want de s800 en s3000 stopten extra op Bijlmer. De s4000 (mijn vertrektijden 19:00 vanuit Zaandam en 23:09 vanuit Duivendrecht) reden met in ieder geval acht bakken SGMm, waar volgensmij iedereen gewoon meekon.
Het GVB riep op Duivendrecht om dat de normale dienstregeling van toepassing was (anders zou er slechts om het kwartier een 50 rijden wegens werkzaamheden).
Op de terugweg hielp een aanrijding tussen Uitgeest en Alkmaar niet, aangezien ik mensen hoorden mopperen over de reisinformatie. De HC riep nog om dat er mee kon worden gereisd tot Uitgeest en verder kon worden gegaan met de bus (met de haperende SLT-omroep). Op Zaandam stond er ook in ieder geval een servicemedewerker op het perron.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Aha, dat was de reden dat de s4300 ook na de avondspits met 2xSLT bleef rijden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Inderdaad zijn daar nog geen wissels weg, maar het scheelt wel degelijk in mogelijkheden. Niet in welke sporen je kunt bereiken, maar zeker wel in hoeveel rijwegen parallel aan elkaar vrijgegeven kunnen worden.Daniel schreef:Weghalen van wissels speelt hier nog absoluut geen rol. Sowieso zijn spoor 8 t/m 12 in de uiteindelijke situatie te Utrecht Centraal voor de corridor Gouda <-> Amersfoort, daar veranderd dus niet gek veel in de mogelijkheden.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
De allerlaatste alliance van Connexxion is ter ziele: De versterkingsrit van lijn 20 (7.30 uit Neede richting Enschede) werd gereden door de (amba)1813. Voorheen was dit de (alliance)2864.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
toch hebben die dingen dan niet lang rondgereden. Ik weet nog goed dat er een donkerblauwe voor de Koningin gemaakt werd, en dat was helemaal cutting edge. En inmiddels gelden die dingen (en al jaaaren) als nauwelijks rijwaardig schroot-op-wielen :?
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Die dingen schenen een heuse draaikolk in de brandstoftank te hebben, zoveel diesel zopen ze.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Toch minimaal een jaartje of 20?Fles schreef:toch hebben die dingen dan niet lang rondgereden. Ik weet nog goed dat er een donkerblauwe voor de Koningin gemaakt werd, en dat was helemaal cutting edge. En inmiddels gelden die dingen (en al jaaaren) als nauwelijks rijwaardig schroot-op-wielen :?
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Ja. :D En Duivendrecht is dus ook een handig station voor de Arena. ;) Aangezien er ietsje meer dan 51.000 mensen in kunnen, lijkt mij een versterkte trein 's avonds ook geen overbodige luxe.Bee schreef:Aha, dat was de reden dat de s4300 ook na de avondspits met 2xSLT bleef rijden :Y
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Maximaal lijkt me :')Ronald schreef:Toch minimaal een jaartje of 20?
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Gisteren in de s3500 van Asb naar Ut, ter hoogte van Bkl ineens een omroep van de mcn. Menig reiziger schrok een beetje, totdat het volgende te horen was:
"Dames en heren, hier de machinist. Als u links kijkt, ziet u een prachtige zonsopgang. Dat wilde ik even delen."
"Dames en heren, hier de machinist. Als u links kijkt, ziet u een prachtige zonsopgang. Dat wilde ik even delen."
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Hoera, een brandmelding bij Schiphol...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
De laatste Den Oudsten Alliance is ruim 10 jaar geleden aan HTM geleverd, maar die serie is ondertussen zowat al volledig buiten dienst. Voor hoe lang ze gereden hebben ligt het er maar net aan over welke serie je het hebt, als ik me niet vergis werd de naam Alliance gebruikt sinds de B89. Dan zit je dus wel op ca. 20 jaar terug, maar de nieuwere series hebben het aanmerkelijk korter volgehouden.Fles schreef:Maximaal lijkt me :')Ronald schreef:Toch minimaal een jaartje of 20?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Zag het op Station Sloterdijk vanmiddag. Toen een Fyra aardig hard beneden langs kwam gescheurd over de Haarlemmer-sporen heen. Moest daarna in de ho-ankers voor Geel 8.Bee schreef:Hoera, een brandmelding bij Schiphol...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in november 2012
Pimpel t149 reed hier ook net weg met +64. Zal ook wel daarmee te maken hebben gehad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten